Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis JetteNL: advies 25dagen eerste rondreis
Reis JetteNL: advies 25dagen eerste rondreis
Beste Forumleden,
Graag zou ik van jullie wat tips en advies ontvangen met betrekking tot de geplande route die mijn vriend en ik gaan doen in september 2014.
We hebben 25 dagen (1 sept - 25 sept) Ik heb hotels al geboekt maar deze zijn allemaal gratis te annuleren. In dat opzicht staat er eigenlijk niks vast. Dit heb ik gedaan omdat ik nu al merkte dat in sommige plekken weinig aanbod is in de goedkopere hotels.
1 Ams - SF (3 nachten in Hotel Fusion)
2-3 San Fransisco
4 SF - Yosemite (2 nachten in Yosemite Westgate Lodge) --> Smiddags al iets van Yosemite bezoeken
5 Yosemite
6 Tioga Pass - Mono Lake - Beatty (1 nacht in Exchange Club Motel)
7 Beatty - Las Vegas (2 nachten in MGM Grand) (Is Death Valley een aanrader? Anders zouden we bij DVkunnen overnachten OF via DV naar Las Vegas kunnen gaan...)
8 Las Vegas --> relaxte dag
9 Las Vegas - Springdale (2 nachten in Quality Inn) --> Alvast iets van Zion bezoeken
10 Zion
11 Springdale - Tropic (1 nacht in Bryce Pioneer Village) --> Bryce Canyon bezoeken
12 Tropic - Capital Reef Scenic Way - Moab (3 nachten Rustic Inn)
13 + 14 Moab + Arches bezoeken
15 Cortez (1 nacht in Tamahawk Lodge) --> Mesa Verde
16 Cortez - Kayenta (1 overnachting in Wethergrill Inn) --> Monument Valley bezoeken
17 Kayenta - Page (2 overnachtingen in Knights Inn Lake Powell) --> Monument Valley en pas later op de dag naar Page
18 Page
19 Page - Williams ( 2 nachten in Super 8 )
20 Williams --> Grand Canyon
21 Williams - Route 66 - Palms Springs (1 nacht in Royal Sun Inn) Dit is een behoorlijk stuk rijden, we zouden ook kunnen gaan voor een overnachting in Lake Havasu...
22 Palm Springs - Joshua Tree - Los Angeles Is Yoshua Trees de moeite waard?
23 + 24 Los Angeles
25 LA-AMS
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn planning vinden en wat jullie tips zijn. Heb natuurlijk wel gekeken wat er allemaal te zien valt, maar is toch lastig om te beslissen hoe lang je overal moet blijven.
Nu ik het hier zo uitgetypt heb, lijkt het me best wel druk/vol! Maar ik denk niet dat we er snel weer komen dus wil eigenlijk wel zoveel mogelijk zien.
Jullie adviezen zijn dus zeer gewenst!
Graag zou ik van jullie wat tips en advies ontvangen met betrekking tot de geplande route die mijn vriend en ik gaan doen in september 2014.
We hebben 25 dagen (1 sept - 25 sept) Ik heb hotels al geboekt maar deze zijn allemaal gratis te annuleren. In dat opzicht staat er eigenlijk niks vast. Dit heb ik gedaan omdat ik nu al merkte dat in sommige plekken weinig aanbod is in de goedkopere hotels.
1 Ams - SF (3 nachten in Hotel Fusion)
2-3 San Fransisco
4 SF - Yosemite (2 nachten in Yosemite Westgate Lodge) --> Smiddags al iets van Yosemite bezoeken
5 Yosemite
6 Tioga Pass - Mono Lake - Beatty (1 nacht in Exchange Club Motel)
7 Beatty - Las Vegas (2 nachten in MGM Grand) (Is Death Valley een aanrader? Anders zouden we bij DVkunnen overnachten OF via DV naar Las Vegas kunnen gaan...)
8 Las Vegas --> relaxte dag
9 Las Vegas - Springdale (2 nachten in Quality Inn) --> Alvast iets van Zion bezoeken
10 Zion
11 Springdale - Tropic (1 nacht in Bryce Pioneer Village) --> Bryce Canyon bezoeken
12 Tropic - Capital Reef Scenic Way - Moab (3 nachten Rustic Inn)
13 + 14 Moab + Arches bezoeken
15 Cortez (1 nacht in Tamahawk Lodge) --> Mesa Verde
16 Cortez - Kayenta (1 overnachting in Wethergrill Inn) --> Monument Valley bezoeken
17 Kayenta - Page (2 overnachtingen in Knights Inn Lake Powell) --> Monument Valley en pas later op de dag naar Page
18 Page
19 Page - Williams ( 2 nachten in Super 8 )
20 Williams --> Grand Canyon
21 Williams - Route 66 - Palms Springs (1 nacht in Royal Sun Inn) Dit is een behoorlijk stuk rijden, we zouden ook kunnen gaan voor een overnachting in Lake Havasu...
22 Palm Springs - Joshua Tree - Los Angeles Is Yoshua Trees de moeite waard?
23 + 24 Los Angeles
25 LA-AMS
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn planning vinden en wat jullie tips zijn. Heb natuurlijk wel gekeken wat er allemaal te zien valt, maar is toch lastig om te beslissen hoe lang je overal moet blijven.
Nu ik het hier zo uitgetypt heb, lijkt het me best wel druk/vol! Maar ik denk niet dat we er snel weer komen dus wil eigenlijk wel zoveel mogelijk zien.
Jullie adviezen zijn dus zeer gewenst!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Reis JetteNL: advies 25dagen eerste rondreis
hallo,
tussen topic en moab , moest je kunnen inpassen : overnachting escalante en bezoekje aan slotcanyons. hebben dit met vrienden gedaan die voor het eerst in de us waren en die vinden het nog altijd de plezantste dag van het verlof.
als kan : logeer in mesa verde zelf, park op zijn best als het minder druk is.
jacques
tussen topic en moab , moest je kunnen inpassen : overnachting escalante en bezoekje aan slotcanyons. hebben dit met vrienden gedaan die voor het eerst in de us waren en die vinden het nog altijd de plezantste dag van het verlof.
als kan : logeer in mesa verde zelf, park op zijn best als het minder druk is.
jacques
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Ik zou niet in Kayenta gaan overnachten, maar in Monument Valley zelf. In Kayenta is niets te zien en niets te beleven...terwijl je in Monument Valley toch eigenlijk een zonsondergang of zonsopgang zou moeten meemaken.
Ingrid1955: Zijn de slotcanyons ongeveer hetzelfde als Page Antilope? Daar gaan we namelijk wel heen.
Lyan: Ik kon geen hotel vinden op onze datum in Monument Valley, vandaar dat ik voor Kayenta heb gekozen (het was kayenta of bluff)
Lyan: Ik kon geen hotel vinden op onze datum in Monument Valley, vandaar dat ik voor Kayenta heb gekozen (het was kayenta of bluff)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt eens naar de cabins op Gouldings Campground kijken. Wij zaten daar in 2008, zie ons reisverslag. Een andere mogelijkheid is de San Juan Inn in Mexican Hat.
Marianne
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Hallo,
ja en nee, iedere slotcanyon heeft zijn eigen kenmerken, zo is peekaboo totaal verschillende van spooky, de 2 meest bezochte slotcanyons in de omgeving van escalante. het grote verschil met antelope is zeker dat je volledig vrij bent, geen gids, je doet wat je wil, geen tijdsbeperking. als je rond de middag gaat zal je ook mooie lichtinval hebben.
alhoewel antelope bijzonder mooi is zou ik, als ik nog eens terugkeer, voor escalante kiezen, gewoon omdat het een hele dag genieten is van de vrije, spectaculaire natuur : eerst wat goed berijdbare dirtroad, dan een wandeling naar de bodem van de vallei, dan de 2 slotcanyons en tussenin een picnic, en wie weet het gezelschap van de ratelslang die daar beneden in de valley woont. kortom, een perfect dagje usa.
http://www.utah.com/escalante/hiking_trails.htm
Jacques
ja en nee, iedere slotcanyon heeft zijn eigen kenmerken, zo is peekaboo totaal verschillende van spooky, de 2 meest bezochte slotcanyons in de omgeving van escalante. het grote verschil met antelope is zeker dat je volledig vrij bent, geen gids, je doet wat je wil, geen tijdsbeperking. als je rond de middag gaat zal je ook mooie lichtinval hebben.
alhoewel antelope bijzonder mooi is zou ik, als ik nog eens terugkeer, voor escalante kiezen, gewoon omdat het een hele dag genieten is van de vrije, spectaculaire natuur : eerst wat goed berijdbare dirtroad, dan een wandeling naar de bodem van de vallei, dan de 2 slotcanyons en tussenin een picnic, en wie weet het gezelschap van de ratelslang die daar beneden in de valley woont. kortom, een perfect dagje usa.
http://www.utah.com/escalante/hiking_trails.htm
Jacques
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Contacteer:
Voor Monument Valley heb je naast Gouldings ook The View: http://monumentvalleyview.com Als ik zo de dagen tel dan zou je daar op 16 september willen slapen? Dan is er nog wel plaats, het is helaas niet goedkoop, maar het uitzicht moet onbetaalbaar zijn. Ook Gouldings Lodge heeft trouwens nog 3 plekken vrij op die dag.
Bedankt voor de tips qua overnachting bij Monument Valley, ik heb alle opties dit weekend even doorgenomen. De Gouldings Campground is al vol wanneer wij heen willen. De San Juan Inn in Mexican Hatt zou ik even voor moeten bellen en The View is ook nog beschikbaar maar vind ik wel wat prijzig voor 1 overnachting. Even bedenken wat we gaan doen.
Vonden jullie Death Valley ook een bezoekje waard? En wat vinden jullie van Joshua Trees?
Gr, Henriette
Vonden jullie Death Valley ook een bezoekje waard? En wat vinden jullie van Joshua Trees?
Gr, Henriette
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
DV vind ik een absolute aanrader. JT iets minder, maar als je er toch bent kun je er doorheen rijden (het noordwestelijke deel) en misschien een korte wandeling maken.
Kijk voor de parken eens op http://www.ontdek-amerika.nl om te zien of beide parken je aanspreken. Ook op de NPS-site vind je veel informatie.
Wat DV betreft: je rijdt hier ook doorheen als je van Yosemite naar Las Vegas rijdt. Dat is niet veel om en je hebt een veel mooiere route dan wanneer je bovenlangs rijdt. Zie bijvoorbeeld onze verslagen uit 2004, 2006 en 2013 voor de route LV-Yosemite via DV.
Kijk voor de GC eens op http://www.grandcanyonlodges.com. Je zit daar veel beter dan in Wiliams, zeker voor de mooiste uren in het park.
Marianne
Kijk voor de parken eens op http://www.ontdek-amerika.nl om te zien of beide parken je aanspreken. Ook op de NPS-site vind je veel informatie.
Wat DV betreft: je rijdt hier ook doorheen als je van Yosemite naar Las Vegas rijdt. Dat is niet veel om en je hebt een veel mooiere route dan wanneer je bovenlangs rijdt. Zie bijvoorbeeld onze verslagen uit 2004, 2006 en 2013 voor de route LV-Yosemite via DV.
Kijk voor de GC eens op http://www.grandcanyonlodges.com. Je zit daar veel beter dan in Wiliams, zeker voor de mooiste uren in het park.
Marianne
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Ik vind dat jullie een mooie reis in elkaar gestoken hebben
.
Kijk anders eens op onze diverse blogs en videopagina voor beelden van de meeste zaken die jullie willen doen. Ook van Joshua Tree staat er een video. JT vonden wij overigens
.

Kijk anders eens op onze diverse blogs en videopagina voor beelden van de meeste zaken die jullie willen doen. Ook van Joshua Tree staat er een video. JT vonden wij overigens

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
In Mexican Hat is misschien http://www.hatrockinn.com/ een optie.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Hallo iedereen,
Ondertussen zijn we alweer paar weken verder en heb ik de reis, dacht ik, klaar. Echter nu wees Marianne mij op een paar puntjes voordat ze mijn routekaartje zou gaan maken. Nu ben ik dus weer bezig gegaan en is het onderstaande geworden. Ik heb nu alleen een dag over. Waar zou ik een dag het beste in kunnen plakken? Ik ben de laatste drie dagen van mijn reis in Los Angeles (22/09 - 25/09) dus ik ben met onderstaande route een dag te vroeg. Nu willen we geen extra dag in Los Angeles maar weten ook niet zo goed waar we deze het beste in kunnen plakken. Heeft een van jullie een tip voor mij? Alvast bedankt!
01/09: Amsterdam San Francisco
02/09: San Francisco
03/09: San Francisco
04/09: San Francisco - Buck Meadows (Yosemite)
05/09: Buck Meadows (Yosemite)
06/09: Buck Meadows (Tioga Pass, Bodie bridgeport misschien, mono lake) - Beatty
07/09: Beatty (via Death Valley) - Las Vegas
08/09: Las Vegas
09/09: Las Vegas - Springdale (Zion)
10/09: Springdale (Zion)
11/09: Springdale - Tropic (Bryce Canyon)
12/09: Tropic - Moab (via de scenic way) (bezoek aan de slotcanyons in escalente misschien)
13/09: Moab (Arches)
14/09: Moab
15/09: Moab - Cortez (Mesa Verde)
16/09: Cortez - Kayenta (Monument Valley)
17/09: Kayenta - Page
18/09 : Page - Flagstaff of Williams (Page Antilope + Horseshoe Bend)
19/09: Flagstaff/williams - Grand Canyon
20/09: Grand Canyon via Route 66 naar Lake Havasu
21/09: Lake Havasu - Los Angeles (misschien via Joshua Trees)
Ondertussen zijn we alweer paar weken verder en heb ik de reis, dacht ik, klaar. Echter nu wees Marianne mij op een paar puntjes voordat ze mijn routekaartje zou gaan maken. Nu ben ik dus weer bezig gegaan en is het onderstaande geworden. Ik heb nu alleen een dag over. Waar zou ik een dag het beste in kunnen plakken? Ik ben de laatste drie dagen van mijn reis in Los Angeles (22/09 - 25/09) dus ik ben met onderstaande route een dag te vroeg. Nu willen we geen extra dag in Los Angeles maar weten ook niet zo goed waar we deze het beste in kunnen plakken. Heeft een van jullie een tip voor mij? Alvast bedankt!
01/09: Amsterdam San Francisco
02/09: San Francisco
03/09: San Francisco
04/09: San Francisco - Buck Meadows (Yosemite)
05/09: Buck Meadows (Yosemite)
06/09: Buck Meadows (Tioga Pass, Bodie bridgeport misschien, mono lake) - Beatty
07/09: Beatty (via Death Valley) - Las Vegas
08/09: Las Vegas
09/09: Las Vegas - Springdale (Zion)
10/09: Springdale (Zion)
11/09: Springdale - Tropic (Bryce Canyon)
12/09: Tropic - Moab (via de scenic way) (bezoek aan de slotcanyons in escalente misschien)
13/09: Moab (Arches)
14/09: Moab
15/09: Moab - Cortez (Mesa Verde)
16/09: Cortez - Kayenta (Monument Valley)
17/09: Kayenta - Page
18/09 : Page - Flagstaff of Williams (Page Antilope + Horseshoe Bend)
19/09: Flagstaff/williams - Grand Canyon
20/09: Grand Canyon via Route 66 naar Lake Havasu
21/09: Lake Havasu - Los Angeles (misschien via Joshua Trees)
-
- Amerika-expert
Je kan hem bijkleven bij de GC .
Een andere optie is rustig de tijd nemen voor Joshua Tree en een nacht in Palm Springs nemen.
Een andere optie is rustig de tijd nemen voor Joshua Tree en een nacht in Palm Springs nemen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Tussen Bryce en Moab, bijvoorbeeld in Torrey bij Capitol Reef N.P. De rit tussen Bryce en Moab via Ut-12 is behoorlijk lang en je wilt die dag ook nog dingen doen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Ben het eens met Old Faithful!
Meer rust om mooie dingen te zien. Zie ook ons 2011 verslag. Je doet zoveel indrukken op dat het belangrijk is om af en toe even een stap op de plaats te doen. Ogen dicht, hangmatje
Meer rust om mooie dingen te zien. Zie ook ons 2011 verslag. Je doet zoveel indrukken op dat het belangrijk is om af en toe even een stap op de plaats te doen. Ogen dicht, hangmatje

2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de tips, ik ben nu inderdaad aan het kijken of ik hotels kan schuiven en een nacht kan inpassen in de buurt van capital reef. Lukt dit niet dan ga ik een extra nacht inplannen bij de GC.
-
- Amerika-ontdekker
Grappig, wij hebben vooralsnog de 17e in de planning voor Page. Maar met een kans dat het ook de 18e wordt. Wie weet zien we jullie daar 
Je hebt alles al gereserveerd schreef je. Ook enkele al betaald? Wij hebben enkele lodges/hotels die al betaald moeten worden. Uiteraard is cancellen nog een optie, maar ja, als je dan al betaald heb is dat iets wat ik liever wil voorkomen.
maar goed, ik denk dat wij ook deze week het meeste (vooral de parken) vast moeten leggen.

Je hebt alles al gereserveerd schreef je. Ook enkele al betaald? Wij hebben enkele lodges/hotels die al betaald moeten worden. Uiteraard is cancellen nog een optie, maar ja, als je dan al betaald heb is dat iets wat ik liever wil voorkomen.
maar goed, ik denk dat wij ook deze week het meeste (vooral de parken) vast moeten leggen.
Technoaddict wij willen in principe de 18e page antelope bezoeken maar hebben het zo ingepland; stel het is de 18e geen mooi weer (kan ik me haast niet voorstellen) dan kunnen we de 17e ook heen. Dus dat bekijken we even ter plekke. Doen jullie ook ongeveer dezelfde route dan?
Ja wij hebben alle hotels al vastgelegd omdat de mooie plekjes allemaal zo snel vol zitten. Nu hadden we vaak al weinig keus dus weet niet hoe mensen dat doen als ze ter plekke een hotel zoeken, die stress is niks voor ons
Wel hebben we alle hotels met gratis annulering dus mochten de plannen anders lopen dan zitten we niet aan onze hotels vast. Meeste hotels via booking.com geboekt dus daar betaal je via cc en dat wordt meestal pas afgeschreven wanneer je er hebt overnacht. Heel soms doe je al een aanbetaling maar dat was in ons geval nu maar bij 1 hotel van de 26 overnachtingen.
Ja wij hebben alle hotels al vastgelegd omdat de mooie plekjes allemaal zo snel vol zitten. Nu hadden we vaak al weinig keus dus weet niet hoe mensen dat doen als ze ter plekke een hotel zoeken, die stress is niks voor ons

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan vanuit Yosemite veel beter via de 395 richting Bishop/Lone Pine rijden, en dan de volgende dag door Death Valley richting Las Vegas.
Beatty ligt erg onlogisch in je route nu.
Ook is het veel handiger om vanuit Page direct naar de Grand Canyon te rijden, en daar vandaan richting Flagstaff of Williams, iov andersom.
Beatty ligt erg onlogisch in je route nu.
Ook is het veel handiger om vanuit Page direct naar de Grand Canyon te rijden, en daar vandaan richting Flagstaff of Williams, iov andersom.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is ook een lange dag, van Buck Meadows naar Beatty. Het is zo'n 6 uur rijden, en met een bezoek aan Bodie komt er nog een paar uur bij. Via Lone Pine is handiger inderdaad, en je heb ook een mooiere route op die manier.
Ik zou de 17e al naar Antelope Canoyn en Horseshoe bend gaan, dan heb je tijd genoeg. Dat geeft je de volgende dag meer tijd voor de grand Canoyn.
Mairanne
Ik zou de 17e al naar Antelope Canoyn en Horseshoe bend gaan, dan heb je tijd genoeg. Dat geeft je de volgende dag meer tijd voor de grand Canoyn.
Mairanne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 2255 Weergaves
-
Laatste bericht door Devadea
-