Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voor een week naar Florida, is dat de moeite?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
CharissaE
Amerika-ontdekker

Re: Voor een week naar Florida, is dat de moeite?

Bericht door CharissaE »

Wie van jullie weet hoe het met het weer zit in november in Miami en omgeving?
Ik heb tickets gevonden voor 500 pp en zie dat dit voor de hele maand november geldt.
We kunnen dus kiezen wanneer we gaan, maar wat is nou slim, begin/midden/eind november.

Als ik naar de gemiddelde temperatuur kijk van Miami, daalt deze van 27 graden in november naar 21 in december.
We willen wel wat ondernemen, maar ook zeker lekker luieren aan het strand.
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Ik heb een maand geleden, in de koudste periode van het jaar, nog gewoon lekker in zee gezwommen in Miami. De kans op elke dag goed weer neemt natuurlijk af, maar november en december zijn hier vergeleken met Nederland en België nog altijd zomers.

Florida is zeker de moeite waard voor een week! Zo heel groot is het niet, en het gebied boven de lijn St. Petersburg - Orlando - Miami kun je als je keuzes moet maken grotendeels links laten liggen. De Keys zijn tot op heden mijn persoonlijke favoriet, en dan vooral Key West. Miami is prima als je gaat voor het strand, maar buiten strand en clubs zul je er weinig vinden.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik zou het zeker doen. Wij zijn een keer 11 dagen geweest, maar daarvan zijn we 5 dagen in pretparken geweest. Het is dus maar waar je voor gaat. Je kunt daar ook minder tijd aan besteden of het zelfs misschien helemaal laten vallen. Half november heeft ons prachtig weer opgeleverd: tussen de 24 en 29 graden. Wij hebben met een camper rondgereisd. Zie voor eventuele tips ons blog: http://jojotravel2001.blogspot.nl/
CharissaE
Amerika-ontdekker

Bericht door CharissaE »

Wij willen niet naar Orlando, denken aan Miami, de Keys en Everglades.

Kunnen we qua weer beter begin of eind november gaan?
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Dat maakt weinig uit. Florida heeft drie weertypes: superwarm met bijna dagelijks regen, voornamelijk in juli-augustus, erg zomers met her en der een dag waar je een jas aan moet, in januari en februari, en de rest van het jaar variërend van nogal warm tot erg warm met her en der een tropische bui.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij zijn eind november geweest, prima weer rond de 22 graden, maar het kan ook kouder of warmer zijn, je moet een beetje geluk hebben, kijk eens naar de gemiddelde temperatuur in die periode op bijv. Accuweather, ik denk dat het begin november gemiddeld iets warmer is dan eind november.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Tja, je kan pech hebben dat het net die week koud is. En het kan hier koud genoeg zijn voor lange broek en een lichte jas. Sterker nog, er zijn aardig wat dagen geweest dat we zelfs overdag de verwarming aanhadden afgelopen winter! Onze eerste winter hier was er zelf af en toe vorst aan de grond. Maar begin November is het meestal nog lekker weer. Vooral de eerste winter hier heb ik me flink vermaakt met foto's op Facebook van onze kinderen in korte broek terwijl vriendinnen foto's plaatsten van kinderen in warme winterkleding. Eind November is het hier, naar mijn mening lekkerder weer, omdat ik dan vaker m'n spijkerbroek en cowboy laarzen kan dragen. Vind dat superwarme weer niet echt prettig.

Maar zelfs als het koud is kan je nog prima naar het strand. Niet om te zwemmen maar wel om heerlijk te wandelen en te relaxen. Zolang het niet regent of stormt kan je eigenlijk altijd naar het strand. En als het giet ga je gewoon naar een mall of museum ofzo.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Net terug uit Florida en lekker in zee gezwommen (gulf side naples) temps tussen 78 en 83 gehad
CharissaE
Amerika-ontdekker

Bericht door CharissaE »

Klinkt goed allemaal!! Heb er helemaal zin in. Denk binnenkort de tickets maar boeken.
De hele maand november is het zo'n gunstige prijs. Is begin van de maand dan beter qua weer?
CharissaE
Amerika-ontdekker

Bericht door CharissaE »

Als je niet al te gekke dingen doet wat zou dat een dagbudget kunnen zijn voor eten/drinken en uitstapjes? Wij willen niet naar de pretparken, denken meer aan the Keys, Everglades, Miami Beach.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij waren pas voor 10 dagen 700,- kwijt. Dat is exclusief shoppen, dus alleen boodschappen, eten, benzine en overige uitgaven. We hebben alleen een airboattour gedaan, verder wel veel gedaan maar dat kostte geen geld.
We hadden wel 6 dagen ontbijt bij de hotels en voor lunch halen wij fruitsalade, broodjes en beleg bij de Publix. Dus alleen 's avonds uit eten, bij ketens als Outback, Applebees en Ruby Tuesday.
CharissaE
Amerika-ontdekker

Bericht door CharissaE »

Wat kost zo'n airboat dan ongeveer? En zwemmen met dolfijnen?
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Zwemmen met dolfijnen , geen idee. Ik houd er niet zo van dat die dieren geëxploiteerd worden dus daar beginnen wij niet aan.
Airboattour was $ 78,- met 2 personen op een kleine airboat met koptelefoon en veel uitleg.
CharissaE
Amerika-ontdekker

Bericht door CharissaE »

Die prijs valt nog mee dan.
Victoria
Amerikafan

Bericht door Victoria »

Hou vooral Groupon in de gaten voor oa. Airboat tours!
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Kun je wel doen, maar je moet ook wel kijken wat je krijgt voor je geld. Wij hebben al eerder een airboattour gemaakt waarvoor bijna iedere $ er een te veel was. Grote groepen en geen bijzondere route. Die wij nu hadden was echt super leuk, leerzaam en mooi, werd op Tripadvisor ook hoog gewaardeerd.
CharissaE
Amerika-ontdekker

Bericht door CharissaE »

Ik denk dat wij vooral sfeer willen proeven en niet eens heel veel betaalde activiteiten gaan doen. Heb nu alleen de airboat in de Everglades in gedachten. Verder lekker naar de Keys, beetje rondrijden/lopen. En paar keer naar het strand.
CharissaE
Amerika-ontdekker

Bericht door CharissaE »

Ivm een opleiding die ik ga volgen zou het financieel gezien beter uitkomen als we in januari naar Miami gaan, ipv november. Ik zie alleen dat de temperatuur dan een stuk lager ligt.

Wat vinden jullie een betere maand qua weer? November of januari?
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Dat hangt er vanaf wat je wilt, januari is wel beduidend koeler. Ik zit sinds juli in Florida en vond januari tot maart met afstand de beste maanden qua weer, gewoon omdat het niet zo verlammend warm is en nog steeds het grootste deel van de tijd korte-mouwen-weer. Maar wanneer je toch vooral stranden wil bezoeken en in zee wil zwemmen heb je in januari de kans dat het vrij fris is, hoewel ik dit jaar in februari, de koudste maand, in Miami nog gewoon in zee kon zwemmen.
CharissaE
Amerika-ontdekker

Bericht door CharissaE »

Maar is het in november dan echt heel heet? Gemiddeld 27 graden lees ik overal op internet. Das in NL best heet.
Als het een paar graden koeler is, zo rond de 25 vind ik het ook prima. Dan zou januari toch ook een optie kunnen zijn.
We willen niet de hele dag languit op het strand, daarvoor gaan we niet zo ver vliegen. Maar meer een combi van strand, mooie parken, the keys...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer