Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Raijmakers: route rondje Californië.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis Raijmakers: route rondje Californië.
Hallo,
Op dit moment ben ik druk bezig met een roadtrip die ik wil gaan maken door Californie en stukje Nevada en Arizona. Nu ben ik dus telkens aan het twijfelen over de route en of ik overal wel lang genoeg ben of juist te lang. Iemand met ervaring die zijn mening over deze route kan geven, of dat ik juist iets totaal vergeten ben. Sommige dagen in dit schema zijn bewust wat rustiger, voor een dagje strand:).
Thanks alvast!
Dag 1: Amsterdam - San francisco
16 augustus
Dag 2: San francisco
17 augustus
Dag 3: San francisco
18 augustus
Dag 4: San francisco – Yosemite park
19 augustus
Dag 5: Yosemite park
20 augustus
Dag 6: Yosemite park – Sequoia National Park
21 augustus
Dag 7: Sequoia National Park – Death Valley
22 augustus
Dag 8: Death Valley – Las Vegas
23 augustus
Dag 9: Las Vegas
24 augustus
Dag 10: Las Vegas – Grand Canyon
25 augustus
Dag 11: Grand Canyon
26 augustus
Dag 12: Grand Canyon – Palm Springs
27 augustus
Dag 13: Palm Springs – San Diego (Overdag eerst Joshua tree park)
28 augustus
Dag 14: San Diego
29 augustus
Dag 15: San Diego - Los Angeles
30 augustus
Dag 16: Los Angeles (Universal Studios)
31 augustus
Dag 17: Los Angeles
1 September
Dag 18: Los Angeles – Santa Barbara
2 september
Dag 19: Santa Barbara – Montery
3 september
Dag 20: Montery – San francisco
4 september
Dag 21: San Francisco - Amsterdam
5 september
Op dit moment ben ik druk bezig met een roadtrip die ik wil gaan maken door Californie en stukje Nevada en Arizona. Nu ben ik dus telkens aan het twijfelen over de route en of ik overal wel lang genoeg ben of juist te lang. Iemand met ervaring die zijn mening over deze route kan geven, of dat ik juist iets totaal vergeten ben. Sommige dagen in dit schema zijn bewust wat rustiger, voor een dagje strand:).
Thanks alvast!
16 augustus
Dag 2: San francisco
17 augustus
Dag 3: San francisco
18 augustus
Dag 4: San francisco – Yosemite park
19 augustus
Dag 5: Yosemite park
20 augustus
Dag 6: Yosemite park – Sequoia National Park
21 augustus
Dag 7: Sequoia National Park – Death Valley
22 augustus
Dag 8: Death Valley – Las Vegas
23 augustus
Dag 9: Las Vegas
24 augustus
Dag 10: Las Vegas – Grand Canyon
25 augustus
26 augustus
Dag 12: Grand Canyon – Palm Springs
27 augustus
Dag 13: Palm Springs – San Diego (Overdag eerst Joshua tree park)
28 augustus
Dag 14: San Diego
29 augustus
Dag 15: San Diego - Los Angeles
30 augustus
Dag 16: Los Angeles (Universal Studios)
31 augustus
Dag 17: Los Angeles
1 September
Dag 18: Los Angeles – Santa Barbara
2 september
Dag 19: Santa Barbara – Montery
3 september
Dag 20: Montery – San francisco
4 september
5 september
2003: Orlando (Walt Disney World & Seaworld)
2014: Rondje USA zuid-west kust (Californië, Arizona, Nevada)
2018: Florida (met cruise naar Key West & Havana)
2019: New York City
2024: Yellowstone & West USA
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Route rondje Californie
mooie route, 2 opmerkingen:
- extra nachten SF op het einde ipv het begin: je zal vroeg wakker zijn en dan kan je lekker op tijd vertrekken naar yosemite (jetlag)
- vervang sequoia door lone pine of bishop, sequoia's heb je ook in yosemite en zo kan je de tioga pas en spookdorp bodies meepakken
- extra nachten SF op het einde ipv het begin: je zal vroeg wakker zijn en dan kan je lekker op tijd vertrekken naar yosemite (jetlag)
- vervang sequoia door lone pine of bishop, sequoia's heb je ook in yosemite en zo kan je de tioga pas en spookdorp bodies meepakken

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Route rondje Californie
Hallo en welkom op dit forum.
Ik neem aan dat je met een huurauto gaat? Voor een camper zitten er nl. eventueel wel wat te lange rijdagen in.
In principe is je route te doen hoor. Er zijn altijd wel wat persoonlijke zaken. Maar die zal ik voor me houden. Wel wat minder praktische punten in je route.
Je zou de 1e dag SF kunnen wisselen naar de laatste dag. Zo heb je de laatste dag relatieve rust dat je al zeker op de goede plek bent en aangezien je dag 2 grote kans vroeg wakker bent kun je heel vroeg op pad.
Je hebt erg weinig tijd voor Sequoia op deze manier. Ik zou dat daarom overslaan. Blijf die dag nog in Yosemite, bekijk sequoiabomen in de Mariposa Grove en rij gedurende de dag via de 120 (dat is de tioga pass) naar Lee vining/Mammoth Lakes of Bishop. Ik zou in 1 van die plaatsen de voor jullie gunstigste overnachtingsplek kiezen.
Dan de dag erna naar Death Valley. Of death valley doen en op het eind vd dag al naar Las Vegas rijden. 1 dag Las Vegas is ook erg weinig. Aan de andere kant is een nacht in de temperaturen van Death Valley ook wel iets aparts.
Wat zijn je plannen bij de grand canyon? Eventueel zou ik de 2e nacht namelijk al bv naar Williams of als je het 's middags al gezien hebt naar Kingman rijden. De rit van de GC naar Palm Springs zal je een heel groot deel van de dag kosten. Ook ligt Palm Springs dan misschien niet handig voor Joshua Tree en zou je beter naar Twentynine Palms kunnen rijden. Dan de dag erna Joshua Tree, eventueel de aerial tramway in Palm Springs en dan naar San Diego.
Overigens ga je ook in San Diego tijd tekort hebben. Éen dag schijnt echt te weinig te zijn.
Dag 18... ook daar weer de vraag wat je wilt met die dag. Eventueel zou je namelijk beter al iets verder kunnen rijden. De rit naar Monterey de dag erna is een rit waar de google maps tijden niet gehanteerd mogen worden. Daar ben je met wat kleine stops zo al de hele dag mee zoet namelijk. Kijk of je ipv Santa Barbara evt in Pismo Beach iets kunt vinden.
Ik neem aan dat je met een huurauto gaat? Voor een camper zitten er nl. eventueel wel wat te lange rijdagen in.
In principe is je route te doen hoor. Er zijn altijd wel wat persoonlijke zaken. Maar die zal ik voor me houden. Wel wat minder praktische punten in je route.
Je zou de 1e dag SF kunnen wisselen naar de laatste dag. Zo heb je de laatste dag relatieve rust dat je al zeker op de goede plek bent en aangezien je dag 2 grote kans vroeg wakker bent kun je heel vroeg op pad.
Je hebt erg weinig tijd voor Sequoia op deze manier. Ik zou dat daarom overslaan. Blijf die dag nog in Yosemite, bekijk sequoiabomen in de Mariposa Grove en rij gedurende de dag via de 120 (dat is de tioga pass) naar Lee vining/Mammoth Lakes of Bishop. Ik zou in 1 van die plaatsen de voor jullie gunstigste overnachtingsplek kiezen.
Dan de dag erna naar Death Valley. Of death valley doen en op het eind vd dag al naar Las Vegas rijden. 1 dag Las Vegas is ook erg weinig. Aan de andere kant is een nacht in de temperaturen van Death Valley ook wel iets aparts.
Wat zijn je plannen bij de grand canyon? Eventueel zou ik de 2e nacht namelijk al bv naar Williams of als je het 's middags al gezien hebt naar Kingman rijden. De rit van de GC naar Palm Springs zal je een heel groot deel van de dag kosten. Ook ligt Palm Springs dan misschien niet handig voor Joshua Tree en zou je beter naar Twentynine Palms kunnen rijden. Dan de dag erna Joshua Tree, eventueel de aerial tramway in Palm Springs en dan naar San Diego.
Overigens ga je ook in San Diego tijd tekort hebben. Éen dag schijnt echt te weinig te zijn.
Dag 18... ook daar weer de vraag wat je wilt met die dag. Eventueel zou je namelijk beter al iets verder kunnen rijden. De rit naar Monterey de dag erna is een rit waar de google maps tijden niet gehanteerd mogen worden. Daar ben je met wat kleine stops zo al de hele dag mee zoet namelijk. Kijk of je ipv Santa Barbara evt in Pismo Beach iets kunt vinden.
Re: Reis Raijmakers: route rondje Californië.
Ik ben ook een voorstander van het bezoeken van SF aan het eind van je trip Maar de planning is goed verder. Ik zou ook in Pismo Beach of Cambria gaan overnachten ipv Santa Barbara.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties en sorry voor mijn hele late reactie!
Ik heb de route ondertussen helemaal omgegooid en besloten de andere kant op te gaan. Nu ben ik alleen nog erg aan het twijfelen over de overnachting in death valley of die wel nodig is en we dan beter ergens anders wat langer kunnen blijven. Wat denken jullie?
16 augustus
Dag 2: San francisco – Montery
17 augustus
Dag 3: Montery – Pismo Beach
18 augustus
Dag 4: Pismo Beach - Los Angeles
19 augustus
Dag 5: Los angeles
20 augustus
Dag 6: Los Angeles
21 augustus
Dag 7: Los Angeles - San Diego
22 augustus
Dag 8: San Diego
23 augustus
Dag 9: San Diego – Twenty nine palms
24 augustus
Dag 10: Twenty nine palms - Grand Canyon
25 augustus
26 augustus
Dag 12: Grand Canyon – Las Vegas
27 augustus
Dag 13: Las Vegas
28 augustus
Dag 14: Las Vegas – Death Valley
29 augustus
Dag 15: Death Valley – Bishop
30 augustus
Dag 16: Bishop – Yosemite
31 augustus
Dag 17: Yosemite
1 September
Dag 18: Yosemite –
2 september
Dag 19: San Fransisco
3 september
Dag 20: San Fransisco
4 september
5 september
Ik heb de route ondertussen helemaal omgegooid en besloten de andere kant op te gaan. Nu ben ik alleen nog erg aan het twijfelen over de overnachting in death valley of die wel nodig is en we dan beter ergens anders wat langer kunnen blijven. Wat denken jullie?
16 augustus
Dag 2: San francisco – Montery
17 augustus
Dag 3: Montery – Pismo Beach
18 augustus
Dag 4: Pismo Beach - Los Angeles
19 augustus
Dag 5: Los angeles
20 augustus
Dag 6: Los Angeles
21 augustus
Dag 7: Los Angeles - San Diego
22 augustus
Dag 8: San Diego
23 augustus
Dag 9: San Diego – Twenty nine palms
24 augustus
Dag 10: Twenty nine palms - Grand Canyon
25 augustus
26 augustus
Dag 12: Grand Canyon – Las Vegas
27 augustus
Dag 13: Las Vegas
28 augustus
Dag 14: Las Vegas – Death Valley
29 augustus
Dag 15: Death Valley – Bishop
30 augustus
Dag 16: Bishop – Yosemite
31 augustus
Dag 17: Yosemite
1 September
Dag 18: Yosemite –
2 september
Dag 19: San Fransisco
3 september
Dag 20: San Fransisco
4 september
5 september
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Een overnachting in Death Valley is wel goed. De dag erna zou ik wel verder doorrijden. Je kan dan naar Bodie en Mono Lake. Mammoth Lakes is mooi om te overnachten en dan ben je korter bij de Tioga pass dan in Bishop.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mooie route. Je weet dat je tijdens een van de drukste weekends van het jaar (Labor Day weekend) in Yosemite verblijft?
-
- Amerika-ontdekker
Ja ik weet het inderdaad, maar de route komt zo uit. Weet niet zo goed hoe ik anders moet schuiven. Daar moeten we dan maar mee leven denk ik:)
Een overnachting in DV is ook heel bijzonder (bijv. in Furnace Creek) en het maakt het stuk na Vegas net wat rustiger. Zou het zo laten 

Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1560 Weergaves
-