Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen betreft K1 Visum

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Wilko
Amerika-ontdekker
Partner van: Kayla
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Vragen betreft K1 Visum

Bericht door Wilko »

Hi Aquel,

Ja ik ben er wel gerust over inderdaad. Na met een aantal mensen er over gesproken te hebben die hetzelfde proces hebben doorstaan. Bedankt voor je reacties.

Ik ga zeker nog op en top genieten van mijn tijd hier. En ik bedoel ik zie mijn Amerikaanse vriendin (binnen twee weken verloofde) nog zo'n 3-4 maanden dit jaar. Dus wij hebben niks te klagen vergeleken vele andere met zo'n long distance relationship.

Als ik binnenkort nog eens vragen heb kom ik zeker bij je terug. Nogmaals bedankt!
14 Mei '14 K1 procedure gestart --> 29 Mei '14 I-129F approval door USCIS --> 2 Juli '14 Medisch Examen --> 17 Juli '14 Interview

Volg ons leven in Amerika op http://www.levenalseenkoning.nl
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

USInsider schreef:(...)
Maar nu heb ik weer ! een vraagje.
Je zegt dat I-129F petitie van zes tot negen maanden kan duren.
Heb je daar de K-1 applicatie in meegeteld ? Of heb je daar apart een periode voor ? Indien ja, hoe lang ?
Tenslotte hoe lang denk je dat je I-485 gaat duren ? Een half jaar, langer ?

Alles bij elkaar wordt het toch een vrij lange tijd inderdaad.

Alvast dank !
Hahaha, sorry dat ik moet lachen, maar ik verbaas me er iedere keer weer over hoezeer jij de I-129F apart ziet van de K-1 aanvraag. :lol:
De gemiddelde processing time van de I-129F petitie staat op dit moment weer op 5 maanden, maar ga voor die petitie gerust uit van 6 - 8 maanden (wat eerder komt, is natuurlijk mooi meegenomen).
Nadat je de NOA2 ontvangt voor die petitie gaat er gemiddeld 1 - 3 weken overheen voor je bericht van het consulaat krijgt. (Vaak krijgen mensen namelijk geen bericht van het NVC na de NOA2).
Dit is een checklist met een aantal documenten die je online kunt printen vanaf hun website en de I-134 (Affidavit of Support) documenten die je z.s.m. naar hen op moet sturen.
Zodra zij die laatste documenten van de checklist hebben ontvangen plannen ze je interview, wat gemiddeld een maand daarna is. De medische keuring vindt vaak plaats +- een week voor het interview.
Ga na de NOA2 (dus na het volledige proces van de I-129F petitie) uit van 1 maand bovenop die tijd. (Mits je alles van de checklist gereed hebt liggen, vandaar; zorg dat je alles voor de I-134 bijtijds van je verloofde hebt ontvangen na de NOA1). Als je niet in staat bent alles meteen op te sturen, omdat je nog op een document moet wachten komen die paar dagen (etc.) er natuurlijk bovenop.

Wij hebben de I-129F petitie 2 oktober 2012 opgestuurd, NOA1 op 4 oktober 2012 ontvangen en NOA2 op 29 april 2013 ontvangen. Helaas had ik niet al mijn (nu) man's financiële papieren binnen, dus toen ik op 15 mei 2013 (2 weken later) de checklist van het consulaat ontving, kon ik nog niet meteen alles versturen. Ik heb alles op 8 juni 2013 verzonden, kreeg op 14 juni 2013 bericht terug met mijn interviewdatum die gepland was voor 25 juli 2013 (ruim een maand later). Nu moet ik wel zeggen dat dat natuurlijk midden in de zomer viel en ik niet zeker weet of drukte met toeristenvisa destijds ook meespeelde met de wachttijd voor het interview, maar toch. Als je van mij wilt aannemen dat het beter is je papieren gereed te houden voor de checklist, zodat je het gelijk kunt versturen zodra je bericht krijgt, kan dat toch gauw 3 weken besparen. Dat kan na maaaaaaaaaaanden wachten, toch een wereld van verschil maken. :roll:

Wat betreft de I-485 maak ik me niet zo heel druk. Ik ben hier nu, heb alles opgestuurd, dus in principe totdat ik mijn GC krijg ben ik hier legaal als 'adjustment applicant' of iets dergelijks. Inmiddels heb ik mijn werkvergunning ontvangen (3 maanden na de aanvraag - tegelijk verstuurd met de AOS) en kon ik meteen dezelfde dag dat ik mijn EAD kaart in de post ontving aan het werk. Ik ben ook actief op visajourney.com en van alles wat ik in al deze maanden heb kunnen lezen ga ik op dit moment uit van een wachttijd van 6 maanden - 2 jaar (in het ergste geval). Sinds vorige maand staat mijn status op: "Your I485, APPLICATION TO REGISTER PERMANENT RESIDENCE OR TO ADJUST STATUS is now ready for interview scheduling." Wat alleen maar betekent: "The amount of time your application will remain in this step will vary by office and is largely determined by the number of cases ahead of yours." Het wachten op een GC is een stuk draaglijker dan het wachten op je K-1 visum, want je bent inmiddels bij elkaar en je bent niet 'bewust' aan het wachten op iets. :wink:
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Kastelke, hij kan altijd iets langer in Nederland blijven, niet ideal maar zou wel kunnen. Ik ben later ook gewoon op papier getrouwd. Ik zelf had daar niet zoveel moeite mee. Ik was aan het werk bij mijn schoonfamilie, mijn vrouw kwam binnen, even snel tekenen en het was gedaan. Wat overigens wel grappig is is dat ik die datum altijd moeilijk kan herinneren. Ik herinner mij wel de datum van ons trouwfeest, maar dat is niet onze officiele trouwdatum lol.

Vanka waar ik Colorado woon je nu? Heb je al een baan gevonden?
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Vanka, inderdaad ! Het een gaat over in het ander dus je kunt het ook als een geheel zien.
Maar je verloofde moest de petitie indienen in de US en jij moest in Ned. je visum aanvragen.

Nog een vraagje - mbt. een andere discussie - heb jij iedere keer een officiele 'originele' copie bijgesloten van je geboortebewijs of heb je van dat geboortebewijs zelf een kopietje gemaakt en dat bijgesloten ?
Ik begin de indruk te krijgen dat het in 'onze tijd' toch wat lastiger was allemaal.
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

@Aquell: Op dit moment wonen we in Fraser ongeveer 2 uur ten noord-westen van Denver. We gaan overigens over 2 weken naar Gaithersburg, Maryland verhuizen. Kan vanuit daar met de metro naar D.C. :mrgreen: Oh en ik heb dezelfde dag dat ik m'n EAD ontving, meteen een baantje bemachtigt als 'rental technician' bij een ski- en snowboardverhuur. Zoals met veel banen hier is het gewoon een duur woord voor iets simpels; laarzen, helmen, skistokken en skis met de juiste maten verstrekken. :clap:

@USInsider: Wat betreft het geboortebewijs vragen ze hier om een 'certified copy' bij bijna alles. Ik heb toen ik mijn origineel bij het gemeentehuis opvroeg meteen naar die certified copies gevraagd, maar ze zeiden dat het precies hetzelfde is als nogmaals een origineel opvragen, aangezien je daar ook leges over moet betalen. Heb dus maar gewoon een aantal originelen opgevraagd (wat naar mijn idee gewoon een stel 'certified copies' waren, aangezien je volgens mij maar 1 origineel van iets kan hebben). Denk dat ze het "origineel" ergens in 't gemeentearchief houden, lol. :roll:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dankjewel. Ik vind het ook verwarrend. Een geboortebewijs is inderdaad op zich een kopie - je krijgt het 'origineel' niet mee. Vroeger was dat een inschrijving in een dik boek. Nu is het een entry in een computer (?)
Maar het is wel een officiele kopie. Ik heb ook altijd 'originele' kopieen aangeleverd net als jij dus.

Rental Technician - nog beter voor je resume dan Associate !
GAfuture
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door GAfuture »

Dag allemaal,

Wat fijn om hier al jullie ervaringen, tips en tricks te lezen ten aanzien (van de aanvraagprocedure) van het K-1 visum. Ik moet eerlijk bekennen dat de visa nummers mij soms ook 's nachts achtervolgen, maar dit is waarschijnlijk de pre-marriage stress... Zelf ben ik vorig jaar augustus (2013) ten huwelijk gevraagd door mijn Amerikaanse partner. Sinds februari dit jaar zijn wij gestart met de aanvraag van het K-1 visum, omdat wij er in eerste instantie van uit waren gegaan dat dit niet nodig zou zijn, maar helaas. Gelukkig weten wij nu beter. NOA1 (casenummer) hebben wij inmiddels binnen en voor mij is het nu met spanning wachten tot "DE" envelop op de deurmat valt (zoals ik het nu begrijp na het lezen de voorgaande posts).

Waar ik me wel enigszins 'zorgen' over maak is het maken van korte trips naar de VS binnen deze procedure. De afgelopen 4 jaar heb ik moeiteloos (met een ESTA) heen en terug kunnen reizen, maar nu de procedure loopt voor het K-1 visum, begrijp ik van Vanka dat het wel aan te raden is om bewijsmateriaal mee te nemen op mijn eerstvolgende trip (die natuurlijk ook al gepland is) en dat er een kans bestaat dat ik op de eerste, beste vlucht terug naar Nederland gezet kan worden. Is er nog iemand die iets meer kan vertellen over zijn/haar ervaring met het reizen naar de VS tussen NOA1 en NOA2?

Dank jullie wel alvast voor het antwoorden!

Newbie - GAfuture
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Hoi Gafuture,

ik heb op pagina 1 van dit topic al iets over mijn ervaring geschreven.

Heel veel succes met het doorlopen van het k1 visum process
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
GAfuture
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door GAfuture »

Beste Aquell,

Dank voor je reactie. Ik heb alle comments nog even teruggelezen en vond inderdaad jouw bevindingen met het heen en weer reizen tussen NL en de VS gedurende de K-1 visum aanvraag. Ik maak me nu iets minder zorgen en ik ga in ieder geval voorbereid 'op vakantie'. Hopelijk wordt dit de laatste vakantie trip, maar als ik het hier allemaal zo lees, kan er nog van alles gebeuren en is het vooral een kwestie van tijd...

Grtz,
GAfuture
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer