Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kaap Koraal four months later.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Kaap Koraal four months later.

Bericht door kaap koraal »

hahahah ^^^

Nou in die ene maand tijd weinig nieuws meegemaakt maar daar komt morgen verschil in aangezien we samen met 2 half Nederlandse gezinnen (2 vrouwen uit NL) naar een Sinterklaasfeest gaan in de Hollandclub of Tampa ! :lol:

Dus ik/wij zijn benieuwd wat we daar gaan meemaken.

Wat wel opgevallen is deze maand is dat we hier in FL niet zo verkeerd zitten wat betreft het weer :lol: dat wisten we al maar als het zelfs in Cali en Texas sneeuwt/koud is dan is het wel heel erg .
We horen dat het bijna in de hele VS 20 tot 40 degrees te koud is en hier is het nog steeds elke dag 86 !

Wat ik ook mooi vind deze maand is dat hier echt heeeel veel mensen hun tuin versieren met lampjes tot bewegende sneeuwpoppen en draaimolens aan toe.

En nog wat leuks op het nieuws ; Cape Coral kwam als 5e uit de bus van beste middel grote steden om in te wonen/leven/werken enz. Ook goed gedaan dus. :lol:
Daar zijn er nogal best veel van in de States (middel grote steden) dus .... TOP !

Word vervolgd ....
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

Leuk joh, echt fijn te horen dat jullie er zo op je plaats zijn. En 5e op de plek van beste steden in die categorie is zeker ook niet verkeerd! Ik begin nu te geloven dat je het er ECHT leuk vindt en dat het niet alleen de adrenaline en hype was toen :lol: :lol: :lol:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Niet om je enthousiasme te temperen, maar volgens mij vind je iedere Amerikaanse stad wel ergens terug op een "de top 5 van beste [vul maar in]". Ik ben ook al jaren in de gelukkige waan dat we zo'n beetje op de beste plek van de VS wonen :D
kaap koraal
Amerikakenner

dimona schreef:Niet om je enthousiasme te temperen, maar volgens mij vind je iedere Amerikaanse stad wel ergens terug op een "de top 5 van beste [vul maar in]". Ik ben ook al jaren in de gelukkige waan dat we zo'n beetje op de beste plek van de VS wonen :D
Je hebt gelijk als het gaat om gelukkigvoellijstjes inderdaad maar je kan niet om statistieken lijstjes met daarin bv criminaliteitscijfers of huizenprijzen of werkeloosheid enz enz heen toch ?
kaap koraal
Amerikakenner

Nou het Sinterklaasfeest was leuk maar dat kwam vooral omdat we met 2 andere gezinnen al hadden afgesproken en daarmee in 1 klap gelijk het aantal kids daar aanwezig verdubbelde :-) ...van 7 nr 14 in dit geval.
Er waren vooral wat ouderen maar daardoor smaakte de erwtensoep ..speculaas ..broodjes kaas..kruidnootjes ..banketletter er niet minder om ...hahaha ..en dat voor $6.00 per volwassene geen geld.
Nog even geduld voor de haringparty ..hahaha

Het was even een stukje rijden naar Tampa maar zeker voor herhaling vatbaar ..maar nu eerst naar Christmas ...

En de Sint kwam gelukkig met nog 2 echte pieten op de proppen dus al met al heeel gezellig.
Eve88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Eve88 »

Alweer een tijdje verder.. hoe is het daar nog? ;)
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2

Bericht door Dbacks »

Even nieuwsgierig of onze stuiterbal :-) nog steeds vrolijk doorstuitert in Florida?
Never give up!
womenpt
Amerika-newbie

Bericht door womenpt »

Ik stuiterde vandaag wel door Cape Coral maar geen speeding camaro gezien :lol:
Morgen ben ik nog in de buurt en dan zaterdag de lange reis weer terug naar Missouri
kaap koraal
Amerikakenner

Hallo hier ben ik weer het was/is gewoon druk met het runnen van het bedrijfje en met ons jonge gezinnetje, allebei naar school enzo elke dag buitenspelen en haast om de week naar het strand.
Er is hier verder weinig nieuws buiten dat we het nog steeds super naar ons zin hebben en alle verwachtingen waarheid zijn geworden.
Nog steeds geen negatieve dingen hebben ervaren.

Wel heb ik nog steeds minimaal 1x per week dat ik denk YES het is allemaal gelukt en we zitten hier echt ongelooflijk.

En was begin maart weer even terug naar NL om daar wat dingen te regelen voor mijn bedrijfje daar.
Ik had toch nog een retourticket liggen.
Was wel heel apart dat het home gevoel nu niet meer in NL te voelen was maar het kwam toen ik weer terugvloog. Dus FL is echt mijn/onze home geworden.
En dan had ik nog heel erg geluk met het weer de 1e 2 weken van maart waren qua temperatuur heerlijk.
Ik wilde ook gaan voor 3 weken maar had alles kunnen doen in 2 en had het ook eigenlijk wel weer gezien en wilde weer snel terug.

Dus jammer dat we elkaar net hebben misgelopen womenpt maar wat vond je van the Cape ?

P.S. 8 maanden later nu :lol:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ha die Kaap, goed even iets van je te horen !
kaap koraal
Amerikakenner

Heb hier ondertussen nog de pressure wash activiteiten van een ander bedrijf overgenomen die allemaal plaatsvinden op het super mooie Boca Grande direct aan de Golf van Mexico ...zoooo mooi die huizen daar direct aan de Gulf !! Dolfijnen in je achtertuin . :mrgreen:
Een plezier om daar mijn jongens te gaan opzoeken hoe het werk gaat ...volgende keer neem ik alleen mijn zwembroek mee ..hahaha
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Mmmm, mijn fantasie is al weer in overdrive dankzij jou.....

Fantastisch te horen dat je al aan uitbreiding hebt kunnen doen !
Laatst gewijzigd door USInsider op 26 mar 2014, 04:27, 1 keer totaal gewijzigd.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Sorry kaap, zat perongeluk in Womenpt, het account van mijn vrouw.
Wat vind ik van Cape Coral? Ik heb er wat rondgereden. Wat mij opviel is de vele wijken die erg onafgebouwd zijn. De economie heeft hier veel te lijden gehad. Het doet daardoor wat rommelig en soms onverzorgd aan. Ik logeerde in Bonita springs en het zag daar over het algemeen een stuk verzorgder uit. Ik ga er denk ik in de toekomst wel naartoe verhuizen. Het beviel me daar uitstekend. Keuze is of een huis aan et water met gulf access en ergens een office/warehouse om te werken of ergens een huis met acreage om van huis te kunen werken. Dat is wat moeilijker te vinden. Hard rijden daar op de I75 kun je beter niet doen heb ik ondervonden :roll: Ik heb daar een ticket voor te hard rijden gescoord.
Ook lekker naar het strand geweest, boot gehuurd,everglades ingeweest etc. Leven is er wel wat duurder dan in Missouri, zeker als je aan het water met gulf access wil wonen :lol:
Ik dacht in ieder geval wel aan je toen ik er doorheen reed. Waar in Cape Coral woon je ongeveer?
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

Leuke update weer, Kaap, fijn dat het zo goed bevalt! Blijkt dat jullie 100% de juiste keus hebben gemaakt en het perfecte plekje hebben gevonden! :clap:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
kaap koraal
Amerikakenner

ned in MO schreef:Sorry kaap, zat perongeluk in Womenpt, het account van mijn vrouw.
Wat vind ik van Cape Coral? Ik heb er wat rondgereden. Wat mij opviel is de vele wijken die erg onafgebouwd zijn. De economie heeft hier veel te lijden gehad. Het doet daardoor wat rommelig en soms onverzorgd aan. Ik logeerde in Bonita springs en het zag daar over het algemeen een stuk verzorgder uit. Ik ga er denk ik in de toekomst wel naartoe verhuizen. Het beviel me daar uitstekend. Keuze is of een huis aan et water met gulf access en ergens een office/warehouse om te werken of ergens een huis met acreage om van huis te kunen werken. Dat is wat moeilijker te vinden. Hard rijden daar op de I75 kun je beter niet doen heb ik ondervonden :roll: Ik heb daar een ticket voor te hard rijden gescoord.
Ook lekker naar het strand geweest, boot gehuurd,everglades ingeweest etc. Leven is er wel wat duurder dan in Missouri, zeker als je aan het water met gulf access wil wonen :lol:
Ik dacht in ieder geval wel aan je toen ik er doorheen reed. Waar in Cape Coral woon je ongeveer?
Jammer ik had je wel willen ontmoeten en willen bijpraten over the Cape.

Het is idd een gebied wat zwaar was getroffen door de crisis. Maar ik vind dat niet erg zelfs fijn omdat niet alles zo vol is , je moet wel onder Veterans blijven in de SW of the Cape. Ik hou persoonlijk niet van die volle woonwijken of gated wijken. Te netjes en daardoor te saai en teveel regeltjes.
Gulf acces is niet echt een must aangezien het meestal te lang duurt voordat je op zee bent. Als ik ooit me meer in boten ga verdiepen dan zal ik of een bij bootclub gaan die er gewoon div hebben klaarliggen gelijk aan de zee of er eentje neerleggen bij een opslag naast de haven of rij gewoon naar een losplaats met een bootje op een trailer. Dan zit je binnen 5 minuten op het water ipv soms tot een uur varen.
Is je ook opgevallen dat er wel volop gebouwd word overal ?

Ik woon (huur) zelf precies in het midden van the Cape en mijn stukje land is ook precies in het midden aan een viersprong van water op de zon maar geen gulf acces.
Dat zou idd de prijs van het land verviervoudigen.
Er staan zat pandjes te huur waarvan je kan werken en dan ben je binnen 15 minuten altijd thuis, het is zo goed opgezet met al die brede en 3 baanswegen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik heb al eens gekeken en het huren van een office/warehouse van 1500sqft kost ong $800 in de maand.
Verhuizen voor mij heeft nogal wat voeten in de aarde. Ik heb een aantal huurpanden die ik eerst moet verkopen.
Vervolgens zal ik mijn bedrijf moeten verhuizen. Alle klanten zullen op de hoogte moeten worden gesteld en ik moet alles overbrengen en dan daar gaan wonen.
Vrouw zal tijdelijk achter moeten blijven tot het huis verkocht is etc. Niet makkelijk dus. Vandaar dat ik nog maar even hier blijf wonen. Ook voor de kinderen blijf ik nog wel even hier. Ze hebben het hier naar hun zin en van school veranderen vinden ze niet leuk. Ik denk ook dat de drang iets minder gaat worden nu het mooiere weer er hier weer aankomt haha.
Ik kom echter in de tussentijd wel weer naar Florida in de winters om op te warmen. Stuur anders je tel maar even via pb of zo. Volgende keer dat ik die kant op komt neem ik dan wel even contact op.

Mark
kaap koraal
Amerikakenner

Ja je moet er wat voor over hebben om in sunny relaxed Florida te komen leven en je moet een nieuwe zwembroek kopen. :lol:

Jij als NederAmerikaan weet trouwens toch wel dat je niet te hard moet rijden op de highway ...
De laatste keer dat ik hier vertelde dat ik te hard had gereden was AA te klein en werd ik haast voor crimineel uitgemaakt. :lol:
Hoe hard reed je dan en waar werd je van de weg gehaald ?

Ik zal je een pb sturen asap nu is mijn batterij op .....
kaap koraal
Amerikakenner

Nog wel iets wat ik hier erg vreemd vind met de huidige techniek van tegenwoordig.
Als je belt met de meeste instellingen zoals banken ed. dan lijkt het wel of je met via Mars aan het bellen bent, wat een slechte verbinding , kraken en schelle geluiden het lijkt wel 1950 en zo oud ben ik nog niet eens. :lol:

Gister ook weer goed nieuws gekregen, na maar 9 maanden al mijn UNsecured creditcards mogen ontvangen zowel zakelijk als prive. Wat een TOPservice bij BoA zeg en de volgende dag natuurlijk gelijk weer een belletjes of alles Ok was en of ik netjes en goed geholpen was in één woord TOP !!
En uren in de wacht staan wat in NL nog al eens kan gebeuren heb ik hier nog nooit meegemaakt.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

kaap koraal schreef:Nog wel iets wat ik hier erg vreemd vind met de huidige techniek van tegenwoordig.
Als je belt met de meeste instellingen zoals banken ed. dan lijkt het wel of je met via Mars aan het bellen bent, wat een slechte verbinding , kraken en schelle geluiden het lijkt wel 1950 en zo oud ben ik nog niet eens. :lol:
Ligt het niet gewoon aan je telefoon ofzo? Ik herken dit namelijk helemaal niet.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Of aan het gebied waar je bent neergestreken. ;) :lol:
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer