Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Winnaar DV-2014 : Dbacks

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks

Bericht door Dbacks2 »

kastelke schreef:Neem gewoon een volle container mee. 20 feet. Dan heb je geen last. Ze komen langs, zeggen of het er in kan of niet, en wat het gaat kosten. Hoe lang het gaat duren. Komen inpakken, en komen ginder terug uitpakken. Geen gedoe.
OOoooo neeee!!! :mrgreen: :mrgreen: Geen gesjouw met meubels die niet voor een apartment gekocht zijn... geen gedoe met bedden die 14 jaar oud zijn en in een maat waarvan ze daar geen beddegoed hebben. Ons huis stijgt bijna op van het opruimen!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Inderdaad ! Alles meeslepen omdat je toch al een container hebt gehuurd en de aanloopkosten betaald - dus het kost niet echt veel meer zegt de verhuizer - niet doen !!!
Wij deden het, of liever gezegd ik deed het, want man was al weg uiteraard.
Ik had er totaal niet bij stilgestaan dat we in de US ook zouden kunnen gaan verkassen ! En dat deden we ! Zes keer kort op elkaar. Inmiddels zeven.
Iedere keer betaal je voor dat alles teveel. En staat er van alles in de weg in je huis, in je garage.
Probleem is ook dat als je wat krap komt te wonen alles opgestapeld staat en je nergens bij kunt.

Sorteer nu en wees niet bang rigoreus te zijn. Tenzij iets sentimentele waarde heeft.
Maar - tenzij je enorm veel energie hebt en enorm gededisciplineerd bent - dingen sorteren en opruimen in de US zal niet snel gebeuren.
Dingen leuk maar zwaar - niet meenemen, half-afgemaakte knutselprojecten - lozen die hap, boeken die je niet voor een tweede keer zult lezen - weggeven.

Pak in de dozen allen dingen die bij elkaar horen. Ga niet 'opvullen' want je zoekt je wezenloos later. Als de dozen straks in de US aankomen herinner je je echt niet meer wat je waar bijgepropt hebt. Maak ook een goede lijst van wat waar en markeer boxen op alle zijden en bovenop waar ze thuishoren (huiskamer, badkamer, slaapkamer).
Laatst gewijzigd door USInsider op 23 mar 2014, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Usinsider,

voor het 'opvullen' is inmiddels een handige oplossing. Ik heb van alles wat ik al heb ingepakt foto's gemaakt met een bordje erbij van het doos nr. Kwestie van plaatjes kijken en we vinden alles weer terug dit keer. Vorige verhuizing heb ik dingen ingepakt die 10 jaar later pas weer gevonden werden... in die ene doos die op zolder was gezet omdat er niks bijzonders inzat.

De foto/doos koppeling vergt enige discipline... maar dan heb je ook wat :mrgreen:
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

Even een kleine update na de eerste anderhalve dag als immigrant in Arizona..

Na zondagavond in Phoenix aangekomen te zijn als eerste onze vrienden (Kiyu) opgezocht en daarna geprobeerd te gaan slapen, maar de jetlag duurt bij mij altijd 48 uur en ook nu weer was er geen ontsnappen aan. Gelukkig helpen een laptop en wifi dan..

De maandag ochtend naar de bank, uiteraard eerst netjes in Nederland nog online een afspraak gemaakt, om de nodige rekeningen te openen, altijd handig :-). Vervolgens geld overgemaakt vanuit Nederland en zowaar was het binnen 12 uur al binnen :-). Daarna door naar ons nieuwe appartementen complex (op wel 800 meter van de bank :clap: ) om de lease te tekenen van ons nog in afwerking zijnde nieuwe home. Daar wisten ze me te verrassen met de mededeling dat ik diezelfde dag al in het Guest House kon in plaats van zondag en ook nog zonder extra kosten (hee, dit is toch Amerika :o ). Dat scheelde weer een berg Marriott punten die we nu weer ergens anders voor kunnen gebruiken.

Vervolgens lekker met Kiyu gebbqed en wederom een dappere poging tot slapen gedaan, maar de adrenaline en de jetlag wonnen ook deze nacht weer glansrijk. Ik begin het stuitergevoel van Kaap Koraal steeds beter te begrijpen :mrgreen:

Vanochtend stond een bezoekje aan de DMV op het programma om eens te kijken wat het allemaal zou vergen om een Arizona driver license te verkrijgen. Na om kwart voor zes 's morgens lekker bij een Starbucks neer te strijken en vervolgens de theorie examens te oefenen om half negen er naar toe. Kleine tip als dergelijke organisaties om acht uur open gaan, kom dan niet pas om half negen aanzetten :lol:

Om een lang verhaal kort te maken 5 uur later en maar liefst 10 dollar :lol: :thumbup: lichter is Dbacks officieel Arizonees (iaan ?) en in het trotse bezit van een AZ driver license. Dit schept uiteraard verplichtingen voor Dbacks2 als zij over 3 maanden dit ook mag gaan proberen :mrgreen:
Never give up!
BibiS
Amerikafan

Bericht door BibiS »

Wowwww meteen n goed begin, je mag je woonplaats nu ook updaten :wink:
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Dbacks
Amerikafan

Bericht door Dbacks »

Zie je wel, ik wist dat ik iets vergeten was :lol:
Never give up!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Hey kaap Arizona :mrgreen:

Leuk dat alles naar wens gaat!
En proficiat met het rijbewijs.

Have fun
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

:thumbup: :clap:

Na bijna 4 jaar nog steeds een herkenbaar gevoel voor me, die eerste dagen/weken in het nieuwe thuisland. :) Fijn gevoel he?!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:thumbup: :clap: Elke zegt vier jaar, voor mij is het dertig jaar! Ik zie me nog totaal onvoorbereid mijn rijexamen voor het eerst ooit in een automaat doen en nog slagen ook :lol:. Fijn dat alles zo goed gaat!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dbacks
Amerikafan

Bericht door Dbacks »

Hier dan weer even een update van (heel grappig hoor) "kaap" Dbacks :-), alhoewel we Kaap Koraal daarmee te kort doen want die stuitert nog steeds :-)

De eerste volle week in Arizona zit er bijna op.. En het was me een weekje wel;

Van het openen van een bankrekening en overmaken van de benodigde centjes, het tekenen van het huurcontract van ons geweldige appartement, het doen van een drugtest, het halen van een Arizona rijbewijs, het kopen van een auto (met al het gedoe er omheen), verzekeringen afsluiten, en alles wat ik nog vergeten ben :-).

Morgen ga ik beginnen in mijn nieuwe baan hier, 's avonds naar Opening Day van het honkbal, dus we gaan nog even met dezelfde energie door :-)..
Never give up!
Gast

Bericht door Gast »

Je ben idd mooi op tijd voor de start van het baseball seizoen :thumbup: Hopelijk gaat Bronson Arroyo (Reds) het goed doen bij de Diamondbacks. Nou ja, niet te goed natuurlijk :wink:
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Nu heb ik hier al wel steeds meegelezen maar volgens mij nog nooit gereageerd :oops: Wilde even laten weten dat ik het zo ontzettend leuk vind om het zo allemaal mee te volgen. Net alsof we zelf ook een klein beetje emigreren :mrgreen:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Emigreren was voor mij een groot avontuur
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Dbacks, in welke industrie ben jij werkzaam? En, kun je wat vertellen over hoe je globaal te werk bent gegaan met het zoeken naar een baan (los van het versturen van brieven & emails)?
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Ben dan wel niet Dbacks zelf... maar toch een antwoordje :D
Dbacks zit in de IT, meer specifieke richting EDI.
Verder ben ik bang dat er niet heel veel te vertellen is...
Lang voor we uberhaupt iets konden zoeken (want nog geen definitief zicht op de visa) goed gezocht naar waar de personeelsadvertenties staan (wellicht kan Dbacks hier nog aanvullen) en stapje voor stapje gebouwd aan een US resume (goed kijken welke eisen ze daar stellen, heel andere dan een NL cv!)

En vlak voor we de visa gingen activeren een viertal reacties verzonden... min of meer als proef, want zijn resume werd op dat moment nog door een native speaker nagekeken!
Op degene die hij het liefst wilde kwam na drie dagen een reactie en binnen de maand was alles rond :shock:

Dus we willen wel helpen... maar erg veel ervaring is er hier in deze dus niet.
Sabine1970
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sabine1970 »

Is het mogelijk een link te posten waar een goed resumé in staat? Of een pb met de resumé die jullie hebben gemaakt? Ik hou ook al een tijdje allerlei vacatures in de gaten, voor als het voor ons zover is en we worden ingeloot en ik kom graag goed beslagen ten ijs! :thumbup:
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Ik ga vragen welke hij gebruikt heeft Sabine. Volgens mij van het een award winning template.
Die van Dbacks is nagenoeg onleesbaar als je niet in dat computerwereldje zit :mrgreen: Hij was dan ook nagekeken op uitsluitend de verbindende stukken tussen de job descriptions!
Maar welke template handig is om te gebruiken ligt er ook heel erg aan hoeveel ervaring je hebt... Ik heb voor mezelf echt een ander nodig (liever nog een uitzendjob en vandaar verder :mrgreen: ) want mijn 'stay at home mom', aangevuld met heerlijke iedereen-kan-het baantjes gaat me op resume nergens binnen krijgen.

Als ik terugkijk in mijn links, dan vermoed ik dat deze site gebruikt is om tot een idee te komen (maar ik vraag het nog na)
http://www.careerdirectors.com/tori_all.htm
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Ok, bedankt. Fijn dat het zo snel ging bij jullie!
Sabine1970
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sabine1970 »

Dank je, natuurlijk ligt het er ook aan wat je gedaan hebt. Ik zit ongeveer in hetzelfde straatje als jij qua werkervaring en mijn man heeft een aantal masters en een legal degree, met werkervaring op stategische planning, leiding geven aan 700 man etc. Ook wij zouden twee TOTAAL verschillende resume's hebben. Vandaar dat ik graag jullie voorbeelden zou willen zien ;-) Wij Nederlanders/Belgen zijn vaak ook veel te bescheiden naar Amerikaanse begrippen, op basis van onze normale cv's zou iedereen na 10 jaar nog werkeloos thuiszitten... :lol:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Je kunt een alg. resume schrijven en dat moet je dan iedere keer aanpassen voor de functie waar je naar solliciteert.

Bij grotere bedrijven worden resumes in eerste instantie gescand op aanwezigheid van enkele steekwoorden.

Vervolgens gaan 'goedgekeurden' naar HR waar men 'glanced' over de eerste pagina. Daar moet je jezelf dus in feite verkopen. In een paar goedgekozen zinnen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 03 apr 2014, 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer