Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Airtrain/Metro JFK

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Airtrain/Metro JFK

Bericht door jmvdc »

Onze vlucht landt op JFK Terminal 4.

Zoals ik het begrepen heb, kunnen we met de Airtrain naar het metrostation. We vermoeden dat het met koffers niet erg handig is om de metro te nemen, we moeten in West 48th Street zijn.

Ergens op het forum las ik dat de taxi's een fixed rate naar Manhattan hebben? Klopt dit?

Kan ik een shuttle regelen, ofwel vanuit de luchthaven, of bij aankomst aan het metrostation?
meyem
Amerika-expert

Re: Airtrain/Metro JFK

Bericht door meyem »

ik reis altijd met koffers (vroeger ooit licht, nu niet meer ... :roll: ) met de subway, no problem at all .... (zeker als er een halte van de E train in de buurt van je hotel is, en die kans is vrij groot)

ja, de GELE!! taxi's hebben een fixed rate, incl tip and toll ca 65$ (vraag altijd een slip, dan kun je achteraf A. spullen terug krijgen die je per ongeluk hebt laten liggen, of B. mocht het nodig zijn, teveel betaald geld terugclaimen)

een shuttle, sommigen raden het aan, velen raden het af ... je moet mazzel hebben dat ze jouw hotel vroeg aan doen en dat je niet een gratis sightseeing tour krijgt als je alleen maar even wilt rusten ... :mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Ik zou gewoon met de airtrain en de LIRR gaan, prima te doen met koffers, veel goedkoper en nauwelijks langer dan met de taxi.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Daar ben ik het niet mee eens ... de LIRR brengt je naar Penn Station, oftwel 34 Street ... niet echt in de buurt van 48 and duurder dan de subway ...
Ik ben 1x met de LIRR gegaan en vond het maar armoedig ... liever zit ik in de subway, I love the NYC subway:
http://www.nycsubway.org/perl/artwork
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
jmvdc
Amerikakenner

Bericht door jmvdc »

Inderdaad, we hebben een halte aan de E lijn en moeten dan nog 300 meter lopen.

Toch iets om over na te denken om het met openbaar vervoer te doen, we gaan wel ieder een grote koffer bijhebben, gaat dit geen probleem geven?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

nee, zoals gezegd, ik doe het altijd ... als het net spitsuur is, voel ik me iets schuldig, maar het houdt me niet tegen .... :lol: :lol: :lol:
(ik reis budget .. belangrijk is wel om van tevoren te bekijken of er zo nodig een lift is, niet elke halte heeft een roltrap, maar in het centrum, en daar hoort 48 street bij, wel .... ik kijk even op de kaart, maar mijn pc gaat erg traag ... kan het voor dit dingetje nieuwe Vista niet goed aan ...XP Office is Out ....)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

De halte 50 x 7th AVe (ik vermoed dat jullie die moeten hebben) heeft iig op het 'southbound' traject (dus als je aankomt) een lift ... dat scheelt
nogmaals, ik vind de route heel comfortabel en het kost geen drol, er is echt geen reden om het niet te doen ...

De Airtrain is even puzzelen ... maar je moet richting 'Jamaica', uit 2 keuzes is dat niet heel moeilijk (de ander is Howard Beach, maar daar wil je dus NIET naar toe).
Bij Jamaica station staat personeel om je te helpen bij de keuze van de kaartjes. Meestal kun je het best meteen een 7-daagse Metrocard kopen, waar je dan de komende week gebruik van kunt maken op metro en bus. Dan volg je de borden richting E train en dat is alles ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik heb moeite met de nieuwe vormgeving van Google Streetview ... maar ik krijg wel meteen heimwee ... :?

( je kunt op de terugweg altijd Port Authority overwegen, die halte ken je tegen die tijd waarschijnlijk wel, is ook niet echt ver weg en heeft zeker roltrappen)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
jmvdc
Amerikakenner

Bericht door jmvdc »

Keuze is gemaakt, met Airtrain en Metro! Bedankt voor de bruikbare info!!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Dan moet je de halte 50 st x 8th Ave nemen (en niet 7th Ave, zoals ik eerder schreef) ... die heeft southbound een lift ... want als ik zo op streetview kijk, zijn er geen roltrappen ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Matjel
Amerika-ontdekker

Bericht door Matjel »

Mag ik hier ook nog een vraag over stellen? Ik land met mijn moeder (78!) op JFK en we moeten naar 442 West 36 Street, dat is tussen 9 en 10 Ave.
Tis vlakbij Penn Station, dus ik denk dat we daarheen kunnen.

Maar nu lees ik ook over kleine shuttlebussen en grote shuttlebussen. Wat zal ik doen? Toch maar een taxi nemen met mijn moeder of van tevoren een kleine shuttlebus nemen en hopen dat we niet via Harlem en Staten Island :-) naar het hotel worden gebracht?

Matjel
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Je kunt ook met de trein (de LIRR) naar Penn Station gaan, kost ongeveer 7.50 pp
ik zou geen shuttle bus nemen ... een taxi is het meest comfortabel en heeft vanaf JFK een vaste prijs (incl toll and tips richting 65$) dat is ook te overzien, denk ik? (neem wel een gele taxi, niet een straatpiraat!)

en dan worden jullie voor de deur afgezet ...
(ik heb ook nog geprobeerd mijn moeder mee te zeulen, maar het is nooit gelukt :mrgreen: )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Matjel
Amerika-ontdekker

Bericht door Matjel »

Meyem, ik denk eerst de airtrain naar Jamaica en dan de LIRR, toch? Want de LIRR rijdt toch niet naar t vliegveld? Weet je of je op JFK dan al beide kaartjes kunt kopen?
O, ik voel me zo stom, ben 5 jaar geleden nog in NYC geweest, maar ben dit soort praktische dingen vergeten. En dan nu met mijn moeder, de bagage en heeeeeeel veel zin.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik heb het mijn moeder nooit aangedaan, met de air train, dan de ondergrondse of met de LIRR en dan nog een eindje lopen. De dollar zit nog steeds redelijk laag, en je bent op vakantie. Na zes/zeven uur in het vliegtuig en in een andere tijdzone, zou ik gewoon eventjes "luxe" doen. Echt luxe is natuurlijk een limo, maar een gewone, Newyorkse taxi is ook erg comfortabel. En die rit vanaf JFK naar Manhattan, dwars door een grote begraafplaats vlak aan het einde van Queens, aan de East River (veel groen) naar het bekende sihouet van Manhattan rijden is toch ook wel wat bijzonders, zeker die $65 waard.

Ze is tenslotte geen jonge meid meer (hoewel natuurlijk wel jong van hart om naar New York te reizen). En jij bent waarschijnlijk ook niet 'piep' meer. De ouderdom komt met gebreken, zegt men wel eens, maar ook met privileges: je mag het gewoon wat makkelijker aan doen, daar heb je zo langzamerhand recht op!

Als je echt de ondergrondse wilt meemaken, zou ik dat zeker doen (met de Q of de B naar Brooklyn, bijvoorbeeld, ga je over de Manhattan Bridge, eventjes naar het Virjheidsbeeld zwaaien in de verte), maar niet meteen uit het vliegtuig, de eerste uren in New York, da's al vermoeiend genoeg.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ik ben het helemaal met Bennogr eens ... zonde om je eerste dag zo vermoeiend te maken, en dat is gezeul met koffers in een nieuwe omgeving toch wel ...
beter je energie voor de volgende dagen gebruiken, dat gaat nog tekort zijn :D

en ja, inderdaad moet je ook voor de LIRR eerst met de Airtrain naar Jamaica .... ik meen dat je wel meteen kaartjes kan kopen, maar aan het eind van de airtrain staat voldoende personeel om je te helpen ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Matjel
Amerika-ontdekker

Jullie hebben gelijk

Bericht door Matjel »

we nemen een taxi. ze moet nog genoeg lopen in de vijf dagen dat we er zijn! Bedankt voor het meedenken
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Goed plan. Maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden: volg de bordjes naar Taxi in de aankomsthal, sluit je aan bij de (snel doordraaiende) rij, stap in een GELE taxi, met een bordje met een nummer bovenop, luister naar de mensen die daar me een soort uniform of hesjes rondlopen en die je vragen waar je heen gaat en stap in de taxi die zij je aanwijzen. Pak ook het papiertje aan dat zij je in de hand frommelen, daar staat namelijk het nummer van de taxi op. Echte taxi's hebben ook een automaat om je kredietkaart doorheen te halen, en een tv schermpje, maar dat kan je uitzetten. Plus ze hebben een taximeter (die ze niet aanzetten, want het is een eenheidsprijs naar Manhattan, en het nummer van de taxi en de naam van de chauffeur staan in een verlicht plaatsje naast de chauffeur.

Veel plezier en goede reis.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer