Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tips planning 1e keer New York eind mei 2014 gevraagd! :)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
JoopManon
Amerika-newbie

tips planning 1e keer New York eind mei 2014 gevraagd! :)

Bericht door JoopManon »

Hallo allemaal,

Ook wij *mijn vriend en ik* verheugen ons enorm op onze vakantie naar New York! Wij zullen er 7 dagen zijn, vanaf 29 mei.

Ik heb een planning bedacht en ik zou graag jullie mening horen. Het liefste wil ik lekker door alle wijken van New York slenteren, goed eten en drinken, een beetje shoppen hier en daar en de bekende bezienswaardigheden spotten. Ik houd niet van musea.

Willen jullie je mening geven over de volgende planning:

Donderdag
aankomst JFK 11.25 uur, ongeveer om 14.00 uur (?) aankomst hotel
- Wandelen Times Square
- Hop on Hop off bus (downtown Loop)
Vrijdag
- Metro naar Brooklyn, bezoek aan Botanical Garden en Bergen Street
- Lopen vanaf de Brooklyn Bridge naar Manhattan
- Meatpacking District
- Little Italy / China Town
Zaterdag
- Shoppen 5th avenue onderkant van Central Park
- Greenwich Village
Zondag
- Gospeldienst 10.00 uur Times Square Gospelkerk (of die in Harlem?)
- Bezoek aan Central Park, incl. lunchen
- ’s avonds SoHo
Maandag
- Vrijheidsbeeld
- Wall Street
- Empire State Building (’s avonds)
Dinsdag
- Rockefeller Center ’s ochtends
- Grand Central
- Bronx Zoo
- New York Yankees 19.00 uur
Woensdag
- Overige wijken e.d. bekijken die we nog niet gezien hebben

Wat mis ik absoluut nog in jullie ogen en welke dingen kun je beter wel en niet combineren (ivm reistijd bijvoorbeeld)? Is bovenstaande te veel of juist te weinig?

Super bedankt voor de hulp en tips :)!!!

Groet,

Manon
Bennogr
Amerika-expert

Re: tips planning 1e keer New York eind mei 2014 gevraagd! :)

Bericht door Bennogr »

Goed te zien dat je ook iets meer van Brooklyn in je programma hebt opgenomen. Maar Bergen Street??? Ik heb in Bergen Street gewoond (wel aan de 'verkeerde' kant van Flatbush Avenue, aan de andere kant dan Park Slope). Maar tenzij je een pelgrimstocht wil maken naar mijn voormalige woning (572), is er niet echt veel te doen in die straat. Tenzij je natuurlijk een eigen reden hebt om juist naar die straat te gaan. Vanderbilt Avenue (vlak naast Flatbush, is leuker en heeft een aantal restaurants/koffiehuizen.

En als je toch in de Botanische Tuin bent, neem dan meteen het Brooklyn Museum mee, niet alleen moderne 'kunst' maar helemaal bovenin ook een verplaatst oorspronkelijk Nederlands boerenhuisje. Plus er is in Prospect Park, naast de dierentuin daar, een 'levend museum', ook een huisje uit de tijd dat Brooklyn nog Breuckelen heette.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Garry Wood
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Garry Wood »

Ik mis de boottocht met de Circle Line om Manhattan heen, of de boottocht vanaf Battery Island aan de kop van Manhattan, met een bezoek aan Liberty Island + Ellis Island.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik weet niet of je volgorde ook de volgorde is die per dag wilt aanhouden. Maar dan is de vrijdag niet helemaal handig, Meatpacking zou ik dan aan het einde doen. Sowieso wel leuk om wanneer je daar bent ook naar de High Line te gaan, een park aangelegd op een oude spoorbaan. Maandag heb je denk ik ook nog tijd over (zeker als je Ellis Island niet doet, maar misschien bedoel je dat samen met het Vrijheidsbeeld).

De eerst ochtend ben je door de jetlag waarschijnlijk vroeg wakker, dus is het vaak handig om een activiteit te plannen waar bijvoorbeeld vaak lange wachtrijen zijn zoals het Vrijheidsbeeld.

Verder zou ik me niet te veel vastpinnen aan de dagen. Sommige dagen kan het weer bijvoorbeeld tegenvallen en dan is het zonde als je op het Empire State Building staat?

Jullie doen geen enkel museum? Je hoeft niet van kunst ofzo te houden, er zijn er talloze in NY!
infinityland
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door infinityland »

wij gaan over 11 dagen en bezoeken ook geen enkel museum... is dat echt zo zonde? :oops:
http://jmnyc15.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik vind van wel! Haha.. Maar het belangrijkste is dat je alleen maar dingen doet die je zelf leuk vindt, en niet "omdat het moet".

Maar er zijn zoveel musea in alle soorten en maten. Een aantal grote namen:
Guggenheim - Alleen al een bezoekje waard vanwege het gebouw
Met - Grote kunstcollectie in alle soorten en maten
MoMa - Moderne kunst
American Museum of Natural History - Natuurhistorisch museum (niks geen kunst dus ;) )
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Dinsdag begrijp ik niet.

Je gaat 's avonds naar Top of The Rock en naar de Yankees...
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen