Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Washington-Lancaster

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Washington-Lancaster

Bericht door harryvanrooy »

hallo,
deze zomer gaan we eerst enkele dagen naar Washington en dan een dag naar Lancaster. Weet er iemand een goede route? ik had eerst gedacht via Gettysburg maar ik denk dat er dan geen tijd meer gaat zijn om in de omgeving van Lancaster een rondrit te doen en nog veel te bekijken.
Harry
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Washington-Lancaster

Bericht door tomaat85 »

Harry,
laat ik beginnen met te zeggen dat ik de route die jullie gaan rijden zelf ook (nog :wink: ) niet gereden heb. Dat gaan we in september doen. Wat ik van plan ben is het volgende. In de ochtend vroeg weg, richting Christiana mall in Delaware. Delaware kent geen tax moet je weten :) De route die we vanuit DC dan rijden is in oostelijke richting naar de 295 (Anacostia Fwy) een klein stukje naar het noorden en dan pakken we de 50 (John Hanson Hwy) tot we de Cheaspeake Bay Bridge oversteken en vervolgen dan de 301 (Blue Star memorial Hwy). In het plaatsje Middeltown gaan we richting de 1 (Korean War Veterans Memorial Hwy). Na de (taxfree :D ) CM pakken we de 7 (Limestone Rd) richting Pike Creek, vanaf de 7 naar de 41 (Pennsylvania Ave )steken. Uit verschillende blogs heb ik begrepen dat de 30 (Lincoln Hwy ) dwars door Amish county gaat..Ik veronderstel dat de binnendoor wegen die wij van plan zijn te nemen ook voldoende beeld geven. We hebben een mooie wegenatlas en laten ons vanaf dat moment leiden door wat we al dan niet zien :?:
Maar je begrijpt, ik volg dit draadje met argus ogen om de adviezen van de ervaringsdeskundigen te aanschouwen..
Grote Amerika fan
petra_ellen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door petra_ellen »

Harry,
Wij gaan in april ook die richting uit en verblijven een paar dagen in Washington DC en willen ook naar Amish Country.
Na een bezoek aan Arlington Cemetary in de ochtend en nog even naar Georgetown voor de lunch, gaan we via de I- 495 naar Frederick. Naar het schijnt is dit een leuk stadje dus we zien ter plekke wel of het de moeite waard is en hoe lang we er blijven. Van Frederick nemen we de US15 North naar Gettysburg... daar ben ik meer dan 16 jaar geleden nog geweest maar kan me absoluut niets meer van herinneren (dus dan neem ik aan dat het niet zo indrukwekkend was ;-) ). Deze keer rijden we er gewoon langs, want ik geloof niet dat een 'veld' heel interessant is met een dochter van 9 jaar. Daarna gaat het verder over de US 30 naar York en vervolgens naar Lancaster waar we blijven overnachten. Als ik via google maps de reistijd uitreken, kom ik al op 2u45 wat voldoende is voor één dag. De volgende dag hebben we dan tijd om een Amish Farm te bezoeken (we hebben de Amish Farm & House in Lancaster uitgekozen) en vervolgens rijden we via Bird-in-Hand en Strasburg naar Salisbury in Maryland voor het vervolg van onze reis (nog een 10-tal dagen Virginia).
Ik zal alvast hier verslag uitbrengen bij onze terugkeer :-)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wil je op weg naar Lancaster ook de omgeving van Lancaster bezoeken? Of heb je daar de volgende dag ook nog tijd voor? Ik zou in elk geval langs de Great Falls rijden, wij vonden dat zeer de moeite waard.
Wij reden daarna via Frederick naar Gettysburg en toen via York naar Lancaster. Wij namen vanaf York de 30 maar volgens onze kaart is de route via de 74 en de 372 mooier. Vandaar zou je de 30 kunnen pakken naar Lancaster.

@tomaat85: in plaats van de 301 is misschien de iets westelijker gelegen 213 mooier (maar ook langzamer).

Zie hier voor de rit naar Lancaster en hier voor onze volle dag Lancaster.

Marianne
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Hallo,
Sorry voor de late reactie, we gaan de volgende dag een lange rit doen naar Vermont, dus moeten we de dag er voor de Amish wel zien. Ik had idd gezien via Frederick en York en dan als het ware via de I30 Lancaster voorbij te rijden en dan via het Octorara trail en de Old Philadelphia pike terug te komen naar Lancaster met enkele stops. Is dit een goed idee? Of beter via Baltimore I695, I222 en I272?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer