Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voor een week naar Florida, is dat de moeite?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
CharissaE
Amerika-ontdekker

Voor een week naar Florida, is dat de moeite?

Bericht door CharissaE »

Hallo, mijn man en ik willen graag in het najaar een weekje op vakantie en Florida trekt ons wel. We vragen ons echter af of een week voldoende is om ook echt wat te zien/doen. Of raden jullie zo'n verre reis af voor maar een week?

Ik heb hele goedkope tickets gevonden naar Miami, dus voor de prijs hoeven we het niet te laten.

Maar wat zouden jullie adviseren in omgeving Miami voor een week?
CharissaE
Amerika-ontdekker

Re: Voor een week naar Florida, is dat de moeite?

Bericht door CharissaE »

Tot 8 a 9 dagen is maximaal voor ons, langer kunnen we niet zonder de kinderen :)
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ja hoor. Waarom niet.

Een uitgebreide rondreis kan je niet maken maar Miami, de everglades en Naples kan je bv perfect doen.

Of je kan kiezen voor Orlando en de pretparken. Als je van pretparken houdt. Anders zou ik het bij het zuiden houden.
Groetjes,
Carine
Family5
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Eens met Carine. Altijd doen en lekker op eenzelfde stek blijven, dan valt de jetlag beter te verdragen.
Heb je ergens gunstig geprijsde tickets gevonden: waar dan? Altijd fijn om dit te delen op het forum :thumbup:
CharissaE
Amerika-ontdekker

Bericht door CharissaE »

We vinden de Keys ook interessant. Daar kun je in een paar dagen makkelijk van heen en weer rijden toch?

Ik heb via Skyscanner tickets gevonden, vliegen met Arkefly, eind oktober voor 400 pp.

Eind oktober, begin november, is dat een mooie periode? Wil ook lekker zwemmen namelijk.
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Nou en of het de moeite is om voor een week naar Florida te gaan! Ik ga zelf regelmatig een weekje naar Orlando en kan daar zo van genieten! Het is maar een week, maar het voelt altijd alsof ik veel langer ben weggeweest en het is gewoon een heerlijke break. Ik blijf altijd in Orlando en maak vanaf daar dagtochten naar Miami of St. Augustine, omdat ik het lekker vind om voor deze korte periode op 1 plaats te blijven. Maar er was onlangs ook iemand op het forum die in een week tijd aardig wat kilometers heeft gereden en naar Miami, Naples en Orlando is geweest.
Miami en omgeving hebben principe meer dan genoeg te bieden om je een week volop te vermaken. Zo kan je oa naar Bayside (vanwaar je een boottochtje kan maken langs de huizen van de rich and famous), Vizcaya, Coral Gables, Coconut Grove, Miami Beach, Holocast Memorial, Jungle Island, Miami Zoo, Ft. Lauderdale, Key Biscayne, Espanola Way, Barnacle Mansion, Coral Castle, Everglades, Wynwood Art District, shoppen, relaxen op het strand, ....
Maar als jullie toch een beetje willen reizen, dan kan je wellicht een paar dagen naar de Keys of Naples.

Veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret. Het wordt vast en zeker een geweldige week!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De Keys kan je een dag op, een dag ter plaatse en een dag terug doen. Op twee dagen kan ook, maar dan is het allemaal snel snel.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Een week kan zeker, maar ik zou dan kiezen voor Miami, de Keys en de Westkust. Dan houd je het reizen een beetje binnen de perken. Wij zijn pas op vrijdag heen gegaan en op maandag 10 dagen later weer terug.
Wij hadden 3 nachten Miami, 4 nachten Keys en 3 nachten Naples gedaan. Vond ik een mooie verdeling. Een perfecte combinatie van shoppen, natuur, sightseeing en lekker zonnen/uitrusten.
CharissaE
Amerika-ontdekker

Bericht door CharissaE »

We hoeven dan inderdaad niet naar Orlando, gaan toch niet naar de pretparken. Het zuiden en westen trekt me meer.

Boeken jullie altijd al thuis alle hotels of ter plaatse?

Ik zag dat de heenreis nog bijna 13 uur vliegen is.... heb wel een rechtstreekse vlucht gevonden :thumbup:
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Ik denk dat je in oktober niet van tevoren hoeft te boeken, het is dan toch geen hoogseizoen. Aan de andere kant: als je er maar een week bent is het zonde om je tijd te verdoen met hotels zoeken.
CharissaE
Amerika-ontdekker

Bericht door CharissaE »

Dat is ook waar.
Ik weet alleen niet of we alle nachten in het zelfde hotel willen verblijven. Is dat te doen qua afstanden als je bijvoorbeeld naar de Everglades wil?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Met 13 uur vliegen heb je zeker ergens een overstap.
CharissaE
Amerika-ontdekker

Bericht door CharissaE »

Nee rechtstreeks, maar ik heb denk ik verkeerd gekeken. Gewoon op een info site gekeken over vliegtijden.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Als het met Arkefly is, vlieg je op Orlando Sanford, gaat daar door Immigrations en vliegt vervolgens door naar Miami.

Je kunt er ook voor kiezen om 4 nachten Miami en 3 nachten Naples te doen. Everglades zijn goed te doen vanuit Miami. Je kunt ook nog een nacht in Homestead/Florida City overnachten, dan zit je helemaal dichtbij.
CharissaE
Amerika-ontdekker

Bericht door CharissaE »

Nu ik verder doorklik geeft ie inderdaad aan dat er altijd een stop is in Orlando. Voor tanken of overstappen op ander vliegtuig.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij zijn anderhalf jaar terug een weekje naar Orlando geweest, we hadden best een paar dagen langer willen blijven maar waren ook blij na een week de kids weer te zien, ook al zijn ze al wat groter. Over 2 weken gaan we weer een weekje, het is ons goed bevallen! Ik heb veel reisverslagen gelezen en daar tips uit gehaald, wij hoeven ook niet naar de pretparken. Er is zoveel te doen vanuit Orlando, je kan in een uurtje naar de Atlantische Oceaan met Merrit Island en Kennedy space center, de golf van Mexico is 1.30u. rijden, ook goed te doen, ook zijn er veel natuurparkjes in de omgeving, zo zijn wij wezen roeien in Wewika state park, erg leuk en veel plekken om te wandelen met veel wildlife. We zijn nog wezen zwemmen met Manatees. Over twee weken willen we weer gaan roeien maar dan in Silver river, http://olympus-e-5.blogspot.nl/2012/04/ ... rk-in.html ook doen we een guided kayaktour bij Merrit Island, gaan we naar Tarpon springs en Honeymoon Island.
Rondom Miami zal er ook genoeg te doen zijn om je een weekje te vermaken, het is maar net waar je interesse naar uit gaat, hier ons verslag van onze vorige en komende weekje. http://weekjeflorida.wordpress.com/
CharissaE
Amerika-ontdekker

Bericht door CharissaE »

Ik heb op skyscanner zeer goedkope tickets gevonden naar Miami. Vliegen met Arkefly via Airtickets24. Heeft iemand hier ervaring mee?
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Geen ervaring mee. Ik boek altijd bij Arke zelf, omdat zij regelmatig onwijs mooie aanbiedingen hebben onder de 400 euro en dan ook nog vaak inclusief vervoer of hotel. Ik ben ook altijd heel tevreden over de service van Arke.
Ik vind het overigens knap dat een relatief onbekende reisorganisatie nu al deze prijzen aanbied, terwijl Arke zelf nog geen aanbiedingen heeft voor eind oktober.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hebben nu voor de tweede keer rechtstreeks bij Arke geboekt, een maand van tevoren inclusief hotel voor464 euro, hier komt nog Weel stoelreservering bij 11 euro pp per vlucht en wij hebben comfort klasse bijgeboekt maar dat zal je bij die andere ook bij moeten betalen. Vorige keer is het ons heel goed bevallen, we zaten toen in Residence inn lake buena Vista, dit keer in Legacy vacatiën resort in Kissimee, een auto, mid size SUV boek je voor 160 euro voor een week bij Alamo, Sanford vonden wij ook een heel relaxed vliegveld, hopelijk gaat nu ook alles naar wens.
CharissaE
Amerika-ontdekker

Bericht door CharissaE »

Hoelang van tevoren bieden ze die aanbiedingen dan aan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer