Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Wim74
Reis Wim74
Eind april vertrekken we voor 3 weken SF-LA-LV
Graag opmerkingen over onze route: wij zijn geen grote natuurmensen (dus niet teveel natuurparken) al willen we natuurlijk wel een paar dingen gezien hebben.
Onze route
Dag 1 -3 : SF
Dag 4 Monterey
Dag 5 Carmel + san Luis obispo + santa Barbara
Dag 6 Malibu + Santa Monica
Dag 7 -8 : Los Angeles
Dag 9: Anaheim
Dag 10: ? San Diego??? of toch eerder landinwaarts
Of op weg naar GC plaats om te stoppen overnachten??
Dag 11 - 12 Grand Canyon
Dag 13 Page
Dag 14-17 Las vegas
Maar we hebben dus 20 dagen. is San Diego aan te raden Andere tips??
Graag opmerkingen over onze route: wij zijn geen grote natuurmensen (dus niet teveel natuurparken) al willen we natuurlijk wel een paar dingen gezien hebben.
Onze route
Dag 4 Monterey
Dag 5 Carmel + san Luis obispo + santa Barbara
Dag 6 Malibu + Santa Monica
Dag 10: ? San Diego??? of toch eerder landinwaarts
Of op weg naar GC plaats om te stoppen overnachten??
Dag 11 - 12 Grand Canyon
Dag 13 Page
Dag 14-17 Las vegas
Maar we hebben dus 20 dagen. is San Diego aan te raden Andere tips??
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis Wim74
Dag 5: Dit is eigenlijk wat te veel, niet onmogelijk, maar beter is om te stoppen in de regio Cambria/ Morro Bay/ Pismo Beach. De volgende dag kan je dan Santa Barbara, Malibu en Santa Monica doen.
Dag 10: San Diego is zeker aan te raden, maar 1 dag is te weinig, je komt aan en moet weer weg bij wijze van spreken. Dan moet je toch twee overnachtingen inplannen.
Richting GC kan je kiezen, in functie van hoe veel je wil rijden op die dag. Eerste optie is Kingman, tweede is Williams, maar je kan ook tot de GC rijden.
Waarom Anaheim ? Gaan jullie naar Disney ?
Dag 10: San Diego is zeker aan te raden, maar 1 dag is te weinig, je komt aan en moet weer weg bij wijze van spreken. Dan moet je toch twee overnachtingen inplannen.
Richting GC kan je kiezen, in functie van hoe veel je wil rijden op die dag. Eerste optie is Kingman, tweede is Williams, maar je kan ook tot de GC rijden.
Waarom Anaheim ? Gaan jullie naar Disney ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Ja inderdaad we willen graag Disney mee pikken.
Verder: overnachtingsmogelijkheden vooral vanaf LA Boeken jullie meestal op voorhand (heb SF en LV al via hotwire geboekt maar nog niets tussenin)
Verder: overnachtingsmogelijkheden vooral vanaf LA Boeken jullie meestal op voorhand (heb SF en LV al via hotwire geboekt maar nog niets tussenin)
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Heb je LV ook al geboekt?Wim74 schreef:Maar we hebben dus 20 dagen. is San Diego aan te raden Andere tips??
Als je 20 dagen gaat dan verschuiven je laatste dagen.
Zoals Marcopstal ook al schreef 1 dag is te weinig voor San Diego.
Dag 4 SF - Monterey
Dag 5 Monterey - Carmel - Cambria/Morro Bay
Dag 6 Cambria/Morro Bay - san Luis obispo - santa Barbara - Malibu -Santa Monica
Dag 10: Anaheim - San Diego
Dag 11: San Diego
Dag 12: San Diego - (eventueel via Joshua Tree NP) - Kingman
Dag 13: Kingman - Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon - Page
Dag 16: Page - Zion
Dag 17: Zion - Las Vegas
Dag 18: Las Vegas
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas (is hier je terugvlucht of op dag 21?)
Afgelopen zomer hebben wij alles van jouw route tot San Diego gedaan (geen Disney).
Hier heb ik al een verslag van gemaakt - http://ingridmg14.blogspot.be/ (bij California 2013)
(Aan de oudere verslagen wordt druk gewerkt.)
Misschien heb je er iets aan.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Je kan bij veel aanbieders vooraf boeken met een annuleringsmogelijkheid. Het is maar net hoeveel vrijheid je wilt hebben. Wij vinden het persoonlijk niet fijn om na een vermoeiende reisdag nog op zoek te gaan naar een accommodatie ter plekke. Een ander vind die vrijheid heerlijk. Sommige plaatsen moet je wel echt van te voren boeken; inderdaad is SF zo'n plek maar met name ook in en om de National Parks. Als ik jullie schema bekijk zou ik niet lang wachten met boeken voor Grand Canyon en Zion (Springdale). Al is eind april sowieso kort dag.Wim74 schreef:Boeken jullie meestal op voorhand (heb SF en LV al via hotwire geboekt maar nog niets tussenin)
Groetjes,
Daniel
Daniel
Bedankt voor alle info.
MrVanilla: bedoel je de lodging in grand canyon waar we te laat voor zijn?
Waar best overnachten in Grand Canyon? Is een helicoptervlucht aan te raden?
MrVanilla: bedoel je de lodging in grand canyon waar we te laat voor zijn?
Waar best overnachten in Grand Canyon? Is een helicoptervlucht aan te raden?
Ik weet niet of je te laat bent maar in de regel moet je echt op tijd bij zijn. Je kunt kijken op de site van Grand Canyon Lodging of er nog wat vrij is. Zie deze site: http://www.grandcanyonlodges.com/
Wij sliepen laatst in de Yavapai Lodge, naar alle tevredenheid.
Een alternatief is het plaatsje Tusayan dat aan het park ligt. Iets verder zou je nog naar Flagstaff kunnen kijken, maar das alweer zowat anderhalf uur van de ingang van het park.
Een helicoptervlucht heb ik persoonlijk niet gedaan, maar vrienden van mij wel. Die deden dat vanuit Tusayan en waren erg enthousiast.
Wij sliepen laatst in de Yavapai Lodge, naar alle tevredenheid.
Een alternatief is het plaatsje Tusayan dat aan het park ligt. Iets verder zou je nog naar Flagstaff kunnen kijken, maar das alweer zowat anderhalf uur van de ingang van het park.
Een helicoptervlucht heb ik persoonlijk niet gedaan, maar vrienden van mij wel. Die deden dat vanuit Tusayan en waren erg enthousiast.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ben 2 jaar geleden midden April geweest en vorig jaar bijna de hele maand Mei. Wat ik meestal doe is sommige plaatsen boeken. Vaak zoek ik al maanden lang naar aanbiedingen voor de beginplek. Dan boek ik naargelang de route het toelaat al wat hotels om de kosten iets te spreiden. Las Vegas is ook altijd makkelijk vooraf te boeken als je aanbiedingen afspeurt. Sites als hotwire en priceline moet je natuurlijk altijd wat geluk mee hebben. Verder is het makkelijk om de overnachtingen IN de nationale parken te boeken. Dat is natuurlijk lastiger als je route niet helemaal vast ligt. Ik neem altijd een laptop en/of tablet mee, maar ook als je een smartphone hebt is het best makkelijk om de dag ervoor of op de ochtend van vertrek nog een hotel voor de avond te boeken. Bijna elke fastfoodketen, zelfs veel winkelketens en Starbucks ed. hebben gratis wifi..dan kun je een bakkie koffie halen en een hotel boeken 
Verder ben ik het met marco, ingrid eens dat je San Diego eigenlijk of beter links (of ten zuiden) kunt laten liggen, of er meer tijd voor moet uittrekken.
Over de natuurmensen. Ik ben/was ook geen grote wandelaar in de natuur. Mij doe je bv echt geen plezier met strandwandelingen. Maar de nationale parken zijn zo divers dat je er wel even rond wilt lopen. Je ziet om de 300km een compleet andere natuur zo anders dan in (west) Europa. Persoonlijk ben ik het in mijn 2e vakantie steeds meer gaan waarderen om toch even net even wat meer te gaan lopen. En in mn volgende trip wil ik nog langere wandelingen doen, al sla ik die 10+km wandelingen ook nog over hoor.
Al is het maar van de parkeerplaatsen naar diverse uitkijkpunten. De meeste parken hebben hele korte wandelingen over paden waar je zelfs met de kinderwagen zou kunnen lopen die vlak langs bezienswaardigheden lopen. In de wat langere hikes als angels landing, panorama point, bright angel trail heb je duidelijk geen interesse, maar alleen met wat korte viewpoints nemen sommige parken al de hele dag in beslag.
Paul

Verder ben ik het met marco, ingrid eens dat je San Diego eigenlijk of beter links (of ten zuiden) kunt laten liggen, of er meer tijd voor moet uittrekken.
Over de natuurmensen. Ik ben/was ook geen grote wandelaar in de natuur. Mij doe je bv echt geen plezier met strandwandelingen. Maar de nationale parken zijn zo divers dat je er wel even rond wilt lopen. Je ziet om de 300km een compleet andere natuur zo anders dan in (west) Europa. Persoonlijk ben ik het in mijn 2e vakantie steeds meer gaan waarderen om toch even net even wat meer te gaan lopen. En in mn volgende trip wil ik nog langere wandelingen doen, al sla ik die 10+km wandelingen ook nog over hoor.
Al is het maar van de parkeerplaatsen naar diverse uitkijkpunten. De meeste parken hebben hele korte wandelingen over paden waar je zelfs met de kinderwagen zou kunnen lopen die vlak langs bezienswaardigheden lopen. In de wat langere hikes als angels landing, panorama point, bright angel trail heb je duidelijk geen interesse, maar alleen met wat korte viewpoints nemen sommige parken al de hele dag in beslag.
Paul
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3690 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-