Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies nachten Vancouver island

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
saskya
Amerika-ontdekker

Advies nachten Vancouver island

Bericht door saskya »

Hallo

Na 2 weken rondgereisd te hebben ( Calgary,drumheller,edmonton,jasper,canmore) zijn we 8 nachten op V.I. (16-24 juli)
Nu is het dilemma hoe lang blijven we overal? Ik dacht: 4 nachten Parksville, 3 nachten Ucluelet en 2 nachten Victoria. Of 3-3-3???? 4-2-3??? Eigenlijk kan alles nog. Wat raden jullie aan? We willen aan het strand liggen, wandelen, van de natuur genieten. Ik weet het niet meer.
Heeft iemand een goed advies? :thumbup:

Groetjes Saskia
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Advies nachten Vancouver island

Bericht door Tipsy_1 »

aan het strand liggen in Canada, mmm, dan ga je geluk moeten hebben met het weer.
Ik zou aanraden ook naar het noorden van Vancouver Island te gaan: dat is zo veel mooier dan het midden (Parksville): veel ruiger.
Wij waren een week op Vancouver Island in 2012, zie ons reisverslag voor ideetjes.
veel plezier, canada is prachtig!!!!!!!!!!
saskya
Amerika-ontdekker

Bericht door saskya »

Tipsy_1 schreef:aan het strand liggen in Canada, mmm, dan ga je geluk moeten hebben met het weer.
Echt? ik hoopte een dagje te relaxen en een strand dagje te hebben. Dat wordt afwachten dus.

De link naar je reisverslag doet het niet ( op ipad of mac) kan ik het op een andere manier bekijken?
Groetjes saskia
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

geen idee ivm die link, ik heb geen ipad of mac...... ik gebruik gewoon internet explorer of chrome op mijn pc...
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Hoi Saskia,

De stranden aan de westkust van Vancouver Island zijn wel grote zandstranden, maar het is er niet direct warm genoeg om te relaxen op het strand. Het waait er meestal goed en de temperaturen zijn meestal niet echt warm genoeg om op het strand te liggen. In de zomer geraak je misschien net aan de 20 graden en meer zal het niet vlug worden. Het is maar dat je dat weet en het water is ook vrij koud. Deze stranden zijn meer om te wandelen en te genieten van de zichten. In Vancouver heb je ook mooie stranden waar het meestal wel warmer is in de zomer en waar je op het strand kan liggen als het 25 graden is of warmer, maar het water is hier ook vrij koud. Als je echt wil relaxen en genieten van op het strand te liggen en te zwemmen in het water dan ben je beter af in de Okanagan Valley bij de meren. Plaatsen waar het heerlijk is in de zomer en ook erg warm is is rondom Okanagan Lake (Kelowna, Summerland, Peachland en dergelijke).

Dus als strand liggen en relaxen op het strand belangrijk is zou ik niet zoveel dagen op Vancouver Island verblijven, voeg ergens op een andere plaats dan een extra dag in.

Succes ermee,
Groetjes,
Ann
saskya
Amerika-ontdekker

Bericht door saskya »

Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Saskia
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

8 nachten op VI met strand? Ik zou het als volgt doen:

- 3x Campbell River: beter dan Parksville, meer mogelijkheden (dagje wandelen, wildlife-tour, heen en weer naar Telegraph Cove voor orka's -> houd de website van Stubbs Island Whale Watching in de gaten)
- 3x Tofino: strandwandeling Long Beach en daarna op het strand liggen (was druk, mooi weer)
- 2x Victoria: leuke plaats, met slecht weer het mooiste museum dat er is (Royal BC Museum) en met zonnig weer lekker rond Inner harbour rondstruinen, een dagje fietsen huren (echt heerlijk) of een wandeling doen.

Zie ook onze reisverslagen 2006 en 2012, bovengenoemde tip is een ideale combinatie.
Groet, Ferry

http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
eponine
Amerika-ontdekker

Bericht door eponine »

En als je dan toch naar het noorden vh eiland rijdt voor een whale watch tour, ga dan niet met bekende stubbs, maar eens vanuit port mcneill met macKay, veel meer service, liefde voor wildlife, humor, gewoon veel persoonlijker! Onze ervaring isd at de kant van campbell river warmer is, en misschien gezelliger, als je daarvoor gaat. Victoria en strand..?
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Mackay is idd een aanrader, wij hebben er van genoten. Overigens zou ik niet drie dagen campbell river, maar slechts 1 en dan 2 nachten in Port McNeill (bvb Cluwexe Resort) doen. het noorden van vancouver island is zo heerlijk ruig en eenzaam!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer