Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tunnelmensen in Las Vegas
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Tunnelmensen in Las Vegas
Het is geen 'nieuw' nieuws, maar wel heftig nieuws. De tunnelmensen onder Las Vegas. Afgelopen zomer was ik in Las Vegas, wetende van dit verhaal. Je merkt er op straat niets van, maar het is toch een bizar idee dat er meer dan duizend mensen ónder Las Vegas leven in plaats van in Las Vegas. Ik blijf het een bizarre gedachte vinden. Wat vinden jullie? Kenden jullie het verhaal? Wat is jullie gedachte?
Mijn mening: ik vind het vreselijk om te zien dat er mensen zijn die zo moeten leven. Aan de andere kant is het uiteindelijk wel hun eigen beslissing om liever zo te leven dan van hun verslaving af te komen. Dubbel gevoel dus.
(Wie het verhaal niet kent, vandaag heb ik er een stukje over geschreven op mijn site: http://travelbysan.nl/leven-in-de-tunne ... las-vegas/)
Mijn mening: ik vind het vreselijk om te zien dat er mensen zijn die zo moeten leven. Aan de andere kant is het uiteindelijk wel hun eigen beslissing om liever zo te leven dan van hun verslaving af te komen. Dubbel gevoel dus.
(Wie het verhaal niet kent, vandaag heb ik er een stukje over geschreven op mijn site: http://travelbysan.nl/leven-in-de-tunne ... las-vegas/)
2010: Florida
2012: Zuidwesten
2013: Las Vegas
2014: Utah & Colorado
2015: Gepland: van New York naar Miami
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Tunnelmensen in Las Vegas
Het doet me een beetje denken aan de fictie van Gotham City. Leven onder de stad.
Ik heb hier ooit over gelezen dat dit in New York en Los Angeles voor zou komen. Van Las Vegas wist ik het niet, ook overigens niet dat er zo'n groot rioolsysteem onder de stad lag. Die foto's in de link in je artikel zijn idd. schrijnend.
Ik heb hier ooit over gelezen dat dit in New York en Los Angeles voor zou komen. Van Las Vegas wist ik het niet, ook overigens niet dat er zo'n groot rioolsysteem onder de stad lag. Die foto's in de link in je artikel zijn idd. schrijnend.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik ken de fictie van Gotham City niet, maar het intrigeert mij wel, dus daar ga ik eens naar op zoek.
Ik wist het weer niet van New York en Los Angeles. Ga er eens naar op zoek. Las Vegas heeft een immens rioolsysteem, zeker vanwege de flashfloods die er wel eens voor kunnen komen. Maar je kunt je niet voorstellen toch dat daar mensen wonen en zomaar van de één op de andere dag weg gespoeld kunnen worden. Ik kan niet wennen aan het idee, zo bizar (en misschien maar goed ook).
Ik wist het weer niet van New York en Los Angeles. Ga er eens naar op zoek. Las Vegas heeft een immens rioolsysteem, zeker vanwege de flashfloods die er wel eens voor kunnen komen. Maar je kunt je niet voorstellen toch dat daar mensen wonen en zomaar van de één op de andere dag weg gespoeld kunnen worden. Ik kan niet wennen aan het idee, zo bizar (en misschien maar goed ook).
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ja, de foto's zijn schrijnend hè.. Het filmpje daarentegen is minder heftig omdat de mensen er daar nog relatief 'gezond' uit zien, zeker in tegenstelling tot de foto's.PSVwally schreef:Die foto's in de link in je artikel zijn idd. schrijnend.
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Was laatst een uitzending bij doctor Phill over een moeder van 4 dochters die ook in Vegas in de tunnels leefde en er werd weggehaald. Dat hadden ze al eerder geprobeerd. Helaas toen niet gelukt. Ik hoop dat het nu wel gelukt is. Soms lijkt het veiliger om in een situatie te blijven hangen, hoe uitzichtloos deze ook is.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik ben normaal niet zo'n dr. Phil fan, maar heb je toevallig een datum of uitzendingnaam? Die wil ik wel graag terug zien.
En je hebt gelijkt inderdaad, soms lijkt het inderdaad veiliger om in een situatie te blijven hangen, hoe uitzichtloos ook.
En je hebt gelijkt inderdaad, soms lijkt het inderdaad veiliger om in een situatie te blijven hangen, hoe uitzichtloos ook.
Een deel van de daklozen is niet verslaafd of is verslaafd geraakt door dakloosheid. Het anti-drugsbeleid van de overheid maakt het er niet beter op. Op WallStreet zijn een lijntje niet zo uitzonderlijk te zijn op parties. Armere mensen doen crack cocaine of, zoals waar ik woon, een nog goedkopere drug: methamphitamine. Meth tast de hersenen aan.
Het sluiten van psychatrische instellingen in de vorige eeuw heeft als gevolg dat meer mensen met problemen op straat belanden - of in de gevangenis.
Waar ik woon zijn geen tunnels maar er is wel een freeway overpass system. Vlgs. de getallen wonen er hier (Fresno greater area) ong. 3000-4000 permanent daklozen onder die overpasses. Of in de shelter of in de houten schuurtjes die de gemeente helpt bouwen en men 'City of Hope' heeft gedoopt. Dat gebeurde nadat de gemeente daklozen-kampementen een paar keer had opgeruimd, persoonlijke bezittingen van een aantal daklozen had weggegooid en een lawsuit van een paar miljoen verloor.
Hiervoor woonde ik in een ander gebied in CA. Daar hadden daklozen een kampement in een droge rivierbedding. Toen het opeens hard ging regenen moest de county als de hazen als die mensen laten weghalen. Hun spulletjes spoelden wel weg.
Mensen worden vaak dakloos door ziekte, ontslag, scheiding, alcoholisme, drugsgebruik, enz. Helaas is er ook een groot aantal veteranen die het niet lukt zich terug te voegen in de samenleving. Voor dakloze vrouwen is het een double whammy vanwege sexueel geweld.
Enige tijd geleden probeerde een aantal tieners hier een dakloze dood te schoppen. Niet de eerste keer dat zoiets gebeurde. Maar deze dakloze ging niet snel genoeg kapot. Daarop werd het hondje dat hij bij zich had afgepakt, en doodgetrapt.
Het sluiten van psychatrische instellingen in de vorige eeuw heeft als gevolg dat meer mensen met problemen op straat belanden - of in de gevangenis.
Waar ik woon zijn geen tunnels maar er is wel een freeway overpass system. Vlgs. de getallen wonen er hier (Fresno greater area) ong. 3000-4000 permanent daklozen onder die overpasses. Of in de shelter of in de houten schuurtjes die de gemeente helpt bouwen en men 'City of Hope' heeft gedoopt. Dat gebeurde nadat de gemeente daklozen-kampementen een paar keer had opgeruimd, persoonlijke bezittingen van een aantal daklozen had weggegooid en een lawsuit van een paar miljoen verloor.
Hiervoor woonde ik in een ander gebied in CA. Daar hadden daklozen een kampement in een droge rivierbedding. Toen het opeens hard ging regenen moest de county als de hazen als die mensen laten weghalen. Hun spulletjes spoelden wel weg.
Mensen worden vaak dakloos door ziekte, ontslag, scheiding, alcoholisme, drugsgebruik, enz. Helaas is er ook een groot aantal veteranen die het niet lukt zich terug te voegen in de samenleving. Voor dakloze vrouwen is het een double whammy vanwege sexueel geweld.
Enige tijd geleden probeerde een aantal tieners hier een dakloze dood te schoppen. Niet de eerste keer dat zoiets gebeurde. Maar deze dakloze ging niet snel genoeg kapot. Daarop werd het hondje dat hij bij zich had afgepakt, en doodgetrapt.
Laatst gewijzigd door USInsider op 05 apr 2014, 06:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Ik ben jaren geleden eens door de tunnels onder Grand Central Station gelopen. Je gaat een ladder af door een gat in de muur van 1 van de perrons en dan kom je in de ruimtes waar de generatoren en de verwamingsketels staan die Grand Central bedienen. Tunnels waren goed onderhouden en lekker warm in de winter, beter dan onder een brug, maar dat is dan ongeveer het enige "voordeel". Ik vermoed dat er nog steeds mensen in die tunnels "wonen". Plus er zijn ongetwijfeld meer "schuilplaatsen" in New York, ben er alleen nooit naar op zoek geweest.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Maar je hebt het verschijnsel van mensen op zoek naar shelter ook in Europa. Waar het dan veelal ongedocumenteerde of gemarginaliseerde migranten zijn.
Ik herinner me dat jaren geleden in Spanje en Italie immigranten op begraafplaatsen leefden. En een groot deel daarvan werkte los-vast. Ik weet niet of dat nog zo is ?
Ik denk dat alle grote steden in meer welvarende landen dergelijke schuilplaatsen hebben.
In de US trekken daklozen vaak naar gebieden waar het klimaat year-round te doen is zoals CA. Hoewel het er 's winters kouder kan zijn dan je verwacht. Afgelopen winter is inderdaad hier een dakloze doodgevroren.
Ik herinner me dat jaren geleden in Spanje en Italie immigranten op begraafplaatsen leefden. En een groot deel daarvan werkte los-vast. Ik weet niet of dat nog zo is ?
Ik denk dat alle grote steden in meer welvarende landen dergelijke schuilplaatsen hebben.
In de US trekken daklozen vaak naar gebieden waar het klimaat year-round te doen is zoals CA. Hoewel het er 's winters kouder kan zijn dan je verwacht. Afgelopen winter is inderdaad hier een dakloze doodgevroren.
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Edne schreef:Ik ben normaal niet zo'n dr. Phil fan, maar heb je toevallig een datum of uitzendingnaam? Die wil ik wel graag terug zien.
Ik heb hem gevonden op Dr.Phil.com
Op deze plek staat ook een link naar deel 1, het zijn twee afleveringen.
http://drphil.com/shows/show/2038/
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Helemaal eens met bovenstaande antwoorden. Het is natuurlijk niet alleen maar in Las Vegas. Het is in elke grote stad een probleem. En eens dat de regering hier wel een rol in heeft gehad, met het sluiten van de daklozenopvang e.d. Spannend dat je daar naar binnen bent geweest in NY Bennogr! Zou ik echt niet gedurfd hebben (maar ik ben een vrouw, wellicht scheelt dat ook...). En Moniquemichiel, dank voor de link! Ik ga deze vandaag kijken 

- bedeve
- Amerika-expert
Ach je bent jong,leuke baan,iets te duur huis,nog iets te veel consumptie in je geldbesteding, maar je verdiend leuk.
Als je dan je baan kwijt raakt, is het snel uit met je consumptie, en ook met je leuke huis.
Je moet toch wat...
Zijn degenen die nog een van over hadden uit betere tijden nog beter af
The homeless sleeping under a city that never sleeps
" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je dan je baan kwijt raakt, is het snel uit met je consumptie, en ook met je leuke huis.
Je moet toch wat...
Zijn degenen die nog een van over hadden uit betere tijden nog beter af
The homeless sleeping under a city that never sleeps
" onclick="window.open(this.href);return false;
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Sorry maar hier moet ik op reageren. De geschiedenis wordt nl. zoals altijd herschreven door de winnaars.
Met name de WSJ is daar een meester in.
Opeens is de hele crisis veroorzaakt door 1. de overheid die regelgeving instelde om meer mensen een kans op een eigen huis te te geven.
2. Al die domme mensen die een huis, of teveel huis, of teveel huzien kosten net op het verkeerde moment.
Daarbij wordt dan doodleuk de rol van de banken en de top - die miljoenen en miljoenen verdienden zonder enig idee te hebben waar ze mee bezig waren - vrolijk onder het tapijt geschoven. Idem projektontwikkelaars, grote bouwers, makelaarsbedrijven, bemiddelaars van leningen, Fannie, Freddie, politici.
Als er naar Ms. Born was geluisterd en de derivatives market was gereguleerd op tijd, had het niet zo een vaart hoeven lopen. (Maar ja ze was een vrouw en dat schoffelt toch makkelijker onder.)
Nu was er amoreeel gedrag en hebzucht mogelijk. Degenen die de ellende hebben veroorzaakt zijn er nooit op aangesproken. Sterker nog, belastingbetalers mochten hun huid helpen redden. Nu maakt men weer forse bedragen op Wall Street.
In de krant deze week: corporate winsten zijn nog nooit zo hoog geweest als nu, over de afgelopen 85 jaar gezien. De inkomens zijn in de US op hun laagste punt gezien/verrekend over de afgelopen 65 jaar. Toegegeven dit zijn statistische gemiddelden. Maar toch een teken aan de wand.
Met name de WSJ is daar een meester in.
Opeens is de hele crisis veroorzaakt door 1. de overheid die regelgeving instelde om meer mensen een kans op een eigen huis te te geven.
2. Al die domme mensen die een huis, of teveel huis, of teveel huzien kosten net op het verkeerde moment.
Daarbij wordt dan doodleuk de rol van de banken en de top - die miljoenen en miljoenen verdienden zonder enig idee te hebben waar ze mee bezig waren - vrolijk onder het tapijt geschoven. Idem projektontwikkelaars, grote bouwers, makelaarsbedrijven, bemiddelaars van leningen, Fannie, Freddie, politici.
Als er naar Ms. Born was geluisterd en de derivatives market was gereguleerd op tijd, had het niet zo een vaart hoeven lopen. (Maar ja ze was een vrouw en dat schoffelt toch makkelijker onder.)
Nu was er amoreeel gedrag en hebzucht mogelijk. Degenen die de ellende hebben veroorzaakt zijn er nooit op aangesproken. Sterker nog, belastingbetalers mochten hun huid helpen redden. Nu maakt men weer forse bedragen op Wall Street.
In de krant deze week: corporate winsten zijn nog nooit zo hoog geweest als nu, over de afgelopen 85 jaar gezien. De inkomens zijn in de US op hun laagste punt gezien/verrekend over de afgelopen 65 jaar. Toegegeven dit zijn statistische gemiddelden. Maar toch een teken aan de wand.
Laatst gewijzigd door USInsider op 08 apr 2014, 01:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Baksteen666
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Achteraf is het altijd makkelijk om te oordelen. Zo ook over mensen die huizen hebben gekocht op een achteraf genoemd verkeerd moment.
Dit zijn ook de dingen die je ook vaker hoort dan de echte oorzaak. Dus of geschiedenis wordt herschreven weet ik niet, maar misschien praten mensen liever over problemen dan over oorzaken.
Dit zijn ook de dingen die je ook vaker hoort dan de echte oorzaak. Dus of geschiedenis wordt herschreven weet ik niet, maar misschien praten mensen liever over problemen dan over oorzaken.
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Dat is ook algemeen bekend, mensen praten liever over problemen dan over oorzaken. En wat je zegt over huizen kopen op het verkeerde moment. Dat is altijd achteraf praten. Op het moment zelf is het moment nooit verkeerd, anders zou je het nooit gedaan hebben. Dus inderdaad een wassen neus 

Het vervelende van het 'herschrijven' is dat de echte schuldigen niet zijn aangesproken op hun wandaden. En ze kunnen gewoon doorgaan. En dat doen ze ook, alweer miljoenen verdienend. Terwijl main street USA nog steeds probeert erbovenop te krabbelen.
Plus de echte gedupeerden zijn veelal gewone mensen. Vaak nieuwkomers die niet goed Engels spreken. En die nu alles kwijt zijn.
'Wallstreeters' aan de top die verliezen dreigden te lijden konden profiteren van steun verplicht gegeven door belasting betalers. Ik zag pas de documentaire 'Hank' over Paulson die nog steeds denkt dat het niet te voorkomen was (duh !) en dat hij het reuze goed heeft gedaan om een 'echte' crisis te voorkomen (dubbel duh.) Geen van zijn maten heeft iets terug hoeven te geven van de - in mijn ogen - gestolen miljoenen. Mozillo kreeg een 'slap on the wrist' en een minimale boete. Die werd door zijn verzekeraar betaald.
Plus de echte gedupeerden zijn veelal gewone mensen. Vaak nieuwkomers die niet goed Engels spreken. En die nu alles kwijt zijn.
'Wallstreeters' aan de top die verliezen dreigden te lijden konden profiteren van steun verplicht gegeven door belasting betalers. Ik zag pas de documentaire 'Hank' over Paulson die nog steeds denkt dat het niet te voorkomen was (duh !) en dat hij het reuze goed heeft gedaan om een 'echte' crisis te voorkomen (dubbel duh.) Geen van zijn maten heeft iets terug hoeven te geven van de - in mijn ogen - gestolen miljoenen. Mozillo kreeg een 'slap on the wrist' en een minimale boete. Die werd door zijn verzekeraar betaald.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Maar is dat in Nederland (en de rest van de wereld) niet net zo?USInsider schreef:Het vervelende van het 'herschrijven' is dat de echte schuldigen niet zijn aangesproken op hun wandaden. En ze kunnen gewoon doorgaan. En dat doen ze ook, alweer miljoenen verdienend. Terwijl main street USA nog steeds probeert erbovenop te krabbelen.
-
- Amerikafan
Jeetje, ik schrik wel even van het tunnelmensen verhaal. Ik wist dat niet, eigenlijk wel logisch wanneer je erover nadenkt. In veel steden zijn mensen dakloos dus ook in Las Vegas.
Edne, niet in de omvang die het hier snel aanneemt - en van gedupeerden en van bedragen 'verdiend'. De US is een groot land dus er zijn grotere massa's op te lichten. Maar dat is niet de enige reden. Er is hier zoveel niet gereguleerd en als het al gereguleerd is, het zijn de lobbyisten van de 'haves' die de wetgeving helpen schrijven.
Politici - en de meesten zijn beroepspoliticus - hebben giga bedragen nodig om herkozen te worden. Plus er is een soort van draaideur tussen WallStreet en Capitol Hill. Dus beperkingen, straffen, nee want morgen kunnen betrokkenen (weer) je collega's zijn.
Veel vormen van oplichting zijn enigszins legaal en derhalve mogelijk.
Iedereen hier denkt dat-ie ook rijk kan worden uiteindelijk - dus is tegen 'te veel' regelgeving.
Door de illusie van de 'US Dream' zijn de mensen hier vrij makkelijk op te lichten.
En ja de rest van de wereld is ook behoorlijk in de vernieling geholpen door de hebzucht van WallStreet.
Politici - en de meesten zijn beroepspoliticus - hebben giga bedragen nodig om herkozen te worden. Plus er is een soort van draaideur tussen WallStreet en Capitol Hill. Dus beperkingen, straffen, nee want morgen kunnen betrokkenen (weer) je collega's zijn.
Veel vormen van oplichting zijn enigszins legaal en derhalve mogelijk.
Iedereen hier denkt dat-ie ook rijk kan worden uiteindelijk - dus is tegen 'te veel' regelgeving.
Door de illusie van de 'US Dream' zijn de mensen hier vrij makkelijk op te lichten.
En ja de rest van de wereld is ook behoorlijk in de vernieling geholpen door de hebzucht van WallStreet.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
@ USInsider, tja, feit blijft dat er door keuzes van mensen bepaalde ontwikkelingen in een land beïnvloed worden. Het enige dat ik wil is kenbaar maken dat de American Dream niet voor iedereen geldt en dat het dus heel goed mogelijk is om als normaal, hard werkend mens óók alles kan verliezen en letterlijk in de goot terecht kan komen. Het is momenteel het meest gelezen artikel op mijn site, ik vind het bizar dat zo weinig mensen hier van wisten (inclusief mijzelf!)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties