Ik neem aan dat dit een typefout is, een ESTA aanvraag kost $14. Vraag is of je de typefout hier op het forum hebt gemaakt of bij de betaling.Californication123 schreef:geen toestemming, en 4 dollar is betaald. Ik ga best naar de ambassade denk ik :/
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel II)
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik heb mijn ESTA nog eens bekeken, niets fout ingevuld.
Betaling is gedaan naar 14 dollar. Maar als je geen toestemming krijgt, houden ze 4 dollar registratiekosten af. Dus geen tipfout.
Heb geen flauw idee wat er mis is.
Ik ga naar de ambassade voor een non-immigratie visa
Betaling is gedaan naar 14 dollar. Maar als je geen toestemming krijgt, houden ze 4 dollar registratiekosten af. Dus geen tipfout.
Heb geen flauw idee wat er mis is.
Ik ga naar de ambassade voor een non-immigratie visa
Heb je nou officieel een afwijzing? En eventueel de reden daarvoor? Mocht je echt afgewezen zijn dan kan je in de toekomst geen esta meer aanvragen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Je hebt overal nee ingevuld? Bizar dan dat je afgewezen bent, dat heb ik nog niet eerder gehoord.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
- Amerika-newbie
ik heb overal nee ingevuld. Heb zelfs mijn vluchten ingegeven, eerste adres waar ik verblijf, ...
blanco strafblad, geen idee waarom het systeem mijn reis niet toestaat..
blanco strafblad, geen idee waarom het systeem mijn reis niet toestaat..
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Heb je je paspoortnummer wel goed ingevuld en is deze nog 2 jaar geldig vanaf nu?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Je paspoort hoeft geen twee jaar geldig te zijn, je krijgt dan een kortere toestemming dus tot einddatum geldigheid paspoort, heb dit zelf een keer gehad omdat er onverwacht een reisje tussen kwam en er geen tijd meer was om het paspoort te vervangen, was overigens nog wel geldig tijdens de reis.
-
- Amerika-newbie
paspoort is nog 3 jaar geldig
Heb je bij een vorig bezoek aan de VS iets gedaan waardoor je nu een afwijzing hebt? Bijv. overstay?
-
- Amerika-newbie
Neen, ik ben daar 3 weken geweest. Ik ben niet in aanraking geweest met politie, dus dat kan het ook niet zijn.
Ik las op een UK site hetzelfde verhaal als mezelf, namelijk een vrouw die geen idee had waarom haar ESTA geweigerd werd.
Zij ging frequent naar Amerika en plots werd een hernieuwing geweigerd.
Zij dacht dat er een fout in het systeem was dat haar vertrek uit Amerika niet geregistreerd is.
Bizar allemaal, ik heb het gevoel gestraft te zijn hoewel ik niets misdaan heb...
Ik las op een UK site hetzelfde verhaal als mezelf, namelijk een vrouw die geen idee had waarom haar ESTA geweigerd werd.
Zij ging frequent naar Amerika en plots werd een hernieuwing geweigerd.
Zij dacht dat er een fout in het systeem was dat haar vertrek uit Amerika niet geregistreerd is.
Bizar allemaal, ik heb het gevoel gestraft te zijn hoewel ik niets misdaan heb...
-
- Amerika-newbie
Ik denk de reden gevonden te hebben...
Bij terugkomst bij een vorige reis was ik mijn paspoort kwijt, dit heb ik aangegeven bij de politie om een nieuw te kunnen aanvragen.
Toevallig vond ik paar dagen later mijn paspoort terug, waarvoor ik terug naar de politie ben gegaan om mijn paspoort als gevonden te registreren.
Dit is dan ook gedaan en was geen probleem.
Nu lees ik op een site dat een mogelijke reden tot weigering van ESTA is:
You are using a passport number for a passport that you previously reported lost or stolen (but later found).
Goed, bij deze weet ik de reden.
Iemand een idee hoelang een Visa aanvraag duurt?
Bedankt!
Bij terugkomst bij een vorige reis was ik mijn paspoort kwijt, dit heb ik aangegeven bij de politie om een nieuw te kunnen aanvragen.
Toevallig vond ik paar dagen later mijn paspoort terug, waarvoor ik terug naar de politie ben gegaan om mijn paspoort als gevonden te registreren.
Dit is dan ook gedaan en was geen probleem.
Nu lees ik op een site dat een mogelijke reden tot weigering van ESTA is:
You are using a passport number for a passport that you previously reported lost or stolen (but later found).
Goed, bij deze weet ik de reden.
Iemand een idee hoelang een Visa aanvraag duurt?
Bedankt!
Ik weet niet hoelang jouw paspoort nog geldig is, maar als ik het zo lees zou ik een nieuw paspoort aanvragen en dan opnieuw een esta aanvraag doen. Er worden momenteel behoorlijk wat aanvragen voor B-2 visa afgewezen zo lijkt het.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou even bellen. Waarschijnlijk kun je in deze situatie wel op een Esta reizen nadat ze die bij de ambassade goedkeuren.
Heb een keer ergens iets daarover gelezen maar helaas nu geen tijd om dat terug te gaan zoeken.
Heb een keer ergens iets daarover gelezen maar helaas nu geen tijd om dat terug te gaan zoeken.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Een ambassade of consulaat kan geen ESTA goedkeuren, die hebben zelfs geen inzage erin. Logisch lijkt me zoals eerder al aangegeven, nieuw paspoort.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar is een nieuw paspoort een optie? Want technisch gezien mag je niet meer op een esta reizen als die eerder is afgewezen.
Als ik die uitleg van jou google kom ik netjes op een .gov site, en daar staat dat je een redress request kunt doen.
Terug in Texas!
Op het Estaformulier vraagt men naar een plaats waar je in de USA verblijft.
Bedoelt met hier de eerste overnachting mee of willen ze meer van je weten?
Wij gaan rondtrekken, dus we blijven niet op 1 adres.
Bedoelt met hier de eerste overnachting mee of willen ze meer van je weten?
Wij gaan rondtrekken, dus we blijven niet op 1 adres.
-
- Amerika-ontdekker
Het gaat alleen om de eerste overnachting.
Pendragon
Pendragon
Op je esta aanvraag hoef je dit in principe niet te vermelden. Alleen de zaken met de rode sterretjes zijn verplicht. Later bij het inchecken is het wel essentieel dat je alle gegevens van je eerste adres bij de hand hebt dus niet alleen de naam van je hotel maar ook de adresgegevens, zipcode en staatcode. Deze moet je verplicht invullen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19837 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties