Even een kleine update na de eerste anderhalve dag als immigrant in Arizona..
Na zondagavond in Phoenix aangekomen te zijn als eerste onze vrienden (Kiyu) opgezocht en daarna geprobeerd te gaan slapen, maar de jetlag duurt bij mij altijd 48 uur en ook nu weer was er geen ontsnappen aan. Gelukkig helpen een laptop en wifi dan..
De maandag ochtend naar de bank, uiteraard eerst netjes in Nederland nog online een afspraak gemaakt, om de nodige rekeningen te openen, altijd handig

. Vervolgens geld overgemaakt vanuit Nederland en zowaar was het binnen 12 uur al binnen

. Daarna door naar ons nieuwe appartementen complex (op wel 800 meter van de bank

) om de lease te tekenen van ons nog in afwerking zijnde nieuwe home. Daar wisten ze me te verrassen met de mededeling dat ik diezelfde dag al in het Guest House kon in plaats van zondag en ook nog zonder extra kosten (hee, dit is toch Amerika

). Dat scheelde weer een berg Marriott punten die we nu weer ergens anders voor kunnen gebruiken.
Vervolgens lekker met Kiyu gebbqed en wederom een dappere poging tot slapen gedaan, maar de adrenaline en de jetlag wonnen ook deze nacht weer glansrijk. Ik begin het stuitergevoel van Kaap Koraal steeds beter te begrijpen
Vanochtend stond een bezoekje aan de DMV op het programma om eens te kijken wat het allemaal zou vergen om een Arizona driver license te verkrijgen. Na om kwart voor zes 's morgens lekker bij een Starbucks neer te strijken en vervolgens de theorie examens te oefenen om half negen er naar toe. Kleine tip als dergelijke organisaties om acht uur open gaan, kom dan niet pas om half negen aanzetten
Om een lang verhaal kort te maken 5 uur later en maar liefst 10 dollar

lichter is Dbacks officieel Arizonees (iaan ?) en in het trotse bezit van een AZ driver license. Dit schept uiteraard verplichtingen voor Dbacks2 als zij over 3 maanden dit ook mag gaan proberen