Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV2014-winnaar: Dude (Nr ...6xx)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
DixieChick
Amerika-expert

Re: DV2014-winnaar: Dude (Nr ...6xx)

Bericht door DixieChick »

Wat spannend allemaal! En wat goed dat jullie het zo lang geheim hebben kunnen houden!

Gefeliciteerd met de loterij en jullie huwelijk! :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Bedankt allemaal. Leuk als we zoveel volgers gaan krijgen :wink:

Dbacks, wij hebben inderdaad ook wat klusjes gedaan naast de ganse badkamer. Er moeten nog een paar dingen gebeuren en dan wordt het huis te koop gezet. Hopelijk dit weekend online zetten.

Gaan jullie een container meenemen? Jullie zijn natuurlijk met veel meer en zullen dus zowiezo al meer persoonlijke spullen hebben zoals kleren en dingen van de kinderen die ze absoluut niet kunnen missen? Wij gaan wellicht enkel een paar dozen opsturen.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Vervolg procesverhaal ...

17-09-2013 … Diploma’s
Ik heb me thuis rot gezocht maar kan ze niet meer vinden, mijn diploma’s. En die hebben we nodig voor het interview dus rij ik even tot in mijn school en ga er vragen of ze die nog liggen hebben. Na wat zoekwerk blijkt dat ik ze afgehaald heb (wat ik al wist) maar zij hebben geen kopies en dus moeten ze worden aangevraagd bij het ministerie van onderwijs. Als ik even alleen ben met mijn oude studiemeester, hij kende me trouwens nog, en hij me zegt dat een attest voldoende is bij het solliciteren naar een nieuwe job, vertel ik hem waarom de diploma’s echt moeten dienen. Hij is meteen enthousiast want hij is ook al 2x op vakantie geweest naar Amerika. We praten nog wat na en we spreken af dat ik navraag doe of zo een attest voldoende is. Zoniet ga ik nog even terug en zal hij mijn lager en hoger secundaire diploma aanvragen voor mij. Eigenlijk weet ik al dat zo een attest niet voldoende zal zijn voor de Amerikaanse Ambassade.
Ik had ook al aan mijn moeder gevraagd of ze nog thuis lagen maar daar liggen ze niet. Onvermijdelijk kwam dan ook de vraag waarom ik die plots nodig had. Ander werk zoeken is dan wel een goed excuus en ook nog gedeeltelijk waar, maar het liegen valt me toch zwaar.
Eigenlijk hoop ik snel de papieren in orde te maken en terug te sturen zodat we snel op interview kunnen en het nadien dan ook vertellen aan de naaste familie.
Ja je leest het goed, onze papieren hebben we nog steeds niet terug gestuurd en liggen hier 90% ingevuld. Voor eind september wil ik ze klaar hebben en op sturen naar Kentucky.
Met onze lage casenumber zullen we snel aan de beurt komen vermoeden we, wellicht ergens in november of december al. We gaan er werk van maken …

26-09-2013 … Hola, que tal ? Spaanse les
Eigenlijk wilden we Engelse les gaan volgen via de avondschool, maar na ons gesprek met Bart en Ineke hebben we beslist om niet Engels maar Spaans te gaan leren, niet alleen de derde wereldtaal, maar ook de tweede officiële taal in Amerika. Zeker omdat Phoenix op het lijstje staat, denken we dat Spaans wel eens meer zou kunnen opleveren dan wat extra Engels, wat we eigenlijk toch al vrij goed spreken. Op 26 september is de eerste les bij Syntra in Genk en we hebben ons goed geamuseerd. Het is nu aan ons om ook thuis voldoende te oefenen, want anders zal het moeilijk worden om te kunnen volgen in de komende lessen.
Makkelijk zal het niet worden maar we zijn wel gemotiveerd! Zelfs als het emigreren niet zou doorgaan, is dit niet weggegooid want we wilden eigenlijk al jaren Spaans gaan volgen om een eventuele reis naar Peru te ondernemen. Maar die lessen zijn er nooit van gekomen, tot nu dus.
Er zijn tot 7 niveaus, en met de tijd die wij nog hebben kunnen we 2, maximum 3 niveaus volgen. Hopelijk is dat voldoende om er ons voordeel mee te doen na de emigratie.

02-10-2013 … Het papierwerk !
Eindelijk is het zo ver ! Alle papieren zijn (hopelijk) netjes ingevuld, gecheckt, dubbelgecheckt en afgeprint, dubbel voor ons eigen dossier. We nemen er foto’s van en dan gaat alles in de enveloppe, samen met de pasfoto’s en een exemplaar van de barcode die je krijgt als je inlogt op 1 mei en gewonnen hebt. Evy brengt de enveloppe naar onze eigenste Bpost en laat het aangetekend versturen naar het Kentucky Consular Center (KCC). De meeste mensen op het forum laten de enveloppe versturen via TNT of FedEx. Wij kiezen dus voor de Belgische Post, aangetekend en dus kunnen we de enveloppe online volgen. Hopelijk verloopt alles vlot en komt ons pakketje goed aan in Kentucky. We zijn ook erg benieuwd hoe snel we op interview mogen , met zo’n extreme lage casenummer, want die ligt in de 000006xx. Bijzonder laag dus, het laagste wat ik op het forum tegenkwam dit jaar was ergens in de 1400 als ik het me goed herinner .

12-10-2013 …Het papierwerk … part II
Na enkele dagen van checken en checken of onze papieren nog niet zijn aangekomen, krijgen we na de zoveelste aanmelding om te checken, de boodschap dat het adres waar naar de enveloppe moet verzonden worden, niet bestaat. Om één of andere reden wordt het adres niet herkent. We checken de officiële website en ons adres klopt wel degelijk. Dus moeten we opnieuw aan de bak. Gelukkig had ik van alles kopies genomen om ons eigen dossier op orde te houden. Ik neem opnieuw kopies van de kopies, vul nog enkele dingen bij en ondertekenen al onze papieren die getekend moeten worden. Gelukkig hebben we ook nog twee pasfoto’s liggen dus ook die worden weer in een aparte enveloppe aan de papieren vast gehangen met een paperclip.
We nemen toch maar nieuwe foto’s van alles en nemen de dag erna contact op met FedEx. Die komen het pakket bij ons thuis ophalen en zorgen dat alles binnen de twee dagen terplekke is. Het kost met 85 euro wel wat meer dan de 9 euro van de Bpost, maar ze hebben het adres nog eens extra gecheckt en het klopt wel degelijk zoals het natuurlijk ook op de officiële site én op onze eerste enveloppe stond. Op woensdag 16 oktober komen ze in de namiddag de enveloppe halen en als ik vrijdag de 18e thuis kom van het werk en inlog zie ik dat onze papieren diezelfde dag om 11 uur in de voormiddag al zijn afgeleverd in het KCC! Knappe service dus van FedEx. Ons eerste pakket van Bpost staat op ‘return to sender’ en zullen we dus binnenkort terug in de bus krijgen. Nu is het opnieuw afwachten tot we ingelicht worden over de datum van het interview in Brussel. “In the meantime” beginnen we al met het aanvragen van allerlei papieren die we moeten meenemen naar het interview.

wordt vervolgd ...

Bart
Grts, Bart

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wel een verschil zeg tussen de BPost en FedEx. Maar better safe then sorry.. Raar ook dat ze zeggen dat het adres niet goed is :shock:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Spannend ,Bart. Dat verhaal van de Post in België geloof ik helemaal. Wij hebben ook al dikwijls problemen gehad met de post, en dat gaat dan nog maar gewoon over Belgische zendingen. Goed dat jullie dan toch beroep gedaan hebben op FedEx. Wanneer zouden jullie vertrekken?

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Wat een spannend verhaal! Ik kijk al uit naar het vervolg!! :thumbup:

Ik ben echt blij voor jullie! Hopelijk komt alles mooi in orde... 8)

Ik heb vorig jaar ook iets terug gekregen dat via Bpost verzonden was naar Amerika. Adres bestond niet volgens hen. Nochtans had ik juist opgeschreven en het was echt wel volgens Amerikaans formaat. :roll:
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wat leuk om zo te volgen! Kan haast niet wachten op het volgende deel :wink:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Bart, gefeliciteerd met het winnen van de loterij en ook nog met jullie huwelijk.

Met interesse volg ik jullie verhaal, dat een waardevol document is voor dit forum.
Misschien is het een idee, om het immigratieverhaal ook als een apart onderdeel aan jullie (Amerika)reiswebsite te koppelen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Inderdaad vreemd van Bpost. Onze eerste enveloppe hebben we nooit terug gekregen ondanks dat ze op return to sender stond op hun website. Ons adres stond ook op de achterkant van de enveloppe. Ik vraag me af wat er mee gedaan is??

Lilo: dat hangt volledig van de verkoop van ons huis af. Wij hopen eind dit jaar te vertrekken, ergens in oktober of november. Maar dan zal het huis snel verkocht moeten worden.

Marko: ik ben aan het twijfelen of ik het emigratieverhaal op mijn reiswebsite zal plubliceren of een aparte weblog aanmaak, enkel voor het emigratie gedeelte. Ik weet niet wat het handigste zou zijn. Ik moet er nog eens over brainstormen :wink:

Morgen het volgende deeltje :wink:
Grts, Bart

Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Van harte gefeliciteerd met het winnen van de DV en jullie huwelijk! (En tegelijktijdig zo'n ontzettend verdrietig bericht over je nichtje, er zijn geen woorden voor...)

Je verhalen lezen heerlijk weg en ik kan niet wachten op de nieuwe verhalen!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
SophiaB
Amerikafan

Bericht door SophiaB »

Oooh wat een verhaal!!! Van harte gefeliciteerd! En wat een emoties allemaal, heftig hoor :shock:
Ik ben heel benieuwd naar de rest van het verslag, ik ben totaal niet op de hoogte van een dergelijk emigratieproces (green card loterij) dus het is interessant om eens te lezen hoe dat precies gaat.
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Gefeliciteerd Bart! :thumbup:

best wel jaloers :wink:
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Van harte met het winnen van de DV en ook met jullie huwelijk!
Veel succes met alles en ik vind het erg leuk om jullie procedure zo te kunnen volgen :thumbup:
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

vervolg procesverhaal....

12-11-2013 …Papierenwinkel … part III
Het is inmiddels een maand geleden dat de papieren aangekomen zijn in Kentucky maar we hebben nog niets gehoord of doorgekregen wanneer onze afspraak is.
Op 1 november, als ik opsta zie ik op de slaapkamer nog een doos staan waarvan ik weet dat er oude facturen van de bouw en loonfiches van vroeger inzitten. Het is de enige doos waarin ik raar maar waar nog niet in gekeken heb. Ik denk hmmm wie weet … ik doe de doos open en als ik de eerste en bovenste A4 map neem, zie ik achteraan een dikke enveloppe steken met Press & Plat op, mijn oude werkgever. Ik neem de map eruit en er staat in het groot DIPLOMA’S op. Joehoeeee, mijn diploma’s zijn dus terecht, na drie volledige huiszoekingen heb ik ze eindelijk allemaal terug gevonden. Ik bel maandag meteen naar school waar ik mijn oude studieleraar, Mr Nijst laat weten dat mijn diploma’s terecht zijn en dat hij niet verder de dingen hoeft te regelen in Brussel waarmee hij al bezig was. Ook mijn moeder laat ik weten dat ze terecht zijn want ik had ook aan haar gevraagd om thuis toch nog eens te zoeken ondanks dat zij (en ik) zeker was dat ze met de verhuis mee gekomen waren naar ons thuis. Ik zeg dat het is om te solliciteren en dat is niet eens gelogen. Vandaag heb ik een interne sollicitatie gehad voor een functie in het bedrijf waarbij ik een paar stappen vooruit zou zetten in de hierarchie. Aan de ene kant lijkt het mij een leuke boeiende job waarvoor ik ook vaak op locatie zou moeten (80%). Aan de andere kant hoop ik dat ik de job niet heb, want het zou maar tijdelijk zijn. En wie weet bevalt het zo goed dat ik niet meer weg wil, al zal mijn hart altijd willen emigreren. Maar je verstand is er ook nog dus de beslissing zou wel veel moeilijker worden als ik die job wel zou krijgen.
Maar zover zijn we nog niet want het was maar een eerste verkennende gesprek al was het behoorlijk positief.
Na het werk rijden we naar het gemeentehuis van Borgloon want we moeten ook aan het papierenwerk beginnen. Het is niet omdat we nog geen afspraak hebben bij de ambassade dat we de papieren nog niet in orde kunnen brengen. Als we aan de beurt zijn vragen we of we onze geboorteakte kunnen verkrijgen.
Vraag die meneer simpelweg : waar zijn jullie geboren ?
Euh … in Tongeren dus.
Tja dan moet je in Tongeren je akte gaan aanvragen.
Ok, maar we moeten ook nog onze reispassen vernieuwen !
Ok, hebben jullie je pasfoto’s bij
Euhmm …. Nee die hebben we niet bij …
Om het verhaal kort te maken, geen reispas, en geen geboorteakte want als we naar Tongeren rijden is het stadhuis gesloten dus moeten we donderdag terug gaan. Onze reispas halen we dan volgende week wel want we moeten nog nieuwe pasfoto’s laten maken. En nu maar hopen dat ze onze papieren in Kentucky niet zijn kwijtgeraakt en we snel weten wanneer we op interview moeten in Brussel.

14-11-2013 … Geboorteakte
Na het werk zijn we naar Tongeren gereden en in het preatorium achter onze geboorteakte gaan vragen. Veel werk was dat niet, indentiteitskaarten afgeven en even later zijn de microchips gescand en gekopieerd naar een A4 formaat met de originele geboorteakte.
Een stempel erop van de stad, een handtekening en klaar. Kosten = Nul euro !
Dat mag wel eens, iets gratis verkrijgen.

20-11-2013 …Bewijs goed gedrag en zeden
Verleden zaterdag had ik een mailtje gestuurd naar het ministerie van Justitie om ons bewijs van goed gedrag en zeden aan te vragen. Ik ging van de veronderstelling uit dat dit enkele weken zou duren en dat ze dat zouden vermelden in een mailtje. Maandag, geen mailtje, dinsdag geen mailtje, woensdag een witte enveloppe bij de post. Voor ons beiden elk 2 exemplaren van goed gedrag en zeden. Mooie snelle service van het ministerie dus, tegen mijn verwachtingen in. Er staat ook netjes op vermeld dat het dient voor emigratie naar de Verenigde Staten van Amerika, zoals we gevraagd hadden want op het bewijs moet vermeld worden waarom het diende. De US ambassy schrijft dit zo voor.
Van de KCC hebben we nog steeds niets gehoord. Ik begin stillaan in paniek te geraken, dus als we volgende week niets gehoord hebben ga ik toch even een mailtje wagen om er zeker van te zijn dat ons dossier wel degelijk behandeld wordt !
Trouwens, kosten = 0 euro !

wordt vervolgd...
Bart
Grts, Bart

Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Kon je die geboorteakte niet online aanvragen? Voor ons huwelijk kon ik gewoon op de website van de gemeente waar ik geboren ben een aanvraag doen. :-) En dat werd netjes opgestuurd. Spaart je weer een autorit uit.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Lijkt me erg lastig om te solliciteren terwijl je ook bezig bent met je emigratie. Maar snap het ook wel. Totdat het daadwerkelijk zover is gaat het leven gewoon door.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Ja, ik zou me er niet teveel van proberen aantrekken. Het is natuurlijk lastig dat als je de job zou hebhen en je zou naar Amerika trekken, dat ze dan op je werk weer iemand nieuw moeten zoeken. Maar langs de andere kant, stel (ik hoop natuurlijk van niet ;)) dat de emigratie niet door zou gaan, dan heb je toch de job die je graag zou doen. :-)

En ik denk nu niet dat een job hier in België je zou tegenhouden om te emigreren. Dan zou het toch echt de meest fantastische droomjob moeten zijn denk ik. :lol:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Sofie, ik wist niet dat dat ook online kon, maar Tongeren is maar 5km rijden dus we waren er snel.

Solliciteren terwijl je in een emigratieproces zit lijkt inderdaad vreemd, maar we hebben op alle vlakken geprobeerd om het leven zijn gewone gang te laten gaan. Je weet nooit als je geweigerd wordt of er komt iets tussen waardoor je niet kan gaan.
En ik zag het trouwens ook als een oefening want de sollicitatie was in het Engels :wink:
De job is trouwens komen te vervallen, ze hebben het anders ingevuld dan ze eerst in gedachten hadden (stonden meerdere job aanbiedingen die min of meer verwant waren)
Grts, Bart

katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21

Bericht door katrienenluc »

Enkele dagen op citytrip geweest, en ik mis direct dit nieuws zeg! Heb alles in één keer doorgelezen:geweldig voor jullie!!!!!!
Mochten wij geen kinderen hebben, wij zouden ook mee doen aan de lottery...
Wat een stress bij de voorbereiding wel al hé? Hebben wij geen minister voor Vereenvoudiging van Administratie (of zoiets)
Ik ga jullie in elk geval volgen, en stiekem heel jaloers zijn!
Geniet van alles!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

vervolg procesverhaal ...

27-11-2013 … Ongeduldig …email naar Kentucky
Nog altijd hebben we niets vanuit Kentucky vernomen. Dat ongeduld werkt op onze zenuwen dus stel ik op woensdag een emailtje op met de vraag of
1 ons dossier wel degelijk aangekomen is (ondanks dat we van FedEx het bewijs hebben) en
2 of ze reeds ons dossier in behandeling hebben en we dus binnenkort onze afspraak krijgen doorgemaild.
Eerlijk gezegd had ik vrij snel antwoordt verwacht, eventueel een kort mailtje dat het aangekomen is en ons dossier ‘pending’ is. Maar zowel woendag, donderdag als vrijdag hebben we geen email gekregen. Hopelijk weten we deze week iets zodat in elk geval die twijfel weg valt want nu begin je aan alles te twijfelen, is ons dossier wel in orde? Is het wel degelijk goed aangekomen?? ….
In elk geval hebben we ook nieuwe pasfoto’s laten maken om een nieuwe internationale reispas te gaan laten maken, ergens deze week eens binnen lopen in het stadhuis van Borgloon. Voor de rest is het dus gewoon ongeduldig afwachten ….

