Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis EviDuson: Atlanta - Las Vegas: te doen of niet? Tips welkom!
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis EviDuson: Atlanta - Las Vegas: te doen of niet? Tips welkom!
Hey
Wij willen op huwelijksreis van 26 mei tot 6 juni 2014.
2 jaar geleden reisden we 14 dagen de Westkust af. Het was een vrij zware route op die korte tijd maar we vonden het juist leuk om zoveel mogelijk te doen.
Nu willen we graag een andere kant ontdekken MAAR omdat Las Vegas zo goed ik meegevallen willen we dit ook graag nog eens doen.
Ik heb daarom een reisschema opgesteld alleen vraag ik mij af of het niet té veel is op die korte tijd.
Het is niet onze bedoeling om elke stad heel uitgebreid te bezoeken maar we willen wel de tijd hebben om de basiszaken te doen.
Alle tips zijn dus welkom!
Datum Weekdag Dag Route Km Tijd
26/05/2014 Maandag 1 Vlucht Brussel - Atlanta
27/05/2014 Dinsdag 2 Atlanta (Georgia) - Nashville (Tennessee) 401 3:40
Atlanta: CNN / Coca-Cola
Onderweg naar Nashville: Jack Daniel's
28/05/2014 Woensdag 3 Nashville (Tennessee) - Memphis (Tennessee) 341 3:05
Nashville: Grand Ole Opry
Memphis: BB Kings / Beale Street
29/05/2014 Donderdag 4 Memphis (Tennessee) - Dallas (Texas) 728 6:35
Memphis: Graceland
Dallas: Fort Worth by evening: Billy Bob's Honky Tonk
30/05/2014 Vrijdag 5 Dallas (Texas) - Oklahoma City (Oklahoma) 546 4:56
Dallas: Sixth floor Museum
Oklahoma City: National Stockyard maar is enkel op maandag en dinsdag waarschijnlijk?
31/05/2014 Zaterdag 6 Oklahoma City (Oklahoma) - Amarillo (Texas) 418 3:50
Oklahoma naar Amarillo: Route 66 Museum in Clinton / Philips 66 gas station / U Drop Café
1/06/2014 Zondag 7 Amarillo (Texas) - Albuquerque (New Mexico) 459 4:07
Amarillo naar Albuquerque: Midpoint café
2/06/2014 Maandag 8 Albuquerque (New Mexico) - Flagstaff (Arizona) 522 4:35
Albuquerque?
3/06/2014 Dinsdag 9 Flagstaff (Arizona) - Las Vegas (Nevada) 421 3:53
Flagstaff?
4/06/2014 Woensdag 10 Las Vegas
5/06/2014 Donderdag 11 Las Vegas
6/06/2014 Vrijdag 12 Vlucht Las Vegas - Brussel
7/06/2014 Zaterdag 13 Aankomst Brussel (Belgische tijd)
Wij willen op huwelijksreis van 26 mei tot 6 juni 2014.
2 jaar geleden reisden we 14 dagen de Westkust af. Het was een vrij zware route op die korte tijd maar we vonden het juist leuk om zoveel mogelijk te doen.
Nu willen we graag een andere kant ontdekken MAAR omdat Las Vegas zo goed ik meegevallen willen we dit ook graag nog eens doen.
Ik heb daarom een reisschema opgesteld alleen vraag ik mij af of het niet té veel is op die korte tijd.
Het is niet onze bedoeling om elke stad heel uitgebreid te bezoeken maar we willen wel de tijd hebben om de basiszaken te doen.
Alle tips zijn dus welkom!
Datum Weekdag Dag Route Km Tijd
26/05/2014 Maandag 1 Vlucht Brussel - Atlanta
27/05/2014 Dinsdag 2 Atlanta (Georgia) - Nashville (Tennessee) 401 3:40
28/05/2014 Woensdag 3 Nashville (Tennessee) - Memphis (Tennessee) 341 3:05
Nashville: Grand Ole Opry
Memphis: BB Kings / Beale Street
29/05/2014 Donderdag 4 Memphis (Tennessee) - Dallas (Texas) 728 6:35
Memphis: Graceland
Dallas: Fort Worth by evening: Billy Bob's Honky Tonk
30/05/2014 Vrijdag 5 Dallas (Texas) - Oklahoma City (Oklahoma) 546 4:56
Oklahoma City: National Stockyard maar is enkel op maandag en dinsdag waarschijnlijk?
31/05/2014 Zaterdag 6 Oklahoma City (Oklahoma) - Amarillo (Texas) 418 3:50
Oklahoma naar Amarillo: Route 66 Museum in Clinton / Philips 66 gas station / U Drop Café
1/06/2014 Zondag 7 Amarillo (Texas) - Albuquerque (New Mexico) 459 4:07
Amarillo naar Albuquerque: Midpoint café
2/06/2014 Maandag 8 Albuquerque (New Mexico) - Flagstaff (Arizona) 522 4:35
Albuquerque?
3/06/2014 Dinsdag 9 Flagstaff (Arizona) - Las Vegas (Nevada) 421 3:53
Flagstaff?
4/06/2014 Woensdag 10 Las Vegas
5/06/2014 Donderdag 11 Las Vegas
6/06/2014 Vrijdag 12 Vlucht Las Vegas - Brussel
7/06/2014 Zaterdag 13 Aankomst Brussel (Belgische tijd)
-
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Ghanzel
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Atlanta - Las Vegas: te doen of niet? Tips welkom!
Ik heb alleen ervaring met de route Atlanta, Nashville en Memphis.
Je wil heel veel zien in een paar dagen. Wat jullie in 2,5 dag willen doen, deden wij in 4 dagen.
Ik denk dat je veel mist en alleen maar aan het haasten bent. Ik zou voor die plekken meer tijd uittrekken. Ook omdat je behoorlijke afstanden aflegt.
Je wil heel veel zien in een paar dagen. Wat jullie in 2,5 dag willen doen, deden wij in 4 dagen.
Ik denk dat je veel mist en alleen maar aan het haasten bent. Ik zou voor die plekken meer tijd uittrekken. Ook omdat je behoorlijke afstanden aflegt.
2011 Rondreis Noord-Oost Amerika 2012 Rondreis Diepe Zuiden Amerika
2014 Rondreis Zuid-West Amerika 2015 Rondreis NYC en New England
2015 Orlando2017 Rondreis Florida
2014 Rondreis Zuid-West Amerika 2015 Rondreis NYC en New England
2015 Orlando2017 Rondreis Florida
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Re: Atlanta - Las Vegas: te doen of niet? Tips welkom!
Het is mogelijk, maar het wordt wel haasten/niet relaxen.EviDuson schreef:27/05/2014 Dinsdag 2 Atlanta (Georgia) - Nashville (Tennessee) 401 3:40
CNN en Coca Cola zijn beide open vanaf 10.00 uur. CNN tour duurt een uur, Coca Cola ben je ook zeker wel een uurtje zoet mee, wellicht nog wat foto's maken. Lunchen ergens? Tel drie uur voor deze twee? Dan is het nog ruim 3 uur rijden naar Jack Daniels. Als alles mee zit, ben je daar dan om 16.00 uur dus. Laatste tour is daar om 16.30 uur, dus er mag dan ook niets tegenzitten! En relaxt bij CCN/Coca Cola gaat dus ook niet. Ik zou het er niet op wagen, maar wie weet... heb je geluk

Wij zijn van Oklahoma City naar Dallas gereden en hebben toen in Oklahoma het Cowboy Museum en het National Memorial bezocht (ook hebben we het Sixth Floor Museum bezocht, maar niet op dezelfde dag). Wellicht als je het Cowboy Museum niet wilt bezoeken, zou je het kunnen combineren met het National Memorial. Deze laatste heeft echt enorm veel indruk op me gemaakt...EviDuson schreef:30/05/2014 Vrijdag 5 Dallas (Texas) - Oklahoma City (Oklahoma) 546 4:56
Zie onze blog: Dag 17: Midwest City - Arlington
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
- Amerika-newbie
Re: Reis EviDuson: Atlanta - Las Vegas: te doen of niet? Tips welkom!
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Er zitten al enkele zeer bruikbare tips in.
We weten dat het vrij haastig wordt maar we hebben daar niet zo'n probleem mee.
Hebben Grand Canyon vorige keer ook met maar 1 overnachting gedaan en over bepaalde zaken de helft van de tijd genomen dan anderen en dat viel toch nog goed mee.
Met een dochtertje van 2 thuis is het nu het moment om met ons 2 nog veel te zien tijdens onze huwelijksreis want vooraleer we kunnen terugkeren naar Amerika is het nog even wachten tot ze groter is.
We willen dus toch graag zoveel mogelijk meepikken.
Als er nog mensen zijn die nog suggesties hebben, laat maar komen!
Alvast bedankt!
We weten dat het vrij haastig wordt maar we hebben daar niet zo'n probleem mee.
Hebben Grand Canyon vorige keer ook met maar 1 overnachting gedaan en over bepaalde zaken de helft van de tijd genomen dan anderen en dat viel toch nog goed mee.
Met een dochtertje van 2 thuis is het nu het moment om met ons 2 nog veel te zien tijdens onze huwelijksreis want vooraleer we kunnen terugkeren naar Amerika is het nog even wachten tot ze groter is.
We willen dus toch graag zoveel mogelijk meepikken.
Als er nog mensen zijn die nog suggesties hebben, laat maar komen!
Alvast bedankt!
-
- Amerika-newbie
We denken na wat extra opzoekingswerk en jullie adviezenn dat het beter is van te rijden van Atlanta naar Dallas met de nodige rust en tenslotte van Dallas naar Las Vegas te vliegen.
Zo kunnen we alles rustiger bekijken.
Iemand tips over wat we in Dallas zeker niet mogen missen? En daarmee bedoel ik vooral zo lokale zaken die je kent vanuit ervaringen en niet zozeer de alledaagse gekende attracties van de stad.
Dank je!
Zo kunnen we alles rustiger bekijken.
Iemand tips over wat we in Dallas zeker niet mogen missen? En daarmee bedoel ik vooral zo lokale zaken die je kent vanuit ervaringen en niet zozeer de alledaagse gekende attracties van de stad.
Dank je!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Verstandig dat jullie wat meer rust inbouwen!
Tips over Dallas heb ik niet. Wel wil ik even inspringen in het stukje over jullie kind.
Waarom niet lekker met jullie dochtertje naar Amerika? Oké, dit is jullie huwelijksreis, dus dan misschien niet nu, maar Amerika is een land waar je prima met kleine kinderen kunt reizen. Wij zijn gegaan toen onze dochter drie jaar was en dat ging prima... Het enige is dat je het dan inderdaad wel wat rustiger moet doen.
Succes met plannen!
Tips over Dallas heb ik niet. Wel wil ik even inspringen in het stukje over jullie kind.
Waarom niet lekker met jullie dochtertje naar Amerika? Oké, dit is jullie huwelijksreis, dus dan misschien niet nu, maar Amerika is een land waar je prima met kleine kinderen kunt reizen. Wij zijn gegaan toen onze dochter drie jaar was en dat ging prima... Het enige is dat je het dan inderdaad wel wat rustiger moet doen.
Succes met plannen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1474 Weergaves
-
Laatste bericht door Laredo
-