Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
brandweerkazerne NY bezoeken mogelijk?
brandweerkazerne NY bezoeken mogelijk?
Ik reis begin juni naar NewYork met mijn vriend die hier in België brandweerman is.
Hij zou dan ook zeer graag een brandweerkazerne bezoeken daar.
Heeft iemand hier ervaring mee? Dien ik hiervoor op voorhand contact op te nemen en zoja naar waar kan ik daarvoor mailen?
Alvast heel erg bedankt voor de hulp/tips!
Groetjes,
Les
Hij zou dan ook zeer graag een brandweerkazerne bezoeken daar.
Heeft iemand hier ervaring mee? Dien ik hiervoor op voorhand contact op te nemen en zoja naar waar kan ik daarvoor mailen?
Alvast heel erg bedankt voor de hulp/tips!
Groetjes,
Les
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: brandweerkazerne NY bezoeken mogelijk?
De stad is vergeven van de brandweerkazernes en de poorten staan vaak letterlijk open.
Volgens mij kun je gewoon een praatje gaan maken .... als ze tenminste niet net onderweg zijn naar een brand ^_^
een aantal draadjes op trip:
http://tinyurl.com/pgfaa88
en dan heb je ook nog dit museum:
http://www.nycfiremuseum.org/
Volgens mij kun je gewoon een praatje gaan maken .... als ze tenminste niet net onderweg zijn naar een brand ^_^
een aantal draadjes op trip:
http://tinyurl.com/pgfaa88
en dan heb je ook nog dit museum:
http://www.nycfiremuseum.org/
-
- Amerika-expert
Ik zou van tevoren een briefje/email sturen naar de afdeling voorlichting van de brandweer. Gewoon naar de Commissioner (via http://www.nyc.gov/html/fdny/html/home2.shtml), die geeft dat dan door aan de betreffende afdeling (of liever: laat dat doorgeven, ik vermoed dat de Commissioner niet alle emails zelf leest). Uitleggen dat je brandweerpersoon bent in Belgie, dat je in New York zit van dan tot dan en graag eens bij de collega's (in de buurt van je hotel bijvoorbeeld) zou langslopen en een praatje maken. Eventueel kopie van je officiele identificatie meesturen, staat altijd mooi.
Voorbereiden is altijd goed in de VS, improviseren is niet de sterkste kant van de Amerikanen, vooral niet als het om officiele instanties gaat.
Hoewel, toen ik een keertje op stap was met een paar Belgen bij mij in de buurt in Brooklyn (Ditmas Park) stond de deur van "Da Pride of Flatbush" hier toevallig open en konden we zelfs foto's maken.
Maar zoals gezegd: van tevoren aankondigen is altijd beter.
En neem een paar vlaggetjes, speldjes en dat soort dingen mee, gaat er altijd in.
Voorbereiden is altijd goed in de VS, improviseren is niet de sterkste kant van de Amerikanen, vooral niet als het om officiele instanties gaat.
Hoewel, toen ik een keertje op stap was met een paar Belgen bij mij in de buurt in Brooklyn (Ditmas Park) stond de deur van "Da Pride of Flatbush" hier toevallig open en konden we zelfs foto's maken.
Maar zoals gezegd: van tevoren aankondigen is altijd beter.
En neem een paar vlaggetjes, speldjes en dat soort dingen mee, gaat er altijd in.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
vooral die uniform 'badges' (insigne?) met de naam van de lokale kazerne/station - man werkt nu een aantal jaren in law enforcement en daar hebben ze altijd een hele verzameling van hangen.Bennogr schreef:...En neem een paar vlaggetjes, speldjes en dat soort dingen mee, gaat er altijd in.
Bij elke reis gaan wij op zoek naar een brandweerkazerne in een grote stad waar wij zijn. Onze zoon is brandweerman en verzameld shirts die je bijna bij elke kazerne kan kopen. Je kan overdag's altijd een kazerne inlopen ze staan je vriendelijk te woord en je mag altijd foto's maken.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Vergeet het aanschrijven van de brandweer vooraf om iets te regelen. Dit is NYC met meer dan 250 kazernes. Wandel gewoon naar de kazerne en spreek de mensen aan. Als de poort niet open staat bel dan gewoon aan de deur. Zeg dat je brandweerman bent en dat opent al heel veel deuren. Ik ben nog nooit slecht ontvangen geweest in een brandweerkazerne.
De enige bemerking die ik kan maken is dat in Manhattan, vooral zuidelijker dan central park er heel veel toeristen rondlopen en heel veel mensen bij de brandweer eens willen binnenspringen. Hoe drukker de buurt (Bvb E54-L4 nabij Times Square, E10-L10 nabij Ground Zero) hoe meer men zich toch wat afschermt. De warmste ontvangst zal je dan ook krijgen in een rustiger buurt of een andere borough.
De enige bemerking die ik kan maken is dat in Manhattan, vooral zuidelijker dan central park er heel veel toeristen rondlopen en heel veel mensen bij de brandweer eens willen binnenspringen. Hoe drukker de buurt (Bvb E54-L4 nabij Times Square, E10-L10 nabij Ground Zero) hoe meer men zich toch wat afschermt. De warmste ontvangst zal je dan ook krijgen in een rustiger buurt of een andere borough.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Goedemorgen,
Bedankt voor de tips iedereen!
We gaan het er op wagen om gewoon langs te lopen.
En voor we vertrekken gaan we nog even langs de brandweerwinkel hier om enkele leuke gadgets mee te kunnen nemen.
Ben al enorm aan het aftellen naar ons vertrek in juni!
Bedankt voor de tips iedereen!
We gaan het er op wagen om gewoon langs te lopen.
En voor we vertrekken gaan we nog even langs de brandweerwinkel hier om enkele leuke gadgets mee te kunnen nemen.
Ben al enorm aan het aftellen naar ons vertrek in juni!

-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hoe was jullie reis naar de VS? Is het nog gelukt met de brandweerkazerne?
Wij zijn op dit moment ook in de States en zijn van plan morgen de stad te verkennen, dus ook een Kazerne.
Ben benieuwd naar je verhaal!
Wij zijn op dit moment ook in de States en zijn van plan morgen de stad te verkennen, dus ook een Kazerne.
Ben benieuwd naar je verhaal!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 10210 Weergaves
-
Laatste bericht door Joanne0704
-