Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Sazzo: camper rondje vanaf SF en terug
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Sazzo: camper rondje vanaf SF en terug
Graag zou ik ook onze route willen delen met jullie om eventueel nog wat verbeteringen te kunnen aanbrengen om zo alles uit deze geweldige reis te kunnen halen. Ik vertrek met mijn vriend op 26 april 2014.
26-4 Amsterdam-San Francisco
27-4 SF we hebben kaartjes om 's avonds naar Alcatraz te gaan
28- SF (deze 3 nachten hebben we geboekt)
29-4 rond 12 uur gaan we de 22 ft. camper ophalen in Hayward en rijden naar Santa Cruz of verder
30-4 Santa Cruz naar Big Sur
1-5 van Big Sur naar Santa Barbara of Ventura
2-5 Ventura naar Joshua Tree National Park
3-5 van Joshua Tree National Park naar Lake Havasu City
4-5 Havasu City naar Grand Canyon (we weten dat de North Rim nog dicht is)
5-5 Grand Canyon
6-5 GC naar Page
7-5 van Page naar Bryce
8-5 van Bryce naar Zion
9-5 van Zion naar Las Vegas
10-5 Las Vegas
11-5 LV naar Death Valley
12-5 Death Valley naar Isabelle Lake (we weten dat de Tioga Pass nog dicht is)
13-5 van Lake Isabelle Yosemite Valley (geboekt bij camping Upper Pines)
14-5 Sacremento in de hoop dat we naar een basketbal wedstrijd kunnen maar dat weten we tegen die tijd
15-5 camping geboekt vlak bij het camperbedrijf in SF
16-5 SF naar huis
Het liefst skippen we ergens nog een nachtje om op die manier tijd te vinden om nog naar Tree Rivers te gaan voordat we naar Yosemite Valley gaan, dat zal waarschijnlijk ten kosten gaan van Las Vegas maar misschien dat we aan het begin wel verder komen waardoor we aan het eind wat meer ruimte hebben. We willen dan ook verder niets vast leggen, we weten dat we dan in Grand Canyon wel een risico nemen maar dat is dan maar zo.
We rijden graag niet al te lange afstanden om gewoon rustig aan te doen en zo veel mogelijk te kunnen zien en doen.
Twee jaar geleden hebben we met een gewone auto een gedeelte van het oosten van Amerika gedaan en kwamen we er achter dat we per dag wel erg veel reden daarom willen we nu ongeveer max 400 km rijden.
Wat vinden jullie? Is dit zo goed te doen?
26-4 Amsterdam-San Francisco
27-4 SF we hebben kaartjes om 's avonds naar Alcatraz te gaan
28- SF (deze 3 nachten hebben we geboekt)
29-4 rond 12 uur gaan we de 22 ft. camper ophalen in Hayward en rijden naar Santa Cruz of verder
30-4 Santa Cruz naar Big Sur
1-5 van Big Sur naar Santa Barbara of Ventura
2-5 Ventura naar Joshua Tree National Park
3-5 van Joshua Tree National Park naar Lake Havasu City
4-5 Havasu City naar Grand Canyon (we weten dat de North Rim nog dicht is)
5-5 Grand Canyon
6-5 GC naar Page
7-5 van Page naar Bryce
8-5 van Bryce naar Zion
9-5 van Zion naar Las Vegas
10-5 Las Vegas
11-5 LV naar Death Valley
12-5 Death Valley naar Isabelle Lake (we weten dat de Tioga Pass nog dicht is)
13-5 van Lake Isabelle Yosemite Valley (geboekt bij camping Upper Pines)
14-5 Sacremento in de hoop dat we naar een basketbal wedstrijd kunnen maar dat weten we tegen die tijd
15-5 camping geboekt vlak bij het camperbedrijf in SF
16-5 SF naar huis
Het liefst skippen we ergens nog een nachtje om op die manier tijd te vinden om nog naar Tree Rivers te gaan voordat we naar Yosemite Valley gaan, dat zal waarschijnlijk ten kosten gaan van Las Vegas maar misschien dat we aan het begin wel verder komen waardoor we aan het eind wat meer ruimte hebben. We willen dan ook verder niets vast leggen, we weten dat we dan in Grand Canyon wel een risico nemen maar dat is dan maar zo.
We rijden graag niet al te lange afstanden om gewoon rustig aan te doen en zo veel mogelijk te kunnen zien en doen.
Twee jaar geleden hebben we met een gewone auto een gedeelte van het oosten van Amerika gedaan en kwamen we er achter dat we per dag wel erg veel reden daarom willen we nu ongeveer max 400 km rijden.
Wat vinden jullie? Is dit zo goed te doen?
Re: Camper rondje vanaf SF en terug
1 mei ga je met een camper niet rijden. Beter is het om eerder te stoppen, bijvoorbeeld Morro Bay of Pismo Beach.
-
- Amerika-ontdekker
Ah, zo zie je maar weer, ervaring zegt alles, bedankt voor de tip!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je weet het maar nooit met de Tioga Pass.Sazzo schreef: 12-5 Death Valley naar Isabelle Lake (we weten dat de Tioga Pass nog dicht is)
Wat zou je in Three Rivers willen doen? Ik zou zo snel mogelijk naar Yosemite rijden want daar heb je nu wel heel erg weinig tijd.
Ik vind het allemaal net iets te gehaast. Een extra dag Zion zou ook wel mooi zijn. Misschien een dag minder GC en een extra overnachting in Zion. Waar gaat jullie belangstelling naar uit, wat zijn de plannen bij de GC?
Waarom zou je niets reserveren? Voor de weekenden zou ik dat zeker doen. Annuleren kan altijd nog.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis Sazzo: camper rondje vanaf SF en terug
1/5 zou ik ook eerder stoppen, maar dan raak je moeilijk tot in Joshua Tree de volgende dag.
13/5 heb je nog een redelijke rit te doen, dan ga je niet enorm veel tijd hebben in Yosemite. De volgende dag dan naar Sacramento gaan zou ik niet doen. Blijf in Yosemite en ga de volgende dag direct naar SF.
13/5 heb je nog een redelijke rit te doen, dan ga je niet enorm veel tijd hebben in Yosemite. De volgende dag dan naar Sacramento gaan zou ik niet doen. Blijf in Yosemite en ga de volgende dag direct naar SF.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
Marianne: vanuit tree rivers kan je toch naar die mooie Sequoia bomen? Dat lijkt me prachtig of zijn die ergens anders ook nog in Yosemite Park?
In GC willen we graag een helicopter vlucht maken en als dat de eerste dag niet lukt hennen we nog een tweede dag dachten we maar dat merken we allemaal snel genoeg als we daar zijn. Maar ik begrijp dat Zion dus meer de moeite waard is?
We zullen ergens wat moeten skippen merk ik, anders Page? Of is dat ook echt wel de moeite waard?
Morro Bay ziet er erg leuk uit, goed idee Hockey!
En Marco, we zullen inderdaad Sacremento skippen.
Hoe zit het trouwens met de gezelligheid op de campings? Is er ook wel eens een barretje ofzo of is iedereen over het algemeen op zichzelf? Wij vinden het erg leuk om 's avonds ergens wat te gaan drinken namelijk.
In GC willen we graag een helicopter vlucht maken en als dat de eerste dag niet lukt hennen we nog een tweede dag dachten we maar dat merken we allemaal snel genoeg als we daar zijn. Maar ik begrijp dat Zion dus meer de moeite waard is?
We zullen ergens wat moeten skippen merk ik, anders Page? Of is dat ook echt wel de moeite waard?
Morro Bay ziet er erg leuk uit, goed idee Hockey!
En Marco, we zullen inderdaad Sacremento skippen.
Hoe zit het trouwens met de gezelligheid op de campings? Is er ook wel eens een barretje ofzo of is iedereen over het algemeen op zichzelf? Wij vinden het erg leuk om 's avonds ergens wat te gaan drinken namelijk.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Three Rivers ligt bij de zuidingang van sequoia NP. Je kunt via Three rivers het park inrijden maar dat kost je erg veel tijd en het kan zijn dat je de 198 niet mag rijden met een camper. Kijk daarvoor eens op http://www.nps.gov/seki en bekijk de kaart van het park om een idee te krijgen van de route.
Je kunt in Yosemite inderdaad ook sequoiabomen zien, bijvoorbeeld in de Mariposa grove. Dat kost je minder tijd dan de route door Sequoia NP.
In Zion heb je erg veel leuke wandelmogelijkheden. Het is wat afwisselender dan de Grand Canyon. Maar als je daar een helikoptervlucht gaat maken is 2 nachten wel mooi.
Page is zelf niet aantrekkelijk maar je hebt er Antelope Canoyn, Horseshoe bend, Lake Powell en de Glen Canyon dam. Kijk daarvoor eens op http://www.ontdek-amerika.nl onder overige bezienswaardigheden.
De campings in de parken hebben geen vertier. Je gaat er naartoe voor de natuur, niet voor de camping zelf. Er zijn vaak wel avondprogramma's in de parken.
Marianne
Je kunt in Yosemite inderdaad ook sequoiabomen zien, bijvoorbeeld in de Mariposa grove. Dat kost je minder tijd dan de route door Sequoia NP.
In Zion heb je erg veel leuke wandelmogelijkheden. Het is wat afwisselender dan de Grand Canyon. Maar als je daar een helikoptervlucht gaat maken is 2 nachten wel mooi.
Page is zelf niet aantrekkelijk maar je hebt er Antelope Canoyn, Horseshoe bend, Lake Powell en de Glen Canyon dam. Kijk daarvoor eens op http://www.ontdek-amerika.nl onder overige bezienswaardigheden.
De campings in de parken hebben geen vertier. Je gaat er naartoe voor de natuur, niet voor de camping zelf. Er zijn vaak wel avondprogramma's in de parken.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dank je wel weer! Super fijn zijn die tips zeg. We proberen dan van Lake Isabelle naar Oakhurst te rijden om de volgende dag naar Mariposa te rijden en daarna door naar de Upper Pines. Dan zien we die dag daarop wel waar we nog zin in hebben maar Sacremento komt de volgende keer wel
die slaan we dit keer over. Omdat we rond 12.00 uur moeten uitchecken is het dan mogelijk om bij de verschillende bezienswaardigheden de caravan te parkeren om een wandelingetje te maken voor dat we het park weer uit gaan? Tenzij we nog een nacht kunnen bijboeken natuurlijk maar dat zit er denk ik niet in.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1783 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 12 Reacties