Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The Wave permits

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door lyan »

We waren inderdaad al van plan om een gallon drinken pp mee te nemen, niet alleen water maar ook enerydrank, en erg vroeg te vertrekken. Vorig jaar deden we de Buckskin Gulch, toen vertrokken we pas tegen 10 uur en dat bleek toch wat laat te zijn, de terugweg was erg warm!

Dank voor de tip, we zullen even op de weblog van december kijken :)
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wow, wat een geluk. Super zeg! :thumbup: kun je nog zien hoeveel inschrijvingen er waren uiteindelijk?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Gefeliciteerd! Wij behoorden in de zomer van 2011 ook tot de gelukkigen en zijn toen heel vroeg vertrokken (6 am waren we al bij de Wirepass trailhead) met ieder 4 liter water. Een wandel GPS is in dit gebied geen overbodige luxe. Zie ons verslag.
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

@Vito Het aantal inschrijvingen weet ik niet, wel dat er meer dan 500 mensen heen wilden. Ik had dus weinig hoop dat het deze keer zou lukken. (dit was het 4e jaar op rij dat we het probeerden).

@Felicitas: We hebben een wandel GPS, dus komt goed!
Er&D
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Er&D »

Wij kregen dit weekend het bericht dat we ingeloot zijn voor The Wave (eind juni). Heeft iemand nog goede tips voor onderdak in de buurt?
We reizen met SUV zonder 4x4 en tentje, maar ook een B&B/cabin. De twee kleine campings van blm hebben maar een beperkt aantal plaatsen en zonder 4x4 vraag ik me af of verstandig is dit gebied in te gaan. Heeft iemand de kamer van Paria Outpost wel eens gezien? Op tripadvisor staat 1 review over de kamer zelf en die is niet zo positief.

2011 Orlando & Atlanta
2013 Atlanta & Denver - Las Vegas - San Francisco (tijdens shutdown)
2014 Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas
2015 Vancouver - Vancouver via Icefield Parkway & VI
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:thumbup: :thumbup:
Paria Outpost kennen we niet van kamer, maar we zijn afgelopen december wel met hem (als shuttle dienst) naar de Trailhead gereden omdat de House Rock Valley Road zo slecht lag (zie blog).
Kanab of Page (afhankelijk van het verloop van jullie reis) zijn enige mogelijkheden.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Er&D schreef: De twee kleine campings van blm hebben maar een beperkt aantal plaatsen en zonder 4x4 vraag ik me af of verstandig is dit gebied in te gaan.
Bij droog weer zijn de BLM campgrounds goed te bereiken er komen zelfs campers naar toe dus met een SUV geen probleem.
Tijdens of kort na een regenbui is een heel ander verhaal, dan zou ik er niet aan beginnen.
Redelijk dichtbij is de campground bij Lone Rock in het Glen Canyon NRA, daar kom je via een gravelroad die altijd goed begaanbaar is.
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

Wij hebben een plekje gereserveerd op Crazy horse RV Park in Kanab. Dat wordt dan wel vroeg opstaan en een uurtje rijden naar de parkeerplaats, maar er is wel een zwembad en dat is vast wel lekker na de hitte van de Wave.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

lyan schreef:Wij hebben een plekje gereserveerd op Crazy horse RV Park in Kanab.
Die krijgt niet al te beste reviews http://www.rvparkreviews.com/regions/Utah/Kanab.html
Wij staan altijd op http://kanabrvcorral.com/ die is van een Nederlands echtpaar, schitterende campground ook met zwembad maar heeft helaas geen tentsites.
Er&D
Amerika-ontdekker

Bericht door Er&D »

kalaman schreef:hitte? :wink:

Afbeelding
2013-12-18 The Wave - Coyotte Buttes North by Kalamans Travel, on Flickr
Dat zijn inderdaad niet de standaard foto's, maar december is ook geen juni!

2011 Orlando & Atlanta
Er&D
Amerika-ontdekker

Bericht door Er&D »

Rob schreef:
lyan schreef:Wij hebben een plekje gereserveerd op Crazy horse RV Park in Kanab.
Die krijgt niet al te beste reviews http://www.rvparkreviews.com/regions/Utah/Kanab.html
Wij staan altijd op http://kanabrvcorral.com/ die is van een Nederlands echtpaar, schitterende campground ook met zwembad maar heeft helaas geen tentsites.
Dat was mij ook opgevallen. Een cabin bij Hitch-n-Post is ook nog een van onze ideeën voor de middag/avond na The Wave en de dag voor de Wave hopen op een plekje op Stateline of wildkamperen langs de weg. Ik las op een Duitse site dat ook mag

2011 Orlando & Atlanta
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik las op een Duitse site dat ook mag
Klopt, het is BLM gebied en daar mag je (wild)kamperen let wel op dat je minimaal 100ft (30 meter) van de weg moet staan dus niet pal langs de weg.
HarlockSSX
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door HarlockSSX »

Mischien wat off-topic maar is The Wave gemakkelijk te bereiken met een "gewone" passagiers auto ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals Rob hierboven al aangaf komen er zelfs campers, maar het hangt heel erg van de omstandigheden op het moment af. Ik was er in 2011 en toen had het veel geregend de dagen ervoor. Wij hadden een SUV maar zelfs daarmee vond ik het niet prettig (dat was slechts op één punt, maar ja, dat is al voldoende om problemen te krijgen). Zie hier voor ons verslag.
Zie ook de BLM-site: http://www.blm.gov/az/st/en/arolrsmain/ ... iving.html

Marranne
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Op onze blog van 1 april 2013 staat n video van de volledige route. Op die van 18 dec 2013 ook. 's Morgens hard bevroren en in de namiddag zo goed als "impassable" door dooi. In zoverre zelfs dat de man van Paria Outfitters, die deze weg zowat dagelijks rijdt, behoorlijk wit uitsloeg van de schrik. Dit zullen jullie natuurlijk niet hebben, maar bij/na regen is geen enkele dirt road in de regio berijdbaar, zelfs niet met een 4x4.
De zuidelijke toegang is overigens altijd beter bij slechte condities, maar je moet er wél n paar uur voor omrijden.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik ben benieuwd of mensen die de lottery hebben gewonnen nog hebben gekeken van tevoren of ze op bepaalde dagen meer kans hadden? Je kunt natuurlijk als je wat langer wacht met inschrijven zien hoeveel mensen er voor bepaalde dagen ingeschreven zijn. Of hebben jullie direct ingeschreven op dagen dat de route er langs kwam en geluk hebben gehad?
Er&D
Amerika-ontdekker

Bericht door Er&D »

Wij hebben niet bewust gewacht en hebben ons relatief snel geregistreerd. Voor ons gold dat we vanuit ons eigen routeschema de voorkeursdagen hebben bepaald en allebei hebben ingeschreven (neem wij hebben geen vrienden/familie aan het werk gezet). We hebben de gelijke 1 en 2 voorkeursdata opgegeven. Voor de derde dag hebben we beide wel een andere datum opgegeven omdat onze vierde keuze achterbleef in de inschrijving. Die datum hebben we uiteindelijk ook toegewezen gekregen.

2011 Orlando & Atlanta
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ook wij hebben niet gewacht, maar ons direct op de eerste dag ingeschreven voor 2 datums die in ons reisplan pasten, een 3e datum hadden we niet. We hebben de eerste keuze gewonnen.
martin m
Amerika-ontdekker

Bericht door martin m »

Helaas hebben wij met de loting voor augustus geen geluk gehad.

Nu komen er donderdag hopelijk nog kaartjes vrij voor augustus maar hoe laat (nederlandse tijd) moet ik nu met de credit card klaar zitten?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer