Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nummer paspoort op Esta-aanvraag
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Nummer paspoort op Esta-aanvraag
Hoi,
Wij vertrekken binnen enkele maanden naar het zuidwesten van Amerika en nu wou ik vandaag onze Esta aanvragen. Het rare is dat hij bij het paspoortnummer aangeeft dat ik maar 9 karakters mag invullen daar waar mijn nummer bestaat uit 13 karakters xxx-xxxxxxx-xx. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Alvast bedankt!
Alain
Wij vertrekken binnen enkele maanden naar het zuidwesten van Amerika en nu wou ik vandaag onze Esta aanvragen. Het rare is dat hij bij het paspoortnummer aangeeft dat ik maar 9 karakters mag invullen daar waar mijn nummer bestaat uit 13 karakters xxx-xxxxxxx-xx. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Alvast bedankt!
Alain
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 90
Re: Nummer paspoort op Esta-aanvraag
Alain,
Je identiteitskaart heeft 12 nummers.
Voor ESTA moet je je paspoort (ook gekend als reispas) gebruiken !
Luc
Je identiteitskaart heeft 12 nummers.
Voor ESTA moet je je paspoort (ook gekend als reispas) gebruiken !

Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Dom van mij! Bedankt voor de snelle reactie, Luc.
Als er over een paspoort wordt gesproken denk ik altijd aan mijn identiteitskaart (mijne pas, zoals we zeggen) maar het gaat hier idd over een reispas....
Oké, ik weet weeral wat doen
Als er over een paspoort wordt gesproken denk ik altijd aan mijn identiteitskaart (mijne pas, zoals we zeggen) maar het gaat hier idd over een reispas....
Oké, ik weet weeral wat doen

Ik had ook de aanvraag al eens overlopen en zou eveneens mijn identiteitskaartnummer hebben ingegeven...... goeie tip! 

Esta is aangevraagd en goedgekeurd....
Ik neem op reis dus zeker mijn reispas mee maar neem ik nu ook mijn Id mee?
Moet je dat namelijk niet altijd bij je hebben?
Ik neem op reis dus zeker mijn reispas mee maar neem ik nu ook mijn Id mee?
Moet je dat namelijk niet altijd bij je hebben?
Nee, je ID-kaart kan thuisblijven, je kunt je met je paspoort immers ook identificeren. En in Amerika zelf (dus eenmaal voorbij Immigrations) nemen ze over het algemeen genoegen met je rijbewijs, wanneer je bijvoorbeeld alcohol wilt bestellen.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
In principe volstaat je reispas.
Ik neem wel ook altijd mijn IDkaart mee. Er wordt in de USA nogal eens naar een foto ID gevraagd en dan laat ik mijn IDkaart zien. Dat vind ik minder omslachtig dan met mijn reispas staan te zwaaien.
Groetjes,
Ingrid
Ik neem wel ook altijd mijn IDkaart mee. Er wordt in de USA nogal eens naar een foto ID gevraagd en dan laat ik mijn IDkaart zien. Dat vind ik minder omslachtig dan met mijn reispas staan te zwaaien.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Ingrid1958
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik heb alleen maar een paspoort, ik vind een ID EN een Paspoort EN een rijbewijs als legitimatie een beetje te veel van het goede en ook n vorm van geldklopperij, ( de eerste verdienste) 

1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik neem aan dat op een belgisch rijbewijs toch ook een pasfoto staat?Er wordt in de USA nogal eens naar een foto ID gevraagd en dan laat ik mijn IDkaart zien. Dat vind ik minder omslachtig dan met mijn reispas staan te zwaaien.
Ik gebruik mijn ID kaart eigenlijk alleen binnen Europa. Naar Amerika neem ik alleen mijn paspoort en rijbewijs mee.
Ik vind het wel soms vaag dat je soms in bv een restaurant bij elk biertje wat je besteld opnieuw je ID moet laten zien. In de regel natuurlijk goed voor controle, maar als er soms maar 10 man binnen zit denk ik toch wel eens, dat moet je wel kunnen onthouden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2017 Weergaves
-
Laatste bericht door Nagini
-
- 5 Reacties