Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Keuzes bij emigratie
- KBaak
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Keuzes bij emigratie
Dag iedereen,
Voor mijn website ben ik een artikel aan het schrijven met belangrijke keuzes die men vaak vergeet te nemen om een woonplaats in Amerika uit te zoeken. Ik ben van mening dat teveel mensen zich laten leiden door simpele keuzes zoals het klimaat en de huizenprijzen, en vaak vergeten om stil te staan bij zaken als criminaliteit en werkgelegenheid.
Ik vraag mij af, naar welke zaken hebben jullie allemaal gekeken voordat jullie gingen emigreren, of zouden jullie naar kijken als jullie zouden gaan emigreren? Het gaat specifiek over Amerika in dit geval.
Voor mijn website ben ik een artikel aan het schrijven met belangrijke keuzes die men vaak vergeet te nemen om een woonplaats in Amerika uit te zoeken. Ik ben van mening dat teveel mensen zich laten leiden door simpele keuzes zoals het klimaat en de huizenprijzen, en vaak vergeten om stil te staan bij zaken als criminaliteit en werkgelegenheid.
Ik vraag mij af, naar welke zaken hebben jullie allemaal gekeken voordat jullie gingen emigreren, of zouden jullie naar kijken als jullie zouden gaan emigreren? Het gaat specifiek over Amerika in dit geval.
-
- Amerika-expert
Re: Keuzes bij emigratie
Wij zijn tot nu toe alleen voor werk verhuisd dus klimaat enz. had er weinig mee te maken. Maar ik denk dat klimaat en cultuur een goed begin zijn. Amerika is zo ontzettend groot, je moet je keus toch ergens op baseren. Ik zou denk ik eerst naar klimaat en cultuur kijken, en dan in dat gebied een plek zoeken waar werk was, weinig criminaliteit, en goede scholen.
Toen wij naar Utah verhuisden keken we vooral naar reistijd, m'n man moest binnen een bepaalde straal rond de basis blijven en in die cirkel was maar heel weinig keus. We hebben voor het grooste kleine stadje gekozen omdat daar tenminste een Walmart was.
Toen we naar Florida verhuisden hebben we gekeken naar huizen prijzen, criminaliteit, kwaliteit van de scholen. We betalen een fortuin voor ons huurhuis maar het is in een goede buurt en in een goed school district.
Toen wij naar Utah verhuisden keken we vooral naar reistijd, m'n man moest binnen een bepaalde straal rond de basis blijven en in die cirkel was maar heel weinig keus. We hebben voor het grooste kleine stadje gekozen omdat daar tenminste een Walmart was.
Toen we naar Florida verhuisden hebben we gekeken naar huizen prijzen, criminaliteit, kwaliteit van de scholen. We betalen een fortuin voor ons huurhuis maar het is in een goede buurt en in een goed school district.
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Misschien dat mensen in EERSTE instantie wel roepen van 'dan ga ik daar wonen' ... maar er komt zoveel om de hoek kijken als je gaat emigreren dat zelfs als jouw stelling in beginsel waar zou zijn, je je toch nog wel een aantal keer op de kop krabt voor je besluit waar je heen gaat.
Scheelt natuurlijk ook of je met of zonder een gezin gaat en op welke leeftijd. Een 20- jarige zou ook zonder emigratie soms een minder geinformeerde keus kunnen maken... daar hoef je de emigratie niet de schuld van te geven.
Wat mij vooral opvalt is dat mensen het geheel 'emigratie' niet begrijpen. Dat het gezien wordt als je huis oppakken en neerzetten en verder leven... dat kan bijna niet anders dan een gevecht worden.
Wij hebben juist wel gekeken naar criminaliteit en schooldistrict en wonen op fietsafstand van het werk.
En je kunt niet alles weten/uitzoeken/voorzien, dus het besef dat je mogelijkerwijs nog een keer moet verkassen is wel een aanrader...
Aan de andere kant wonen we in NL in een straat waar ooit een inbraakgolf is geweest. Het is dat de buurvrouw met meer mensen omgaat, anders hadden wij van niets geweten en gezegd dat dat gelukkig bij ons niet voorkwam.
Scheelt natuurlijk ook of je met of zonder een gezin gaat en op welke leeftijd. Een 20- jarige zou ook zonder emigratie soms een minder geinformeerde keus kunnen maken... daar hoef je de emigratie niet de schuld van te geven.
Wat mij vooral opvalt is dat mensen het geheel 'emigratie' niet begrijpen. Dat het gezien wordt als je huis oppakken en neerzetten en verder leven... dat kan bijna niet anders dan een gevecht worden.
Wij hebben juist wel gekeken naar criminaliteit en schooldistrict en wonen op fietsafstand van het werk.
En je kunt niet alles weten/uitzoeken/voorzien, dus het besef dat je mogelijkerwijs nog een keer moet verkassen is wel een aanrader...
Aan de andere kant wonen we in NL in een straat waar ooit een inbraakgolf is geweest. Het is dat de buurvrouw met meer mensen omgaat, anders hadden wij van niets geweten en gezegd dat dat gelukkig bij ons niet voorkwam.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar kan ik die website vinden?KBaak schreef:Voor mijn website ben ik een artikel aan het schrijven
Ik vind ook geen voorstel bericht van je...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- KBaak
- Amerika-ontdekker
Ik hoop dat het niet erg is dat ik de url van de website hier vermeld? Als het niet gewenst is zal ik de url verwijderen, maar dit is 'm in ieder geval: Uiteraard is dit een work-in-progresskastelke schreef:Waar kan ik die website vinden?KBaak schreef:Voor mijn website ben ik een artikel aan het schrijven
Ik vind ook geen voorstel bericht van je...

Met een voorstelbericht bedoel je zo'n berichtje waar ik wat over mijzelf vertel?
- SophiaB
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ziet er gelikt uit
Succes met de nieuwe site! 

Ja, dat wordt ermee bedoeld.KBaak schreef:Met een voorstelbericht bedoel je zo'n berichtje waar ik wat over mijzelf vertel?
Ik vraag me af wat het doel van jouw site is.
- KBaak
- Amerika-ontdekker
Prima, dan zal ik mezelf een dezer dagen fatsoenlijk introduceren.
@kastelke, een soort van introductie vind je hier.
- Dbacks2
- Amerikakenner
Ik vraag me eigenlijk af hoe je bij het idee komt dat 'teveel mensen zich laten leiden door simpele keuzes..'
Wij zijn echt al jaren en jaren bezig , maar kennen alsnog maar een handje vol mensen die voor ons zijn overgestoken, laat staan dat we een gefundeerde mening kunnen hebben over de kwaliteit van het regelwerk voor/tijdens/na hun overtocht.
Emigreren is best een stap in het diepe. Het is heel moeilijk om op afstand alles te regelen zodat je bij aankomst weer een beetje hebt wat je achterliet (huis, baan, vrienden, spullen..) Dat is ook wel de charme; lekker een keer helemaal op nieuw beginnen...
En je moet ook maar keuze hebben. Krijg je ergens werk dan ga je daar wonen. Kan meevallen, kan tegenvallen. Maar als je van Den Haag naar Groningen gaat... weet je dan wel alles van goede buurten en scholen?? (los van dat het misschien wat makkelijker informeren is in je 'eigen' systeem en taal)
Wij zijn echt al jaren en jaren bezig , maar kennen alsnog maar een handje vol mensen die voor ons zijn overgestoken, laat staan dat we een gefundeerde mening kunnen hebben over de kwaliteit van het regelwerk voor/tijdens/na hun overtocht.
Emigreren is best een stap in het diepe. Het is heel moeilijk om op afstand alles te regelen zodat je bij aankomst weer een beetje hebt wat je achterliet (huis, baan, vrienden, spullen..) Dat is ook wel de charme; lekker een keer helemaal op nieuw beginnen...
En je moet ook maar keuze hebben. Krijg je ergens werk dan ga je daar wonen. Kan meevallen, kan tegenvallen. Maar als je van Den Haag naar Groningen gaat... weet je dan wel alles van goede buurten en scholen?? (los van dat het misschien wat makkelijker informeren is in je 'eigen' systeem en taal)
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
@Kbaak:
Ik heb de URL van je website verwijdert.
Een aantal pagina's zijn namelijk gewoon gekopieerd van andere websites, zelfs van een website van hier gerespecteerde forumleden. Ook de afbeeldingen die je gebruikt zijn soms gekopieerd van andere websites.
Aangezien dit ingaat tegen de auteursrechtwetgeving is dit ontoelaatbaar.
Ik heb de URL van je website verwijdert.
Een aantal pagina's zijn namelijk gewoon gekopieerd van andere websites, zelfs van een website van hier gerespecteerde forumleden. Ook de afbeeldingen die je gebruikt zijn soms gekopieerd van andere websites.
Aangezien dit ingaat tegen de auteursrechtwetgeving is dit ontoelaatbaar.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- KBaak
- Amerika-ontdekker
Stan. Interessant. Wat je zegt is niet waar. Ik heb niks, maar dan ook niks gekopieerd van bronnen die beschermd zijn door het auteursrechts. De artikelen die ik op mijn website zelf heb getypt - en dus niet heb gekopieerd - zijn gebaseerd op websites van de overheid.
Wat betreft de afbeeldingen, daar kan ik ook het een en ander vertellen. Afbeeldingen die geen handtekening (auteursnaam of bronlink) bevatten mogen vrij gekopieerd worden. Andere afbeeldingen, die bijvoorbeeld een bronlink dragen, mogen gekopieerd worden mits deze herleid kunnen worden naar de rechtmatige eigenaar. In alle gevallen heb ik dus gehandeld volgens de wetgeving.
Ik hoor graag van je welke artikelen je denkt dat ik gekopieerd heb. Zoveel staat er nog niet online dus dit zou je gemakkelijk moeten kunnen aangeven. Ik hoor ook graag van je welke afbeeldingen ik onrechtmatig heb gebruikt.
Daarentegen heb ik er begrip voor als jullie het niet toestaan dat er gelinkt wordt naar andere websites, doch laat ik mijzelf niet zomaar onbillijk betichten van kopij terwijl ik de nodige moeite heb gestoken in die paar artikelen die nu al online staan.
Wat betreft de afbeeldingen, daar kan ik ook het een en ander vertellen. Afbeeldingen die geen handtekening (auteursnaam of bronlink) bevatten mogen vrij gekopieerd worden. Andere afbeeldingen, die bijvoorbeeld een bronlink dragen, mogen gekopieerd worden mits deze herleid kunnen worden naar de rechtmatige eigenaar. In alle gevallen heb ik dus gehandeld volgens de wetgeving.
Ik hoor graag van je welke artikelen je denkt dat ik gekopieerd heb. Zoveel staat er nog niet online dus dit zou je gemakkelijk moeten kunnen aangeven. Ik hoor ook graag van je welke afbeeldingen ik onrechtmatig heb gebruikt.
Daarentegen heb ik er begrip voor als jullie het niet toestaan dat er gelinkt wordt naar andere websites, doch laat ik mijzelf niet zomaar onbillijk betichten van kopij terwijl ik de nodige moeite heb gestoken in die paar artikelen die nu al online staan.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat is niet juist. http://www.perplex.nl/blog/auteursrecht ... -gebruikenKBaak schreef:Wat betreft de afbeeldingen, daar kan ik ook het een en ander vertellen. Afbeeldingen die geen handtekening (auteursnaam of bronlink) bevatten mogen vrij gekopieerd worden. Andere afbeeldingen, die bijvoorbeeld een bronlink dragen, mogen gekopieerd worden mits deze herleid kunnen worden naar de rechtmatige eigenaar. In alle gevallen heb ik dus gehandeld volgens de wetgeving.
"Vrijwel alle afbeeldingen en foto's op internet zijn auteursrechterlijk beschermd. Dit houdt in dat afbeeldingen niet zonder toestemming van de maker gebruikt mogen worden. Dus ongevraagd afbeeldingen bewerken of gebruiken voor een blog is niet toegestaan."
http://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/25264/
"Het veelvoorkomende misverstand ‘het staat toch al online, daar kan iedereen gebruik van maken, dus dan kan ik het ook op mijn eigen website zetten’ gaat niet op."
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
KBaak:
Jouw site:
Vrij duidelijk, niet?
Jouw site:
En het origineel op http://www.amerikaonline.nl:Door talloze Hollywood films en televisie heeft iedereen een beeld bij Amerika. De rode diepte van de Grand Canyon, knipperende billboards van Times Square en de zonnige Florida vibes. Vanwege de afstanden zoeven veel reizigers in sneltreinvaart langs de hoogtepunten en zien het land als een diavoorstelling voorbij flitsen. Zonde, vinden wij.
Met Amerika online maak je een Amerika reis waarbij je het land ook echt beleeft. Stap je eigen filmset in; slaap tussen de sterren in Hollywood, zweef op een airboot over het Everglades moeras, schuif in het excentrieke Vegas aan voor pokerles en leer lassowerpen op een cowboyranch. Wij kiezen voor een mix van overnachtingen. Je slaapt in een Lucky-Luke-lodge bij Monument Valley, een art deco hotel in Miami en doet ook een keer een stereotiep motel. In het zuidwesten slaap je vaak precies daar waar je zijn wilt: in de nationale parken. Je rondreis ‘the American way’ – each and every highway, doe je your way. Frank Sinatra had gelijk.
Daarnaast heeft het stuk op jouw site over Death Valley precies dezelfde inhoud als de website van een van onze leden.Door talloze Hollywood films en televisie heeft iedereen een beeld bij Amerika. De rode diepte van de Grand Canyon, knipperende billboards van Times Square en de zonnige Florida vibes. Vanwege de afstanden zoeven veel reizigers in sneltreinvaart langs de hoogtepunten en zien het land als een diavoorstelling voorbij flitsen. Zonde, vinden wij.
Met Amerika online maak je een Amerika reis waarbij je het land ook echt beleeft. Stap je eigen filmset in; slaap tussen de sterren in Hollywood, zweef op een airboot over het Everglades moeras, schuif in het excentrieke Vegas aan voor pokerles en leer lassowerpen op een cowboyranch. Wij kiezen voor een mix van overnachtingen. Je slaapt in een Lucky-Luke-lodge bij Monument Valley, een art deco hotel in Miami en doet ook een keer een stereotiep motel. In het zuidwesten slaap je vaak precies daar waar je zijn wilt: in de nationale parken. Je rondreis 'the American way' - each and every highway, doe je your way. Frank Sinatra had gelijk.
Vrij duidelijk, niet?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- KBaak
- Amerika-ontdekker
Als je het goed vindt kom ik hier later nog op terug, okee?USA2004 schreef: "Het veelvoorkomende misverstand ‘het staat toch al online, daar kan iedereen gebruik van maken, dus dan kan ik het ook op mijn eigen website zetten’ gaat niet op."
Ah! Mijn god. Je hebt gelijk. Ik kan het uitleggen. Ik heb voor de vulling enkele delen gekopieerd, geen complete pagina's maar gewoon wat paragrafen, de bedoeling was om deze enkel even te gebruiken om een beeld te krijgen hoe het eruit ziet net de huidige layout. Het moge duidelijk zijn dat ik dit even heb gedaan om de vulling van de website te testen. Normaal doe ik dit met Lorem Ipsum teksten, zoals je bijvoorbeeld op de voorpagina kan zien. Ik ben dagelijks nog bezig om de layout goed te krijgen.Dento schreef:KBaak:
Jouw site:
.....
Vrij duidelijk, niet?
De artikelen die ik nu heb gemaakt zijn de pagina's
- Belastingen in Amerika
- Emigreren naar Amerika
- Credit score
- ESTA aanvragen
Hiervan is niks gekopieerd. Ik dan ook die pagina die jij aanhaalt verwijderd. Hopelijk heb ik niks over het hoofd gezien, als het goed is dan is de rest met Lorem Ipsum teksten gevuld.
Laatst gewijzigd door KBaak op 30 mar 2014, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Je stuk over autorijden heb je hier vandaan: http://www.ditisamerika.nl/blog/autorijden-amerika/
- SophiaB
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Haha oooh ja klakkeloos kopieren is niet zo'n verstandig idee als je iets nieuws wil opzetten. Verder dan de lorums and ipsums had ik niet gekeken 

- KBaak
- Amerika-ontdekker
Welk stukje bedoel je?Arno schreef:Je stuk over autorijden heb je hier vandaan: http://www.ditisamerika.nl/blog/autorijden-amerika/
Nogmaals de vraag: wat is het doel van jouw site? Als jij mensen naar ervaringen vraagt zullen ze weten wat het doel is van de site waarop die ervaringen gepubliceerd gaan worden.
- Dbacks2
- Amerikakenner
Ik zou het ook leuk vinden om een reactie te krijgen... mijn 2 serieuze reacties lijken te verzanden in gekibbel over het overnemen van inderdaad zeer herkenbare stukken...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1201 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 21 Reacties