Voor het boeken van campings ben je volgens mij nog op tijd. Je kunt pas vanaf 15 maart campings boeken voor de periode 15 juli tot 16 augustus. Je hebt dus nog even tijd om campings uit te zoeken. De campings zijn binnen een paar minuten vol. Vooral Yosemite als ik de verhalen moet geloven. Zelf heb ik daar geen ervaring mee.
Ik vraag mij alleen af of sommige afstanden haalbaar zijn om in één dag te rijden. Zo is Yosemite naar Las Vegas volgens Google maps 400 mile (=650 km) en 7:30 uur rijden. Met een auto. Met een camper moet je dan heel goed doorrijden. Je kan je route eens in
MapQuest kunnen zetten voor de afstanden en reistijden. Ook kun je de
planner van Tioga Tours gebruiken.
In de meeste parken rijdt een shuttlebus langs de campsites. Dit is ons vorig jaar goed bevallen. Om in het park te kamperen is dan natuurlijk wel een must.
Wanneer je nog wat wil schuiven met je route zou ik zeker de eerste dag Capitol Reef vervangen door Bryce Canyon.
Vorig jaar hebben wij bijna alle campings vooraf gereserveerd. Dit gaf ons veel rust. Je weet namelijk waar je 's avonds slaapt. Het nadeel is dat je minder flexibel bent. Het is een keuze. Voor het overnachten in een park is het mogelijk een must.
Voor het vinden van campings kan je gebruik maken van de database van
Tioga Tours. In hun
planner ook campings selecteren en toevoegen aan de route.
Veel plezier met de voorpret!