Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis frankensink: SF-Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
frankensink
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis frankensink: SF-Denver

Bericht door frankensink »

Dag allemaal, na de vakantie van afgelopen jaar september begint het toch weer te kriebelen.

Vorige jaar hebben we het klassieke rondje gemaakt door het westen namelijk: Las Vegas-Zion-Bryce-Page-Monument Valley-Grand Canyon-Palm Springs-Los Angeles-San Simeon-San Francisco-Yosemite-Death Valley- Las Vegas.

Dit jaar willen we graag naar Yellowstone en via Moab richting Denver, via de website van Apollo een mooie wegbrengcamper gezien welke van San Francisco op 8-sept naar Denver op 20-sept moet worden gebracht. De volgende planning hebben wij globaal gemaakt:

dag 1, sept 4 Vliegen Schiphol - Las Vegas
dag 2, sept 5 Las Vegas
dag 3, sept 6 Sequoia National Park
dag 5, sept 7 …
dag 6, sept 8 … - San Francisco camper ophalen - richting Yellowstone
dag 7, sept 9 Rijdag
dag 8, sept 10 Yellowstone
dag 9, sept 11 Yellowstone
dag 10, sept 12 Yellowstone - …
dag 11, sept 13 … - Capitol Reef
dag 12, sept 14 Capitol Reef - Moab
dag 13, sept 15 Moab
dag 14, sept 16 Moab
dag 15, sept 17 Moab - Grand Junction
dag 16, sept 18 Grand Junction
dag 17, sept 19 ...
dag 18, sept 20 Camper inleveren

Afbeelding

We zijn ons bewust dat dag 6 en 7 erg lange (rij)dagen zijn en hebben onze twijfels of dit uberhaupt haalbaar is. De puntjes zijn nog in te vullen plaatsen.

Hoor graag jullie ideeen en meningen! Zijn erg benieuwd!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis frankensink: SF-Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het begin wat vreemd, waarom gaan jullie eerst naar Las Vegas? Wat zijn de echte musts? Is SF een must? Beginnen in LA en met de camper naar Sequoia en dan richting Yellowstone rijden zou ook kunnen.
Van SF naar Yellowstone lijkt me wat optimistisch in 2 dagen. Is natuurlijk ook afhankelijk van wanneer je de camper op kunt halen. De tijd voor Yellowstone is niet ruim, en Grand Teton mis ik helemaal.
Als 18 dagen het maximum is dan zou ik het beginpunt anders kiezen, en Sequoia overslaan.
Zie voor een route naar Yellowstone vanuit SF en een bezoek aan Moab ons 2008-verlsag.

Marianne
frankensink
Amerika-ontdekker

De echte musts voor ons zijn Yellowstone en Moab... We hebben gekozen om in Las Vegas te beginnen omdat we hier nog een dagje rond willen brengen en we Sequoia graag willen zien. Helaas hebben we niet langer vakantie en zijn we gebonden aan de actie San Francisco op 8-sept naar Denver op 20-sept... Willen graag reizen met een camper, helaas wordt het huren van een camper buiten de relocation special te duur.....
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

even puur het stuk van San Francisco naar Denver met de camper. Ik denk ook dat het in 2 dagen, afhankelijk van de camper ophaaltijd, wel erg optimistisch is. Ik denk echt dat het je minimaal 3 dagen zal gaan kosten om van SF naar Yellowstone te komen. Of je moet echt hele dagen willen rijden. Je slaat onderweg nog wel flink wat leuke dingen over, maar daar heb je ook echt geen tijd voor. Ik denk bv dat je rond Vernal weinig tijd hebt voor Flaming Gorge en Dinosaur NM, want het is best nog een stuk van daar naar Moab. Doordat je persé die 2 hoofdpunten hebt zie ik in deze reis ook niet echt een voordeel voor een camper, maargoed. Ik zou het denk ik als onderstaand doen.

dag 6, San Francisco camper ophalen - richting Reno
dag 7, Reno - Salt Lake City
dag 8, Salt Lake City - Yellowstone
dag 9, Yellowstone
dag 10 Yellowstone
dag 11 Yellowstone
dag 12 Yellowstone - Grand Teton
dag 13 Grand Teton - Vernal
dag 14 Vernal - Moab
dag 15 Moab
dag 16 Moab
dag 17 Moab - Vail (of al dichter naar Denver, afhankelijk van inlevertijd en schoonmaak)
dag 18, Vail - Denver (camper inleveren)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mooie route van Paul. SLC ligt niet op de route van SF naar Yellowstone, Twin Falls zou een mogelijke stop kunnen zijn. Je kunt dan via West Yellowstone het park binnen rijden.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In principe ligt SLC er inderdaad niet echt op, maar dat lijkt me leuker dan Twin Falls, maar dat kan ik net zo goed helemaal mis hebben :)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Van Las Vegas naar Sequoia moet je rekenen op 7 uur rijden. Van Sequoia naar SF is het ook 4,5 uur rijden. Dwz dat dag 3 een rijdag wordt en je op dag 5 toch al uit Sequoia moet vertrekken richting SF, persoonlijk zou ik ervoor zorgen reeds in SF te zijn.

De camper zal je vermoedelijk om 13:00 kunnen afhalen ?

Van SF naar Yellowstone moet je (via SLC) rekenen op een 18 tot 20 uur rijden met de camper. Dit lijkt me niet haalbaar op 2 dagen. Je rijdt dan overigens ook alles voorbij. Zoals bvb Lake Tahoe.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Hier sluit ik me bij aan. Je hebt op deze manier alleen helemaal geen tijd voor Sequoia. Daar zie je dus niks van.
Ik neem aan dat je van plan bent op 6 september naar Sequoia te rijden? Daar ben je al de hele dag mee zoet. Die dag zie je dus niks van Sequoia. Op 7 september heb je dan een halve dag om snel door het park te rijden en onderweg nauwelijks te kunnen stoppen voor je naar SF moet vertrekken, anders ben je daar niet vroeg genoeg om de camper de volgende dag op te kunnen halen...

Het zou iets logischer zijn om gewoon op SF te vliegen. Dat is volgens mij een stuk dichter bij Sequoia NP als je daar graag naartoe wilt. Wij zijn in 2009 in zo'n 4 uur (met camper) van Hollister, onder SF, naar Sequoia gereden. Dat zou met een auto goed te doen moeten zijn in een halve dag, zeker met vroeg vertrek.

Wij zijn ooit (in 2003) van San Francisco naar Yellowstone gereden (per auto) en deden daar zo'n drie dagen over:
1: SF - Lake Tahoe
2: Lake Tahoe - Elko, NV, via the Loneliest Highway 50 (dus een uurtje trager dan via de interstate)
3: Elko - Idaho Falls, via Craters of the Moon NM
4: Idaho Falls - Yellowstone, hier kwamen we rond het middaguur aan dacht ik.
Met wat snellere routes (over de interstates en niet via Craters of the Moon) kan je hier nog wel iets vanaf snoepen, maar niet zoveel als je nu van plan bent, en het lijken me dan ook wel erg saaie rijdagen. Bovendien kost het huren van de camper en boodschappen doen e.d. ook tijd. Die eerste camperdag zal je waarschijnlijk dus nog niet veel kilometers kunnen maken.

Je kan op zich Yellowstone best doen, maar maak dat dan je hoofddoel en haal Moab eruit. (Of kies Moab en het zuidwesten en gooi Yellowstone eruit). Reis redelijk op je gemak naar Yellowstone en geniet van de omwegen ernaartoe. Blijf een tijdje in Yellowstone en Grand Teton en ga daarna rustig op Denver aan, evt. met nog een tussenstop in Rocky Mountain NP. Kijk bijv. eens in het reisverslag van Michelly van 2012 voor wat ideeën over wat je in Idaho, Wyoming en Colorado nog zou kunnen doen.

Succes met je planning en de lastige keuzes :thumbup: .
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

PSVwally schreef:In principe ligt SLC er inderdaad niet echt op, maar dat lijkt me leuker dan Twin Falls, maar dat kan ik net zo goed helemaal mis hebben :)
SLC zal ongetwijfeld leuker zijn, maar ze zullen voor beide geen tijd hebben, ik beschouw het gewoon als een stopplaats. En dan mag het ook iets anders zijn dan Twin falls, het is maar net waar een camping ligt.
Het ging mij meer om de route, ik zou zeker de snelste route nemen, anders wordt het erg lastig om Yellowstone en Moab te combineren.

Marianne
frankensink
Amerika-ontdekker

Allemaal ontzettend bedankt voor jullie reacties! Hier hebben we veel aan, genoeg om over na te denken van het weekend.... Denk inderdaad dat we Las Vegas en misschien Sequoia moeten laat vallen (op de kaart ligt het allemaal wat dichter bij elkaar). Concentreren ons nu op de route tussen San Francisco en Denver. De opties die door jullie gegeven wordt spreken ons erg aan, tevens zijn we ervan overtuigd dat de route SF Yellowstone in 2 dagen niet haalbaar is. Voorkeur gaat op dit moment uit naar de volgende route:

dag 6, San Francisco camper ophalen - richting Reno, Lake Tahoe
dag 7, Reno - Twin Falls (of andere plaats afhankelijk wat haalbaar is), misschien via Highway 50
dag 8, Twin Falls - Yellowstone
dag 9, Yellowstone
dag 10 Yellowstone
dag 11 Yellowstone
dag 14 Vernal - Moab
dag 15 Moab
dag 16 Moab
dag 17 Moab - Vail

Andere optie is natuurlijk een geheel andere route (zonder camper) bijvoorbeeld van SLC naar Denver, echter gaat onze voorkeur uit naar het reizen met een camper omdat we dan zelf kunnen koken, niet iedere keer in- en uit hoeven te checken bij hotels, en lekker buiten kunnen zitten in de open lucht....
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb Vail overigens ook opgeschreven om de route tussen Moab en Denver wat te breken maar in dat gebied is ook genoeg te zien om je weken bezig te houden.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

frankensink schreef: Andere optie is natuurlijk een geheel andere route (zonder camper) bijvoorbeeld van SLC naar Denver, echter gaat onze voorkeur uit naar het reizen met een camper omdat we dan zelf kunnen koken, niet iedere keer in- en uit hoeven te checken bij hotels, en lekker buiten kunnen zitten in de open lucht....
Ik zou voor die optie kiezen. Bij een camping zul je ook in- en uit moeten checken. Het is in september al vroeg donker en zeker in Yellowstone zal het 's avonds behoorlijk koud zijn. In veel hotelkamers staat een magnetron. Wij kopen dan weleens salades en kip bij de Walmart of een andere supermarkt, als we geen zin hebben om naar een restaurant te gaan.

Je zou ook in SLC kunnen beginnen en in Las Vegas eindigen. Het begin zou er dan als volgt uit kunnen zien:
4-9 Naar SLC
5-9 SLC - Yellowstone
6-9 Yellowstone - Yellowstone
7-9 Yellowstone - Yellowstone
8-9 Yellowstone - Grand Teton
9-9 Grand Teton - Vernal
10-9 Vernal - Moab
11-9 Moab - Moab
12-9 Moab - Moab
13-9 Moab

Er zijn verschillende routes tussen Moab en Las Vegas te bedenken, waar je je niet hoeft te vervelen.
Het is in mijn ogen een groot voordeel, dat je het stuk van San Francisco naar Yellowstone niet hoeft te rijden en dus echt aan vakantie kunt besteden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
frankensink
Amerika-ontdekker

Even een update vanuit onze kant, hebben toch besloten de camper te huren en zijn erg benieuwd hoe het gaat bevallen. Vooralsnog blijft de planning dus hetzelfde:

dag 6, San Francisco camper ophalen - richting Reno, Lake Tahoe
dag 7, Reno - Twin Falls (of andere plaats afhankelijk wat haalbaar is), misschien via Highway 50
dag 8, Twin Falls - Yellowstone
dag 9, Yellowstone
dag 10 Yellowstone
dag 11 Yellowstone
dag 14 Vernal - Moab
dag 15 Moab
dag 16 Moab
dag 17 Moab - Vail

Echter hebben we een week langer vakantie kunnen krijgen, kunnen nu van 6-sept tot 27-sept of 30-aug tot 20-sept met vakantie. Zijn nu aan het twijfelen of we deze extra dagen aan het begin of aan het eind erbij plakken en zijn erg benieuwd naar jullie mening.

Keuze is dus uit de volgende planningen:

1.

dag 1 Vliegen Schiphol- Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas
dag 4 Las Vegas - Sequoia
dag 5 Sequoia
dag 6 Sequoia
dag 7 Sequoia -
dag 8
dag 9
dag 10, San Francisco camper ophalen - richting Reno, Lake Tahoe
dag 11, Reno - Twin Falls (of andere plaats afhankelijk wat haalbaar is), misschien via Highway 50
dag 12, Twin Falls - Yellowstone
dag 13, Yellowstone
dag 14 Yellowstone
dag 15 Yellowstone
dag 16 Yellowstone - Grand Teton
dag 17 Grand Teton - Vernal
dag 18 Vernal - Moab
dag 19 Moab
dag 20 Moab
dag 21 Moab - Vail
dag 22, Vail - Denver (camper inleveren)

Zijn vorige jaar al in Las Vegas, San Francisco en Yosemite geweest.

2.

dag 1 vliegen Schiphol - San Francisco
dag 2 San Francisco (vorig jaar gezien)
dag 3 San Francisco camper ophalen - richting Reno, Lake Tahoe
dag 4 Reno - Twin Falls (of andere plaats afhankelijk wat haalbaar is), misschien via Highway 50
dag 5 Twin Falls - Yellowstone
dag 6 Yellowstone
dag 7 Yellowstone
dag 8 Yellowstone
dag 9 Yellowstone - Grand Teton
dag 10 Grand Teton - Vernal
dag 11 Vernal - Moab
dag 12 Moab
dag 13 Moab
dag 14 Moab - Vail
dag 15 Vail - Denver (camper inleveren)
dag 16
dag 17
dag 18
dag 19
dag 20
dag 21
dag 22 vliegen Denver - Schiphol

Hebben bij deze reis nog wat dagen over bij Denver, misschien kunnen we dan langs de volgende parken: Rocky Mountain NP, Great Sand Dunes NP.

Twijfelen erg tussen de 2 opties, omgeving van reis 2 kennen we nog helemaal niet maar een stad als Las Vegas bezoeken is natuurlijk een leuke afwisseling in de reis...
frankensink
Amerika-ontdekker

We hebben nog even nagedacht over de lege plekken bij optie 2 (van dag 16 tm 22 september)

dag 1 vliegen Schiphol - San Francisco
dag 2 San Francisco (vorig jaar gezien)
dag 3 San Francisco camper ophalen - richting Reno, Lake Tahoe
dag 4 Reno - Twin Falls (of andere plaats afhankelijk wat haalbaar is), misschien via Highway 50
dag 5 Twin Falls - Yellowstone
dag 6 Yellowstone
dag 7 Yellowstone
dag 8 Yellowstone
dag 9 Yellowstone - Grand Teton
dag 10 Grand Teton - Vernal
dag 11 Vernal - Moab
dag 12 Moab
dag 13 Moab
dag 14 Moab - Vail
dag 15 Vail - Denver (camper inleveren)
dag 16 Denver
dag 17 Denver - Colorado Springs
dag 18 Colorado spring - Great Sand Dunes
dag 19 Great Sand Dunes - Buena Vista/Salida
dag 20 Buena Vista/Salida - Rocky Mountain NP
dag 21 Rocky Mountain NP - Denver

Alvast bedankt voor het meedenken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Lastige keuze! Ik ben wel een fan van Sequoia (en Kings Canyon!). Ik zou dan nog een stop doen tussen Las Vegas en Sequoia (Death Valley? Lone Pine?) Maar je tweede route is ook mooi. Ik zou daar wel proberen een extra dag Rocky Mountain NP te nemen. Misschien de dag Denver overslaan en eerst naar RMNP, dan richting Great Sand Dunes en op de terugweg naar Denver kijken hoeveel tijd er nog is voor Colorado Springs en/of Denver.

Marianne
frankensink
Amerika-ontdekker

Daar heb je inderdaad wel een punt, kunnen bij optie 2 beter de indeling vanaf Denver omgooien... Zijn er nog steeds niet uit wat het moet worden, denk dat we nog wat reisverslagen door gaan nemen en op basis daarvan de keuze maken.....

1.
dag 1 Vliegen Schiphol- Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas
dag 4 Las Vegas - Lone Pine (vraag me alleen af of we vanaf deze kant Sequoia in kunnen rijden)
dag 5 Lone Pine - Sequoia
dag 6 Sequoia
dag 7 Sequoia - Kings Canyon
dag 8 Kings Canyon
dag 9 Kings Canyon - San Francisco
dag 10 San Francisco camper ophalen - richting Reno, Lake Tahoe

2.
dag 15 Vail - Denver (camper inleveren) - Rocky Mountain NP
dag 16 Rocky Mountain NP
dag 17 Rocky Mountain NP - Buena Vista/Salida
dag 18 Buena Vista/Salida - Great Sand Dunes
dag 19 Great Sand Dunes - Colorado Springs
dag 20 Colorado Springs - Denver
dag 21 dagje speling om ergens langer te blijven of naar Denver te gaan
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik zou direct vanuit San Francisco naar het noorden rijden en Yellowstone aandoen. Dat is dan wel haalbaar. Aangezien je Las Vegas al gezien hebt, zou je kunnen kiezen dit deze keer te laten vallen. Yellowstone is echt de moeite waard en voor meer dan 1 dag.
Leuk, zo'n deal met Apollo. Ik heb me ook maar aangemeld voor de nieuwsbrief. Je weet maar nooit wat je tegenkomt.

Misschien heb je wat aan onze reisverslagen:

http://jojostravelblogamerica.blogspot.nl
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

frankensink schreef: dag 3 San Francisco camper ophalen - richting Reno, Lake Tahoe
Ga je dit redden? Ik heb geen ervaring met een camper maar ik lees vaak dat je de camper pas 's middags op kunt halen en dat duurt dan een paar uur. Vervolgens moet je nog boodschappen doen alvorens op weg te kunnen gaan. Naar Reno rijden duurt waarschijnlijk meer dan 4 uur en in september is het al vrij vroeg donker.
Er is blijkbaar wel een mogelijkheid de camper vroeg op te halen, "early bird" o.i.d.
Reno - Twin Falls is ook 730 km via I-80, waarschijnlijk 9 à 10 uur rijtijd, zonder stops. Via Us-50 moet je nog op enkele uren extra rekenen.
Groet,

Old Faithful
frankensink
Amerika-ontdekker

Ik denk dat we dit wel gaan redden, verwacht er 3,5 a 4 uur over te rijden. Kunnen rond 12.00 uur de camper ophalen, denk dat dit 2 uurtjes duurt. Boodschappen hopen we eigenlijk vantevoren te kunnen doen, anders komt er nog een 30-60 minuten bij....

Of we Twin Falls halen is natuurlijk de vraag, kijken hoe ver we komen denk ik....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer