Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is er een minimale overstaptijd?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bembi
Amerikafan

Re: Is er een minimale overstaptijd?

Bericht door bembi »

Volgens delta is een uur haalbaar en als ik dus de vlucht wil wijzigen zal ik helaas wel moeten betalen. Ze zijn nog aan het uitzoeken wat het zou kosten om een andere vlucht eerder te nemen. Hoop dat het niet te gek wordt.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Wie precies heb je gesproken? Want een uur is over het algemeen (in meer dan 90% van de gevallen) niet haalbaar. Ik heb ooit een overstap gehad in Cincinnati en dat was een erg rustige, maar ook daar was een uur overstaptijd een probleem geworden.
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

De reisorganisatie heeft gebeld met delta
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ten eerste: geloof niet wat de reisorganisatie zegt. Op welke wijze hebben zij die vraag gesteld? Hebben zij vermeld dat je ook nog door immigratie moet of niet. Als je gewoon de vraag stelt of je voldoende tijd hebt met een uur om aan te komen en een volgende vlucht te nemen, dan is het antwoord uiteraard ja.

Er is maar een gouden raad: bel zelf !!!!!
Je hoeft je echt niet druk te maken. Het ergste geval is dat je je vlucht mist.. Je word gewoon gratis overgeboekt op een andere vlucht. Ik moest een keer overstappen in Atlanta en ik had ook maar een uur..Dit haalde ik dus nooit..ben gewoon naar de delta balie gegaan en gezegd dat ik mijn vliegtuig heb gemist. Ze hebben mijn gewoon op de volgende vlucht geboekt die over een uur ging.
Klopt ergens, het komt altijd wel in orde. Maar ik heb het ook eens voorgehad. Wend u tot "Customer service" meneer. Daar heb ik 4,5 uur moeten aanschuiven eer het aan mijn beurt was. Toen heb ik me toch wel enigszins druk gemaakt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
grinder
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door grinder »

Vorig jaar ook maar 1 uur tijd om over te stappen op JFK ook Delta en ook last-minute timechange.

Gewoon je boardingpass laten zien aan het personeel en je krijgt bij doaune en bij security voorrang.
Ik was op JFK op eeen half uur aan de gate waar mijn connectievlucht vertrok.
En wat bleek,ze hadden mij al omgeboekt naar de volgende vlucht maar mocht nog mee omdat de vlucht niet volgeboekt was
Marcopstal
Amerika-expert

In deze vind ik het toch belangrijk om vooraf duidelijkheid te hebben. Indien de connectie niet gehaald wordt is de volgende vlucht immers zoveel later dat dit een hotelovernachting verschil maakt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

grinder schreef:Vorig jaar ook maar 1 uur tijd om over te stappen op JFK ook Delta en ook last-minute timechange.

Gewoon je boardingpass laten zien aan het personeel en je krijgt bij doaune en bij security voorrang.
Ik was op JFK op eeen half uur aan de gate waar mijn connectievlucht vertrok.
En wat bleek,ze hadden mij al omgeboekt naar de volgende vlucht maar mocht nog mee omdat de vlucht niet volgeboekt was
Dit vind ik niet echt geruststellend; je had een uur overstaptijd en ze hadden je dus omgeboekt? Dat suggereert dat Delta zelf een uur overstaptijd blijkbaar ook niet voldoende vindt.
Een latere vlucht is voor TS niet echt een optie. Dus bel nogmaals en zeg dat je door immigration moet. Mocht er niets geregeld kunnen worden dan inderdaad ervoor zorgen dat je als eerste mag uitstappen en dan is het te hopen dat er niet meer intercontinentale vluchten net geland zijn in Seattle.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

bembi schreef:De reisorganisatie heeft gebeld met delta
Ik zou bijna zeggen "nee hoor".
Marcopstal
Amerika-expert

bembi schreef:
De reisorganisatie heeft gebeld met delta

Ik zou bijna zeggen "nee hoor".
Op zo momenten mis je op het forum een "vind ik leuk" knopje.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ik vind dit ook raar klinken .... ik zou zelf even met Delta bellen om het te verifieren ....

als er diverse vluchten vanaf je overstap naar je bestemming gaan, zal ter plekke later instromen waarschijnlijk inderdaad geen probleem zijn, maar je staat dan wel laatst op het lijstje ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Waar zou ik dan heen kunnen bellen voor delta nederland? Ben eerlijk gezegt ook nooit zon held aan de telefoon, maar als het voor een gratis oplossing zou zorgen...
liekem83
Amerika-ontdekker

Bericht door liekem83 »

hoi, hopelijk heb je ze te pakken gekregen en een vlucht eerder kunnen regelen. Zo niet, helpt het misschien dat ik de laatste keren met die vlucht steeds behoorlijk vroeg aankwam op Seattle, zelfs voor het geplande schema, dan heb je iets meer tijd. En bij aankomst gelijk bij Delta aangeven dat je haast hebt met je vlucht, of zelfs al aan de crew, dan kun je soms net iets sneller overal langs. Succes! en fijne vakantie :)
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ik vind dit nummer via Goochel:
Vertrekpassage 110, 1118 AS Schiphol
020 721 9128

en dit:
http://www.delta.com/content/www/en_US/ ... to-us.html
dan kom ik hier uit:

Paris
Air France/KLM
Aérogare des Invalides
2, rue Robert Esnault-Pelterie
75007 Paris, France

Telephone: 0892 702 609

Mon-Fri: 10:15am-1pm & 2pm-6pm
Saturday & Sunday: Closed

(volgens mij heb ik dit nummer gebeld toen ik 2 jaar terug vluchtwijzigingen kreeg ...)

ik ben ook niet zo'n held met bellen, maar ach, ze kunnen niet bijten door de telefoon :mrgreen:
Rustig en beleefd blijven is altijd wel belangrijk
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie dat ze op de site van Delta voor een vlucht naar Honolulu een vlucht aanbieden met een overstaptijd van 1 uur op Seattle. Dus blijkbaar gaan ze ervan uit dat dat mogelijk is. Maar je kunt altijd bellen en aangeven dat je wel door immigrations moet.

Marianne
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Held aan de telefoon? Je hebt de reisorganisatie al gebeld, dus dan moet KLM of Delta net zo goed verlopen..

Je kan naar de US met Delta zelf bellen of naar KLM in Nederland. Als je het spannend vindt om te bellen, adviseer ik om het lekker in het Nederlands te houden.

Hieronder het telefoonnummer van de KLM helpdesk:

Phone: 31 (0) 20 721 9128
Hours: Mon-Fri 8am-8pm; Sat-Sun 9am-5:30pm

We kunnen er over blijven discussiëren op het forum, maar daar kom jij geen stap mee verder. Bel ze op, leg het uit, maak je desnoods kwaad en regel een betere verbinding. Scheelt een hoop stress en zenuwen, want 1 uur overstappen is wel erg krap.

Succes, zet hem op! :thumbup:
Garry Wood
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Garry Wood »

Het zal krap worden maar er zijn nog de volgende variabele factoren:
Op de lange reis naar Seatle kan op het schema tijdwinst worden behaald, maar het tegenovergestelde kan ook het geval zijn.
Vaak is een luchtvaartmaatschappij genegen om nog wat te wachten op een vliegtuig met transfer passagiers, vooral als je met dezelfde luchtvaartmaatschappij vliegt.
In het laatste geval: mis je de aansluiting dan wordt door de luchtvaartmaatschappij (kosteloos) een nieuwe vlucht voor je geregeld.
Delta Airlines is een prima maatschappij, dus maak je geen zorgen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Garry Wood schreef:H
In het laatste geval: mis je de aansluiting dan wordt door de luchtvaartmaatschappij (kosteloos) een nieuwe vlucht voor je geregeld.
Delta Airlines is een prima maatschappij, dus maak je geen zorgen.
Klopt, wij hebben ook al een aantal keer met Delta gevlogen. Is een goede maatschappij. Het grootste probleem voor topic starter is denk ik echter dat Delta vanuit Seattle maar 1 keer per dag rechtstreeks naar Honolulu vliegt. De andere tien vluchten gaan of via Salt Lake City of via LA. Als je dus de overstap op de rechtstreekse vlucht mist, dan ben je nog eens zo'n 4 à 5 uur extra kwijt in vergelijking met de rechtstreekse vlucht. Dat is niet fijn na al zo'n lange vlucht naar Seattle. Het is daarom voor Bembi te hopen dat ze op een eerdere vlucht naar Seattle kan komen (of dat ze de overstap haalt :D ).

Martin
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Ik heb zojuist gebeld, maar KLM kan niks voor mij doen omdat de reisorganisatie dat zal moeten regelen. Het gesprek was ook een beetje onduidelijk want zei gaf aan dat de minimale overstaptijd 100 minuten bedraagt, maar toen ik zei dat ik via een reisorganisatie had geboekt zei ze dat het dan aan hun ligt wat zei hanteren als minimale overstaptijd en toen gaf ze weer aan dat het een Delta vraag was en dat ze het niet precies wist. Daarbij kon ik zelf dus niks wijzigen, maar er waren wel nog genoeg stoelen op een vlucht via San fransisco dus als ik de reisorganisatie bel kan ik wel vertellen dat er in ieder geval nog een optie over is. Daar zouden we 3 uur overstaptijd hebben. Al met al ben ik er niet veel mee opgeschoten alleen dat ik gerustgesteld ben dat er mogelijk nog een andere vlucht met stoelen naast elkaar beschikbaar is.
Daarbij heb ik maandag nog met de reisorganisatie gebeld en wil ik ze wel even de tijd gunnen :lol: maar ik had verwacht dat is een kwestie van een belletje en opgelost. Het blijft echter vervelend dat ik de reis al 8 maanden geboekt heb en alles had geplant en dat er dan zoiets onverwachts gebeurd :)
Toch ben ik tot nog toe zeer te spreken over de reisorganisatie dus ik ga er vanuit dat er nog wel een oplossing komt...alleen hoop ik op tijd zodat we geen stress meer hierover hebben, we naast elkaar kunnen zitten en dat het niet te veel geld gaat kosten. Een vlucht eerder naar Seattle is op die dag niet meer mogelijk daar er nog maar 3 stoelen apart van elkaar zijn.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Ik kan alleen maar zeggen : Bel zelf met Delta !!!
Delta Airlines schreef: If you need to contact Delta or check your flight information, go to delta.com or call 1-800-221-1212.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Of neem stoelen apart van elkaar, en probeer dat aan boord recht teb trekken.
In het ergste geval zit je een paar uur naast een vreemde, maar dat heeft mij in het verleden de leukste gesprekken opgeleverd...sterker nog, met iemand uit Oregon hebben we nog contact, en deze zomer logeert hij een paar dagen bij ons in Nederland.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer