Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis josevernooy: route jo en erik las-GC-moab-RMNP-Sandiego-las
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis josevernooy: route jo en erik las-GC-moab-RMNP-Sandiego-las
hi allemaal,
Ik ben al een heel poosje mee aan het kijken met jullie plannen routes en al ontzettend veel tips opgedaan.
As juni ga ik met mijn partner voor 3 weken naar zuid-west amerika. het wordt onze 3e reis naar de VS.
We hebben al eens een rondje florida gedaan en california het standaard rondje: la-sf-las via death valley en seqoia.
Ik heb een mooi vlucht geboekt en een suv heen en terug op las vegas.
Nu waren wij niet erg onder de indruk van las vegas dus dat willen we zsm weer achter ons laten.
Willen jullie tips geven over onze voorgenomen route? Ik twijfel erg over het wel/niet opnemen van de hoek RMNP-denver-Mesa verde.
12 juni - ams/houston/las vegas - suv oppikken inchecken hotel las vegas
13 juni -> grand canyon 450 km
14 juni - GC (helikoptervlucht)
15 juni -> Zion NP 400 km
16 juni - Zion
17 juni -> bryce 136 km
18 juni -> Moab (via ut 12, 6 uur)
19 juni - Moab - Arches, horse shoe bend lake powell... (krapjes)
20 juni - RMNP 635 km
21 juni - RMNP
22 juni -> Denver (mag eruit, meer een tussenstop en ff een stad tussendoor) 115 km
23 juni -> mesa verde 600 km
24 juni - mesa verde
25 juni -> monument valley 220 km
26 juni -> Phoenix 515 km (crater?)
27 juni -> San diego 571 km (uitrusten + sea world en san diego zoo enz...))
28 juni - san diego
29 juni- san diego
30 juni- san diego
1 juli -> las vegas 550 km
2 juli las-houston-ams (3 juli) (SUV inleveren)
Het liefste zou ik niet meer dan 4 uur per dag rijden, omdat we er geen wedstrijd van willen maken.
Wat is jullie ervaring, zouden jullie RMNP eruit trekken (en mesa verde dan) om meer ruimte te creeeren voor Moab en san diego?
Idealiter zou ik ruim twee weken rondreizen en een klein weekje san diego doen.
Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp en tijd!
Ik ben al een heel poosje mee aan het kijken met jullie plannen routes en al ontzettend veel tips opgedaan.
As juni ga ik met mijn partner voor 3 weken naar zuid-west amerika. het wordt onze 3e reis naar de VS.
We hebben al eens een rondje florida gedaan en california het standaard rondje: la-sf-las via death valley en seqoia.
Ik heb een mooi vlucht geboekt en een suv heen en terug op las vegas.
Nu waren wij niet erg onder de indruk van las vegas dus dat willen we zsm weer achter ons laten.
Willen jullie tips geven over onze voorgenomen route? Ik twijfel erg over het wel/niet opnemen van de hoek RMNP-denver-Mesa verde.
12 juni - ams/houston/las vegas - suv oppikken inchecken hotel las vegas
13 juni -> grand canyon 450 km
14 juni - GC (helikoptervlucht)
15 juni -> Zion NP 400 km
16 juni - Zion
17 juni -> bryce 136 km
18 juni -> Moab (via ut 12, 6 uur)
19 juni - Moab - Arches, horse shoe bend lake powell... (krapjes)
20 juni - RMNP 635 km
21 juni - RMNP
22 juni -> Denver (mag eruit, meer een tussenstop en ff een stad tussendoor) 115 km
23 juni -> mesa verde 600 km
24 juni - mesa verde
25 juni -> monument valley 220 km
26 juni -> Phoenix 515 km (crater?)
27 juni -> San diego 571 km (uitrusten + sea world en san diego zoo enz...))
28 juni - san diego
29 juni- san diego
30 juni- san diego
1 juli -> las vegas 550 km
2 juli las-houston-ams (3 juli) (SUV inleveren)
Het liefste zou ik niet meer dan 4 uur per dag rijden, omdat we er geen wedstrijd van willen maken.
Wat is jullie ervaring, zouden jullie RMNP eruit trekken (en mesa verde dan) om meer ruimte te creeeren voor Moab en san diego?
Idealiter zou ik ruim twee weken rondreizen en een klein weekje san diego doen.
Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp en tijd!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: route jo en erik las-GC-moab-RMNP-Sandiego-las
Dit lijkt me nogal veel. Op zich zal het wel te doen zijn, maar je mist veel onderweg, zoals Capitol reef op weg van Bryce naar Moab. En je hebt behoorlijk wat dagen met meer dan 4 uur rijtijd.
Horseshoe Bend en Antelope Canyon liggen bij Page niet bij Moab.
Voor San Diego rij je ook behoorlijk ver om maar ik begrijp dat dat een must is?
Marianne
Horseshoe Bend en Antelope Canyon liggen bij Page niet bij Moab.
Voor San Diego rij je ook behoorlijk ver om maar ik begrijp dat dat een must is?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Partner van: bloodymarie
Re: route jo en erik las-GC-moab-RMNP-Sandiego-las
Er zitten veel lange reisdagen in van zeker meer dan vier uur. Als dit de max rijtijd is en ik zie afstanden van 600+ kan je er vrij zeker van uitgaan dat je met stops rustig op 8 uur reistijd zit. Er van uitgaande dat je ook nog wat wilt zien.... Tijd is de beperkende factor denk ik dan. Voor mij een zeer optimistisch schema.
Niels
Niels
Re: Reis josevernooy: route jo en erik las-GC-moab-RMNP-Sandiego-las
De Rocky Mountains zijn niet alleen in RMNP te bewonderen. Het is misschien een idee om naar de bergen rondom Ouray/Telluride/Silverton te gaan (Million Dollar Highway), dan hoef je niet helemaal naar Denver te rijden en heb je toch de afwisseling van het landschap. Ik zou de route dan iets anders doen: Las Vegas, Zion, Bryce, Capitol Reef, Moab, Ouray, Mesa Verde, Monument Valley, Page, Grand Canyon, San Diego.
-
- Amerika-newbie
Re: Reis josevernooy: route jo en erik las-GC-moab-RMNP-Sandiego-las
Dankjullie wel! Ik had ook al sterk het gevoel dat het wel een grote route was voor de tijd die we er aan kunnen besteden. Ik vind het zeker een idee om de route aan te passen naar silverton en de million dollar highway te doen. Capitol reef kunnen we dan inderdaad ook fijn meepakken en een rustmoment inbouwen bij lake powell ofzo.
San diego is geen must, maar we zijn wel echt op zoek naar een mooie plek om echt een paar dagen op 1 punt te zijn met niet te warm weer en leuke afwisseling. La trekt ons niet meer en sea world en san diego zoo zijn wel dingen die we beide erg leuk vinden dus vandaar die keuze. Las vegas hoeven we ook niet langer te blijven. Palm springs is misschien nog een alternatief.
San diego is geen must, maar we zijn wel echt op zoek naar een mooie plek om echt een paar dagen op 1 punt te zijn met niet te warm weer en leuke afwisseling. La trekt ons niet meer en sea world en san diego zoo zijn wel dingen die we beide erg leuk vinden dus vandaar die keuze. Las vegas hoeven we ook niet langer te blijven. Palm springs is misschien nog een alternatief.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht