Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JetteNL: advies 25dagen eerste rondreis

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JetteNL
Amerika-ontdekker

Re: Reis JetteNL: advies 25dagen eerste rondreis

Bericht door JetteNL »

Bedankt voor jullie tips. Ik heb een hotel geboekt in Bishop ipv Beaty. Inderdaad handiger als we onderweg ook door Death Valley willen richting Las Vegas.
Ik denk dat we wel gewoon een nacht in Flagstaff overnachten. In Grand Canyon zelf is nog maar 1 lodge beschikbaar en voor die ene nacht betalen we bijna $200, vind ik persoonlijk beetje te gek. Vandaar dat we er maar 1 nachtje slapen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dat moet echt goedkoper kunnen, gewoon een kwestie van regelmatig checken of er annuleringen zijn. Op de 18e is er in de Maswik Lodge wel wat vrij voor 94 dollar per kamer. Als er op de 19e niets anders vrij komt zou je die nacht in Williams kunnen overnachten.

Marianne
JetteNL
Amerika-ontdekker

Bericht door JetteNL »

Hoeveel dagen heb je nodig om monument valley te bezoeken? Ik heb nu anderhalf dag gerekend zodat ik op de 18e page antelope en horshoeband bezoek. Ik verwacht dan niet dat ik de 18e ook nog een deel van de grand canyon ga bekijken. Dus ik dacht de 18e rijden we naar Flagstaff en dan de volgende dag de 19e bezoek ik de grand canyon + overnacht ik daar, de 20e heb ik dan ook nog eventeel een halve dag voor de grand canyon.

Op de 19e ga ik proberen een goedkopere overnachting te krijgen in Grand Canyon maar als dat niet lukt, want nu is er nog niet echt iets vrij dan houd ik denk ik Flagstaff maar aan omdat dat dicht bij Page ligt dan Williams.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Flagstaff ligt toch wel minstens een uurtje van de GC. Al eens rechtstreeks contact genomen met een hotel in Tusayan ? Misschien kan je rechtstreeks wel nog boeken. Booking sites hebben geen toegang tot alle kamers !

Voor Monument Valley heb je geen anderhalve dag nodig. In principe volstaat een namiddag en avond.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor MV is inderdaad 1 overnachting voldoende. Hoe ziet je route er nu uit? Ik dacht dat je de 18e naar de GC reed. In dat geval kun je die nacht in het park overnachten. De 19e kan lastig worden omdat dat al in het weekend is.

Marianne
JetteNL
Amerika-ontdekker

Bericht door JetteNL »

Ik wordt helemaal kriebelig van die route haha

Ik overnacht in Bishop ipv Beaty en heb op jullie advies een dag toegevoegd tussen tropic en moab. Het ziet er momenteel zo uit:

Reisschema:

01/09: Amsterdam San Francisco
02/09: San Francisco
03/09: San Francisco
04/09: San Francisco - Buck Meadows (Yosemite)
05/09: Buck Meadows (Yosemite)
06/09: Buck Meadows (Tioga Pass, Bodie bridgeport misschien, mono lake) - Bishop
07/09: Bishop(via Death Valley) - Las Vegas
08/09: Las Vegas
09/09: Las Vegas - Springdale (Zion)
10/09: Springdale (Zion)
11/09: Springdale - Tropic (Bryce Canyon)
12/09: Tropic - Torrey (bezoek aan de slotcanyons in escalente)
13/09: Torrey - Moab (via scenic way)(bezoek aan capital reef)
14/09: Moab (Arches)
15/09: Moab
16/09: Moab - Cortez (Mesa Verde)
17/09: Cortez - Mexican Hat (Monument Valley)
18/09: Mexican Hat - Page
19/09: Page (Antilope + Horseshoe Bend) - Flagstaff
20/09: Flagstaff - Grand Canyon
21/09: Grand Canyon via Route 66 naar Lake Havasu
22/09: Lake Havasu - Los Angeles (via Joshua Trees)
23/09: Los Angeles
24/09: Los Angeles - El segundo (overnachting LAX)
25/09: LAX - AMS

Ik zit inderdaad in het weekend bij de Grand Canyon, dus die 19e.
technoaddict
Amerika-ontdekker

Bericht door technoaddict »

Wij hebben wel andere route. Heb enkele topics naar beneden mijn schema in mijn topic staan.
De 17e Maswik Lodge, zonde dat die niet meer beschikbaar is, want dan willen we juist in GC overnachten. Maar we zijn aan het kijken of een dag eerder of later een optie is, dus wie weet verschuift het.
jeannettehk
Amerika-ontdekker

Bericht door jeannettehk »

In 2011 hebben wij ongeveer de zelfde route gereden. Je gaat een prachtige reis maken, goed dat je een overnachting in Capitol Reef gaat doen!
Persoonlijk vond ik de overnachting in Death Valley geweldig maar ja, wij kwamen tijd te kort in Arches! :wink:
http://famhietkamp.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
gahietkamp.blogspot.nl
JetteNL
Amerika-ontdekker

Bericht door JetteNL »

We hebben geluk gehad. Ik heb ons hotel in Buck Meadows geannuleerd en ben gegaan voor een tent in Curry Village, toch een stuk dichterbij in Yosemite.
Ben benieuwd! Het Wawona Hotel was ook nog beschikbaar maar aangezien je daar ook geen eigen badkamer had vonden we de camping wel prima!

Ook hebben we twee overnachtingen kunnen boeken in de Grand Canyon Yavapai Lodge. Dus vanuit Page kunnen we binnendoor gelijk naar de GC. Geluisterd naar jullie tips en geluk gehad dat er toch nog weer plekjes vrij zijn gekomen! Wat jullie al zeiden, gewoon de boekingsites in de gaten houden :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

:thumbup:
Ik ken de tenten van CV niet maar qua ligging is het heel mooi. Beter dan Wawona, dat ligt bijna een uur rijden van de vallei.

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

De tenten in CV zijn super leuk (en dat zeg ik als fervent anti-kampeerder). De ligging is prachtig en voor 1-3 nachten is het een erg leuke manier van overnachten. Het past helemaal in het plaatje van de omgeving.
Groetjes,
Daniel
JetteNL
Amerika-ontdekker

Bericht door JetteNL »

Ik heb momenteel ook een overnachting in DV geboekt (Stovepipe wells). Ik moet nog kiezen of ik daar blijf slapen en Bisshop annuleer of net andersom.
Heb nog niet helemaal uitgezocht of dit hotel in DV ook handig is ivm bezienswaardigheden in DV en wat we graag willen zien in DV aangezien we er maar kort zijn.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Als je op 06/09 EN de Tioga Pass EN Bodie EN Mono Lake doet is het beter om in Bishop te overnachten denk ik (ofwel Lone Pine).

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
JetteNL
Amerika-ontdekker

Bericht door JetteNL »

We doen geen bezoek aan Bodie. We rijden via de tiogapass naar Mono Lake en dan richting Bishop of DV
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Als je geen Bodie doet kan DV wel voor overnachting.
Voordeel is dat je er dan ook op de 'frissere' uren bent.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zeker overnachten in Stovepipe Wells, veel leuker dan Lone Pine, het is fantastisch om na zonsondergang een klein stukje de weg af te wandelen, en in het aardedonker alle sterren te zien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer