Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bassievanes: tips voor rondreis Zuidwest

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Bassievanes
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Bassievanes: tips voor rondreis Zuidwest

Bericht door Bassievanes »

Beste,
wij willen de volgende camperrondreis maken de komende zomer

Aankomst LA
Dag LA
Dag LA- palm springs
Palm springs- joshua tree- bullhead city
Bullhead city -grand canyon
Grand canyon
Grandcanyon- Lake powell
Lake powell -bryce canyon
Bryce Canyon
Bryce Canyon-Zion
Zion-Las vegas
Las vegas
Las vegas - Death valley - Yosemite NP
Yosemite NP
Yosemite- sacramento
Sacramento -Sanfrancisco
SF
SF
SF- monterey
Monterey-santa barbara
Santa barbara - laguna beach
Laguna beach
Laguna beach
Laguna beach

Wat vinden jullie van de route, zijn er nog goede tips, de meeste zaken liggen namelijk nog niet vast en kunnen we nog aanpassen?

Hebben jullie nog goede tips voor eventuele campgrounds, we reizen met 3 campers en elk een gezin met een kind van 1 jaar.

Gr,
Bas
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Tips voor rondreis Zuidwest

Bericht door Marcopstal »

Voor Bryce Canyon heb je geen twee dagen nodig, voor Zion is dit eerder nodig. Je zou dus best 1overnachting Bryce doorschuiven naar Zion.

Las Vegas - Death Valley - Yosemite is eigenlijk onhaalbaar op één dag, zeker met een camper. Daarenboven mag je normaal niet in Death Valley met de camper (van het verhuurbedrijf). Je voorziet best een overnachting voor je de bergen over gaat in bvb Mammoth Lakes. Dan heb je tijd om onderweg iets te bezoeken zoals bvb Mono Lake en Bodie.

Monterey - Santa Barbara is te ver voor één dag, zeker als je onderweg wil stoppen bij wat er te zien is. Best is niet verder te rijden dan Pismo Beach.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tips voor rondreis Zuidwest

Bericht door Martin & Marianne »

Hebben jullie al een camping vastgelegd in Yosemite? Wanneer gaan jullie precies? Als er nog niets is vastgelegd kijk dan hier voor het reserveren. Als jullie pas na 15 augustus in Yosemite zijn dan kun je nog reserveren; dat moet dan op 15 april, 16.00 precies. Ga dan voor een van de Pines-campings, die liggen in de vallei. Niet moeilijk doen over welke camping of welke plaats, maar gaan voor wat er beschikbaar is. Een camping buiten de vallei betekent dat je de camper moet zie te parkeren in de vallei en dat zal niet altijd meevallen.
Ik zou zelf Sacramento vergeten en die dag gebruiken voor een stop bij Lee Vining (Mono Vista RV park).
Zoals hiervoor ook al werd gezegd: 1 nacht Bryce en 2 nachten Zion. Van Bryce kun je vrij snel een goede indruk krijgen. Zion is wat groter, veel wandelmogelijkheden, en leuk kamperen. Ook hier zou ik zo snel mogelijk iets vastleggen, Watchman is een goede keuze. Reserveren kan op http://www.recreation.gov. Dat geldt ook voor de Grand Canyon. Daar is Mather een mooie, ruime, camping. Wat willen jullie daar 2 nachten doen? En waarom een overnachting in Bullhead City?

Marianne
Bassievanes
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Bassievanes: tips voor rondreis Zuidwest

Bericht door Bassievanes »

Tnx, voor de goede tips en het meedenken!!

@Waarom Bullhead? dit lijkt qua afstand ergens in het midden te liggen tussen palm springs en grand canyon, maar als je een ander alternatief hebt om een tussenstop te maken dan hou ik me aanbevolen?

@Yosemite: daar hebben we nog geen camping vastliggen en we gaan van 29 mei tot 21 juni. Dus ik begrijp dat we deze snel moeten boeken.

@ grand canyon, inderdaad 2 nachten. We moeten het programma/activiteiten daar nog uitzoeken. Maar ik neem aan dat er voldoende activiteiten mogelijk zijn. Of raad jij aan om daar maar 1 nacht te blijven.

@ Monterrey Santabarbara; wellicht een dagje minder SF doen om een dag te winnen voor highway 1

@Las vegas-Yosemite: Daar zal ik nog creatief moeten kijken waar we een dag kunnen terug kunnen winnen in het schema om de route LV-yosemite in 2 dagen af te leggen.

Verdere op en aanmerkingen blijven welkom. We zitten nu midden in de fase om een en ander verder uit te zoeken......
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

@Waarom Bullhead? dit lijkt qua afstand ergens in het midden te liggen tussen palm springs en grand canyon, maar als je een ander alternatief hebt om een tussenstop te maken dan hou ik me aanbevolen?
Je kan opteren voor Kingman of Williams, maar als je de dag erna een volle dag hebt in GC kan je het ook zo laten.
@ Monterrey Santabarbara; wellicht een dagje minder SF doen om een dag te winnen voor highway 1
Het stuk vanaf Pismo Beach via Santa Barbara naar LA rijdt vlotjes en heeft minder bezienswaardigheden. Maar je zou er bvb voor kunnen kiezen om nog niet tot Laguna Beach te gaan maar bvb in Malibu een nacht halt te houden.
@Las vegas-Yosemite: Daar zal ik nog creatief moeten kijken waar we een dag kunnen terug kunnen winnen in het schema om de route LV-Yosemite in 2 dagen af te leggen.
Schrap dan de dag Sacramento, maar houdt 2 dagen SF.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bassievanes schreef: @Yosemite: daar hebben we nog geen camping vastliggen en we gaan van 29 mei tot 21 juni. Dus ik begrijp dat we deze snel moeten boeken.
In het park lukt niet meer. Er kan misschien iets vrijkomen maar zeker met 3 campers wordt dit een onmogelijke opgave. Jammer dat jullie daar niet eerder naar gekeken hebben. Probeer zo snel mogelijk iets buiten het park te vinden. Misschien is de KOA (Mariposa) een idee, maar je rijdt dan wel veel heen en weer. Of probeer eens bij Dimond O. In het park heb je nog Crane Flat. Die is meestal wat later open omdat die wat hoger ligt. Misschien komt daar nog iets beschikbaar.
Bassievanes schreef: @ grand canyon, inderdaad 2 nachten. We moeten het programma/activiteiten daar nog uitzoeken. Maar ik neem aan dat er voldoende activiteiten mogelijk zijn. Of raad jij aan om daar maar 1 nacht te blijven.
Er is op zich genoeg te doen maar met kleine kinderen zul je niet gaan wandelen of een helikoptervlucht gaan maken denk ik. Je kunt die nacht dan beter ergens anders gebruiken.
Bassievanes schreef: @ Monterrey Santabarbara; wellicht een dagje minder SF doen om een dag te winnen voor highway 1
Je hebt er geen extra stop nodig, maar je kunt beter iets eerder stoppen.
Bassievanes schreef: @Las vegas-Yosemite: Daar zal ik nog creatief moeten kijken waar we een dag kunnen terug kunnen winnen in het schema om de route LV-yosemite in 2 dagen af te leggen.
Je kunt een dag winnen bij de GC of tussen LA en de GC. En Sacramento laten vallen.

Wij waren vorig jaar ook eind mei/begin juni in het zuidwesten. Bekijk ons verslag eens voor de GC en voor Yosemite.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer