Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Deirdre: graag jullie advies op dit reisschema

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Deirdrevb
Amerika-newbie

Reis Deirdre: graag jullie advies op dit reisschema

Bericht door Deirdrevb »

Goedenavond,

Ook maar eens de stoute schoenen aan getrokken om een berichtje te plaatsen.. ik lees al een tijdje mee en heb op basis daarvan alvast geprobeerd een reisschema te maken voor de reis die we in september willen gaan maken. Er staat nog niks vast...dus schuiven is geen probleem. :)
Graag jullie advies/tips! Alvast bedankt!

Het schema:
dag 1 Amsterdam - New York
dag 2 New York
dag 3 New York
dag 4 New York - Las Vegas
dag 5 Las Vegas
dag 6 Las Vegas - Zion National Park
dag 7 Zion National Park - Bryce Canyon
dag 8 Bryce Canyon - Page
dag 9 Page - Grand Canyon
dag 10 Grand Canyon - Palm Springs
dag 11 Palm Springs - Los Angeles
dag 12 Los Angeles
dag 13 Los Angeles - Pismo Beach
dag 14 Pismo Beach - Monterey
dag 15 Monterey - San Francisco
dag 16 San Francisco
dag 17 San Francisco
dag 18 San Francisco - Amsterdam
dag 19 Aankomst Amsterdam

Groet,
Deirdre
America...here we come!! :):):):):)
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Deirdre - graag jullie advies op dit reisschema

Bericht door Laura&Edwin »

Hoi Deirdre,

Welkom hier!
Je hebt een mooi schema in elkaar gezet! Persoonlijk vind ik vooral het stuk dag 6 tot en met dag 11 wat gejaagd, maar het kan wel. Ikzelf zou niet in Palm Springs overnachten, maar al eerder. Je kunt die dag vanaf de Grand Canyon wat rustiger aan doen. Je kunt bv ook overnachten in Kingman. En ik zou een dag San Francisco opofferen voor extra tijd in Zion. Daar heb je nu erg weinig tijd.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou persoonlijk een keus maken tussen Bryce en Zion. Je gaat erg snel van Las Vegas tot Palm Springs en tussenin heb je soms erg weinig tijd voor de parken. De rit van Grand Canyon naar Palm Springs is ook al een flinke. Je zou eigenlijk met 'maar' 18 dagen beter alle dagen in het westen kunnen gebruiken.
Deirdrevb
Amerika-newbie

Bericht door Deirdrevb »

Dank voor de tips!! Alleen het westen gaat hem niet worden, vriendlief wil heeel graag naar New York.
Dus ik heb de tips zoveel mogelijk overgenomen (dagje erbij, Palm Springs vervangen door Kingman):

dag 1 Amsterdam - New York
dag 2 New York
dag 3 New York
dag 4 New York - Las Vegas
dag 5 Las Vegas
dag 6 Las Vegas - Zion National Park
dag 7 Zion National Park
dag 8 Zion National Park - Bryce Canyon
dag 9 Bryce Canyon - Page
dag 10 Page - Grand Canyon
dag 11 Grand Canyon - Kingman
dag 12 Kingman - Los Angeles
dag 13 Los Angeles
dag 14 Los Angeles - Pismo Beach
dag 15 Pismo Beach - Monterey
dag 16 Monterey - San Francisco
dag 17 San Francisco
dag 18 San Francisco
dag 19 San Francisco - Amsterdam
dag 20 Aankomst Amsterdam
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Leuke trip hoor. Zo is alles goed mogelijk. En dan in een volgende trip Yosemite en Death Valley meenemen ;)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Je moet wel even bekijken wat je wil doen. Over het algemeen ziet dit er inderdaad goed uit.

Nu jullie een dag hebben toegevoegd kan je vroeg uit Zion vertrekken, je was er de dag ervoor toch de hele dag. Je kan dan Bryce op dag 8 doen, Page op dag 9 en GC op dag 10. Dit betekent dat je op dag 11 ook weer vroeg weg kan en dus best wel een stuk verder kan geraken dan Kingman. Vanuit Kingman is het immers nog een 5 uur tot LA.

Nu je die dag extra hebt zou ik toch eerder tot Palm Springs rijden, dan ben je op slechts 2 uur van LA. Op dag 14 wil je immers ook direct 's orgens vertrekken en dan heb je enkel dag 13 voor LA. Vroeg toekomen op dag 12 lijkt me dus wel aangewezen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou juist nog een halve dag voor de Grand Canyon uittrekken alvorens naar Kingman te rijden....
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het hangt er van af wat je nog in GC wil zien en hoe lang je wil besteden aan R66. je kan best in een dag naar Palm Springs (laagseizoen daar) maar als je bv Seligman-Kingman en Kingman-Oatman over R66 wil rijden heb je daar meer tijd voor nodig. Je zou ook in Laughlin kunnen overnachten.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik zou voor de optie van PSVwally kiezen. Op dag 10 van Page naar de Grand Canyon rijden en 's middags onderweg het gedeelte tussen Desert View en Grand Canyon Village meenemen. Na een zonsondergang en/of zonsopkomst aan de rim 's ochtends op dag 11 het stuk tot Hermits Rest bezoeken en 's middags richting Los Angeles vertrekken.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja of 's ochtends bv een helicoptervlucht en dan vertrekken. Dan lijkt Palm Springs me net te ver, terwijl Kingman/Needles/Laughlin goed te doen is. Nogmaals, als je het idee hebt dat je in een halve dag de Grand Canyon wel gezien hebt zou je er natuurlijk ook best voor kunnen kiezen om de dag erop gelijk naar Palm Springs te rijden. Je zou ook een stukje naar het oosten rondom Flagstaff kunnen gaan kijken en dan naar Kingman rijden. Veel opties, jullie keuze.
Deirdrevb
Amerika-newbie

Bericht door Deirdrevb »

Wauw, wat leuk al deze reacties! Dank jullie wel voor het meedenken. Ik kan weer even verder onderzoeken...ik denk dat we niet zo heel veel tijd nodig hebben bij GC (we zijn geen enorme wandelaars)...dus geeft wat ruimte...

Dan nog twee algemene vraagjes:
- Nog leuke tips voor (betaalbare) hotels op de route?
- Als ik het goed gelezen heb in andere "draadjes" dan zou er geen sprake van drop-of of relocationkosten voor de huurauto als we deze ophalen in Las Vegas en "achter laten" in San Francisco toch?

Super bedankt voor alle reacties tot zo ver! :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tussen SF en LV heb je inderdaad geen drop off kosten. Je kunt overwegen om in SF te beginnen en in LV te eindigen. Huren in Californië betekent geen kosten voor een tweede bestuurder. Het is ook wel lekker om af te kunnen sluiten in het warme Las Vegas.
Je zou de overnachting tussen de GC en LA open kunnen laten en te plekke beslissen hoe ver je nog wilt en kunt rijden. Ook al wil je niet veel wandelen, een bezoek aan de GC kan toch veel tijd in beslag nemen. Misschien heb je iets aan mijn 2011-verslag. Ik was er toen ook in september.
Voor hotels kun je eens bij de beoordelingen kijken op de AA-site (zie de link Hotels & Campings hier bovenaan). Voor Zion ligt Springdale perfect. Voor de Grand Canyon zie http://www.grnadcanyonlodges.com. In september zit alles daar snel vol. Als er niets vrij is (of komt) in het park kun je eens naar Tusayan kijken.

Marianne
Sazzo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Sazzo »

Toen ik gister aan het surfen was voor een camping kwam ik dit motel tegen, ik ben er niet geweest maar het ziet er geweldig uit, je moet er uiteraard wel van houden maar ik vind het helemaal jammer dat wij zelf met de camper gaan dus daar niet zullen overnachten. http://Www.hicksville.com in Joshua Tree (dorp) vlak voor Palm Springs.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

:D Briljant motel! :lol:

Hoe kom je erop om zo'n motel te beginnen?
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Deirdrevb
Amerika-newbie

Bericht door Deirdrevb »

Nou, de reis begint vorm te krijgen hoor.
Ik heb nu tickets in optie staan via WTC: 6 september naar New York, 9 september door naar San Francisco en dan op 24 september vanaf Vegas weer naar Amsterdam. WTC rekent voor de tickets en 2 weken autohuur (een SUV vanaf San Francisco naar Vegas) 1.030 EUR per persoon. Voor mijn gevoel is dat wel een nette prijs? Wat denken jullie?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou eens kunnen kijken wat je betaalt als je het zelf boekt. Als je tickets voor 700 euro kunt krijgen ben je met zelf boeken waarschijnlijk goedkoper uit. Is het echt een SUV? Dat is niet echt nodig, een midsize SUV is ook wel voldoende.

Mariannne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer