Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis dheijboer: eerste keer Amerika!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ems2012
Amerikakenner

Re: Reis dheijboer: eerste keer Amerika!

Bericht door Ems2012 »

dheijboer schreef:14-9 Vernal - Monticello (overnachten in Monticello Inn) Deze dag kunnen we in de buurt van Moab rondkijken
15-9 Monticello - Bryce Canyon (overnachten in Bryce view Lodge) we rijden terug via Moab de 191-70-24-12
16-9 Bryce Canyon - Zion (overnachten in Quality Inn)
17-9 Zion - Page (overnachten in Super 8 Page )
Ik zou hier geen dag "in en om" rond Moab besteden. Je hebt nauwelijks tijd om wat te doen. Zeker omdat je z.g.a. de volledige dag kwijt bent aan het reizen van Monticello naar Bryce Canyon.

Wat je zou kunnen doen is:
1. Bryce / Zion overslaan en dan Moab/Monument Valley invoegen, dus dan wordt het:
  • 14-9 Vernal - Moab
    15-9 Moab
    16-9 Moab - Monument Valley
    17-9 Monument Valley - Page
2. Moab/CR overslaan en meer tijd voor Bryce / Zion
  • 13-9 Jackson - Salt Lake City (of bv. Park City)
    14-9 SLC - Bryce Canyon
    15-9 Bryce Canyon - Zion NP
    16-9 Zion NP
    17-9 Zion NP - Page
In Yosemite overnachten jullie in June Lake, dit is niet de meest gunstige plaats op Yosemite te bezoeken, aangezien je nog een flink eind van de vallei zit. Je moet dan de Tioga Pass over, en vervolgens 's avonds weer terug.

In LV zie ik dat jullie overnachten in een BW. Ik ken jullie budget niet, maar ik zou je toch aanraden om eens naar een écht Strip-hotel te kijken, gewoon voor het gevoel... :wink:
dheijboer
Amerika-ontdekker

Bericht door dheijboer »

Ems2012

14-9 rijden we van Vernal naar Monticello die dag besteden we in en om Moab de dag erna is inderdaad een dag waarop we veel rijden.
Heb je een tip voor een leuk/goed hotel in LV?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het echt heel krap allemaal. Voor Yellowstone is 2 dagen wel heel minimaal, en met West Yellowstone als uitvalsbasis heb je veel reistijd. Kijk eens naar de mogelijkheden in het park, al was het maar voor 1 overnachting.
Monticello is niet handig, waarom niet in Moab overnachten als je daar iets wilt doen? Dan kun je via de I70 en de 24 naar Bryce rijden. Maar eigenlijk is het sowieso t krap voor Moab, de alternatieven van Ems zijn beter vind ik.
Kijk eens op http://www.nps.gov/yose voor een kaart van het park; June Lake ligt te ver van de vallei en andere bezienswaardigheden vandaan.
Hou er rekening mee dat de dagen in september kort zijn, dus de tijd voor de parken is beperkt als je overal maar 1 nacht zit.
Wat ligt er allemaal al vast? Ik neem aan dat de accommodatie wel geannuleerd kan worden? En zijn de vluchten al geboekt?
Voor wandelingen in de parken zie mijn wandelsite.

Marianne
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Wat ik probeerde te zeggen is dat je nu van alles een foto kan nemen en helemaal geen tijd hebt om te wandelen.

Vernal - Monticello is alleen al 5 uur rijden. Stel je wil Arches NP bezoeken die dag: om naar de Delicate Arch te komen ben je aan rijtijd (heen- en terug) alweer een uur kwijt. Dan moet je ook nog naar boven lopen en terug. 1 Viewpoint. Vanuit Moab is het naar de ingang van Canyonlands ook nog een half uur rijden. En dan ben je bij de ingang van het park.

De dag erna heb je aan zuivere rijtijd (snelste route, dus niet de scenic route) alweer 5,5 uur kwijt. Geen tijd om nog wat te doen in Moab dus en een dagdeel over voor Bryce, enzovoorts.

Ik zou dus kiezen om je te richten op 1 van beiden en niet beiden half. :wink:

Voor wat betreft hotels in LV - het hangt af van je budget. Je hebt leuke hotels in vrijwel alle prijsklassen. Met maar 1 overnachting (en vrijwel geen tijd in LV) zou ik wel kiezen voor een centraal gelegen hotel, dus bijv. The Mirage. TI of als je budget het toelaat een wat duurder hotel. :)
dheijboer
Amerika-ontdekker

Bericht door dheijboer »

We zijn niet van plan om later dan 8 uur 's morgens te vertrekken.
Dit is misschien onze enige keer dat we in de VS zijn, dus we willen graag zo veel mogelijk zien. Als het 5,5 uur rijden is zijn er toch nog wel wat uurtjes die dag over voor andere dingen toch? :wink:
Een voorbeeld van Monticello naar Bryce Canyon: Als we 's morgens om 7 uur vertrekken dan kunnen we 's middags om 13.00 uur al in Bryce Canyon zijn, waarbij we zelfs nog The Island in the sky(Canyonlands) hebben meegenomen. Dit allemaal nauwkeurig bekeken op verschillende informatie sites met routes en reisafstanden.

In Yellowstone hebben we 3 volle dagen en nog een dag voor Grand Teton.
Tja, het is misschien veel allemaal, maar bij heel veel reisaanbieders hebben ze ook dezelfde routes.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Maar als je van Monticello eerst nog naar Island in the Sky wilt, waarom dan niet in Moab overnachten? Dat scheelt je twee keer een uur rijden.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Tja, het is misschien veel allemaal, maar bij heel veel reisaanbieders hebben ze ook dezelfde routes.
Dat is nu net één van de grootste redenen waarom men terugkeert en alles zelf regelt en niet via een reisbureau.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
dheijboer
Amerika-ontdekker

Bericht door dheijboer »

We hebben nu onze reis ook helemaal zelf gepland en alleen veel informatie gehaald van verschillende websites.
Waarom we voor June Lake hebben gekozen om te slapen is omdat het in het park zelf of heel duur is of dat we anders geen eigen badkamer hadden (en dat laatste willen we dus wel graag).
Ook was in Yellowstone heel veel al vol in het park zelf of we hadden weer geen eigen badkamer.

Maar waarom allemaal zo negatief? We willen juist graag tips voor leuke bezienswaardigheden/wandelingen, nu wordt heel onze reis alleen maar afgekraakt. :sadcry:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nee hoor, dat valt wel mee. :wink: Maar ik denk dat je je wel moet realiseren dat het druk is. En als je dat weet, kun je daar rekening mee houden.
Wat me nu niet duidelijk is, is of er nog iets aangepast kan worden. Monticello is echt niet handig met jullie plannen. En ook June Lake is niet handig. Dan kun je nog beter 2 nachten in Fish Camp zitten. Of kijk eens naar El Portal. In June Lake zit je aan de verkeerde kant van het park, tenzij je alleen maar de Tioga Road wilt bezoeken, dan zou June Lake een mogelijkheid zijn.

En wat de wandelingen betreft: ik heb al naar mijn wandelsite verwezen. Dan kun je per park kijken welke wandelingen niet te lang zijn.
Lees ook wat reisverslagen, dat is de beste manier om een indruk te krijgen van de mogelijkheden in de parken en bezienswaardigheden onderweg en de tijd die je ergens voor uit moet trekken.

Marianne
dheijboer
Amerika-ontdekker

Bericht door dheijboer »

Ik heb je wandelsite al opgeslagen Marianne, heel handig! :thumbup:
Als we vanuit Las Vegas naar Yosemite willen rijden is dan voor de eerste overnachting El portal het handigst?
We willen wel graag de Tioga Pass rijden. Of zou het dan beter zijn om de eerste nacht wel June Lake te doen en dan de volgende dag ergens anders te slapen en de laatste nacht in Fish Camp?

We bekijken ook nog even of we inderdaad beter in Moab kunnen overnachten ipv Monticello
dheijboer
Amerika-ontdekker

Bericht door dheijboer »

Marianne,
Nog even ; van El portal naar het park is het 1,5 uur rijden en van June Lake is het een half uur. Waarom dan toch jouw keus voor El Portal?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ga uit van de afstanden naar de vallei. Googlemaps is niet betrouwbaar nu, bekijk het eens op de kaart van het park. En kijk eens naar de afstandentabel hier: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/u ... 9-2007.pdf
Met http://www.mapquest.com krijg je wel goede tijden.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

June Lake - Yosemite Village is 144 kilometer. Reken op 2,5 à 3 uur rijden. El Portal - Yosemite Village is 23 kilometer en dat zou in een half uur te doen moeten zijn.
Groet,

Old Faithful
dheijboer
Amerika-ontdekker

Bericht door dheijboer »

Wij zijn sinds een aantal dagen weer thuis.
Het was een geweldige reis/ervaring.
Vooraf was hier op het forum heel vaak gezegd dat we veel te veel wilden zien in deze reis.
Voor ons was het prima te doen! We hadden overal genoeg tijd, zelfs veel mooie wandelingen gemaakt. De Narrows in Zion was geweldig! Ook heel veel wild gezien, waaronder beren in Yellowstone. Yellowstone vonden wij een fantastisch park! We hadden zelfs al 1 dag sneeuw in Yellowstone, dat maakte het toch wel extra speciaal.
Yosemite viel ons een beetje tegen, dit omdat praktisch alle watervallen droog stonden. Het was er al drie jaar droog zei iemand in het visitor centrum. (ik had het van te voren ook al wel gelezen, maar dan hoop je toch dat het nog meevalt of dat er al wat regen valt. Ze waren daar ook op veel plaatsen met grote shovels en kranen bezig, wat een beetje jammer was. Mariposa Grove was echter prachtig!!
Als we dat van te voren hadden geweten dan hadden we misschien 1 nachtje extra in Las Vegas geboekt en 1 minder in Yosemite.
Arches en Canyonlands hebben wij op 1 dag gedaan. We hadden Island in the Sky uitgekozen voor deze ene dag. Arches was niet ons meest favoriete park, maar Canyonlands vonden wij weer wel geweldig!
We hebben enorm genoten en gaan zeker nog eens terug naar dit indrukwekkende land.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Goed om te horen dat het een mooie reis is geweest! Heb je wel iets aan alle tips gehad?
Hebben jullie nu in Monticello overnacht of in Moab?
In Yosemite staan ook zonder droogte al watervallen droog in september, maar zonder watervallen blijft er toch genoeg te zien en te doen? Er was trouwens ook al voorgesteld om Yosemite over te slaan. :wink:

Marianne
dheijboer
Amerika-ontdekker

Bericht door dheijboer »

Onze reis zag er als volgt uit:

8-9, aankomst in Jackson Hole; overnacht in Snow King Motel
9-9, via Grand Teton NP naar Yellowstone NP; overnacht in Ranch Creek Ranch (Wapiti) aanrader, hele leuke accommodatie!!
10-9, Yellowstone; overnacht in Wapiti Lodge
11-9, Yellowstone; weer overnacht in Wapiti Lodge
12-9, Yellowstone, Grand Teton; overnacht in Togwotee Mountain Lodge (Moran)
13-9, Grand Teton en verder gereden naar Venal; ovenacht in Sage Motel
14-9, Arches NP, Canyonlands NP (Island in the sky); overnacht in Motel 6 Green River (Green River)
15-9, via HW12 naar Bryce Canyon; overnacht in Bryce View Lodge
16-9, Bryce Canyon, Zion; overnacht in Quality Inn & Suites (Springdale)
17-9, Zion, verder doorgereden via de Glen Canyon Dam en Horseshoe Bend; overnacht in Quality Inn at Lake Powell (Page)
18-9, Grand Canyon; overnacht in Red Feather Lodge (Tusayan)
19-9, via de Hoover Dam naar Las Vegas; overnacht in Aria Resort
20-9, Death Valley; overnacht in Innsbruck Lodge (Mammoth Lakes)
21-9, Mono Lake, Bodie, via de Tioga Pass Yosemite ingereden; overnacht in West Yosemite condominiums
22-9, Yosemite; weer overnacht in West Yosemite condominiums
23-9, San Francisco; overnacht in Grant Plaza Hotel (Chinatown)
24-9, San Francisco; weer overnacht in Grant Plaza Hotel
25-9, San Francisco; overnacht in Days Inn (San Bruno) vlakbij het vliegveld
26-9, naar huis
27-9, aankomst thuis

Wandelingen in Yellowstone: Brink of the Lower Falls Trail, Uncle Tom's Trail, Artist Paints Pot Trail, West Thumb Gyeser Basin Trail. (dit zijn slechts enkele van de wandelingen die we hier deden)

Wandelingen in Grand Teton: Hidden Falls Trail, Inspiration Point Trail, Lunchtree Hill Trail

Wandelingen Arches: Balanced Rock, Delicate Arch Viewpoint, Landscape Arch.

Wandelingen Canyonlands: Mesa Arch, Green River Overlook

Wandelingen Bryce Canyon: Queen's Garden Trail, Navajo Trail, Bristlecone Loop.

Wandelingen Zion: Weeping Rock, Riverside Walk, De Narrows (4 uur heen en terug), Lower/Middle/Upper Emerald Pools, Canyon Overlook Trail

Wandelingen Grand Canyon: Rim Trail, Bright Angel Point Trail, South Kaibab Trail.

Wandelingen Death Valley: Zabriskie Point, Badwater, Dante's View, Natural Bridge Canyon, Salt Creek

Wandelingen Yosemite: Bridalveil Fall, Mirror Lake, Cook's Meadow Loop, Lower Yosemite Fall, Olmsted Point, Sentinel Dome, Mariposa Grove, Swinging Bridge

In San Francisco hebben we een rondvaart gedaan, gebruik gemaakt van de Hop on hop off bus, te voet over de Golden Gate Bridge, Onderzeeër bezocht, met de cablecar mee enz.

Ik heb heel veel aan de wandelsite van Marianne gehad, erg handige site!!
dheijboer
Amerika-ontdekker

Bericht door dheijboer »

En niet te vergeten...op onze laatste avond in SF hebben we een honkbalwedstrijd van de San Francisco Giants bezocht!! :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik moet zeggen dat ik het indrukwekkend vind wat jullie allemaal gedaan hebben. Dat lijkt me toch niet het tempo wat de gemiddelde reiziger er op na houdt. :wink:

Marianne
dheijboer
Amerika-ontdekker

Bericht door dheijboer »

Klopt, daar moeten we zelf ook altijd om lachen.
En we waren ook iedere ochtend om 6.00 uur al weer op weg...dan heb je wat aan de dag :wink:

Daarom was het jammer dat er hier op het forum (voor ons gevoel) nogal negatief op werd gereageerd, niet iedereen is tenslotte hetzelfde en wij zijn mensen die geen kwartier bij een uitzichtpunt hoeven te kijken dus voor ons was deze reis prima te doen! We zijn blij dat we ons eigen gevoel hebben gevolgd :wink: We vonden de wandelingen ook het leukst om te doen, want dan kom je echt in de natuur.
Maar we hebben zeker veel aan dit forum gehad!!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Met alle begrip, doch ik denk dat je toch kan stellen dat jullie dan niet de doorsnee reizigers zijn en de waarschuwingen voor de meesten wel correct zullen gelden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer