Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Middle Name
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Middle Name
neem gewoon het oude paspoort mee, als men er al iets van zou zeggen, dan zeg je dat je je aanvraag gedaan hebt op basis van de gegevens in dat paspoort.
Als er nou plots een andere naam/letter zou staan, dan is dat nog anders. Bijvoorbeeld wanneer "Johan M. Cruyff" plots "Johan Francis Cruyff" wordt. Maar in jouw geval zou ik er niet van wakker liggen, zeker al niet met het oude paspoort nog als bewijs.
Als er nou plots een andere naam/letter zou staan, dan is dat nog anders. Bijvoorbeeld wanneer "Johan M. Cruyff" plots "Johan Francis Cruyff" wordt. Maar in jouw geval zou ik er niet van wakker liggen, zeker al niet met het oude paspoort nog als bewijs.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zolang je eerste voornaam en je achternaam precies zijn als in het paspoort is er geen probleem. Dat ontstaat pas als je, zoals mijn man en ik, voor al deze veiligheidsmaatregelen, deden, je roepnaam gebruikt. Hij is Rick, maar zijn eerste voornaam Eric, ik ben Petra, maar mijn eigenlijke voornaam Leonora. Mijn tweede voornaam maakt niet uit, maar ze willen dus de naam in het paspoort zien.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij boeken van een ticket staat expliciet vermeld dat je de EERSTE naam uit je paspoort moet gebruiken en verder niks, geen initialen, geen andere namen, alleen de eerste.
Ik heet dan op tickets ook anders dan mensen mij noemen....
Ik heet dan op tickets ook anders dan mensen mij noemen....

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik denk ook dat die middle name niet zo'n problemen zal opleveren. Ik heb 3 voornamen, maar op mijn vliegticket gebruik ik enkel de eerste. Nog nooit problemen gehad. Het is zoals Petra aanhaalt wel een probleem als die eerste naam niet correct is.
Wat je altijd kan doen (en eigenlijk moet doen
) is de API informatie invullen. Dit kan je doen door in te loggen bij de maatschappij met je naam en boekingsnummer. Daar kan je je plaatsen in het vliegtuig kiezen, maar dus ook de Advanced Passenger Information invullen. Op die plaats vul ik wél mijn andere voornamen in bij middle name. Daar zou jij dus je naam kunnen invullen zoals hij op je paspoort staat.
Wat je altijd kan doen (en eigenlijk moet doen

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Ook nooit gedaan bij API en ook nooit probleem geweest.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Een paar weken geleden had ik via KLM hetzelfde aan de hand. Voor het ticket werd alleen de eerste voornaam gevraagd, maar het frequent flyerprogramma herkende ons alleen met beide voornamen (zoals ze ook in de paspoorten staan).
De e-mailsupport van KLM raadde aan de tickets op de volledige namen te laten zetten, maar toen ik belde om dat te doen, werd me verzekerd dat dit niet nodig was en dat het beter was de tickets alleen op de eerste voornaam te zetten, ook al staan er in het paspoort twee.
Gedoe..
De e-mailsupport van KLM raadde aan de tickets op de volledige namen te laten zetten, maar toen ik belde om dat te doen, werd me verzekerd dat dit niet nodig was en dat het beter was de tickets alleen op de eerste voornaam te zetten, ook al staan er in het paspoort twee.
Gedoe..
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
volgens mij is het zo:
tickets: geen middle names
esta: geen middle names
apis: wel middle names
tickets: geen middle names
esta: geen middle names
apis: wel middle names
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
API reeds jaren in gevuld zonder middle name en nooit problemen gehad.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Goedemorgen,
Ik wip even langs hier omdat ik met eenzelfde vraag zit en graag een bevestiging krijg.
Ik ben Nederlander, woonachtig in Manila en mijn dochter heeft een middlename in haar Filippijnse paspoort. Nu heeft de Nederlandse ambassade hier in haar Nederlandse paspoort de middlenaam (naam van de moeder) bij haar voornamen/given names gezet. Haar achternaam is gewoon mijn achternaam.
Op haar ticket staat haar Voornaam en achternaam (maar niet haar middle name). Normaal reizen we op deze manier naar Europa.
Wat dien ik op mijn ESTA application te zetten voor haar? Haar volledige (voor)namen/ given names zoals in haar NL paspoort? Of de naam zoals deze op de vliegticket staat?
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik wip even langs hier omdat ik met eenzelfde vraag zit en graag een bevestiging krijg.
Ik ben Nederlander, woonachtig in Manila en mijn dochter heeft een middlename in haar Filippijnse paspoort. Nu heeft de Nederlandse ambassade hier in haar Nederlandse paspoort de middlenaam (naam van de moeder) bij haar voornamen/given names gezet. Haar achternaam is gewoon mijn achternaam.
Op haar ticket staat haar Voornaam en achternaam (maar niet haar middle name). Normaal reizen we op deze manier naar Europa.
Wat dien ik op mijn ESTA application te zetten voor haar? Haar volledige (voor)namen/ given names zoals in haar NL paspoort? Of de naam zoals deze op de vliegticket staat?
Alvast bedankt voor de reacties.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Al zou de Nederlandse ambassade er 20 namen in hebben gezet, er wordt alleen gevraagd om de eerste volledig voornaam zoals die in het paspoort staat. Die moet je dus invullen (en zo staat het dus ook op de tickets als ik je verhaal goed begrijpesta.cbp.dhs.gov schreef: Vul uw voornaam in zoals deze in uw paspoort staat vermeld onder naam of voornaam. Vul alleen uw eerste voornaam hier in. Uw voornaam is vereist voor de verwerking van uw aanvraag. Als u geen voornaam hebt, vul dan in FNU wat betekent First Name Unknown (Voornaam Niet Bekend).

-
- Amerika-newbie
Ja, US-Fanboy,
Op haar ticket staat: Anna-Bella Jansen
In haar Filippijnse paspoort staat:
First name: Anna-Bella
Middle name: Cruz
Last name: Jansen
In haar Nederlandse paspoort staat:
Voornaam/Given names: Anna-Bella Cruz
Achternaam: Jansen
Ze vliegt op haar NL paspoort naar de VS en ik dien dus een ESTA aan te vragen vlgs. haar NL paspoort. Die moet overeenkomen met de naam op haar ticket (Anna-Bella Jansen). We missen dus Cruz bij haar voornaam, maar haar echte voornaam is Anna-Bella. Haar eerste voornaam is Anna-Bella.
Dus volgens de ESTA regels, zou dit geen problemen opleveren?
Op haar ticket staat: Anna-Bella Jansen
In haar Filippijnse paspoort staat:
First name: Anna-Bella
Middle name: Cruz
Last name: Jansen
In haar Nederlandse paspoort staat:
Voornaam/Given names: Anna-Bella Cruz
Achternaam: Jansen
Ze vliegt op haar NL paspoort naar de VS en ik dien dus een ESTA aan te vragen vlgs. haar NL paspoort. Die moet overeenkomen met de naam op haar ticket (Anna-Bella Jansen). We missen dus Cruz bij haar voornaam, maar haar echte voornaam is Anna-Bella. Haar eerste voornaam is Anna-Bella.
Dus volgens de ESTA regels, zou dit geen problemen opleveren?
-
- Amerika-newbie
Ik geloof dat het wel goed komt, na het lezen van de informatie.
Bedankt US-Fanboy!
Bedankt US-Fanboy!
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Anna-Bella invullen als volledige (eerste) voornaam.
Gaat helemaal goed komen
Gaat helemaal goed komen

Ik kick deze even omhoog.
Ik ben bezig mijn api aan het invullen.
Stel ik heb drie voornamen (Suzie Mieke Elsa)
Moet ik dan als Middle name Mieke Elsa invullen?
Ik kan mij niet meer herinneren hoe ik dat vorig jaar gedaan heb.
Op mijn ticket staat alleen Suzie (net als vorig jaar).
Ik ben bezig mijn api aan het invullen.
Stel ik heb drie voornamen (Suzie Mieke Elsa)
Moet ik dan als Middle name Mieke Elsa invullen?
Ik kan mij niet meer herinneren hoe ik dat vorig jaar gedaan heb.
Op mijn ticket staat alleen Suzie (net als vorig jaar).
Laatst gewijzigd door SuzieQ op 09 jul 2017, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Ik laat de middle name altijd leeg. En als voornaam alleen de eerste voornaam zoals in mijn paspoort.
Mijn vriend heeft ook een middle name en die hebben we niet ingevuld bij de api gegevens.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Ik heb een roepnaam en drie doopnamen. Die doopnamen gebruik ik nooit op formulieren.
Bedankt. Lastig de een doet het dus wel en de andere niet.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Ik heb net op mijn esta gekeken en daar staat alleen mijn voornnaam (en achternaam).
ik twijfel dus nog steeds over mijn twee andere namen bij middle name op de api......
ik twijfel dus nog steeds over mijn twee andere namen bij middle name op de api......
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Niet twijfelen. Alleen je eerste voornaam en de achternaam. Dat geldt voor tickets, ESTA, API informatie, etc.