Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis PeerVL: twee weekjes USA in april, wie helpt :)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis PeerVL: twee weekjes USA in april, wie helpt :)

Bericht door kalaman »

:wink: :thumbup:
PeerVL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door PeerVL »

kalaman schreef: Maar hebben jullie echt hotels geboekt zonder goede cancellation policy? Nooit doen, je blijft veel flexibeler als je tot de dag voordien, gratis, kan annuleren.
Klopt. Het is ook een foutje geweest. Enkel bij dit hotel. Niet goed gelezen en op boeken gedrukt. We kunnen annuleren maar dat kost de eerste nacht. Basterds.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je niet kosteloos kunt annuleren heb je waarschijnlijk een lagere prijs gehad. Dan wordt normaal gesproken ook gemeld dat het niet gratis te annuleren is. Als je een nacht hebt betaald wil dat niet per definitie zeggen dat je je geld niet terug krijgt bij annulering.

Marianne
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

soms loont het zelfs de moeite om gewoon de betaalde nacht er bij te nemen en de route (indien noodzakelijk) aan te passen en iets anders te boeken.
PeerVL
Amerika-ontdekker

Bericht door PeerVL »

Voor de duidelijkheid. Ik wil niets annuleren he. Dus niet aan de orde. Mocht ik met de planning alsnog in de knoop komen dan kijken we dan wel.

Iets anders: wij komen om half twee aan in Phoenix. Dan hebben dus nog wat uurtjes daar. Iemand tips? Ik wil niet - om jetlag te voorkomen - voor 10 uur in bed liggen. Als ik wat Google komt Phoenix nou niet als meest opwindende stad uit de verf.
PeerVL
Amerika-ontdekker

Bericht door PeerVL »

iemand..? :)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Phoenix is blijkbaar niet echt populair :wink: .
Zelf ook nog nooit geweest trouwens.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Heb je Visitphoenix.com al gezien?
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Met een paar uur zou ik naar Papago Park gaan; dan kan je even de benen strekken en Hole-in-the-Rock beklimmen. De botanische tuin (entrée) is ook de moeite waard met gave woestijn planten, en er is ook een dierentuin al ben ik daar zelf nooit geweest.

Een andere optie voor een paar uur is South Mountain Park, ook daar kan je heel fijn wandelen en omdat het vrij hoog is heb je een mooi uitzicht over Phoenix.
Afbeelding
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Misschien doe jij nog ideeën op uit ons reisverslag van 2007, klik hier.

Wij startten en eindigden onze reis in Phoenix/Scottsdale, Arizona.
In Phoenix bezochten wij onder andere het Heard Museum (volkenkunde/Indianen) en het Hall of Flame Fire Museum (brandweermuseum).
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
PeerVL
Amerika-ontdekker

Bericht door PeerVL »

Vraagje: wij komen na enkele dagen Moab (Arches National Park en Canyonlands National Park) en gaan dan richting Monument Valley. Ik was van plan het volgende te doen:

Eerst Naar Gooseneck (hoeveel tijd ben ik daar kwijt?)
Dan de Moki Dugway tot aan Muley Point (hoeveel tijd?)
Dan naar Monument Valley (Mile Marker 13 en daarna Scenic Drive)
Dan zonsondergang

We slapen in The View. Maar: ik heb totaal geen idee of bovenstaand ook genoeg is voor 1 volle dag. We komen dus vanuit Moab. Of past er nog meer in? Zo ja, hoor ik graag wat. Alvast dank.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik zou 't zo doen:

Moab - Natural Bridges NM - Muley Point - Moki Dugway - Gooseneck SP - Monument Valley

Allemaal makkelijk in een dag te doen, als je je beperkt tot de viewpoints bij Natural Bridges.
Als je dat park overslaat heb je helemaal tijd over.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In je route van 20 februari zit je eerst in MV en ga je daarna naar Moab. Is het nu anders? Zet je route nog eens hier neer, dan is het wat makkelijker om mee te denken. Je kunt inderdaad makkelijk alles wat je noemt doen als je van Moab naar MV gaat. Wil je in MV zelf niets doen? Een wandeling of een tour?

Marianne
PeerVL
Amerika-ontdekker

Bericht door PeerVL »

Ja. We moesten wat aanpassingen doen omdat we graag in hotel The View wilden zitten. En dat kon niet op de eerder geplande datum. Nu wel :). Zit nu een gek stukje in omdat we een stuk terug rijden. Maar goed. We willen graan in The View zitten, en dat kost een klein offer. So be it. :)
04-04 : AMS-Phoenix
05-04 : Phoenix - Grand Canyon
06-04 : Grand Canyon - Moab
07-04 : Moab - Canyonlands
08-04 : Moab - Arches
09-04 : Moab - Monument Valley
10-04 : Monument Valley - Springdale
11-04 : Zion NP
12-04 : Zion NP - Valley of Fire- Las Vegas
13-04 : Las Vegas
14-04 : Las Vegas - Death Valley
15-04 : Death Valley - Los Angeles
16-04 : Los Angeles
17-04 : Los Angeles - Cambria
18-04 : Cambria - Monterey
19-04 : Monterey - SF
20-04 : SF
21-04 : SF - Amsterdam
Frenk1976
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Frenk1976 »

Hallo Peer,

leuke reis ga je maken, ik ben zelf ook in april in west amerika.

Vorig jaar heb ik Gooseneck SP bezocht en ik vond het best de moeite waard. Vanuit daar ben je snel in monument valley.
Voor Gooseneck SP heb je niet lang nodig. Het is voornamelijk een uitkijk punt. Zover ik weet zijn er geen wandelingen.

Met de view heb je een mooi hotel hoor, netjes. Ik wil je van harte aanbevelen om een tour te nemen door de vallei. Je hebt diverse mogelijk heden, wij hebben de mistery valley tour van een halve dag gedaan en dat was echt super mooi. Een jaar eerder hebben we met onze 4x4 zelf een stuk gereden, maar nu kwamen we op plaatsen waar je anders niet mag komen. Mocht je zo'n tour willen maken zou ik dat van te voren in NL nog vastleggen.

Genieten heel veel plezier

Groet frenk
PeerVL
Amerika-ontdekker

Bericht door PeerVL »

Dag Frenk,

Dank voor uw reactie. We gaan geen tour doen in MV. Maar: ik zou best zélf door de valley willen rijden (zij het met Jeep zij het met eigen SUV). Een halve dag is mij echter te lang. Zijn er ook routes van slechts enkele uren?
Arno schreef:
Allemaal makkelijk in een dag te doen, als je je beperkt tot de viewpoints bij Natural Bridges.
Als je dat park overslaat heb je helemaal tijd over.
Is het park (Natural Bridges) de moeite? Wij komen net van Arches. Ik las op enkele sites (waaronder ontdek-amerika) dat het niet echt bijzonder is. Of is dat te kort door de bocht?
Frenk1976
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Frenk1976 »

Dag Peer,

Er is maar een weg door monument valley. Deze zelf rijden is ook erg leuk hoor. in 2012 heb ik hem ook zelf gereden, en dat is toch ook wel erg spannend. De weg is een loop en je komt langs alle mooie plekken. Je hebt zelf in de hand hoe lang je er over doet. Let wel op dat je officieel niet met een huur auto zo'n weg mag rijden. Echter wordt het daar wel vol op gedaan. Als je een jeep of suv hebt is het heel goed te doen. Maar zoals ik al zei er rijden ook talloze kleine auto's zonder high clearence. De staat van de weg kan ook nog afhankelijk zijn van het weer. Het lastigste stuk is echter het begin ( en bij een loop ook het einde). Echter afgelopen zomer was ik er weer en ze waren bezig om de weg serieus op te knappen. Onze gids vertelde dat ze de beter begaanbaar willen maken.

Betreft natural bridges kan ik je niet adviseren omdat ik er zelf niet geweest ben.

Gr Frenk
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik vond Natural Bridges leuk maar niet een must. Ik weet niet of je tussen Moab en Monument Valley nog naar het Needles District van Canyonlands N.P. wilt. In dat geval zou ik Natural Bridges N.M. overslaan. Anders lijkt me Moab - Natural Bridges - Goosenecks S.P. - Monument Valley een mooie route, waarbij je ook nog Moki Dugway meeneemt en onderweg de Mexican Hat passeert.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Succes
Groet,

Old Faithful
PeerVL
Amerika-ontdekker

Bericht door PeerVL »

Dank beide, voor uw feedback. Het wordt dan toch Moab - Natural Bridges - Goosenecks S.P. - Moki Dugway - Monument Valley. Dat is dan toch de meest logische route. Hopen dat de huurauto het allemaal volhoud :)
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

In het Natural Bridges National Monument kan je naar de stenen rotsbogen wandelen en je kan er eventueel een rondwandeling van maken langs alle drie de bogen. Heb je minder tijd, maar wil je toch wandelen en zo'n boog iets beter zien, dan is de derde rotsboog die men tegenkomt via de eenrichtingsweg door het park, de Owachomo Bridge. Dit is de makkelijkst te bereiken boog. Via een vrij makkelijk pad loop je naar beneden en je staat al gauw onder de boog. Dan zie je pas hoe groot en massief deze is. Het is al even geleden, dat ik er was, maar ik schat dat je met een kwartier van de auto tot onder de boog staat.
Als je goed ter been bent, zou ik zeker deze wandeling maken. Dan beleef je zo'n rotsboog, en dit park, pas goed.
Zie ook dit pdf-bestand http://www.nps.gov/nabr/planyourvisit/u ... rGuide.pdf
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer