Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Biesburcht: met de camper op reis in 2015.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
bever
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Biesburcht: met de camper op reis in 2015.

Bericht door bever »

Beste forumleden,

Met veel plezier heb ik, Hetty, vele onderwerpen gelezen op het forum. Dit ter voorbereiding op onze Amerika reis in 2015.
In 2005 was onze ( mijn man Kees en onze jongste zoon, toen 14 jaar) eerste reis naar de V.S. Wij hebben familie (eind 1800 emigratie) in San Rafael (net boven San Fransisco) en in Broadus Montana. De eerste week verbleven we bij de familie in San Rafael, waarna we een camper huurden en 5 weken door het westen trokken. (Kust Noord Californie, Humbold s.p./ Lassen volcanic park /Lake tahoo/ Yosemite/ Mono Lake/Las Vegas/Zion n.p./Bryce n.p./Page/Monument Valley/Flaggstaff/ Grand Canyon/ Los Angeles.)

Mijn man en oudste zoon (23 jr) hebben in 2009 een reis gemaakt van Broadus naar Yellowstone (auto en tent), Seattle (met trein naar) Sacramento, Yosemite (auto en tent) en San Francisco.

In 2015 willen we een camperreis van 39 dagen maken, we starten rond 1 juni. Hieronder het reisschema.
Graag jullie adviezen over route en leuke campgrounds.
  • Dag 1 Amsterdam - Las Vegas
  • Dag 2 Las Vegas - Valley of fire
  • dag 3 Valley of fire
  • dag 4 Valley of fire - Page
  • dag 5 Page
  • dag 6 Page- Monument Valley
  • dag 7 Monument Valley - Moab
  • dag 8 Moab
  • dag 9 Moab
  • dag 10 Moab
  • dag 11 Moab- Vernal( red fleet statepark)
  • dag 12 Vernal - Grand Teton np
  • dag 13 Grand Teton np
  • dag 14 Grand Teton - cody
  • dag 15 Cody - sheridan
  • dag 16 Sheridan - sturgis (familie bezoek)
  • dag 17 sturgis - bad lands
  • dag 18 bad lands - black hills/ sturgis
  • dag 19 sturgis - broadus( familie)
  • dag 20 Broadus
  • dag 21 Broadus - Red Lodge
  • dag 22 Red Lodge - Tower Fall ( Yellowstone)
  • dag 23 Tower Fall - Mammoth hot springs
  • dag 24 Mammoth hot springs - Norris geyser bassin
  • dag 25 Norris geyser bassin - Canyon village
  • dag 26 Canyon village - Madison junction
  • dag 27 Madison junction - Twin falls ( Idaho)
  • dag 28 Twin Falls - Baker city
  • dag 29 Baker city - mount hood
  • dag 30 Mount Hood
  • dag 31 Mount Hood - Portland
  • dag 32 Portland - Aberdeen
  • dag 33 Aberdeen - Queets( olympic np)
  • dag 34 Queets - Forks
  • dag 35 Forks - port Angeles
  • dag 36 Port angeles - Seattle
  • dag 37 Seattle
  • dag 38 Seattle - Amsterdam
  • dag 39 Amsterdam - Dordrecht
Zoals jullie zien hebben we ruim de tijd, we willen camperen met een 22 ft of een 25 ft camper. We hebben offertes laten maken voor de kosten (schatting 2014) bij Travelhome en Tioga tours (beiden fijn geholpen).
We zullen zodra de vluchten bekend zijn (a.s. juni) verdere acties ondernemen.

Met vriendelijke groeten,

Hetty Kooij- Biesheuvel
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Biesburcht: met de camper op reis in 2015.

Bericht door vana »

Een mooie route.
Ik begrijp alleen niet waarom jullie eerst naar Grand Teton gaan, vervolgens naar de Badlands en dan weer helemaal terug naar Yellowstone, dat tegen GT aan ligt.
Het zou logischer zijn eerst naar de Badlands en dan naar Yellowstone en Grand Teton. Dat scheelt heel wat kilometers.

Verder vonden wij Aberdeen een lelijke, vervallen en deprimerende plaats. Ik denk dat er mooiere plaatsen zijn om te overnachten.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Met dat laatste ben ik het helemaal eens. (Aberdeen). Paar maanden geleden maakten we er een "Starbucks" stop en zeiden tegen elkaar hoe lelijk dat Aberdeen was. Ten zuiden van Aberdeen over 101 is wel mooi. Wij kamperen niet maar kan me Queets wel herinneren. Dat is zowat de enige plek waar je de zee kan zien op dat stuk 101 en die camping lag tussen 101 en het strand.... Niet echt dichtbij Olympic. De weg naar het Hoh Rain Forest is vanaf 101 op weg naar Forks en een stukje bij het fraaie maar erg kleine Lake Quinault. Het mooiste van Olympic vonden we Hurricane Ridge en dan maar hopen dat het een zonnige dag is want anders is er niet veel aan. De route van Forks naar Port Angeles gaat vrijwel helemaal door bebost gebied met een fraai stuk langs Lake Crescent.
Nog even aandacht voor Twin Falls naar Baker City. Je kan Soshone falls bekijken in Twin Falls (en juni is goed daarvoor). Perrine Bridge over Snake River and handje schudden met Charlie Chaplin op het parkeerterein. je kan dan een omweggetje maken via us30 met meer watervallen en Hagerman Fossils. Alles is hier is naar die Hagerman genoemd. Terug op I84 naar Boise. Die 84 van Boise naar Baker City is een prachtige interstate met ver weg uitzichten op allerlei bergen met sneeuw. Let even op het bordje langs de kant van de weg dat aangeeft dat je je halverwege de noordpool en de evenaar bevindt ;-)
Baker City.....Helaas te weinig bezocht anders dan een overnachting. Je hebt het Heritage museum met een fantastische collectie mineral rocks, een historic centrum en het niet te missen Oregon Interpretive center. Dus als je een dagje over hebt....
En ja, tussen Port Angeles en Seattle loont het de moeite even via Port Townsend te rijden. je kan zelfs hier de ferry nemen.
Weet je zeker dat je 2 nachten in VoF wil zitten. Indien dat het geval is neem dan Northshore road van Vegas min of meer langs Lake mead en bezoek het Lost City museum in Overton.
Van Moab neem ut128 naar Cisco en I70 en dan Douglas Pass road door Colorado. Je hebt hier iok nog het prachtige maar weinig bezochte Colorad NM en in Vernal vind je het Dinosaur Quarry Op weg naar jackson rijd je eerst nog door Flaming Gorge. Daar lijkt het mij leuker kamperen dan in Vernal.
Van red Lodge kan je Beartooth hw rijden. Niet zo eenvoudig en af en toe nog afgesloten vanwege sneeuw. de uitihten zijn adembenemend maar je moet eerst via bochtige stukken de berg op. Richting Twin Falls heb je nog met een omweg Craters of the Moon etc etc.
Yeehaw
bever
Amerika-ontdekker

Bericht door bever »

Hartelijk dank voor alle informatie, zal zeker naar de aandachtspunten kijken,

Groetjes hetty
bever
Amerika-ontdekker

Route moab naar rapid city

Bericht door bever »

Beste forummers,
Wie heeft de route van moab naar rapid city gereden? Is Casper een goede stop? Zijn er nog leuke campgrounds op die route voor rv. Groeten aan alle usa fan en bedankt voor de reacties :clap:
Hetty

Note mod (Aricon): topics samengevoegd om vragen over dezelfde reis bij elkaar te houden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Route moab naar rapid city

Bericht door Martin & Marianne »

Wat bedoel je met "de" route? Heb je een route in gedachten? Er zijn meerdere mogelijkheden. En hoeveel tijd wil je ervoor uittrekken? Heb je tijd voor bijvoorbeeld Colorado NM, voor Rocky Mountain NP, Custer SP, etc?

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Persoonlijk vind ik dit ook maar een rare vraag.

Wat is jullie doelstelling ? Maakt dit deel uit van een grotere reis ? Keren jullie ook ergens naar terug ?

Persoonlijk zou ik de Rocky's oversteken naar Colorado Springs, Denver, RMNP, Cheyenne en zo verder noordwaarts.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
bever
Amerika-ontdekker

Bericht door bever »

Bedankt voor jullie reactie, Ik zal wat duidelijker zijn onze reis is pas in 2015 en staat ook uitgeschreven op dit forum . We willen zo snel mogelijk van Moab naar rapid city waar we familie hebben wonen. Dus de vraag is , is Casper Wyoming een goede overnachtingsmogelijkheden plaats. ik heb gelezen dat deze route saai( veel prairie) is maar ook dat heeft zijn charme.
Hetty
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien is het dan goed om dit samen te laten voegen met je routetopic. Ik zou eerst die route eens uitwerken en dan kijken of je niet wat meer tijd voor dit stuk uit kunt trekken. Het is toch jammer om zoveel leuke dingen links te laten liggen. Casper lijkt me veel te ver vanuit Moab en ligt ook niet op de route. Ik zou liever via Rocky Mountain NP rijden en daar overnachten. Genoeg prairie dan de volgende dag. :wink:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer