Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
All about LA!
Re: All about LA!
Het zal ook best wel leuk zijn om te bezoeken hoor, maar de sport zelf vind ik persoonlijk te langzaam. Ga ik liever naar basketball (maar dat zal dan nog niet begonnen zijn) of football. Maar ik maak het graag eens mee 

Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb toen het wk een aantal jaren geleden in Nederland was voor het eerst een baseball wedstrijd live gezien. Iets in de trand van Japan vs korea ofzo, maar ik vond het een enorm leuke ervaring en had eigenlijk weinig last van het 'trage' spelletje.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
De Dodgers waren geweldig! Stadion is indrukwekkend, met de grote schermen, het volkslied vooraf, hotdogs eten tijdens de wedstrijd, tussendoor eventjes naar de giftshop om baseball-petjes te kopen. Ik vind/vond honkbal altijd erg leuk om zelf te doen, maar niet om naar te kijken, maar we hebben juist enorm genoten van deze wedstrijd.
Verder zou ik een lekker rondje gaan maken in Los Feliz en Silverlake, in het geval je net als ik ervan houdt om door woonwijkjes te struinen/rijden. Een uitstapje naar Pasadena met het mooie historische centrum staat voor ons ook nog steeds op onze to-do-list. Zijn jullie vorige keer al in Downtown LA geweest? Misschien leuk om een restaurant of bar op te zoeken op 1 van de daken van de hoge gebouwen, om 's avonds te genieten van de skyline? En misschien vind je het wel leuk om een bezoekje te brengen aan de Lake Shrine Temple/Park, vlakbij Sunset Blvd in de Pacific Pallisades? Die staat bij mij ook nog op m'n verlanglijstje. Zijn allemaal van die kleine dingen die in mijn ogen een bezoek aan een stad bijzonder maken
Verder zou ik een lekker rondje gaan maken in Los Feliz en Silverlake, in het geval je net als ik ervan houdt om door woonwijkjes te struinen/rijden. Een uitstapje naar Pasadena met het mooie historische centrum staat voor ons ook nog steeds op onze to-do-list. Zijn jullie vorige keer al in Downtown LA geweest? Misschien leuk om een restaurant of bar op te zoeken op 1 van de daken van de hoge gebouwen, om 's avonds te genieten van de skyline? En misschien vind je het wel leuk om een bezoekje te brengen aan de Lake Shrine Temple/Park, vlakbij Sunset Blvd in de Pacific Pallisades? Die staat bij mij ook nog op m'n verlanglijstje. Zijn allemaal van die kleine dingen die in mijn ogen een bezoek aan een stad bijzonder maken

Thanks! Dat zijn precies de tips die we graag horen. Omdat L.A. niet echt een stad is om doorheen te lopen zijn dit juist de leuke plekjes die de stad karakteristiek geven. Dat idee om een bar o.i.d. op te zoeken op een van de daken lijkt me heel gaaf. Ik heb dat wel eens in Bangkok gedaan en dan voel je je de koning te rijk, met zo'n levendige stad aan de voeten.
Lake Shrine Temple zegt me helemaal niets, maar als ik het zo google ziet dat er interessant uit. Naast de dagen in L.A. slapen we ook een nacht in Pasedan omdat we ook naar Warner Bros Studios gaan wat daar niet heel ver vandaan ligt. Een uitstapje naar het oude centrum slaan we dan ook niet over.
Hartstikke bedankt voor de tips!
Lake Shrine Temple zegt me helemaal niets, maar als ik het zo google ziet dat er interessant uit. Naast de dagen in L.A. slapen we ook een nacht in Pasedan omdat we ook naar Warner Bros Studios gaan wat daar niet heel ver vandaan ligt. Een uitstapje naar het oude centrum slaan we dan ook niet over.
Hartstikke bedankt voor de tips!

Groetjes,
Daniel
Daniel
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Leuk hé, die twee foto's van ons boven elkaar
Ik ben in LA wel bij een andere tempel geweest, niet deze. Maar kwam 'm een keer tegen in een boekje oid. Staat sindsdien op m'n lijstje (alleen een bezoek aan LA gaat er voorlopig niet van komen helaas, wil toch ook andere plekken op de wereld bezoeken). Er is ook nog iets bijzonders met die plek, er is een Ghandi Memorial waar een deel van zijn as ligt:

Ik ben in LA wel bij een andere tempel geweest, niet deze. Maar kwam 'm een keer tegen in een boekje oid. Staat sindsdien op m'n lijstje (alleen een bezoek aan LA gaat er voorlopig niet van komen helaas, wil toch ook andere plekken op de wereld bezoeken). Er is ook nog iets bijzonders met die plek, er is een Ghandi Memorial waar een deel van zijn as ligt:
The grounds include a Court of Religions honoring the five principal religions of the world, the Mahatma Gandhi World Peace Memorial (pictured at the left) where a portion of Gandhi's ashes is enshrined, a museum with exhibits on Paramahansa Yogananda's work, and a gift shop with arts and crafts from India. The temple itself is on a hilltop overlooking the lake.
Haha, inderdaad. Nu nog een L.A. fan zoeken met Pepsi in de naamRiverCola schreef:Leuk hé, die twee foto's van ons boven elkaar![]()

Ik laat tegen de tijd wel weten of we de tempel hebben bezocht en zo ja, hoe het was. Toch anders dan info uit een boekje lezen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Woensdag om 21:30 op Canvas een programma over de grote tegenpolen van arm en rijk. In deze aflevering staat LA centraal.
http://www.canvas.be/programmas/arm-rij ... d8fdab5654
Daniel, op zondag is er in het centrum van Pasadena iig niet veel te beleven. Afgelopen jaar waren de meeste winkels toen ik er was zelfs gesloten.
http://www.canvas.be/programmas/arm-rij ... d8fdab5654
Daniel, op zondag is er in het centrum van Pasadena iig niet veel te beleven. Afgelopen jaar waren de meeste winkels toen ik er was zelfs gesloten.
He thanks voor de tip, Paul. Hij wordt opgenomen. Wij zijn op een donderdag in Pasadena, kijken of er dan wel wat te beleven is.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Van 9-11 juni zijn we in LA om er onze reis af te sluiten met wat strand en een bezoek aan Universal/Warner Bros.
Ik heb al gelezen dat er vaak aangeraden wordt om een hotel in Hollywood te nemen, maar ik vraag mij af of LAX ook te doen is? Heb je daar veel last van de vliegtuigen of kan je daar ook gewoon (redelijk) rustig even aan het zwembad liggen? En is het qua verkeer hetzelfde als overal in LA of is het nog extra druk?
Alvast bedankt!
Ik heb al gelezen dat er vaak aangeraden wordt om een hotel in Hollywood te nemen, maar ik vraag mij af of LAX ook te doen is? Heb je daar veel last van de vliegtuigen of kan je daar ook gewoon (redelijk) rustig even aan het zwembad liggen? En is het qua verkeer hetzelfde als overal in LA of is het nog extra druk?
Alvast bedankt!
NYC & ZW 2014: http://mjusa2014.wordpress.com
NW USA & ZW Canada 2016: https://mjusacan2016.wordpress.com
NW USA & ZW Canada 2016: https://mjusacan2016.wordpress.com
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je op het strand wil liggen is er niets mis met LAX. Je zit zo bij Venice Beach. Naar Universal moet je dwars door LA. Pak je de 110 en 101 dan reken maar op files. Heb je geen files reken dan vanaf Lax op zo'n 50 min....maar dat kan makkelijk dubbel zo lang worden. Ik heb verhalen gelezen van mensen die over het stuk LAX - downtown, wel in de spits, al meer dan 2u hebben gedaan.
Is een hoponhopoff bus een goede optie in LA?
Waar boeken? En welke route?
Waar boeken? En welke route?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hmmm, Ja en Nee.. itt tot de andere steden in het zuid westen is LA enorm uitgestrekt. Het probleem met LA is dat de stad berucht is om haar files en zo'n bus staat daar ook gewoon in. Bijvoorbeeld bij het Kodak of Dolby theater op hollywood boulevard kun je allerlei tours boeken. Een tour door hollywood is best leuk, maar om heel LA zo te doorkruizen lijkt me ondoenlijk. De beste manier om LA te verkennen is toch zelf de auto te pakken en de binnenwegen naar de bekende punten te nemen...of in ieder geval de bekende wegen en snelwegen in de spits te mijden.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
WIj gaan in september een paar dagen naar LA (2 om precies te zijn) en ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke buurt is nou leuk voor ons om te overnachten en welke stukken zijn leuk om te bezoeken?
Wat info: wij zijn een stel van begin 30, houden van alternatieve muziek en tweedehands platenzaken en vintage boetiekjes. We zijn geen strandmensen maar verkennen liever leuke wijkjes. Tuurlijk zouden de highlights zoals walk of fame en hollywood sign en dergelijke leuk zijn.
Iemand tips voor ons?
Wat info: wij zijn een stel van begin 30, houden van alternatieve muziek en tweedehands platenzaken en vintage boetiekjes. We zijn geen strandmensen maar verkennen liever leuke wijkjes. Tuurlijk zouden de highlights zoals walk of fame en hollywood sign en dergelijke leuk zijn.
Iemand tips voor ons?
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ondanks geen strandmensen zou Marina del Rey of Santa Monica toch wel kunnen als overnachtingplek. Het ligt er een beetje aan in welke prijsklasse jullie denken?.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Het fijnste zou zo rond de 75 euro per nacht zijn. De NP's zijn al zo duur dus we moeten het budget verder een beetje bewakenPSVwally schreef:Ondanks geen strandmensen zou Marina del Rey of Santa Monica toch wel kunnen als overnachtingplek. Het ligt er een beetje aan in welke prijsklasse jullie denken?.

In de buurt van het strand lijkt me leuk. Ik ben geen strandligger maar als uitzicht is het wel mooi natuurlijk!
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Eind september zouden mijn vriend en ik naar LA vliegen en we zouden daar graag kennismaken met de televisie- en filmwereld. Nu twijfelen we tussen de Paramount Pictures Studios en de Warner Bros Studios. Volgens dat ik hier al gelezen heb, zijn jullie wel te vinden voor de Warner Bros Studios, maar nu lees ik in mijn reisgids dat die eerder de voorkeur geven aan de Paramount Pictures. Iemand ervaring mee? En wat is het verschil tussen beiden?
Verder hebben wij ook interesse in de Movie Stars' Homes Tour. Is dit zijn geld waard? Welke maatschappij zouden jullie daarvoor aanraden?
Alvast bedankt voor de reacties!
Verder hebben wij ook interesse in de Movie Stars' Homes Tour. Is dit zijn geld waard? Welke maatschappij zouden jullie daarvoor aanraden?
Alvast bedankt voor de reacties!
Groetjes,
Daniel
Daniel
Op deze website wordt reclame gemaakt over een Go Los Angeles card. Ik ben heel benieuwd of er mensen die deze kaart hebben gekocht en of het bevallen is? Zo op het oog kun je er heel veel kanten mee op voor een relatief lage prijs….
Ik hoor het graag!
Groetjes Masja
Ik hoor het graag!
Groetjes Masja
Ik ken het ding niet, maar het zal afhangen van jullie plannen. Schrijf jullie plannen eens op, kijk op de sites hoeveel geld elke toegang kost en kijk dan op de site van de card hoeveel dat ding kost en oplevert en dan kan je het zelf uitrekenen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar de Go Chicago Card gebruikt voor 3 dagen en dat was toch wel de moeite hoor! Zeker voor herhaling vatbaar. Voor één dag is het niet zo interessant, maar voor 3 dagen heb je zeker voordeel.