Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reserveren camping Yosemite NP.
- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: reserveren camping yosemite
Gefeliciteerd allemaal!
Als ik voor 25 september voor 2 nachten een camping wil boeken, wanneer kan ik dan reserveren? ik dacht pas over 2 maanden, maar kom er niet helemaal uit.
Als ik voor 25 september voor 2 nachten een camping wil boeken, wanneer kan ik dan reserveren? ik dacht pas over 2 maanden, maar kom er niet helemaal uit.
-
- Amerika-ontdekker
Voor ons ook gelukt, NP105. Nog meer mensen rond half augustus daar te vinden?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Prachtige plek 19 hadden wij ook afgelopen zomer!
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ja, inderdaad op 15 mei a.s., zie hier. Succes!gondelier schreef:Gefeliciteerd allemaal!
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben op 15 februari een plek op Wawona bemachtigd. Dat ging boven verwachting goed. We hadden op 2 computers ieder 5 tabbladen openstaan en met de klok met secondewijzer ernaast afgeteld alsof het Oud en Nieuw was. Spannend. En wat bleek? Hadden we bij 4 beet. Konden we nog kiezen ook. Nu is Wawona waarschijnlijk iets minder gewild dan de plekken in de Valley, maar toch. We denken dat we misschien voordeel hadden van het feit dat op dat moment op de Olympische Spelen de ijshockey play-offs waren tussen Amerika en Rusland. Mogelijk hadden mensen de prioriteiten verlegd. We hadden in januari al wel geoefend met een plek reserveren in Zion. Dat is niet zo'n gekkenhuis als Yosemite natuurlijk, maar om te oefenen prima.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wat toevallig dat jullie ook op plek 19 stonden, Ina. Ik had ook al met veel plezier jullie reisverslagen gelezen.
Het voelt helemaal onwerkelijk dat nu alle campings geboekt zijn! Het meeste voorbereidingswerk is ondrhand gedaan.
Het voelt helemaal onwerkelijk dat nu alle campings geboekt zijn! Het meeste voorbereidingswerk is ondrhand gedaan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind tabel op de NPS-site wel duidelijk, zie http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htmInge schreef:Ja, inderdaad op 15 mei a.s., zie hier. Succes!gondelier schreef:Gefeliciteerd allemaal!
Marianne
Welke alternatieven zijn er als campings Lower Pines, North Pines, Upper Pines, Wawona enz vol zijn???? 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In het park kun je dan nog naar Crane Flat of Hodgdon Meadows kijken. Ik zou na de Pines Campings eerst Crane Flat proberen.
Aan de oostkant en bij White Wolf heb je ook nog campings, zie de link die ik hierboven gegeven heb.
Buiten het park heb je ook de nodige campings, zie daarvoor deze site: http://jrabold.net/yosemite/camping.htm
Marianne
Aan de oostkant en bij White Wolf heb je ook nog campings, zie de link die ik hierboven gegeven heb.
Buiten het park heb je ook de nodige campings, zie daarvoor deze site: http://jrabold.net/yosemite/camping.htm
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Op onze eerste reis was i.v.m. sneeuw (2e helft juni) nog 80% van het park gesloten. Er waren maar 3 campings in totaal open en natuurlijk vol. We hadden van tevoren niets geregeld. Wij werden door een vriendelijke parkhost doorverwezen naar een parkeerterrein net buiten het park waar je legaal, gratis kunt overnachten. Geen idee of dit nog kan; dit was in 1995. Was een prachtige plek en heerlijk rustig.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Tja ik weet niet of t niet meer kan, maar zonder reservering geef ik je weinig kans op camping in YNP. Kijk eens op reservation.gov van Yosemite en dan op Upper Pines en een willekeurige datum in juni dan zijn er geen plekken alles gereserveerd. Als je op andere camgrounds een plekje vindt dan zou ik het gelijk boeken.
Het heen en weer rijden naar valley kost veel tijd en dat is zonde.
Het heen en weer rijden naar valley kost veel tijd en dat is zonde.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- gondelier
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik lees ergens dat op de website het hele reserveren staat beschreven, maar ik kan het niet vinden. Iemand een link? Begrijp ik nu dat alle plaatsen zonde elektriciteit zijn?
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
hier de beschrijving. Alle plekken zijn inderdaad zonder electriciteit.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Klopt. Je kan wel op een centrale plaats water bijvullen en je volle afvalwatertanken dumpen.
Groetjes Inge
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Yes! Heb een plaatsje kunnen reserveren op Upper Pines (048) in september 

Ook wij hebben twee plaatsen weten te bemachtigen voor 3 nachten in Augustus!
236 en 149. Nu nog ff kijken welke ons fijner lijkt.
Zó blij

236 en 149. Nu nog ff kijken welke ons fijner lijkt.
Zó blij

-
- Amerika-newbie
Zojuist North Pines, plek 103 gereserveerd voor 16/8 t/m 18/8. Ging heel soepel. De volgende plekken komen binnen enkele minuten beschikbaar: Upper Pines, plaats 151 en 159 voor 2 nachten.
New York (1995), Pennsylvania, Newark, Ohio (1996), Florida (2005, 2006), Californie, Utah, New Mexico, Colorado (2014)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn zus en zwager gaan in september. Martin en ik zojuist hebben ook klaargezeten met de nodige open tabbladen om te helpen, en ik vond het best spannend omdat wij geen ervaring hebben met het reserveren van een camping in Yosemite. Onze hulp bleek echter niet nodig, hoewel de eerste keus wel meteen weg was. Op hun data is nu nog steeds veel vrij.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Mij viel het eigenlijk ook wel goed mee voor mijn eerste ervaring met boeken in Yosemite.
Plaatsje voor 3 nachten op Upper Pines kunnen bemachtigen. Had wel 10 tabbladen openstaan, maar had met de tweede en derde keuze meteen prijs!
Weer een zorg minder en nu rustig uitkijken tot september
Plaatsje voor 3 nachten op Upper Pines kunnen bemachtigen. Had wel 10 tabbladen openstaan, maar had met de tweede en derde keuze meteen prijs!
Weer een zorg minder en nu rustig uitkijken tot september

-
- Amerikafan
Hoe het bij ons gegaan is:
(rond 22u) "zeg schat, blijkbaar kon je vandaag kampeerplekken in Yosemite boeken (we planden buiten Yosemite te verblijven). Ik had voor de lol om half 6 eens gekeken en er was toen was er op de campsite die ik willekeurig (geen idee dewelke) aanklikte voor onze dagen nog 1 plaatsje. Het gaat inderdaad snel he."
Wat beginnen babbelen over de kamperen in een NP, en ineens dachten we 'och ja, waarom ook niet'. Rond 23u30 eens online gaan kijken: meer dan genoeg keuze.
We konden bij Upper Pines alleen al uit een 35-tal plekken kiezen.
(maar ook een beetje verdacht :-p)
Dus in Yosemite gaan we kamperen.
(rond 22u) "zeg schat, blijkbaar kon je vandaag kampeerplekken in Yosemite boeken (we planden buiten Yosemite te verblijven). Ik had voor de lol om half 6 eens gekeken en er was toen was er op de campsite die ik willekeurig (geen idee dewelke) aanklikte voor onze dagen nog 1 plaatsje. Het gaat inderdaad snel he."
Wat beginnen babbelen over de kamperen in een NP, en ineens dachten we 'och ja, waarom ook niet'. Rond 23u30 eens online gaan kijken: meer dan genoeg keuze.
We konden bij Upper Pines alleen al uit een 35-tal plekken kiezen.

Dus in Yosemite gaan we kamperen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1377 Weergaves
-
Laatste bericht door ReinierB
-