Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Navigatie (TomTom usa)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
PetraRem
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Navigatie (TomTom usa)

Bericht door PetraRem »

Hoi!

Ik vind het huren van een navigatie bij Hertz best aan de prijzige kant. Ik heb op internet gezocht en ik vind bij de WallMarkt of BestBuy al een navigatiesysteem voor $100,-.
Heeft iemand er ervaring mee om daar een navigatiesysteem te kopen ipv te huren? Hoef je hem dan niet eerst aan een pc te hangen om hem te updaten?

(edit Mod: vraag doorverkoop gps apparaat in verkoophoekje ipv in dit topic)

Mvg,
Petra
Totaal 7 bezoeken aan de USA.

http://stevenenpetra.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een recent verslag van onze reis naar west-USA
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Navigatie (TomTom usa)

Bericht door Dbacks »

Dag Petra,

Als je toevallig een iphone of een andere smartphone hebt kan je ook de TomTom app voor Amerika kopen, kost 39 dollar in de amerikaanse appstore en 39 euro in de nederlandse..
Never give up!
PetraRem
Amerika-ontdekker

Bericht door PetraRem »

Bedankt voor uw reactie.
Ik heb een iPhone ja. Kan ik dit dan gewoon gebruiken zonder mijn internet aan te zetten?
Laatst gewijzigd door Aricon op 27 mar 2014, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".

http://stevenenpetra.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een recent verslag van onze reis naar west-USA
Garry Wood
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Garry Wood »

Beste Petra,

GPS huren is veel te duur, als je twee weken een gps huurt, dan heb je al de aanschafprijs voor zo'n apparaatje betaald.
Als je in de gelegenheid bent, dan moet je er een bij Walmart kopen, waarna je hem wel met je laptop moet activeren, maar dat gaat snel genoeg.

Succes,
Garry
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

Ja, de TomTom app kan je gewoon gebruiken zonder internet.
Never give up!
Jell
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jell »

Je kan ook de Navfree app gebruiken. Je kan dan gratis kaarten van de staten waar je naar toe gaat downloaden.
Is volgens mij net zo goed als een tomtom en allemaal gratis.
PetraRem
Amerika-ontdekker

Bericht door PetraRem »

Garry Wood schreef:Beste Petra,

GPS huren is veel te duur, als je twee weken een gps huurt, dan heb je al de aanschafprijs voor zo'n apparaatje betaald.
Als je in de gelegenheid bent, dan moet je er een bij Walmart kopen, waarna je hem wel met je laptop moet activeren, maar dat gaat snel genoeg.

Succes,
Garry

Bedankt voor allen reacties.
Dat is dus het probleem, wij willen geen laptop meenemen op vakantie. Dus is het dan niet mogelijk?

Ik zet te denken aan de optie TomTom app voor m'n iPhone te kopen, of een tweedehands TomTom van iemand die er net geweest is.
Dan verkoop ik hem na mijn vakantie ook gewoon weer:)

Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

TomTom komt gebruiksklaar uit de verpakking. Je hoeft hem niet eerst te activeren. De software die er op staat is op het moment van aankoop echter wel verouderd. Deze kun je na thuiskomst op je gemak downloaden, want er is geen noodzaak om dit gedurende je reis te doen.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Ik zou hem op je iphone zetten, werkt perfect en de kaarten zijn up to date. (Werkt offline/zonder internet)
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
robinthart
Amerikafan

Bericht door robinthart »

Ik zou de app niet kopen. Ik heb hem in florida gebruikt op mijn iPhone 5 maar hij werd zo heet dat de iPhone zichzelf uitschakelde om schade te voorkomen.

Ik wilde mijn geld terugkrijgen, maar niet gelukt helaas
steentjuh
Amerikafan
Partner van: yente
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door steentjuh »

Dat zegt denk ik meer over de telefoon dan over de App.

Ik kan me wel zwaardere apps bedenken , en dan nog mag het niet gebeuren dat je telefoon te warm word.
Arends1989
Amerikakenner

Het uitschakelen van de iPhone ligt inderdaad niet aan de app. Hieronder de meest voorkomende oorzaken hiervan:

- iPhone in felle zon laten liggen. Op het strand of een terrasje kunnen de temperaturen snel oplopen tot boven de 35 graden.
- iPhone op dashboard of in andere gesloten ruimte laten liggen. Bij felle zon kan de temperatuur in een gesloten ruimte sterk oplopen. Door het glas van de auto ontstaat een broeikaseffect.
- Camera-app vergeten uit te schakelen. Als je vergeet om de camera-app uit te schakelen en je steekt het toestel vervolgens in je broekzak, dan kan de iPhone erg heet worden. De camera blijft steeds actief en dat kost ook batterijduur.
- Navigatie-app vergeten uit te schakelen. Apps die gebruik maken van GPS en daarbij kaartmateriaal op het scherm tonen, vormen een flinke aanslag op de batterij. Bovendien kan de iPhone daardoor heet worden.
- Opladen met defecte lader. Vooral bij goedkope namaakladers kan de iPhone erg heet worden tijdens het opladen. Kies liever een officiële, goedgekeurde lader van een goed merk.

ON TOPIC:

Persoonlijk zou ik ook niet voor de app kiezen. Het scherm van mijn iPhone is mij te klein en ik wil mijn telefoon vrij houden om aan te sluiten op de radio.

Ik zou bij de Best Buy of Walmart een navigatiesysteem kopen en die gebruiken. Zoals aangegeven zijn ze al te koop voor zo'n $100. Prima investering als je nog eens die kant op gaat :thumbup:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Arends1989 schreef:De software die er op staat is op het moment van aankoop echter wel verouderd.
verouderd is ook maar relatief. TomTom brengt elk kwartaal een nieuwe kaart-set uit. Maar ook met oudere kaarten kun je de weg wel vinden. De hoofdwegen blijven meestal wel op dezelfde plek.

Zorg er wel voor dat je binnen 90 dagen na het eerste gebruik van je TomTom de kaart update. Zie http://www.tomtom.com/nl_nl/maps/latest ... /#tab:tab1
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Arends1989
Amerikakenner

Njit schreef:
Arends1989 schreef:Zorg er wel voor dat je binnen 90 dagen na het eerste gebruik van je TomTom de kaart update. Zie http://www.tomtom.com/nl_nl/maps/latest ... /#tab:tab1
Tenzij op de verpakking staat aangegeven dat het systeem is voorzien van Lifetime maps. In dat geval heb je alle tijd om hem te updaten, daar je gedurende de levensduur elk kwartaal kosteloos kunt updaten :thumbup:
Asta
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Asta »

Hallo,

Ook wij hadden het idee om de iphone te gebruiken maar dan voor de eerste dagen in Los Angeles zelf maar als we dan op weg zouden gaan willen we graag een gps toestel aankopen in de wallmart zoals deze? http://www.walmart.com/ip/Garmin-Refurb ... s/20549414

Ivm die kaarten updaten: We zouden denk ik geen laptop mee nemen omdat we veel via de smarthphone kunnen doen en niet echt een laptop nodig hebben, zonder de kaarten updaten zullen we het toch ook wel redden toch die kaarten zullen zo verouderd wel toch niet zijn?

Bedankt,
Asta.
Afbeelding
Arends1989
Amerikakenner

Over de kaarten zou ik me geen zorgen maken. Het kan voorkomen dat dingen niet bekend zijn, maar in grote lijnen zul je alsnog je bestemming wel kunnen vinden.

Het product uit de link is refurbished. Deze producten zijn wellicht al een keer verkocht of gereviseerd door de fabrikant. Persoonlijk zou ik voor een nieuw product kiezen.
Asta
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Asta »

Ja refurbished of niet normaal zouden ze prima moeten werken we zullen het daar wel zien, goed bedankt. :mrgreen:
Asta
Afbeelding
pepilein
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door pepilein »

Gebruik al 5 jaar lang de iPhone TomTom app. Valt nooit uit vanwege de hitte. Stuurt me niet om. Elke jaar een aantal updates (gratis). Nog steeds aan te sluiten op audiosysteem van de auto en scherm groot genoeg. Kortom voor de destijds €30 ben ik meer dan tevreden. Deed en doet ook deze zomer uitstekend dienst in USA.
Vrouwlief ook op zelfde account back-up TomTom op haar iPhone.
Maar TomTom van de walmart zal ook uitstekend werken. Ook de 1 jaar oude toestellen.
Succes ermee.
Danny82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Danny82 »

Wij hebben vorige jaar ook ter plekke bij de best buy een navigatie gekocht voor rond de 100 dollar.
Hoefde niks te activeren, kon direct uit de doos gebruikt worden. Er staan dan wel wat verouderde kaarten op, maar daar bereik je je bestemming echt wel mee.

Later in nederland via marktplaats weer doorverkocht. Uiteindelijk heeft het ons nog geen 20 euro gekost.
Kan het dus prima aanraden!
2013 NY - CO - WY - UT
2012 Canada: AB - BC
2010 Las Vegas
2007 Las Vegas
2006 NY
Danny82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Danny82 »

Wij hebben vorige jaar ook ter plekke bij de best buy een navigatie gekocht voor rond de 100 dollar.
Hoefde niks te activeren, kon direct uit de doos gebruikt worden. Er staan dan wel wat verouderde kaarten op, maar daar bereik je je bestemming echt wel mee.

Later in nederland via marktplaats weer doorverkocht. Uiteindelijk heeft het ons nog geen 20 euro gekost.
Kan het dus prima aanraden!
2013 NY - CO - WY - UT
2012 Canada: AB - BC
2010 Las Vegas
2007 Las Vegas
2006 NY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer