Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verschil camperverhuur maatschappijen USA
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Verschil camperverhuur maatschappijen USA
Wij hebben bij Road Bear twee keer problemen gehad. De eerste keer een slide-out die niet meer uit wilde. Lastig, maakt de camper kleiner, maar je kan er mee rijden en in wonen. Twee dagen later in Moab naar reperateur gegaan, onderdelen de volgende dag binnen en toen laten maken. Was een printplaatje, niet te voorzien vooraf en gebeurde na twee weken. Eén extra dag in Moab gebleven.
Tweede keer een koelkast die vroor. Niet handig, zeker niet met insuline. Ook niet te voorzien, waren ook een week onderweg al. Gebeld, temperatuursensor opgestuurd naar onze volgende camping en zelf vervangen.
Dat was alles in vijf keer Road Bear.
Tweede keer een koelkast die vroor. Niet handig, zeker niet met insuline. Ook niet te voorzien, waren ook een week onderweg al. Gebeld, temperatuursensor opgestuurd naar onze volgende camping en zelf vervangen.
Dat was alles in vijf keer Road Bear.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij hebben 1 vakantie met een camper gedaan en deze was van Moturis/Camping World Los Angeles. De camper die wij mee kregen was slechts een half jaar oud maar had al wel ruim 20000 mijl gereden. Aan de buitenkant zaten al veel kleine schades en binnenin waren de zitkussens van de dinette al aardig doorgezeten. Buiten dat was het een erg mooie en zeker ook luxe uitgevoerde camper. Onder het rijden wel veel gerammel maar ik vermoed dat elke camper dit wel zal hebben omdat er natuurlijk maar heel weinig stijfheid in de opbouw zit. Wij namen het maar voor lief. Aan het eind van de vakantie begon de slide-out te kraken/ratelen bij uitschuiven, gewoon netjes gemeld bij inleveren en werd genoteerd om naar te kijken. Al met al was onze ervaring met deze camperverhuurder overwegend positief en ik zou er dan ook zo weer huren! Welke verhuurder je ook kiest, neem echt de tijd voor het ophalen van de camper. Neem alles uitgebreid door met de medewerker die je begeleidt, probeer alles een beetje uit, alle deurtjes, opbergvakken aan de buitenkant enz. Wij hadden bijv. een opbergvak aan de buitenkant die niet goed wilde sluiten en de zekeringkast wilde niet open. Voel je niet bezwaart, direct melden zoiets en bij ons werd het ter plekke verholpen! Succes met de keuze, want zoals je leest zijn er bij alle verhuurders wel positieve en negatieve ervaringen!
Gypsygirl1 schreef:Waarom heb je dat onderweg allemaal niet laten maken? En waarom accepteer je een camper waar gescheurde matrassen inzitten? Dat kan je zien als je ze ophaalt, toch?
Laat het een les zijn voor de volgende keer, alles is onderweg te repareren en je krijgt echt je geld terug. Ook het onderhoud moet je zelf doen onderweg, kost je hooguit een halfuurtje, dar zijn speciale stations voor, dat staat allemaal in je manual. Lees die goed! En kijk de camper goed na voor je ermee vertrekt van de ophaal locatie. Rij een rondje om de locatie heen en ga terug als iets je niet bevalt.
Matrassen hebben we eerlijk gezegd niet op gelet...

Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij gaan deze zomer voor de 4e keer bij Cruise America een camper huren. Niet omdat we dat de meest geweldige verhuurder vinden, want we hebben wisselende ervaringen, maar het is wel gewoon de goedkoopste. De eerste keer hadden we een gloednieuw exemplaar met slechts 214 mijl op de teller (verhuurbedrijf in Oakland). 2e keer in Miami een redelijke camper, maar met een verschrikkelijk slecht bed en de 3e keer hebben we hem in Denver opgehaald en zag hij er aan de buitenkant al niet geweldig uit. Hij had bv. een verroeste bumper. Hij zou ruim 60.000 mijl gelopen hebben, maar ik vraag me af of er niet een 1 voor had gemoeten. Ze zei dat hij "five" was. Toen ik geschrokken reageerde zei ze: "2005". Wij waren er in 2006. Hier geloof ik dus echt niets van. Onderweg heeft alles gepiept en gerammeld, kastjes vlogen constant open, we hadden ruzie met zekeringen, de koelkast ging niet automatisch van stroom op gas en andersom. Ook hield de cruise control een week voor het eind van de vakantie ermee op. Maar hij had wel een goed bed. Dat dan weer wel. Gelukkig hebben we nooit zulke ernstige problemen gehad dat onze vakantie erdoor bedorven werd.
En nu hebben we toch weer voor Cruise gekozen. We zullen eens kijken wat ze ons in San Francisco meegeven.
We hebben ook gekeken naar andere verhuurders. Ons oog was eigenlijk op Star RV gevallen, maar die is erg duur. De campers zijn daar nooit ouder dan 1 jaar, want na dat 1e jaar gaan ze door naar Apollo. Ook moet je kijken waar je je camper wilt ophalen en inleveren en dan heeft Cruise nu eenmaal de meeste mogelijkheden. Wij zijn niet bijzonder groot, dus in die zin zijn de bedden nooit een probleem. Onze zwager van bijna 2 m. wel en die hebben nu om die reden bij Moturis gehuurd. Ze vliegen vandaag terug, dus ik weet nog niet of hun verwachtingen ook uitgekomen zijn.
Roadbear heeft slide-outs en zo hebben ze allemaal wel iets wat iemand interessant vind. Veel internetten en vergelijken voor je boekt. Voordeel van Cruise vonden wij ook dat de prijs die geldt op de eerste huurdag geldt voor de hele periode. Vaak is het ook opgedeeld in periodes en heb je bv. maar een week goedkoop en daarna duur.
En nu hebben we toch weer voor Cruise gekozen. We zullen eens kijken wat ze ons in San Francisco meegeven.
We hebben ook gekeken naar andere verhuurders. Ons oog was eigenlijk op Star RV gevallen, maar die is erg duur. De campers zijn daar nooit ouder dan 1 jaar, want na dat 1e jaar gaan ze door naar Apollo. Ook moet je kijken waar je je camper wilt ophalen en inleveren en dan heeft Cruise nu eenmaal de meeste mogelijkheden. Wij zijn niet bijzonder groot, dus in die zin zijn de bedden nooit een probleem. Onze zwager van bijna 2 m. wel en die hebben nu om die reden bij Moturis gehuurd. Ze vliegen vandaag terug, dus ik weet nog niet of hun verwachtingen ook uitgekomen zijn.
Roadbear heeft slide-outs en zo hebben ze allemaal wel iets wat iemand interessant vind. Veel internetten en vergelijken voor je boekt. Voordeel van Cruise vonden wij ook dat de prijs die geldt op de eerste huurdag geldt voor de hele periode. Vaak is het ook opgedeeld in periodes en heb je bv. maar een week goedkoop en daarna duur.
Ik wilde onze meest recente ervaring hier nog even aan toevoegen. We hebben in het verleden campers gehuurd bij Moturis/Camperworld en CA, en dit keer was het de eerste keer bij El Monte. Het is echt supergoed bevallen. De camper was minder dan een jaar oud, en dat geldt volgens mij voor zo'n beetje alle campers van El Monte die je op dit moment ziet rondrijden. We hebben er 0 akkefietjes mee gehad (een unicum!) en toen we hem inleverden, merkten ze een schade op aan de achterkant die er volgens het formulier nog niet zat toen we hem meekregen. Het kostte even wat tijd, want ze hebben contact opgenomen met het oorspronkelijke verhuurstation waar hij vandaan kwam, maar toen kregen ze uiteindelijk het bericht dat de schade er toch al eerder zat. Het gaf voor mij wel aan dat ze veel secuurder met hun vloot om gaan dan Moturis en CA, waar er bij het inleveren nauwelijks ergens op werd gelet. Ik heb ook de indruk dat ze de campers zelf nog een keer helemaal schoonmaken voor ze ze weer verhuren; nooit eerder zo'n schone camper meegekregen.
We hadden een FS31 gehuurd, met 2 slide outs en bunk beds. Dat is voor ons echt de ideale configuratie, omdat we nooit wat hoeven om te bouwen met ons gezin van 6. Ik denk dat we de locatie van de volgende vakantie gewoon af gaan stemmen op de aanwezigheid van El Monte
We hadden een FS31 gehuurd, met 2 slide outs en bunk beds. Dat is voor ons echt de ideale configuratie, omdat we nooit wat hoeven om te bouwen met ons gezin van 6. Ik denk dat we de locatie van de volgende vakantie gewoon af gaan stemmen op de aanwezigheid van El Monte

Graag wil ik ook even reageren, wij hadden een camper bij cruise america. Vanaf dag één wetkte het toilet niet, de kraan lekte, het dakluik kon niet goed dicht, het klapperde constant (rolletje tape gekocht). De camper was gewoon niet nagekeken in miami. We moesten maar langs een servicepunt gaan da werd het wel opgelost. Niet dus, er waren geen onderdelen! We moesten dan onderweg nog maar eens bellen voor een ander servicepunt. Ik heb gezegd dat we op vakantie zijn en niet constant naar een servicepunt willen zoeken. Aan het eind van de vakantie halen ze de schouders op, ze luisteren niet eens, je krijgt een paar honderd dollar terug en thats it. Waardeloos bedrijf. Maar wel een hele mooie vakantie gehad.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 36 Reacties
- 8155 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-
- 7 Reacties