Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vuurwerk Disneyland LA?
Vuurwerk Disneyland LA?
Heeft er iemand ervaring met een bezoek aan Disney LA in het voorseizoen op een doordeweekse dag?
Ik lees op hun site op de evenementen kalender dat er (in tegenstelling tot vrij, zat en zon) geen Fantasmic! en Fireworks is.
Op een email met mijn vraag krijg ik geen reactie...... Het park is die dag ook maar open van 10 tot 21.
Weet iemand of er "altijd" een vuurwerkshow is? En hoe laat die dan zal beginnen?
Ik lees op hun site op de evenementen kalender dat er (in tegenstelling tot vrij, zat en zon) geen Fantasmic! en Fireworks is.
Op een email met mijn vraag krijg ik geen reactie...... Het park is die dag ook maar open van 10 tot 21.
Weet iemand of er "altijd" een vuurwerkshow is? En hoe laat die dan zal beginnen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Vuurwerk Disneyland LA?
Kun je aangeven op welke site jij kijkt en over welke week het precies gaat?
Als ik kijk op https://disneyland.disney.go.com zie ik daar openingstijden voor Disneyland Park 9am-11pm staan. En Fireworks.
Voor vandaag zie je hier de openingstiden: https://disneyland.disney.go.com/calend ... 2014/04/08. Het vuurwerk is om 9.25pm.
Marianne
Als ik kijk op https://disneyland.disney.go.com zie ik daar openingstijden voor Disneyland Park 9am-11pm staan. En Fireworks.
Voor vandaag zie je hier de openingstiden: https://disneyland.disney.go.com/calend ... 2014/04/08. Het vuurwerk is om 9.25pm.
Marianne
Ja, da's een knap stom bericht van mij..... de datum niet melden......
Wij zijn van plan op woensdag 7 mei daar te zijn. Ik zie op de site die Marianne aangeeft dat er inderdaad nu wel doordeweekse shows zijn, maar tegen de tijd dat wij daar zijn niet meer.........

Wij zijn van plan op woensdag 7 mei daar te zijn. Ik zie op de site die Marianne aangeeft dat er inderdaad nu wel doordeweekse shows zijn, maar tegen de tijd dat wij daar zijn niet meer.........
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op 7 mei is er inderdaad geen vuurwerk. Ik begrijp jouw vraag dan ook niet helemaal; denk je dat het niet klopt wat er staat?
Marianne
Marianne
Ik ben er bij het maken van de planning vanuit gegaan dat er elke dag vuurwerk zou zijn. Dat was ook zo voor de maanden die toen zichtbaar waren.
Naar nu blijkt is dat helemaal niet waar en lijkt dat dus alleen in het weekend en vakanties zo te zijn.
Mijn vraag is nu aan ervaringsdeskundigen; is het vuurwerk in deze planning ook echt het enige vuurwerk? En klopt het dan ook dat ij geen vuurwerk gaan zien?
Zou best balen zijn eigenlijk
ook de beperkte openingstijden
voor de zelfde entreeprijs
en dan ook nog 9 attrakties in onderhoud......
Stijn
Naar nu blijkt is dat helemaal niet waar en lijkt dat dus alleen in het weekend en vakanties zo te zijn.
Mijn vraag is nu aan ervaringsdeskundigen; is het vuurwerk in deze planning ook echt het enige vuurwerk? En klopt het dan ook dat ij geen vuurwerk gaan zien?
Zou best balen zijn eigenlijk

Stijn
De vraag van Marianne was ook de mijne. Het staat op de site, wat wil je nog meer?
Vanwaar deze vijandige of belerende reaktie? Wat voegt het toe?
Ik ben benieuwd of er iemand weet of het vuurwerk bij Disneyland dan ook aangekondigd wordt als aparte show, zoals in de weekenden rondom ons bezoek.
Ik ben een aantal keer bij Disneyworld geweest en daar was "gewoon" elke dag vuurwerk, dus zonder extra aankondiging. Daar leek het in ieder geval een normale manier om de dag af te sluiten.
Hier lijkt dit nu anders. En dat vind ik jammer. Dan mag ik toch vragen of mensen hier ervaring mee hebben?
Als jij die ervaring niet hebt, reageer dan niet.
Ik ben benieuwd of er iemand weet of het vuurwerk bij Disneyland dan ook aangekondigd wordt als aparte show, zoals in de weekenden rondom ons bezoek.
Ik ben een aantal keer bij Disneyworld geweest en daar was "gewoon" elke dag vuurwerk, dus zonder extra aankondiging. Daar leek het in ieder geval een normale manier om de dag af te sluiten.
Hier lijkt dit nu anders. En dat vind ik jammer. Dan mag ik toch vragen of mensen hier ervaring mee hebben?
Als jij die ervaring niet hebt, reageer dan niet.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Volgens mij is er niet elke dag vuurwerk en moet je inderdaad gewoon de informatie in de evenementenkalender volgen. Maar, ook als het wel aangekondigd staat kan het zijn dat het niet doorgaat. De vorige keer ging het bij ons zelfs 2 avonden achter elkaar niet door. Geen idee waarom. Misschien te veel wind, al vonden wij van niet, maar safety first natuurlijk.
Hoi,
Wij zijn vorig jaar begin mei in Disney geweest van do t/m za. Donderdagavond was er toen inderdaad geen vuurwerk, maar toen hebben we World of Color gekeken. Ook heel mooi.
Vrijdag en zaterdag was er toen wel vuurwerk. Alleen ons zoontje hield het niet zo lang vol en wilde slapen. Wij hebben toen het vuurwerk en de muziek vanaf de camping gezien
Dat stond toen idd wel apart vermeld op hun site bij de events.
Wij zijn vorig jaar begin mei in Disney geweest van do t/m za. Donderdagavond was er toen inderdaad geen vuurwerk, maar toen hebben we World of Color gekeken. Ook heel mooi.
Vrijdag en zaterdag was er toen wel vuurwerk. Alleen ons zoontje hield het niet zo lang vol en wilde slapen. Wij hebben toen het vuurwerk en de muziek vanaf de camping gezien

Dat stond toen idd wel apart vermeld op hun site bij de events.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De planning is de planning. Daar gaat niet zomaar iets bijkomen. Wss is je periode echt low season voor Disneyland en werkt men aan de attracties voor het hoogseizoen welke eraan komt. Men moet het ergens plannen natuurlijk.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Waar kun je zien dat er attracties in onderhoud zijn in die periode? Wij zijn daar namelijk 12 mei dus ik hoop niet dat het dan nog steeds is..
2000 Orlando
2001 Toronto eo
2011 Las Vegas
2014 Zuid West VS http://jeremydeinum.wordpress.com
2016 Florida
2017 Las Vegas eo
2001 Toronto eo
2011 Las Vegas
2016 Florida
2017 Las Vegas eo
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Op de Disneysite kun je bij Park Hours & Calender zien wat de openingstijden zijn, wat er voor extra attracties zijn (zoals het vuurwerk bv.), maar ook of er attracties gesloten zijn voor onderhoud (refurbishment). Op 12 mei zijn in Magic Kingdom Nemo, Alice in Wonderland, Gadget's Go Coaster, It's a small world, Pirates of the Caribean en Space Mountain dicht en in California Adventure: Blue Sky Cellar en Grizzly river run (dat is heel jammer, want die is echt leuk, maar dan moet het ook wel wat warmer zijn misschien).
Als je in de kalender je dag kiest (tot 6 weken van tevoren) dan krijg je een overzicht en in dat overzicht weer een item View Refurbishments. Daar kun je dan op klikken. Het voordeel van het voorseizoen is dat het een stuk minder druk is, maar het nadeel is dat ze die periodes gebruiken voor onderhoud en er dus meer dicht is dan in het hoogseizoen.
Ik hoop dat jullie toch een leuke dag hebben daar. Veel plezier alvast.
https://disneyland.disney.go.com/calend ... 2014/05/12
Als je in de kalender je dag kiest (tot 6 weken van tevoren) dan krijg je een overzicht en in dat overzicht weer een item View Refurbishments. Daar kun je dan op klikken. Het voordeel van het voorseizoen is dat het een stuk minder druk is, maar het nadeel is dat ze die periodes gebruiken voor onderhoud en er dus meer dicht is dan in het hoogseizoen.
Ik hoop dat jullie toch een leuke dag hebben daar. Veel plezier alvast.
https://disneyland.disney.go.com/calend ... 2014/05/12
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Bedankt voor je informatie, het is balen dat die attracties dicht zijn maar ik ga er van uit dat het toch een leuke dag wordt. Alleen van Space Mountain vind ik het echt jammer, de andere attracties maakt me niet heel veel uit. Wij gaan trouwens alleen naar Disneyland Park en niet naar Disney California Adventure Park.
2000 Orlando
2001 Toronto eo
2011 Las Vegas
2016 Florida
2017 Las Vegas eo
2001 Toronto eo
2011 Las Vegas
2016 Florida
2017 Las Vegas eo
Als je alleen naar Downtown Disney gaat, zou je dan het vuurwerk ook kunnen zien? Wij hebben een congress in het Anaheim convention center, waardoor we de hele week overdag binnen zitten. Maar savonds hebben we wel tijd om er op uit te gaan. Voor Downtown Disney betaal je geen toegang heb ik begrepen? Zou dan leuk zijn dat we dan nog iets van Disney mee krijgen.