Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
creditcard
creditcard
Ik wil een reis naar Amerika maken en wil een creditcard aanschaffen. Nu zie ik dat de ANWB een Visa card heeft voor een zeer aantrekkelijke prijs. Heeft iemand ervaring met deze card in de VS? Wordt hij net zo makkelijk geaccepteerd als de gewone Visa card? En de Matercard? Wie deelt zijn ervaringen?
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: creditcard
Ik heb al bijna 10 jaar die Visa creditcard, word gewoon overal geaccepteerd.
Goede ervaringen mee.
Ik neem aan dat je ANWB lid bent ?
Met je wegenwacht pasje kun je ook in de VS korting krijgen bij hotels, pretparken etc.
Vraag gewoon om AAA discount (is de amerikaanse ANWB) en laat dan je pasje zien.
https://www.anwb.nl/ledenvoordeel/detai ... n%20Canada
Goede ervaringen mee.
Ik neem aan dat je ANWB lid bent ?
Met je wegenwacht pasje kun je ook in de VS korting krijgen bij hotels, pretparken etc.
Vraag gewoon om AAA discount (is de amerikaanse ANWB) en laat dan je pasje zien.
Laatst gewijzigd door Aricon op 20 mar 2014, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van bovenstaande bericht verwijderd.
Reden: Quote van bovenstaande bericht verwijderd.
Crisis ? What Crisis ?
Bij je eigen bank kun je ook gewoon een CC (mastercard) aanvragen.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Visa en mastercard worden beide overal geaccepteerd.
En Visa is Visa, maakt niet uit van welke organisatie
Ik heb een visacard van de ANWB en de Mastercard zit standaard in mijn betaalpakket van de ING.
Voordeel van de Visa is dat je rente krijgt bij een positief saldo van meer dan €500. En deze rente is hoger dan op de reguliere spaarrekening van de ING.
Wat mij overigens wel opviel tijdens onze vakantie is dat ze een creditcard op mijn naam niet accepteerde als mijn vrouw ermee ging betalen.
En Visa is Visa, maakt niet uit van welke organisatie
Ik heb een visacard van de ANWB en de Mastercard zit standaard in mijn betaalpakket van de ING.
Voordeel van de Visa is dat je rente krijgt bij een positief saldo van meer dan €500. En deze rente is hoger dan op de reguliere spaarrekening van de ING.
Wat mij overigens wel opviel tijdens onze vakantie is dat ze een creditcard op mijn naam niet accepteerde als mijn vrouw ermee ging betalen.
- Janbren
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Wij gebruiken de Creditcard van ANWB - Visa ook, Overal word deze geaccepteerd. Vaak word er wel gevraagd om legitimatie gevraagd in de winkel of aan de pomp.
@sentinel, hoe krijg je een positief saldo op je anwb creditcard? Ik kan er alleen maar geld op storten als ik iets betaald heb, en dan alleen het bedrag dat ik heb uitgegeven.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Neem eens contact op met je bank als je geen ANWB lid bent, als je je internetbankieren pakket wijzigt dan krijg je vaak voor een gering bedrag een creditcard er bij.
Bij de Rabobank en bij de ANWB kan je gebruik maken van een handige app voor op je telefoon die je inzicht geeft in je betaalgegevens via de creditcard. Bij de Rabobank gaat het via je normale Rabo app.
Bij de Rabobank en bij de ANWB kan je gebruik maken van een handige app voor op je telefoon die je inzicht geeft in je betaalgegevens via de creditcard. Bij de Rabobank gaat het via je normale Rabo app.
- bedeve
- Amerika-expert
Teuntje schreef:@sentinel, hoe krijg je een positief saldo op je anwb creditcard? Ik kan er alleen maar geld op storten als ik iets betaald heb, en dan alleen het bedrag dat ik heb uitgegeven.
Hoe kan ik sparen op mijn ANWB Creditcard?
" U kunt sparen door geld over te boeken naar uw ANWB Creditcard. Zo bouwt u een tegoed op. Bij een tegoed van meer dan € 500,- ontvangt u 1,60% creditrente op jaarbasis (per 1 februari 2014, deze rente kan wijzigen).
Wilt u geld overboeken naar uw ANWB Creditcard? Maak dan gebruik van internetbankieren. U kunt het gewenste bedrag overmaken naar bankrekeningnummer NL75 ABNA 0844 9970 56, ten name van ICS. Vermeld bij uw betaling alléén uw ICS-klantnummer als omschrijving."
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Nou ja! Dat ik dat nou niet kan vinden! Bedankt bedeve, blijkbaar heb ik niet goed gezocht.
-
- Amerikafan
- Partner van: yente
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Als je via visa zelf een card aanvraagt ( icscards.nl) krijg je hem het 1e jaar gratis en een tegoed van € 50
Bedankt voor alle reacties. Ik heb er veel aan gehad.
@Teuntje: Beetje late reactie en het antwoord is al gegeven maar ik maak hier dankbaar gebruik van.
Het is een handig systeem zodat je niet zo snel in de min gaat.
Het is een handig systeem zodat je niet zo snel in de min gaat.
- newbie82
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
vorig jaar ook een anwb creditcard aangeschaft en dat werkt prima hoor, hebben ook al de nodige hotels geboekt voor de aankomende reis. Toch wel handig zo'n cardje 

2013 = LV @ NV - 2014 = Rondje zuidwesten - 2015 = LA naar SFO via HW1
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
In de VS is een credit card sowieso "bijna onmisbaar" maar het heeft ook nog als voordeel dat je (in ieder geval bij VISA) automatisch een 180 dagen verzekering krijgt op artikelen of diensten die je met je card betaald. Afgelopen jaar nog meegemaakt; hotel broker gaat failliet en reservering blijkt geannuleerd bij aankomst in het hotel. Wij hebben na 1 mailtje naar VISA direct het betaalde bedrag terug gekregen.
Deze verzekering geld ook op beschadiging, verlies of diefstal van bv camera, ipad, telefoon etc. (mits binnen die 180 dagen). Overigens is die standaard ("gratis") verzekering voor slechts 8 euro (in ieder geval bij VISA) nog te verlengen tot 12 maanden.
Deze verzekering geld ook op beschadiging, verlies of diefstal van bv camera, ipad, telefoon etc. (mits binnen die 180 dagen). Overigens is die standaard ("gratis") verzekering voor slechts 8 euro (in ieder geval bij VISA) nog te verlengen tot 12 maanden.
No guts, no glory!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Er zijn ook creditcards waar je mee 'spaart' zonder dat je er iets extra voor doet.
Ik heb een creditcard via de Bijenkorf. (Het is gewoon een MasterCard via ics)
Voor elke 2 € die ik uitgeef met deze kaart krijg ik 1 punt
100 punten = € 2,50 die ik kan besteden op het hele assortiment van de Bijenkorf.
Het lijkt niet veel maar als je tickets, huurauto, hotelnachten, benzine en eten in Amerika optelt kun je na je vakantie gratis een lekker luchtje halen bij de Bijenkorf!
Bovendien is de kaart gratis als je Diamond-member bent, ik betaal alleen € 8,- per jaar voor de verlengde aankoop verzekering.
(Hoe je precies Diamond-member wordt weet ik niet
, heeft te maken met hoeveel je uitgeeft. Ik betaal al jaren zoveel mogelijk met die kaart om zoveel mogelijk bijenkorfcredit te sparen. Het kost mij niks extra, het levert me alleen op!)
Els
Ik heb een creditcard via de Bijenkorf. (Het is gewoon een MasterCard via ics)
Voor elke 2 € die ik uitgeef met deze kaart krijg ik 1 punt
100 punten = € 2,50 die ik kan besteden op het hele assortiment van de Bijenkorf.
Het lijkt niet veel maar als je tickets, huurauto, hotelnachten, benzine en eten in Amerika optelt kun je na je vakantie gratis een lekker luchtje halen bij de Bijenkorf!
Bovendien is de kaart gratis als je Diamond-member bent, ik betaal alleen € 8,- per jaar voor de verlengde aankoop verzekering.
(Hoe je precies Diamond-member wordt weet ik niet

Els
Bedankt voor deze tip! Gaan we zeker wat aan hebben.bluemoon schreef: Met je wegenwacht pasje kun je ook in de VS korting krijgen bij hotels, pretparken etc.
Juni 2014: Zuidwesten + Yellowstone
Oktober 2015: Hawaii!
Oktober 2015: Hawaii!
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Niet alleen met je wegenwacht pasje, maar ook gewoon met je ANWB-lidmaatschap pasjebluemoon schreef:Met je wegenwacht pasje kun je ook in de VS korting krijgen bij hotels, pretparken etc.

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Hier ook een zeer te reden gebruiker van een bijenkorfcard. Zeker met vakanties naar de VS tikt het spaarsysteem erg aan. Wij hebben al geregeld gratis kunnen shoppen in de Bijenkorf van de gespaarde punten. Diamondmember wordt je door twee jaar achter elkaar 2000€ in de Bijenkorf of 7500€ buiten de Bijenkorf uit te geven.
Nu met 25€ gratis shoptegoed voor de Bijenkorf. http://www.debijenkorf.nl/de-bijenkorf- ... tAodMSUA4g
Nu met 25€ gratis shoptegoed voor de Bijenkorf. http://www.debijenkorf.nl/de-bijenkorf- ... tAodMSUA4g
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Is het verstandig om als backup een (extra) cc te nemen van een andere aanbieder? Zelf heb ik een visa Cc en met een extra card voor mijn vrouw. Ik zit er aan te denken om een mastercard te nemen voor het geval dat de visa geblokkeerd wordt (of zoiets). Of is het handiger om een prepaid card (Skrill) te nemen voor noodgevallen en die als dat nodig is op te laden ?
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Als je een extra card van VISA hebt voor je partner heeft die een eigen nummer. Volgens mij staan die "los" van elkaar (ondanks dat ze aan het zelfde account gekoppeld zijn) dus zouden die niet automatisch beide geblokkeerd worden als er met één card iets misgaat.
No guts, no glory!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4856 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom
-