Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer vind de US douane dat je komt werken??

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
ovide
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Wanneer vind de US douane dat je komt werken??

Bericht door ovide »

Wij gaan volgende week voor 4 weken naar de US, we komen aan in LA en hebben een retourticket vanaf Florida.

Ik heb een zending met onderdelen verscheept die grotendeels verkocht zijn via internet en die ik bij de mensen thuis ga afleveren aan onze route.

Nu zei iemand tegen mij, dat de douane/immigrations dit kan zien alsof je komt werken en dat mag niet.

Ik zie dat anders, immers is bijna alles via internet verkocht (voor 80% en de overige delen brengen we mee naar een meeting om daar te verkopen)
Wij hebben beide een vaste baan in NL, we hebben retourtickets en een doel/route en huurauto gereserveerd.

Misschien is het wel handig om bepaalde dingen wel of niet te vermelden, maar ik zie er geen kwaad in, of.......

dank voor reacties
Laatst gewijzigd door ovide op 02 mar 2014, 20:51, 3 keer totaal gewijzigd.
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wanneer vind de US douane dat je komt werken??

Bericht door kastelke »

ovide schreef:Ik zie dat anders, immers is bijna alles via internet verkocht (voor 80% en de overige delen brengen we mee naar een meeting om daar te verkopen)
Dat is geen handel drijven? Dat is niet een deel van je inkomen verschaffen? Wel, dan weet ik niet wat jij als 'werken' ziet, maar ik denk dat Immigrations het niet met jou eens zal zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

ovide schreef:Ik heb een container met onderdelen verscheept die grotendeels verkocht zijn via internet en die ik bij de mensen thuis ga afleveren aan onze route.
...........................
Ik zie dat anders, immers is bijna alles via internet verkocht (voor 80% en de overige delen brengen we mee naar een meeting om daar te verkopen)
Douane boeit het niet zoveel, immigrations wel. Ten tweede, ja dit is werk. Het vervoeren is iets wat normaliter een pakketvervoerder als Fedex, DHL of UPS zou doen. Het verkopen is commerciële handel en een inkomen vergaren dus ook werk.

En afhankelijk van waar de spullen zijn (invoeren in de VS of je haalt ze daar ergens af) kan het ook nog zijn dat je invoerrechten moet betalen. Om nog maar niet te spreken over de belastingen over jouw verkopen.
ovide
Amerikafan

Bericht door ovide »

kastelke schreef:
ovide schreef:Ik zie dat anders, immers is bijna alles via internet verkocht (voor 80% en de overige delen brengen we mee naar een meeting om daar te verkopen)
Dat is geen handel drijven? Dat is niet een deel van je inkomen verschaffen? Wel, dan weet ik niet wat jij als 'werken' ziet, maar ik denk dat Immigrations het niet met jou eens zal zijn.
Ok, dan zeg ik het anders, ik ruil de overige onderdelen voor andere delen met mensen voor mijn prive collectie.
Laatst gewijzigd door ovide op 02 mar 2014, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
ovide
Amerikafan

Bericht door ovide »

Hockey schreef:
ovide schreef:Ik heb een container met onderdelen verscheept die grotendeels verkocht zijn via internet en die ik bij de mensen thuis ga afleveren aan onze route.
...........................
Douane boeit het niet zoveel, immigrations wel. Ten tweede, ja dit is werk. Het vervoeren is iets wat normaliter een pakketvervoerder als Fedex, DHL of UPS zou doen. Het verkopen is commerciële handel en een inkomen vergaren dus ook werk.

En afhankelijk van waar de spullen zijn (invoeren in de VS of je haalt ze daar ergens af) kan het ook nog zijn dat je invoerrechten moet betalen. Om nog maar niet te spreken over de belastingen over jouw verkopen.
Bedoelde idd immigrations.

Het vervoeren naar de koper is kosteloos (in de zin dat ik er niets voor reken), ik heb alleen (tweedehands) onderdelen verkocht aan mensen die aan onze reeds vastgelegde route wonen.

De verkoop heeft al vooraf via internet plaatsgevonden zoals dat ook mag als ik in NL ben. Enige verschil is dat ik er een reis van gemaakt heb om het bij de mensen te brengen.
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Ovide, wat in NL mag hoeft in de VS niet te mogen. Stap dus af van de gedachte "in NL mag het, dus mag het in de VS ook". Bekijk het eens vanuit het oogpunt van Immigrations. Jij komt handel drijven in de VS. Een deel van de spullen heb je al verkocht en die kom je nu bezorgen, onder het mom van een vakantie. En het resterende deel kom je verkopen op een beurs/conventie.

Wat ik je wil laten zien is dat het van belang is hoe immigrations er naar kijkt dan wel kan kijken, niet hoe jij er naar kijkt.
ovide
Amerikafan

Bericht door ovide »

Hockey, bedankt voor je reactie, daar heb je gelijk in.

Wat ik bedoel te zeggen met dat het in NL mag, is dat ik (zoals ik dat al jaren doe) iets mag verkopen via internet aan een Amerikaan. Als ik dit opstuur ontvangt hij het. Nu stuur ik het niet op, maar breng het mee, is dat dan een probleem?
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik kan geen antwoord geven waarvoor ik mijn hand in het vuur steek. Het zal afhangen van het aantal mensen dat jij iets gaat brengen, de aard van hetgeen je gaat brengen, de waarde van hetgeen je gaat brengen en jouw relatie tot die mensen.

Als ik naar de VS reis neem ik kaas en chocola mee, voor zowel mijn vriendin als haar moeder en haar zus (en diens man), met een waarde van zo'n 30 à 35 euro. Dit is prima uit te leggen als een cadeau. In jouw geval verdien je eraan, zijn het meerdere artikelen die als ik het goed lees niet direct een cadeau zijn en ken jij deze mensen niet persoonlijk en wonen ze niet allemaal in dezelfde stad (zoals bij mij); ergens zullen ze dus een grens trekken maar ik durf niet te zeggen waar ze die grens zullen trekken.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ga er maar vanuit dat je heel wat uit te leggen hebt zodra ze al je handelswaar zien.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

ovide schreef:Hockey, bedankt voor je reactie, daar heb je gelijk in.

Wat ik bedoel te zeggen met dat het in NL mag, is dat ik (zoals ik dat al jaren doe) iets mag verkopen via internet aan een Amerikaan. Als ik dit opstuur ontvangt hij het. Nu stuur ik het niet op, maar breng het mee, is dat dan een probleem?
"Je brengt het mee", in dit geval dus bezorgen. Presentjes neem je mee, verkochte goederen bezorg je.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

ovide schreef: we komen aan in LA en hebben een retourticket vanaf Florida.
Je vliegt dus naar de US, ik zou bij immigrations het alleen over mjn vakantie hebben
ovide schreef: Ik heb een zending met onderdelen verscheept
Die liggen dus in de haven,( ingeklaard )op je te wachten ,je hebt dus alleen , mogelijk, met de douane van doen.
Dat lijkt mij geen probleem
ovide schreef:
Ik zie dat anders..
Dat boeit daar echt niemand
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Bij Douane heb je geen probleem als je het land binnenkomt.
Als je de container op komt halen weet ik niet. Zou niet weten waarom eigenlijk. Je zult wel invoerrechten af moeten dragen op wat er in de container zit. Dat varieert per artikel maar ik zou 10% gemiddeld aanhouden. Dat zul je moeten betalen anders krijg je de container niet.

Volgens mij verdien je ook geen geld in de USA. Je klanten hebben je neem ik aan reeds betaald? Op je rekening in Nederland? Je komt het alleen afleveren. Waarom zou dat niet mogen?

Ik weet niet of dit zo is maar ik zie zo de logica.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Hangt er ook van af op wat voor visum of esta topicstarter binnenkomt. Als toerist de VS inkomen met veel handelswaar is toch een vervelende combinatie. Verder staat er op je blauw witte douane formulier ook iets over goederen die je binnenbrengt maar niet meer terug naar huis meeneemt.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dat is het hem juist. Hij komt niet met handelswaar binnen. Tenzij die container in zijn koffer zit. Die container haalt hij later op
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

In dat geval lijkt het me geen probleem. Tenzij de douane daar naar zijn verblijfstatus kijkt.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou het sowieso niet zeggen als je het land binnenkomt, want gegarandeert dat je dan een probleem hebt.
Als je verder geen duidelijke handel in je bagage hebt, krijg je verder geen problemen, tenzij je dus te eerlijk bent..... :wink:
Mart81
Amerikafan

Bericht door Mart81 »

Ze worden soms al pislink als je visitekaartjes op zak hebt.
Heb ooit een verhaal gelezen van een Duitser die de toegang werd geweigerd omdat hij gratis optredens wilde geven met z'n gitaar tijdens z'n vakantie, ook dat werd gezien als "werk". De definitie van de beambten is ontzettend ruim. Ik zou het doodzwijgen anders zit je zo weer op een retourvlucht.
Dutch eXpat - nieuw portaal voor Nederlanders in het buitenland
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer