Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman : hoodoos en slot canyons april 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Kalaman : hoodoos en slot canyons april 2014

Bericht door kalaman »

Inderdaad, Canaan Mountain en via Water Canyon 700m klimmen naar de White Domes. Op diverse sites worden de zomermaanden inderdaad niet echt als "ideale periode" vermeld :wink: .
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Kalaman, als de waterstand van de rivier laag is aan de factory butte kan je met enig lef doorrijden tot aan globlin valley . Lijkt me een leuke route allene was de rivier toen wij er waren net iets te diep om er gerust aan te beginnen. Plus we hadden toen ook geen 4x4.
Lijkt me anders een avontuur :-)
Groetjes,
Carine
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Oei, Carine, dat zou ik echt niet proberen. Je bedoelt toch Muddy Creek hé? What's in a name :wink: ...
Ik heb daar al enkele video's van gezien op YouTube en dat is echt drijfzand, zelfs al lijkt het droog te zijn.
Laurent Martres schrijft hierover :
Do not try to cross Muddy Creek as a shortcut to Goblin Valley, unless you have talked to a BLM ranger in Hanksville and confirmed the creek is passable. The creek often has quicksand and is very easy to get stuck there.
A tow from Hanksville will cost at least $800 and your engine may become silted beyond repair.
We zijn nu wel fervente dirt roaders, maar als ik dit lees dan pas ik toch liever :wink: .
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

In laatste instantie nog wat wijzigingen aangebracht maar het roadbook zit, eindelijk, bij de drukker.
Voorlopig (laatste rapport van 17 maart) liggen alle dirtroads in de regio er heel goed bij, dus we hopen nu eindelijk ook eens de Cottonwood Canyon Road te kunnen rijden :thumbup: .
Zoals al eerder gezegd zullen we niet alles, kunnen, doen en beslissen we, weerafhankelijk, de dag voordien/zelf wat we gaan doen.
Lower Antelope bvb hangt af van het aantal mensen die er op dat moment zijn. Als het er te veel zijn (waardoor we de hike in Buckskin Gulch te veel zouden moeten inkorten), dan stellen we het, nog maar eens, uit tot een volgende reis.

Afbeelding
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

kalaman schreef:In laatste instantie nog wat wijzigingen aangebracht maar het roadbook zit, eindelijk, bij de drukker.
Hoe professioneel! :thumbup:

Daar wil ik wel eens een fotootje van zien als het klaar is. :-)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Zodra ik thuis ben (nu in Tunesië) krijg je een fotocollage van alle roadbooks, Sophie :wink:
wimenlydia
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door wimenlydia »

@Kalaman heb je nog recente info over de staat van de Cottonwood Canyon Road? Wij willen deze ook rijden, afgelopen september was deze nog afgesloten. (onze routes overlappen elkaar trouwens in Kanab 6 april en Farmington 14 april)

Weet iemand of de sluiproute om de Wahweap Hoodoos te bereiken weer berijdbaar is?
Afbeelding
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

hier kan je de road conditions zien (laatste update 17/03).

De sluiproute naar de Wahweap Hoodoos is wel berijdbaar, maar gewoon afgesloten (Administrative Road) door de BLM. Dat betekent dat je ze wel kan rijden (zoals wij ook in 2012 gedaan hebben), maar eigenlijk niet mag. Je doet het dus op eigen risico (boete).

Waar slapen jullie in Kanab en Farmington? Kan ik ergens jullie route zien?
wimenlydia
Amerika-ontdekker

Dank je, dat is duidelijk, we gaan de weg naar Wahweap hoodoos proberen te rijden!

Onze route is als volgt: (De ? mogen nog ingevuld worden :wink: )

1 vliegen Amsterdam-Las Vegas
2 Las Vegas-St George. Snowcanyon vandaag of morgen. Overnachten: St George
3 Yant flat, eventueel daarna Snowcanyon. Overnachten: St George
4 Zion via Smithsonian Butte Road. Overnachten: Best Western, Mount Carmel jct
5 Wirepass en Buckskin Gulch Overnachten: Best Western Red Hills ,  Kanab
6 Edmaier's Secret/Brown Pocket Overnachten: Best Western Red Hills ,  Kanab
7 Smoky mountian road vanaf Big water naar Kelly Grade. Alstrom point in de namiddag. Overnachten: Best Western plus, Page
8 Lower Antelope Canyon ('s morgens op tijd) en Waterholes slot canyon, Water Holes Bend? Overnachten: Best Western plus, Page
9 The Nautilus-White House Trailhead en varen in rivier. Soort "Wave" 1 mijl na GC dam Overnachten: Best Western plus, Page
10 Cottonwood Canyon Road heen en terug, Grosvenor Arch, Yellow Rock , Wahweap hoohoo's Overnachten: Best Western plus, Page
11 Via Monument Valley, Goosenecks SP, Moki Dugway, Muley point, Valley of the Gods, Johns Canyon road en rest gebied zie boek Matres
Overnachten: Desert rose inn, Bluff
12 Butler Wash road (boek Matrès) en Recapture-pocket, Overnachten: Courtyard by Mariott, Farmington
13 Ah-she-sli pah of Valley of dreams , Canyon de Chelly, (zuidkant) Shiprock rijden via Lukachukai (Indian Route 12 en 13) Overnachten: Courtyard by Mariott, Farmington
14 Chaco canyon en Bisti Badlands, eerst noordelijke deel. Overnachten: Courtyard by Mariott, Farmington
15 Los Gigantes?, Petrified forest NP en Wupatki Overnachten: Suites, Flagstaff.
16 Wupatki, Sedona, Jerome, Montezuma Castle? Overnachten: Best Western, Parker
17 Mojave National Preserve, Kelso Cima Rd Overnachten: Country Inn 29 Palms
18 noord-west Joshua Tree National Park. Overnachten: Country Inn 29 Palms
19 Cuyamaca rancho State park en Anzo-Borrego Desert Park en via de I79 en I-8 westernstadje Julian San Diego Country Estates, Ramona
20 ? Overnachten: San Diego Country Estates, Ramona
21 in San Diego! Overnachten: Kings Inn, San Diego
22 San Diego-Uss midway-schip, Cabrillo National Monument, Point Loma, old town, Gaslamp Quarter Overnachten: Kings Inn, San Diego
23 Torrey pines state reserve, avond: Coronado Island, Overnachten: Kings Inn, San Diego
24 Zoo van San Diego, Balboa Park (gratis) ,Seaport Village, La Jolla Cove seals Overnachten: Kings Inn, San Diego
25 Death Valley? Overnachten: ?
26 Death Valley? Overnachten: ?
27 Death Valley-Las Vegas Overnachten: Las Vegas, South Point hotel
28 shoppen Las Vegas Overnachten: Las Vegas, South Point hotel
29 vliegen Las Vegas-Amsterdam
Afbeelding
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

zitten daar geen "enkele" overeenkomsten in met onze route van 2013/2014 :wink: :thumbup: :wink: ?

toch enkele op/be-merkingen :

als er nog iets vrij is in de Victorian Inn (Kanab) zou ik daar iets proberen boeken : gewoon schitterend met 1 van de beste ontbijten die je in de VS kan hebben (althans zo was het in 2013...). Nu slapen we er opnieuw 2x. In Red Hills sliepen we in 2012 en dat vonden we "niet bepaald" fantastisch...

dag 3 : rij zeker niet via Yant Flat naar Snowcayon : één der slechtste dirt roads die we ooit gereden hebben (zie onze blog van 2013)
dag 6 : waarom niet doorrijden naar Page? Nu moet je op dag 7 in jouw planning nóg een keer de afstand Kanab-afslag House Rock afleggen.
dag 8 : onderschat de hike naar Water Holes Bend niet. Zeker niet bij warm weer (zie onze blog). Noteer tevens goed de gps-coördinaten van onze blog. Het kan jullie heel wat zoekwerk besparen.
dag 9 : The Nautilus is perfect te combineren met dag 6
dag 10 : Cottonwood Canyon Road heen en terug :o ? Zonder Wahweap Hoodoos is dat al 6u pure rijtijd :?
dag 11 : is onmogelijk op 1 dag : 8u25 pure rijtijd zonder 1 stop én zonder Scenic Drive Monument Valley
dag 12 : ga je dan de Butler Wash heen en terug rijden?
dag 13 : onmogelijk als je óf Valley of Dreams, óf Ah-she óf Canyon de Chelly wilt bezoeken. Ik spreek dan nog niet van én én én...
vanaf dag 14 heb ik niet meer zo nauwgezet gekeken.
Nordschleife
Amerikafan

Bericht door Nordschleife »

Beide veel plezier met jullie reis. Kom maar op met die reisveslagen.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
wimenlydia
Amerika-ontdekker

zitten daar geen "enkele" overeenkomsten in met onze route van 2013/2014 :wink: :thumbup: :wink: ? Zeker wel, hoeveel denk je? :wink:

dag 3 : rij zeker niet via Yant Flat naar Snowcayon : één der slechtste dirt roads die we ooit gereden hebben (zie onze blog van 2013). Die had ik al ik gelezen, doen we ook niet, we rijden terug via St George.
dag 6 : waarom niet doorrijden naar Page? Nu moet je op dag 7 in jouw planning nóg een keer de afstand Kanab-afslag House Rock afleggen. Klopt, maar de afstand vanaf Page tot de HR is ongeveer gelijk dan vanaf Kanab, dan verdelen we de dagen in 2 nachten Kanab, 4 Page ipv 1 om 5.
dag 8 : onderschat de hike naar Water Holes Bend niet. Zeker niet bij warm weer (zie onze blog). Noteer tevens goed de gps-coördinaten van onze blog. Het kan jullie heel wat zoekwerk besparen. Die onderschat ik niet, ik heb je gegevens, maar de twijfel is erg groot of ik het wil, denk van niet dus.
dag 9 : The Nautilus is perfect te combineren met dag 6. Met Edmaier's Secret? Ik dacht dat het bij Page lag.
dag 10 : Cottonwood Canyon Road heen en terug :o ? Zonder Wahweap Hoodoos is dat al 6u pure rijtijd :? Dat is dan weer het voordeel van ervaring, pas ik aan! :thumbup:
dag 11 : is onmogelijk op 1 dag : 8u25 pure rijtijd zonder 1 stop én zonder Scenic Drive Monument Valley. MV hebben we al een paar keer bezocht, slaan we nu over. Voor de rest zien we wel welke we doen.
dag 12 : ga je dan de Butler Wash heen en terug rijden? Je kunt ook rond blijkbaar, volgens Google Maps is dat ruim 2 uur. Wat is jouw ervaring daar? Petrogliefen zo te lezen. We kunnen ook een deel rijden en weer terug richting Bluff.
dag 13 : onmogelijk als je óf Valley of Dreams, óf Ah-she óf Canyon de Chelly wilt bezoeken. Ik spreek dan nog niet van én én én... Ik begrijp je niet, kan erg geen van de drie vanaf Farmington?

Victorian Inn is geboekt :clap: , dank voor alle tips! :thumbup:
Afbeelding
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

zitten daar geen "enkele" overeenkomsten in met onze route van 2013/2014 :wink: :thumbup: :wink: ? Zeker wel, hoeveel denk je? :wink: altijd blij als er iemand iets/veel opsteekt van onze blogs :thumbup:

Die onderschat ik niet, ik heb je gegevens, maar de twijfel is erg groot of ik het wil, denk van niet dus. het is wél de moeite hoor en helemaal geen last van horden toeristen zoals bij Horseshoe Bend
MV hebben we al een paar keer bezocht, slaan we nu over. Voor de rest zien we wel welke we doen. :thumbup:
dag 12 : ga je dan de Butler Wash heen en terug rijden? Je kunt ook rond blijkbaar, volgens Google Maps is dat ruim 2 uur. Wat is jouw ervaring daar? Petrogliefen zo te lezen. We kunnen ook een deel rijden en weer terug richting Bluff. niet enkel petrogliefen, maar vooral ruins. Je kan best terug/heen rijden via de 191
dag 13 : onmogelijk als je óf Valley of Dreams, óf Ah-she óf Canyon de Chelly wilt bezoeken. Ik spreek dan nog niet van én én én... Ik begrijp je niet, kan erg geen van de drie vanaf Farmington? sorry, mij verkeerd uitgedrukt : jawel hoor, perfect te doen vanaf Farmington, maar niet alles. Het is al een stukje rijden (heen én terug) en in Valley of Dreams en Ah-she kan je zolang lopen als je wilt. Ik vind wel de combinatie met Canyon de Chelly merkwaardig, maar dit is louter persoonlijk. Maar en VOD én Ah-She én CDC is onmogelijk. Je hebt toch diverse uitkijkpunten bij CDC en er moet toch iets van tijd zijn om er van te kunnen genieten. Wij doen bvb op onze dag 12 de combinatie Lybrook Badlands/VOD en dat lijkt mij logischer omdat het badlands blijven, maar ook dit is louter persoonlijk.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:thumbup: Michael.

Onze route zit zo eivol dat er geen tijd zal zijn om een blog bij te houden...of... misschien toch "een kleintje" :wink:
wimenlydia
Amerika-ontdekker

altijd blij als er iemand iets/veel opsteekt van onze blogs :thumbup: Nou veel hoor! Met geweldige beelden, ook vanuit de lucht! We hebben inmiddels een autocamera afgeschaft, om te beginnen :wink: Blijft erg aanstekelijk om veel te plannen als je al je verhalen leest!

Op dag 13 gaan we wellicht één van de drie doen, ook afhankelijk of we de rotsen al moe zijn :roll:

Heb je hierop nog een reactie? :oops: dag 9 : The Nautilus is perfect te combineren met dag 6. Met Edmaier's Secret? Ik dacht dat het bij Page lag. :roll:

Ik wens je alvast (weer) een geweldig mooie reis!
groet Lydia
Afbeelding
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

wimenlydia schreef:Heb je hierop nog een reactie? :oops: dag 9 : The Nautilus is perfect te combineren met dag 6. Met Edmaier's Secret? Ik dacht dat het bij Page lag. :roll:
Nee hoor, The Nautilus ligt aan de White House Trailhead Road (N37°5’27,57”, W111°53’30,67”)

Ook voor jullie een fantastische reis en misschien zien we elkaar wel in Kanab :wink: :thumbup:
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Alvast veel plezier Rudie. Kolob Canyon ( Zion NP ) is zeker een bezoek waard en de middle fork trail vond ik toen ik daar in mei 2012 was heel mooi. Mooie afdaling direkt aan de start en dus ook mooie klim op het laatste eind ;-)
Je "moet" natuurlijk wel je blog bijhouden anders kunnen we je hier niet volgen :) :)

grtn,

Frans
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja, want dan hebben we weer wat anders te lezen als het krantje bij het ontbijt ;)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:thumbup: Frans en Paul.
We proberen zeker een blog, hoe klein ook, bij te houden. Ook voor onszelf om, na terugkeer, makkelijker de blog te kunnen afwerken.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Frans H schreef:Kolob Canyon ( Zion NP ) is zeker een bezoek waard en de middle fork trail vond ik toen ik daar in mei 2012 was heel mooi. Mooie afdaling direkt aan de start en dus ook mooie klim op het laatste eind ;-)
dat wordt dan een leuk opwarmertje, Frans, voor de 700m klim van 's anderendaags naar de White Domes :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer