Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mirel: camperreis mei-juni 2014: SF-LV-Canyons-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mirel
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Mirel: camperreis mei-juni 2014: SF-LV-Canyons-LA

Bericht door Mirel »

Beste forumleden,
Voor onze camperreis vanaf 23 mei heb ik de volgende route uitgestippeld. Ik ben er aardig mee aan het puzzelen geweest, en zou graag goeie tips vernemen, wellicht heb ik te krap ingepland of toch nog iets over het hoofd gezien. Ik heb nog één dag reserve - om ergens tussen te plakken. Maar waar....????
Omdat in die periode onzeker is of de TIOGA-pas open is, heb ik voor de dagen 6 tm 9 twee opties: een via Tioga Road. Het alternatief is de kustroute tot Morro Bay vervolgens naar Lake Isabella.
(Kiezen tussen deze twee vind ik trouwens erg moeilijk: beide alternatieven zijn top naar mijn idee?)
Ik ben benieuwd naar de reacties van jullie als deskundigen. :thumbup:
Alvast bedankt!

DAG# Trip
1 Vlucht AMS-SFO, aankomst 17.10u locale tijd
2 SFO stad bezoeken
3 SFO - Camper halen, boodschappen doen (ik reken dat we hier de hele dag zoet mee zijn)
4 SFO - ochtend: stad bezoeken, evt 's middags naar Pacifica vertrekken.
5 SFO > Monterey (Kustweg)
-------------
Via Yosemite/Tioga-pas:
6 Monterey > 17 Mile Drive > Salinas/Monterey
7 Salinas/Monterey > Mariposa (Yosemite West)
8 Mariposa > El Portal > Tioga Pass (Yosemite) > Lee Vining (Mono Lake)
9 Lee Vining > Lone Pine
-------------
Alternatief: Via Kustroute Morro Bay > Lake Isabella
6 Monterey > Morro Bay
7 Morro Bay ("rustdag") - whale watching tour?
8 Morro Bay > Lake Isabella (via Bakersfield)
9 Lake Isabella>Lone Pine [richting Death Valley]
------------
10 Lone Pine > via Death Valley naar Las Vegas ('s avonds naar The Strip)
11 Las Vegas (bezoek stad en omgeving, 's avonds naar The Strip)"
12 Dagje naar Lake Mead/Hooverdam vanuit Las Vegas. [of: verhuizen naar camping Lake Mead Boulder RV]"
13 Las Vegas (of Lake Mead) > Zion > Glendale (Utah)
14 Vanuit Glendale (Utah) een dagje Bryce Canyon
15 Glendale > Lake Powell
16 Lake Powell - Whaweap ("rustdag") - evt bezoek Antelope canyon
17 Lake Powell > Williams [Grand Canyon], route: via de Grand Canyon South Rim
18 Dagje Grand Canyon (South Rim)
19 Ochtend vroeg: helivlucht Grand Canyon. Daarna verder trekken met de camper: Williams > Yermo (Barstow-Calico)
20 Yermo (Barstow-Calico) > Acton KOA -Los Angeles North
21 R E S E R V E D A G - N O G E R G E N S T U S S E N T E P L A N N E N
22 Acton KOA > Road Bear verhuur, Agoura Hills Los Angeles - Camper omruilen voor auto
23 Santa Monica (dagje Universal Studios)
24 Santa Monica. 's avonds inchecken LAX vlucht AMS (vertrek 21:45u)"
25 Thuiskomst
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Camperreis mei-juni 2014: SFO-LV-Canyons-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Mirel, welkom op het forum!
Ik denk dat je er van uit kunt gaan dat de Tioga Pass open is. Maar ook als die gesloten is zou ik wel een bezoek aan Yosemite brengen. Ik begrijp dat je niets in het park hebt gereserveerd? Misschien goed om eens te kijken of er iets in de vallei (een van de Pines-campings) vrij is/komt, zie daarvoor http://www.recreation.gov want waarom zou je in Mariposa of el Portal gaan zitten als je een camper hebt? Is 23 mei de dag dat je in SF anakomt? Je zit dan vlak voor het Memorial day weekend en het zal dan erg druk zijn overal. Je zult dat weekend zeker iets vast moeten leggen.
Ik vind dat je veel tijd uittrekt voor Monterey, die volle dag daar zou je beter voor Yosemite kunnen gebruiken of rij langs big Sur, het mooiste deel van de kust.

Als je naar Lake Mead wilt doe dat dan niet vanuit Las Vegas maar onderweg, anders blijf je heen en weer rijden. Valley of Fire is misschien ook mooi om te kamperen.
Je hebt het over Glendale, maar ik neem aan dat je Springdale bedoelt? Waarom geen camping in Zion? En waarom niet een camping in bryce als je naar Bryce wilt? Je kunt daar prachtig staan, vlakbij de rim, ideaal voor een zonsondergang/opkomst.
Hetzelfde met Williams, waarom zo ver van de GC overnachten? Je zit voor veel minder geld op een prachtige camping midden in het park (Mather cG) wat je de mogelijkheid geeft mom met de shuttlebus naar de rim te gaan.

Ik zou voor Yosemite meer tijd uittrekken, en ook voor Zion. Voor de GC zou een dag minder ook wel kunnen.

Marianne
Mirel
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Mirel »

Dankjewel voor je supersnelle reactie, Marianne! Ik ga mij over je tips buigen.
De reden dat ik op de (KOA) campings terugval, is dat men bij 'bang' heeft gemaakt dat de campings in de NP's het 'first come-first serve' systeem hanteren, en dat veel van deze campings al ver van tevoren zijn (vol-)geboekt.
Ik heb veel kampeer-ervaring in Europa in het hoogseizoen en het beeld dat bij mij opkomt, komt overeen met het bordje "complet" bij de campingpoort in Frankrijk. Misschien onterecht :lol:
Hoe zie jij dit? Verwacht je dat er nog plaatsen zijn in mei/juni (m.u.v. 26/5) in de NP's? Gewoon op de bonnefooi aanrijden in mei/juni, of enkele dagen van tevoren reserveren?
De Bakkertjes
Amerikafan

Re: Reis Mirel: camperreis mei-juni 2014: SF-LV-Canyons-LA

Bericht door De Bakkertjes »

Alle parken waar je naar toe wilt hebben RV plekken die je kan reserveren. ik zou dat ook zeker doen. Op de reservering-sites van de parken kan je ook precies zien hoeveel plekken al gereserveerd zijn op een bepaalde datum. Kijk daar eens naar, dan kan je inschatten of het al druk is. KOA zou ik zo veel mogelijk vermijden, in de parken sta je veel mooier.
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn inderdaad vrijwel overal plaatsen die je kunt reserveren. Kijk voor bijvoorbeeld voor Zion op http://www.nps.gov/zion (onder fees and reservations) voor informatie over campings in Zion. Reserveren kan via de link die ik gegeven heb. Daar kun je ook zien wat er nog vrij is. Zie oor de andere parken de betreffende NPS-sites. Je ziet dan zelf wat er wel en niet mogelijk is. Het lijkt me niet verstandig om je bang te laten maken door wat anderen zeggen.
De KOA's zijn veel minder goed gelegen en ook nog eens veel duurder dan de campings in de parken.
In zou zeker voor de weekenden in de parken reserveren maar ook daarbuiten kan het wel druk zijn. Wij waren er vorig jaar in dezelfde periode en qua hotels en lodges was het erg lastig om iets te vinden. Als je op de recreation.gov-site kijkt kun je zien hoeveel er vrij is, en mocht er niet veel vrij zijn dan zou ik zeker (nu al) reserveren. Annuleren kost wel iets maar dat is te overzien.

Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag om een idee te krijgen van de parken en de tijd die je overal nodig hebt.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Mirel schreef:Verwacht je dat er nog plaatsen zijn in mei/juni (m.u.v. 26/5) in de NP's? Gewoon op de bonnefooi aanrijden in mei/juni, of enkele dagen van tevoren reserveren?
Wij reizen al vele jaren in april/mei/juni en september/oktober en hebben nog altijd een plekje kunnen vinden in en buiten de NP's en SP's zonder reserveringen, in 13 campereizen nog nooit naar een andere campground dan gedacht moeten gaan omdat er geen plek was.
Laat je dus niet op de kast jagen door allerlei verhalen.
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door trudy »

Heb je de camper ook al gereserveerd? Ik zie dat je die op dag 3 wilt ophalen en dan op dag 4 nogmaals SFO wilt bezoeken. Echt handig is een camper niet in de stad. Kun je niet een dag later de camper ophalen en nog een extra nacht in een hotel blijven, als je nog een nacht in SFO wilt blijven?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer