Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Disney Anaheim vraag over hotels

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Disney Anaheim vraag over hotels

Bericht door butterfly »

Ik ben al een poosje aan het zoeken naar een hotel in Anaheim voor ons Disney bezoek. Ik zie een aantal hotels die tegenover Disney liggen. Nadeel wat ik hierbij lees (tripadvisor, zoover) is dat de parkeerkosten van het hotel vrij hoog zijn, dat het vaak tegenvalt hoever het lopen is en de shuttlebus zo prijzig is dat je beter je auto kunt nemen, maar ook dat veel hotels niet een evenredig aantal parkeerplekken heeft aan het aantal kamers waardoor het vaak vechten is voor een parkeerplekje.
Nu vraag ik mij het volgende af. Als je bij de disneyparken parkeert, en je rijdt tussendoor weg om ´s avonds terug te komen. Is je parkeerkaart dan nog geldig of moet je dan weer een nieuwe parkeerkaart kopen?
Als je nl met dezelfde kaart later nogmaals kunt parkeren is een hotel iets verder van Disney met gratis parkeerplaats dus net zo makkelijk en qua geld hetzelfde.
Wie weet hoe dat zit met het parkeren?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Disney Anaheim vraag

Bericht door Marcopstal »

Er zijn best wel een aantal hotels die op wandelafstand zijn hoor.

Ik dacht dat de parkeerkaart voor Disney zelf de hele dag geldig blijft en je dus inderdaad op en af kan. En voor zover ik op de website zie is dat het geval.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wij sliepen destijds in HoJo Anaheim. Da's prima te lopen hoor. En gratis parkeren, gratis wifi: http://www.hojoanaheim.com/what-you-get/facilities
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben eens in de Fairfield Inn overnacht (2002), en ook in een van de BestWesterns (2008) daar. Ook gratis parkeren en op loopafstand. Prima te doen.
Uit ons 2002-verslag:

We hebben een kamer geboekt in de Fairfield Inn. Het ligt schuin tegenover de ingang van Disneyland. (Overigens alle hotels tussen 1400 en 1800 South Harbor Boulevard liggen op loopafstand van Disneyland). We eten in het vlak naast het hotel gelegen Mimi’s Café en dat bevalt ons prima. We krijgen zelf een doggy bag mee met de wortelcake die we bij het eten niet meer opkonden.

In 2008 hebben we ontbeten bij de IHOP, die lag recht tegenover de ingang, dus we liepen er meteen na het ontbijt naar toe.

Marianne
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

@ Marianne: waarschijnlijk is dat de afgelopen jaren veranderd. Fairfield inn kost nu 13 dollar voor parkeren, Best Western volgens de site 10 dollar, volgens de reviews meer. Alleen zijn juist bij de laatste negatieve beoordelingen over het tekort aan parkeerplaatsen.( en dat staat mij meer tegen, dan de parkeerkosten op zich. Of ik het nou in Disney of bij het hotel betaal maakt immers niet uit)
@ Njit: Bedankt voor de link. Ziet er mooi uit, maar ik vind hem wel en beetje prijzig... (400 dollar voor 2 nachten)

Ik zal eens kijken of ik een mail kan sturen naar Disney met de vraag over het parkeren.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Welke vraag wil je aan disney stellen ? Of je dezelfde dag terug mag ? Dat staat er al.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Sorry, misschien las ik jouw antwoord verkeerd. Ik las het als "volgens mij" ( dus niet helemaal zeker) maar als ik terug lees schrijf je "voor zover ik het op de website zie", oftewel het staat er gewoon. Hartelijk dank voor het opzoeken voor mij :thumbup: dat maakt het weer makkelijker om een keuze te maken!
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Afgelopen september heb ik voor de 4e keer in het Anaheim Plaza Hotel overnacht. Dit is een simpel hotel, op zo'n 7 minuten lopen van Disney. Voor zover ik heb gezien zijn er voldoende parkeerplaatsen bij het hotel (kosten ca $5,- per dag). Je moet er niet teveel van voorstellen, maar als je op zoek bent naar een degelijke, betaalbare kamer vlakbij Disney, dan kan ik het zeker aanraden. De laatste keer vond ik de kamer wat klein, maar dat kan ook komen omdat ik daarvoor net in een luxe tower suite in las vegas had geslapen. De keren daarvoor vond ik het ruime kamers en had ik uitzicht op de Tower of Terror! Erg leuk om met dat uitzicht wakker te worden! Internet vond ik erg duur, dus daar heb ik geen gebruik van gemaakt. Ik heb ook geen gebruik gemaakt van het ontbijt. Er zitten meerdere eettentjes om de hoek en het hotel heeft ook een klein winkeltje. De kamers zijn voorzien van koelkast en magnetron. Het zijn niet de mooiste of hipste kamers, maar de kamers zijn wel schoon en decbedden liggen prima.
Veel succes met je keuze en heel veel plezier in Disney! En breng in California Adventure 's avonds een bezoekje aan Alice's Mad T-Party, dat is super leuk!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
henriette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door henriette »

Wij hebben in 2009 in de super 8 Anaheim Near Disneyland overnacht, gratis parking en wifi.
Was maar een klein stukje van Disney af.

Henriette
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

In 2008 hadden we een hotel schuin tegenover de ingang van het park, iets van 5 minuten lopen. Het Anaheim plaza hotel & suites!
Parkeren was toen gratis maar ik zag dat het nu 4 dollar per dag kost.
Grappig hotel (niet meer dan 2 hoog) in Mexicaanse stijl en we hadden er zelfs een klein tuintje bij. Het kostte toen $ 90 per nacht.
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Bedankt voor al jullie tips. Ik ga me weer eens in genoemde hotels verdiepen.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Disney Anaheim vraag over hotels

Bericht door MichelH »

Wij verbleven in Candlewood Suites Anaheim South Garden Grove voor maar 52 dollar per nacht, prima hotel met grote kamers.
In het naastgelegen hotel ging een gratis shuttle richting Disneyland, was prima te doen.
Gratis parking bij het hotel.
mie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door mie »

Wij sliepen in april 2008 in "Candy Cane Inn". Was dik in orde. Een zestal minuten lopen en vrije parking. Er was ook een shuttlebusje trouwens.
jacky48
Amerika-ontdekker

Bericht door jacky48 »

Wij hebben vorig jaar 2 nachten overnacht in het Best Western Plus Pavillions. Gratis parkeren met voldoende parkeerplaatsen. Naast Denny's en in de buurt van een grote supermarkt. De ligging is erg goed, je steekt de weg over en je bent op de grote parkeerplaats van Disney.Je loopt over de grote parkeerplaats over een voetpad. Je komt dan bij de hotels van Disneyland en in 10 Minuten lopen en je bent in het park. Vanuit het hotel kun je het vuurwerk zien, het is een hotel in motelvorm, met een fijn zwembad. Er netjes, geen grote kamers.
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Wat leuk om jouw ervaringen te lezen Jacky48! :thumbup: Dit hotel was het eerste hotel wat wij vanaf het begin op het lijstje hadden staan, maar we dachten dat het net iets verder van Disney aflag. De recenties zijn erg goed. Ik begon alleen te twijfelen omdat de andere Best Western (stovall) met ontbijt aanbiedt. Goed ook om te lezen dat je het vuurwek ook vanaf het hotel kan zien. Wij lazen dat bij Hilton en Camelot inn en stonden steeds erg in dubio hierover. (parkeren kost bij Hilton 16 dollar, bij Camelot inn 14 dollar en bij de laatste is men vaak niet erg te spreken over de valet parking)
Misschien BW pavilions toch in overweging houden. Er was wel voldoende parkeergelegenheid? En viel het mee met de gehorigheid van de kamers? (en dan gaan we gewoon ontbijten bij Denny's :wink: )
jacky48
Amerika-ontdekker

Bericht door jacky48 »

Wij waren in juli en toen waren er ruim voldoende parkeerplaatsen. We hebben op onze reis meerdere Best Westerns gehad en die vond ik altijd prima, schoon en comfortabel.Het hotel heeft 2 verdiepingen, wij hadden 2 kamers beneden, misschien voor de veiligheid is het beter om een kamer boven te nemen en je hebt dan ook geen bovenburen. Je auto staat voor de deur.
Wij vonden de kamers niet gehorig. Om het vuurwerk te zien zijn we trouwens de weg overgestoken en hebben op de parkeerplaats van Disney gestaan, met nog wat andere gasten van het hotel. De avond daarna in Disney zelf was het vuurwerk spectaculair.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Wij hebben vorig jaar in het Residence Inn overnacht, kort bij Disney en echt helemaal super. Wij proberen altijd in de hotels van Marriott te overnachten. :thumbup:

http://www.marriott.com/hotels/travel/s ... -maingate/
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Belenos
Amerika-ontdekker

Bericht door Belenos »

Wij waren drie jaar geleden erg te spreken over BW Stovall´s Inn. Nette kamers, een prima ontbijtje en in verhouding met vergelijkbare motels een goede afmeting zwembad. Ook is de prijs (meestal) prima te doen als je het vergelijkt met de hotels aan Harbor Boulevard.
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

En hoe was jullie ervaring met het parkeren in Stovalls inn Belenos? Was er voldoende plek? En in welke maand was je er?
Belenos
Amerika-ontdekker

Bericht door Belenos »

Het parkeren bij BW Stovall's in kost $ 10 (ex tax) per dag. Wij waren er eind juli/begin augustus. We hadden zowel bij aankomst (uur of 14.00) als toen we een keer terugkwamen van een boodschap (uur of 19.00) geen enkele moeite om de auto dichtbij onze kamer te parkeren. Misschien is het wat later op de avond lastiger als iedereen tegelijkertijd terugkomt van Disneyland, maar ik kan me niet voorstellen dat veel mensen de auto pakken vanaf dit motel.

Stovall's licht wel iets verder van de parken af dan de hotels aan South Harbor in de door Marianne genoemde range (Bijvoorbeeld Best western park place inn, candy cane inn, HoJo's), maar het schijnt dat je een shortcut kunt nemen door het Grand Californian Hotel. Dan valt het wel mee en het is gelijk een leuke wandeling door het meest luxueuze Disney-hotel. Om de wandelafstanden goed te vergelijken, kun je het beste even op google maps kijken: (Ik geef een paar voorbeelden, maar je kunt A naar ieder gewenst punt verschuiven. Het aantal minuten wel met een korreltje zout nemen, maar ter vergelijking is het prima). Vergis je niet in hoeveel tijd je het kan kosten een weg over te steken. Met een beetje pech ben je zo 5 minuten verder.

Stovall's:
http://tinyurl.com/o4fp5ul

Hilton:
http://tinyurl.com/larmlbc

Candy Cane Inn:
http://tinyurl.com/lh697wx

Succes met kiezen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht