Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraag reisstekker USA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Big_Mo
Amerika-expert

Re: Vraag reisstekker USA

Bericht door Big_Mo »

Pipo Chris schreef:Van die usb laders is het erg afhankelijk welk ampere hij afgeeft. De meeste geven maar 1 ampere. Terwijl bijv een iPad minimaal 2 ampere nodig heeft om voldoende te laden. Op 1 zal het ook wel gaan maar wel zeer langzaam en hij zal zelf niet aangeven dat hij aan het laden is. Dus let goed op wat je eigen apparaat nodig heeft aan ampere.
Dat begrijp ik, heb 4 poorten met 2 amp. Geloof dat me USB lader in de auto 1 poort die 3amp afgeeft. Alsnog vraag ik me heel erg af wat men allemaal mee zuilt vanuit Nederland :lol: :lol: :lol:
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Big_Mo schreef:Alsnog vraag ik me heel erg af wat men allemaal mee zuilt vanuit Nederland :lol: :lol: :lol:
meyem schreef: een paar van dit soort, lekker klein en handig:
http://image.dhgate.com/albu_245409933_ ... dapter.jpg
:mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Fryslan89
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fryslan89 »

Ik neem aan dat een reisstekker voor de USA voldoende is om mee te nemen? Ik lees net ook iets over een verloopstekker vanwege de voltage? Of zit die juist in de reisstekker verwerkt?
Heb zelf niet veel verstand van die dingen..
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

nee hoor, gewoon een reisstekker is voldoende ... kijk maar naar die kleintjes van mij, daar kan ik alles mee wat ik nodig heb (camera, laptop, mobiel)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

je reisstekker werkt voor de meeste producten zoals telefoonlader, laptop, etc. Dat komt omdat die apparaten geschikt zijn voor verschillende voltages. Om zeker te weten, kijk op het apparaat, er moet iets staan zoals 100-240V or 110-220V. Als er 220-230V op staat, zal het niet werken omdat het voltage in amerika 110V is. Ook belangrijk: als je een wekker op stroom hebt, zal die waarschijnlijk wel werken, maar de tijd zal te snel lopen! Dit komt omdat de frequentie van de stroom hoger is in amerika dan in nederland (60Hz ipv 50Hz).
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
VinMor
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door VinMor »

Misschien niet heel spannend, maar ik kwam net in de Hoogvliet reisstekkers(voor alle landen) tegen voor maar €1.49 per stuk.
Heb er dus maar 4 gehaald, heb meerdere telefoons, laptop, kamera en nog wat andere apparaten dus kan wel super makkelijk zijn natuurlijk
:offtopic:
2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
2015: New Yok • 2015: Las Vegas
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij nemen een contactdoos mee, dan heb je aan 1 stekker (en 1 stopcontact) voldoende.

Marianne
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

Martin & Marianne schreef:Wij nemen een contactdoos mee, dan heb je aan 1 stekker (en 1 stopcontact) voldoende.
Ja ik doe hetzelfde... haha die gebruik ik echt overal zelfs thuis. Heb naast mn bed 1 stekkerdoos waarin 2 opladers zitten voor mn mobiel, en 1 voor mn fitbit. Daarnaast zijn er nog 4 "open".
Die stekkerdoos gebruik ik met een wereldstekker van Skross: http://www.skross.com/en die is werkelijk geweldig! (en is te koop op oa schiphol)

Verder is het een handige tip: in hotels zit vaak een stopcontact achter het bed. Als je die dus ff van de muur afschuift (indien mogelijk) dan kun je mooi de wekker (mobiel) vlakbij je bed opladen.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Yuur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Yuur »

TwentseGijs schreef:
Die stekkerdoos gebruik ik met een wereldstekker van Skross: http://www.skross.com/en" onclick="window.open(this.href);return false; die is werkelijk geweldig! (en is te koop op oa schiphol)

Verder is het een handige tip: in hotels zit vaak een stopcontact achter het bed. Als je die dus ff van de muur afschuift (indien mogelijk) dan kun je mooi de wekker (mobiel) vlakbij je bed opladen.
Ook hier ga ik mee met de keuze van TwentseGijs, ben zelf een geboren Hengelo-er dus zal wel daar aan liggen. ;)
De stekkers van Skross zijn erg handig, ik heb er 1 met aparte USB gedeelte, die je los kan halen. Toevallig heeft dit gedeelte een 2 pinnige USA connectie. Dus voor de prijs van 1 heb je dan: 1 wereldstekker met 1 aansluiting en 1 USB hubje die overal in de USA is te gebruiken.
Op de skross site heet deze de World Adapter EVO USB. Kan geen directe link maken helaas.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Directe link: http://skross-online.com/Skross-Shop-1. ... -USB-.html
En dat zit dan dus zo in elkaar:

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Dit topic was weer actief, en ik zag een oude post waar ik nog wel een aanvulling op heb:
Jrabakker schreef:je reisstekker werkt voor de meeste producten zoals telefoonlader, laptop, etc. Dat komt omdat die apparaten geschikt zijn voor verschillende voltages. Om zeker te weten, kijk op het apparaat, er moet iets staan zoals 100-240V or 110-220V. Als er 220-230V op staat, zal het niet werken omdat het voltage in amerika 110V is.
Dit is waar voor alle geschakelde voedingen. Inderdaad laptops, telefoons, etc. Maar er is een belangrijke uitzondering waar veel mensen mee te maken hebben: de lader van een elektrische tandenborstel. Dat gaat niet werken op 110V/60hz.

Ik heb zelf een kleine omvormer (60w, in de vorm van een stekker/trafo) die altijd mee gaat om die reden. Met z'n tweeen houdt de tandenborstel het helaas geen maand uit zonder te laden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik neem altijd een goedkope tandenborstel op batterijen mee.
Yuur
Amerikafan

Bericht door Yuur »

@Njit, bedankt voor de aanvulling, ik was wat lui vrees ik ;).
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

nieuwenoord schreef:Ik neem altijd een goedkope tandenborstel op batterijen mee.
Als je eenmaal een Ferrari gewend bent dan is het lastig om in een Lada te stappen toch? :-)
mie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door mie »

Op dit moment zijn wij in de USA en ik gebruik een omvormer met oorspronkelijk 3 pinnen (maar ooit uitgeleend en maar met 2 pinnen teruggekregen) en nu dus nog maar met 2 pinnen, maar dit werkt ook nog steeds. Verlengsnoer er aan en opladen maar...
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

roelb schreef:
nieuwenoord schreef:Ik neem altijd een goedkope tandenborstel op batterijen mee.
Als je eenmaal een Ferrari gewend bent dan is het lastig om in een Lada te stappen toch? :-)
Ha, jij brengt een dikke smile op mijn gezicht. Je weet niet hoe de hele school lachte toen ik mijn kinderen in de Lada van mijn moeder bracht in plaats van in onze eigen Ford Explorer (jaren geleden trouwens).

Maar serieus, Oral B heeft echt goede tandenborstels op batterijen, ik gebruik ze altijd op reis, ook binnen Europa.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

mie schreef:Op dit moment zijn wij in de USA en ik gebruik een omvormer met oorspronkelijk 3 pinnen (maar ooit uitgeleend en maar met 2 pinnen teruggekregen) en nu dus nog maar met 2 pinnen, maar dit werkt ook nog steeds. Verlengsnoer er aan en opladen maar...
Het zal wel werken, maar ik zou het toch niet meer gebruiken als de aarde-pin weg is. Da's vragen om problemen, zeker als je een geaard apparaat gebruikt...
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Jrabakker schreef:[...] het voltage in amerika 110V is. Ook belangrijk: als je een wekker op stroom hebt, zal die waarschijnlijk wel werken, maar de tijd zal te snel lopen! Dit komt omdat de frequentie van de stroom hoger is in amerika dan in nederland (60Hz ipv 50Hz).
Voor de goede orde, netstroom is hier 120V, niet 110. (Als ik het goed heb dan is het in NL 230V.)

De meeste wekkers op stroom gebruiken een kwarts kristal oscillator en zijn niet afhankelijk van de frequentie van de stroom.
Temperatuur, vochtigheid en ouderdom (van het kristal, niet de gebruiker :wink: ) kunnen echter een grote invloed hebben.

Zou het echter niet handiger zijn om een wekkertje op batterijen mee te nemen?
Daika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Daika »

Kan je die stekkers van SKross nog ergens kopen in België dan?

Heb ze precies nog niet tegengekomen. Kan je hier bijv een Nikon fototoestel hier dan toch gewoon mee oploaden?

Ik hoop toch dat de meeste fototoestellen hierop voorzien zijn?
Yuur
Amerikafan

Bericht door Yuur »

Online sowieso toch? Of je je Nikon mee kan opladen? Via USB? Denk het wel, maar echt snel gaat dat volgens mij niet toch?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer