Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis janhahne: rondreis vanaf Denver
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis janhahne: rondreis vanaf Denver
Hallo,
Wij overwegen om een plm 18 daagse rondrit door het zuidwesten te maken met als begin/eindpunt Denver.
Daar zitten ook de beide vliegdagen bij alhoewel het niet op een dag aan komt
In deze rondrit willen we in elk geval Las Vegas opnemen. Tijdens een volgende trip zullen we dan een rondrit
maken die LA en/of SF als begin/eindpunt heeft. Dat betekend dat wij onze eerdere plannen van een 30 daagse rondrit
opsplitsen in plm 2 x 18 dgn.
Graag zou ik wat tips willen ontvangen van reizigers die zoiets ook gedaan hebben of die een aantal dagen in de regio Denver / LV zijn geweest.
Wij denken dat een afstand van 2000 km te doen is en dat we dan genoeg rust/wandelmomenten over houden.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Wij overwegen om een plm 18 daagse rondrit door het zuidwesten te maken met als begin/eindpunt Denver.
Daar zitten ook de beide vliegdagen bij alhoewel het niet op een dag aan komt
In deze rondrit willen we in elk geval Las Vegas opnemen. Tijdens een volgende trip zullen we dan een rondrit
maken die LA en/of SF als begin/eindpunt heeft. Dat betekend dat wij onze eerdere plannen van een 30 daagse rondrit
opsplitsen in plm 2 x 18 dgn.
Graag zou ik wat tips willen ontvangen van reizigers die zoiets ook gedaan hebben of die een aantal dagen in de regio Denver / LV zijn geweest.
Wij denken dat een afstand van 2000 km te doen is en dat we dan genoeg rust/wandelmomenten over houden.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis janhahne: rondreis vanaf Denver
Dag hockey,
Er zit wel degelijk verschil in onze planning. Waren wij eerst van plan om 28 tot 30 dgn te gaan, nu maken we er 2 vakanties van.
We zijn een beetje bang dat als we 30 dgn gaan dat je dan aan het eind niet meer geniet van alles om je heen omdat er een soort gewenning op treed.
Daarom is nu ons idee om het in 2 keer te doen, zoals gezegd 1 x vanuit Denver of Las Vegas en de volgende keer vanuit LA of SF.
Ik hoop dat ik het zo duidelijk het uitgelegd
Gr Jan
Er zit wel degelijk verschil in onze planning. Waren wij eerst van plan om 28 tot 30 dgn te gaan, nu maken we er 2 vakanties van.
We zijn een beetje bang dat als we 30 dgn gaan dat je dan aan het eind niet meer geniet van alles om je heen omdat er een soort gewenning op treed.
Daarom is nu ons idee om het in 2 keer te doen, zoals gezegd 1 x vanuit Denver of Las Vegas en de volgende keer vanuit LA of SF.
Ik hoop dat ik het zo duidelijk het uitgelegd
Gr Jan
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is wel een erg open vraag zo. Wat willen jullie doen? En in welke periode zouden jullie dan gaan? Bekijk eens wat reisverslagen en kijk wat je aanspreekt. Er zijn genoeg mensen die vanuit Denver een reis hebben gemaakt. Kijk bijvoorbeeld naar ons 2004- en 2013-verslag.
Moet het een rondje zijn of zou eindigen in Las vegas ook kunnen? Dan heb je wellicht wat meer tijd.
Marianne
Moet het een rondje zijn of zou eindigen in Las vegas ook kunnen? Dan heb je wellicht wat meer tijd.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 13 mar 2014, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Dag Marianne
Wij willen in mei 2015 plm in 18 dagen een tour maken vanuit Denver of Las vegas. Wij willen ruim de tijd nemen om dingen ter plekke te bekijken en niet op foto's thuis te zien waar we geweest zijn.
Wij weten dus ook niet of wij een rondje moeten rijden vanaf Las Vegas dan wel Denver of een enkele reis vanuit Denver naar?????
Onze interesses zijn breed, wandelen, natuur en steden.
We willen dat met een auto doen, geen camper en hebben dus, minus de vliegdagen 16 dagendaarvoor.
Denk je dat dit genoeg is voor zo'n reis?
Gr Jan
Wij willen in mei 2015 plm in 18 dagen een tour maken vanuit Denver of Las vegas. Wij willen ruim de tijd nemen om dingen ter plekke te bekijken en niet op foto's thuis te zien waar we geweest zijn.
Wij weten dus ook niet of wij een rondje moeten rijden vanaf Las Vegas dan wel Denver of een enkele reis vanuit Denver naar?????
Onze interesses zijn breed, wandelen, natuur en steden.
We willen dat met een auto doen, geen camper en hebben dus, minus de vliegdagen 16 dagendaarvoor.
Denk je dat dit genoeg is voor zo'n reis?
Gr Jan
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is niet te zeggen of dat voldoende is. Wat wil je allemaal doen? Naar Rocky Mountain National Park? Andere parken in Colorado? Naar Yellowstone? Parken in Utah? Naar de Grand Canyon?
Vorig jaar reden wij in 13 dagen van Denver naar Las Vegas, via onder andere Great Sand dunes NP, de parken bij Moab, Capitol reef, Bryce en de GC. Met RMNP en Zion erbij zou zoiets wellicht net lukken in 18 dagen.
Vanuit Denver kun je natuurlijk ook naar South Dakota en naar Yellowstone. Dan heb je een heel andere route.
Marianne
Vorig jaar reden wij in 13 dagen van Denver naar Las Vegas, via onder andere Great Sand dunes NP, de parken bij Moab, Capitol reef, Bryce en de GC. Met RMNP en Zion erbij zou zoiets wellicht net lukken in 18 dagen.
Vanuit Denver kun je natuurlijk ook naar South Dakota en naar Yellowstone. Dan heb je een heel andere route.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik wil voorstellen om te overwegen Las Vegas in de trip met LA en/of SF op te nemen. Je zou die trip dan in het zuidwesten kunnen doen. De andere trip zou dan meer naar het noorden, RMNP, South Dakota en Yellowstone, kunnen zijn. Voor die laatste trip is de maand mei aan de vroege kant. Als in 2015 alleen mei mogelijk is, zou je dan een rondje in het zuidwesten met La en/of SF en Las Vegas kunnen doen en vervolgens kijken of het tweede rondje in juni of later gepland kan worden.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik snap eerlijk gezegd de redenering niet dat 30'dagen te lang zou zijn.
Ik kan uit ervaring spreken dat het juist heerlijk is om er zo lang op uit te trekken. Je kan alles wat rustiger doen (of juist meer zien), maar je hebt niet het idee dat je je moet opjagen. En alleen al het gevoel als je al twee weken aan het rondreizen bent, dat je nog minstens de helft voor de boeg hebt. Wij vonden dat toch wel een super vakantiegevoel!
En je hoeft niet twee keer vliegtickets te betalen...
Maar da's maar mijn two cents.
Een vriendin heeft afgelopen jaar in ongeveer twee weken een rondje Denver gedaan via Yellowstone, Grand Teton, Flaming Gorge en via Rocky mountain weer naar Denver. Af en toe een flinke rijdag om wat meer tijd in de parken te kunnen zijn. Het leek mij best te doen.
Ik kan uit ervaring spreken dat het juist heerlijk is om er zo lang op uit te trekken. Je kan alles wat rustiger doen (of juist meer zien), maar je hebt niet het idee dat je je moet opjagen. En alleen al het gevoel als je al twee weken aan het rondreizen bent, dat je nog minstens de helft voor de boeg hebt. Wij vonden dat toch wel een super vakantiegevoel!

En je hoeft niet twee keer vliegtickets te betalen...
Maar da's maar mijn two cents.
Een vriendin heeft afgelopen jaar in ongeveer twee weken een rondje Denver gedaan via Yellowstone, Grand Teton, Flaming Gorge en via Rocky mountain weer naar Denver. Af en toe een flinke rijdag om wat meer tijd in de parken te kunnen zijn. Het leek mij best te doen.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik ben het volledig eens met Inge, na 30 dagen ben je de vakantie echt niet beu hoor!
Wij maakten een rondje Denver in 2012, incl Las Vegas.(zie onderschrift).
Zoals je ziet op deze route: http://luka2012midwest.blogspot.be/p/pagina-1.html ligt LV niet echt erop. Dus ofwel van Denver naar Las Vegas rijden enkele richting, ofwel Las Vegas in een andere reis doen (vanuit LA bv) ofwel 4 weken gaan!
Wij maakten een rondje Denver in 2012, incl Las Vegas.(zie onderschrift).
Zoals je ziet op deze route: http://luka2012midwest.blogspot.be/p/pagina-1.html ligt LV niet echt erop. Dus ofwel van Denver naar Las Vegas rijden enkele richting, ofwel Las Vegas in een andere reis doen (vanuit LA bv) ofwel 4 weken gaan!
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
https://lukareizen.blogspot.com/
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Note mod: Ook al is de reis wat anders, toch zal er in de topics veel dezelfde tips over je route worden gegeven. Mocht je route nou onverhoopt nog een keer veranderen, maar zitten er nog veel overeenkomsten in, stuur dan een PB naar een moderator, dan kan die evt. de titel ed. wat aanpassen. Maar probeer je routevragen nu specifiek in dit topic te stellen. Je zult niet de eerste en ook niet de laatste zijn waar de 1e opzet compleet anders is dan het uiteindelijke reisplan en dan kunnen mensen die ook twijfelen over hun route of hun reis in korten ook de evolutie van jullie reis zien. Succes met plannen
Dan even ook van mijn kant puur informatief.
Je zult waarschijnlijk dropoff kosten tussen las Vegas en Denver (en andersom) hebben, maar je kan beter beginnen in Denver en eindigen in Las Vegas (of andersom) dan heb je rustig de tijd om een heleboel te zien. Als je persé een rondje wilt maken, dan ga je ergens tussenin veel overslaan.
Dan even ook van mijn kant puur informatief.
Je zult waarschijnlijk dropoff kosten tussen las Vegas en Denver (en andersom) hebben, maar je kan beter beginnen in Denver en eindigen in Las Vegas (of andersom) dan heb je rustig de tijd om een heleboel te zien. Als je persé een rondje wilt maken, dan ga je ergens tussenin veel overslaan.
-
- Amerika-ontdekker
Hallo Inge,
Natuurlijk is een vakantie van 30 dgn erg interressant en boeiend. Onze gedachte is om dus een plm 30 daagse rondreis waarin je 5000 km rijdt,
te veranderen in een 18 daagse reis met de helft van de kilometers, bv de trip San Francisco, Los Ang, Las Vegas en San Franc.
De volgende trip zou dan in 2016 Las Vegas-Phoenix-Denver-Las Vegas kunnen zijn, ook weer zo'n 18 dagen.
Je zit dan wel vast aan 2 tickets extra maar dan heb je ook 2 jaar een vakantiebestemming en het lijkt me wat relaxter maar daar kan ik me natuurlijk
op verkijken. Overigens is het zo dat nav de tips en commentaren die je krijgt van mensen zoals jij die er vaker geweest zijn je goed overwogen kunt
beslissen welke route en het aantal dagen dus alle tips en commentaren zijn welkom.
Alvast bedankt voor je reactie
Natuurlijk is een vakantie van 30 dgn erg interressant en boeiend. Onze gedachte is om dus een plm 30 daagse rondreis waarin je 5000 km rijdt,
te veranderen in een 18 daagse reis met de helft van de kilometers, bv de trip San Francisco, Los Ang, Las Vegas en San Franc.
De volgende trip zou dan in 2016 Las Vegas-Phoenix-Denver-Las Vegas kunnen zijn, ook weer zo'n 18 dagen.
Je zit dan wel vast aan 2 tickets extra maar dan heb je ook 2 jaar een vakantiebestemming en het lijkt me wat relaxter maar daar kan ik me natuurlijk
op verkijken. Overigens is het zo dat nav de tips en commentaren die je krijgt van mensen zoals jij die er vaker geweest zijn je goed overwogen kunt
beslissen welke route en het aantal dagen dus alle tips en commentaren zijn welkom.
Alvast bedankt voor je reactie
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben al een paar keer een reis van 4 of 5 weken gemaakt en dat is ons uitstekend bevallen. Je kunt het natuurlijk knippen, dan ben je ook wat flexibeler misschien wat de periode betreft. Vroeg in het jaar of vanaf september voor bijvoorbeeld parken als Arches, en rond juni voor Yosemite.
Maak alvast een planning voor beide reizen, zodat je kunt zien of er overlap in gaat zitten of dat je juist dingen overslaat. Als het je bedoeling is om je oorspronkelijke route op te delen, waarom pak je dan die route niet als uitgangspunt? Wat je nu doet is weer iets anders aan de route toevoegen; Denver stond niet in de planning.
En waarom 18 dagen en niet iets meer?
Marianne
Maak alvast een planning voor beide reizen, zodat je kunt zien of er overlap in gaat zitten of dat je juist dingen overslaat. Als het je bedoeling is om je oorspronkelijke route op te delen, waarom pak je dan die route niet als uitgangspunt? Wat je nu doet is weer iets anders aan de route toevoegen; Denver stond niet in de planning.
En waarom 18 dagen en niet iets meer?
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ben nu even de weg kwijt.. wil je nu de westkant doen, of zeg maar de oostzijde van de westkant
Opties voor beide in 19 dagen incl reisdagen
In route 1 mijn eigen eerste keer westkust met 1 aanpassing, Vegas in het midden en terug vanuit Phoenix. Wat meer steden en wat minder natuurparken dan in route 2
Route LA - Phoenix
01 ? - Los Angeles
02 Los Angeles
03 Los Angeles - Pismo Beach
04 Pismo Beach - Monterey
05 Monterey - San Francisco
06 San Francisco
07 San Francisco - Yosemite
08 Yosemite
09 Yosemite - Mammoth Lakes
10 Mammoth Lakes - Death Valley
11 Death Valley - Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Page
14 Page
15 Page - Grand Canyon
16 Grand Canyon - Sedona
17 Sedona - Phoenix
18 Phoenix - naar huis
19 aankomst thuis
De keuze kan zijn dat je bv een dag meer LA of San Francisco wilt dan Las Vegas.
Route 2 Las Vegas - Denver
01 ? - Las Vegas
02 Las Vegas
03 Las Vegas - Zion
04 Zion
05 Zion - Bryce
06 Bryce - Torrey
07 Torrey - Moab
08 Moab
09 Moab
10 Moab - Monument Valley
11 MV - Mesa Verde
12 Mesa Verde - Montrose
13 Montrose - Salida
14 Salida
15 Salida - Colorado Springs
16 Colorado Springs -
17 Denver eo
18 Denver - naar huis
19 aankomst thuis

Opties voor beide in 19 dagen incl reisdagen
In route 1 mijn eigen eerste keer westkust met 1 aanpassing, Vegas in het midden en terug vanuit Phoenix. Wat meer steden en wat minder natuurparken dan in route 2
Route LA - Phoenix
01 ? - Los Angeles
02 Los Angeles
03 Los Angeles - Pismo Beach
04 Pismo Beach - Monterey
05 Monterey - San Francisco
06 San Francisco
07 San Francisco - Yosemite
08 Yosemite
09 Yosemite - Mammoth Lakes
10 Mammoth Lakes - Death Valley
11 Death Valley - Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Page
14 Page
15 Page - Grand Canyon
16 Grand Canyon - Sedona
17 Sedona - Phoenix
18 Phoenix - naar huis
19 aankomst thuis
De keuze kan zijn dat je bv een dag meer LA of San Francisco wilt dan Las Vegas.
Route 2 Las Vegas - Denver
01 ? - Las Vegas
02 Las Vegas
03 Las Vegas - Zion
04 Zion
05 Zion - Bryce
06 Bryce - Torrey
07 Torrey - Moab
08 Moab
09 Moab
10 Moab - Monument Valley
11 MV - Mesa Verde