Op 2 december krijg ik een email terug van het KCC dat mijn email aanvraag niet behandeld kan worden uit voorzorgsmaatregelen omdat ik niet alle info verschaft heb (tegenstrijdige informatie op dezelde website).
Blijkbaar moest mijn geboortedatum ook vermeld worden dus stuur ik alle info opnieuw door, met de gevraagde dingen erbij.
De dag erna ontvang ik een nieuw, bijna standaard emailtje dat onze papieren ontvangen zijn en dat onze case ‘pending’ is. Hangende dus of in behandeling. Op zich dus wel geruststellend dat we wel degelijk in het systeem zitten. Er staat ook bij dat we het visa bulletin in de gaten moeten houden. Dat is een systeem waarbij je kan zien aan welke dossiernummer ze zitten. Voor ons maakt dat niet uit aangezien we zo een lage casenumber hebben. Ik kijk toch eens op het visa bulletin en zie dat ze aan nummer 13200 zitten (bulletin van november = afspraak in januari). Dat wil zeggen dat alle nummer die onder dat getal zitten, een afspraak hebben gekregen op de ambassade van hun land, want die 13200 zijn alle Europese dossiers. Dat wil ook zeggen dat bij het volgende visa bulletin onze nummer zou meegenomen moeten worden en dat het dus niet meer zo lang gaat duren eer we onze datum krijgen. Half december zien we dat het visa bulletin op 16700 staat en als we bij die groep zijn meegenomen, zouden we in februari op interview moeten (bulletin van december = afspraken voor februari).
We wachten dus (on)geduldig af en vermoeden dat we nog voor kerstmis een datum door gemaild krijgen vanuit Kentucky …. Wordt vervolgd, weeral …

18-12-2013 … You’ve got mail !!!!
Al een paar dagen bij het horen van een binnenkomend mailtje kijk ik snel of het niet vanuit Kentucky afkomstig is want nu moeten we zeker bij de volgende ‘batch’ zijn. De nummers zijn al even bekend dus lang kon het niet meer duren. Op 18-12 komen er weer enkele mailtjes binnen en ik vraag telkens aan Evy, die aan de laptop zit, en …??? Is het Kentucky ?
Telkens een nee. Wat later zijn we aan de afwas en komt er weer een mailtje binnen horen we. Evy kijkt en zegt, kom eens kijken, ik denk dat dat iets is van de DV , lijkt weer een standaard mailtje. Ik kijk en lees :
XXXXXX BART:
You have received this email notification to inform you that you have updates available at http: //www.dvlottery.state.gov/ESC. Please log in using your confirmation number from your original application to complete further processing.

Ik log in met mijn deelnemersnummer en daar staat dan alle info netjes samen. Wij hebben eindelijk de langverwachte datum van het interview !! Op 4 februari , om 14u moeten we in Brussel zijn en we mogen niet te laat komen. Dat is eigenlijk maar een dikke maand meer met de feestdagen er nog tussen. Dus bellen we de dag erna al voor een afspraak voor de medische keuring. Op donderdag 26 december kunnen we de eerste keer al gaan want volgens de (onbeschofte) dokter aan telefoon moeten we nog een tweede keer terug gaan. Je kan als Belg bij drie dokters terecht, in Brussel, Antwerpen of in Luxemburg. Wij kozen voor Antwerpen. Ik kijk nog even na wat we allemaal moeten meenemen en zie dat we ook ons medische achtergrond moeten meenemen en pasfoto’s. Als Evy terug belt welke pasfoto’s het moeten zijn (Amerikaanse of Europese maten), wordt ze nogal bruut afgesnauwd en hebben we nog geen degelijk antwoordt. Dus gaan we ze maar allebei meenemen. We bellen op maandag 23-12 elk onze huisdokter om de medische achtergrond op te vragen. Ik kan dezelfde dag langs gaan en Evy pas dezelfde donderdag van het medisch onderzoek. Zeer binnenkort dus weer een update te melden !

wordt vervolgd ...
Bart
Grts, Bart

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer