Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Roken in de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Madelon
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Roken in de VS

Bericht door Madelon »

Hallo,

Ik heb een vraag over of en waar je kan roken in de VS. Ik ga vier maanden studeren in Chapel Hill, North Carolina, en ik krijg alleen maar informatie dat roken overal verboden is. Ik mag niet roken op de campus en ook niet op de kamer.

Is het uberhaupt legaal om op straat te roken, of zijn er bepaalde zones voor rokers? Ik kan me niet voorstellen dat er geen rokende studenten daar zijn... en als dat wel zo is, dan weet ik dat ik goed mijn best moet doen om te stoppen voor ik daarheen ga :roll: .
HansH
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Roken in de VS

Bericht door HansH »

Hoi,

Wat wij hebben gezien zijn de regels ongeveer gelijk als hier in NL. In ieder geval nergens binnen in gebouwen, hoewel er hotelkamers zijn waar je wel mag roken. We hebben mensen buiten zien roken maar niet veel. Net zoals hier roken er steeds minder mensen en raakt het uit de mode/gewoonte om wel te roken. Wij roken ook niet (meer). :thumbup:
1979: NYC, Ohio
1980: NYC, Ohio, Kentucky
2013: NYC, rondreis New England
2014: Chicago naar San Francisco
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het hangt ook van de staat of zelfs de gemeente af. Voor North Carolina weet ik het niet hoe het zit.

Volgende kan de regel zijn:

- verboden in openbare gebouwen
- verboden in restaurants en cafes
- verboden op terrassen
- verboden als je in een wachtrij staat
- verboden op straat
- verboden in het bijzijn van kinderen
- .....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

North Carolina is traditioneel een producent van tabak maar de regels zijn tegenwoordig behoorlijk streng. De campus van UNC (en andere universiteiten) zijn inderdaad rook-vrij (http://www.ehs.unc.edu/healthy/smoking.shtml)

Op straat en in je auto mag je wel roken.
Madelon
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Madelon »

Haha, volgens deze kaart (http://ehs.unc.edu/healthy/docs/smoke_free_zone_map.pdf) moet ik stoppen!
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sharon-vb »

Succes!!! :thumbup: :lol:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

My two cents: als je pienter genoeg bent om te studeren en een aantal maanden naar de US te komen, zou je ook pienter genoeg moeten zijn om te weten dat je beter niet kunt roken.
Ik hoop dat het je lukt te stoppen ! en wens een een hele plezierige en leerzame tijd in de US !

Persoonlijk vind ik het fantastisch ergens te kunnen eten en te proeven wat ik eet en niet de hele tijd sigarettenrook in mijn gezicht geblazen te krijgen.
Ook hoeven mijn kleren niet meteen de was in na een uitje !
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

hey, Madelon
take it from me: stop er mee, je hebt nu een goed doel om er mee te stoppen.
geloof me, ik kan het weten, ik heb twee pakjes per dag gerookt, en daar ga jij ook naar toe, vroeg of laat.
met al dat geld kun je heel veel andere dingen doen.
iet of wat roker haalt er elk jaar ongeveer 2000€ doorheen.
iemand heeft me dit ooit eens duidelijk gemaakt, en denk er maar eens over na, op je hele leven rook je een huis op, en je hoest je longen er uit, niet nu maar wel over enkele jaren.
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Yup, je hebt het vast al veel te vaak gehoord, maar wanneer je nu in Nederland al uit moet zoeken waar je precies in Amerika kunt doorgaan met je slechte gewoonte zit er toch iets mis. Ik werk zelf bij een universiteit/ziekenhuis met een geheel rookvrije campus, word ik heel gelukkig van.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Geen student geneeskunde hoop ik ? :lol:

Het valt me hier in FL zelfs tegen, er schijnt een soort regel te zijn dat bv sportbars hier als die niet boven de 25% omzet uit eten halen dan mag er gewoon gerookt worden...bllehhh nou mij zie je er dan niet . Ehhh SPORTSbar ?? Crazy right.

Hier word nog steeds veel gerookt vind ik maar dat komt omdat de gemiddelde leeftijd hier wat hoger is denk ik en dat electronisch roken een soort van hip is.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Van mij geen preek om te stoppen :-)

Plaatsen om te roken kan je ongeveer vergelijken met Belgie. Geen openbare gebouwen, geen cafe's, restaurants,.. In Utah moet je x aantal meter van elk gebouw blijven. Maar in de praktijk hangen de hotels dat verbodsbord maar staat er gewoon bij de ingang of naast een bankje, een asbak.
Persoonlijk vond ik het in het zuidwesten geen probleem om te roken. Er zijn veel rookvrije hotels, maar zeker ook nog hotels waar je een rokerskamer kan boeken. Als het een rookvrij hotel is, gaat mijn voorkeur naar hotels met een balkon.
In Florida en NY vond ik het moeilijker. In NY mag je zelfs niet in de parken roken. Maar ook hier heb je hotels waar een asbak aan de inkom staat. En verder gewoon op straat. Ik heb wel een mini afsluitbaar asbakje bij zodat ik de peuken kan bijhouden tot ik een vuilbak of asbak tegenkom.
Gezien rokers meer en meer geviseerd worden , krijg je al snel een solidair gevoel en er ontstaan de gezellige, leuke gesprekken aan die asbakken :-)

Bij deze mijn antwoord en geen discussieuitnodiging over roken ;-)
Groetjes,
Carine
Izognoeg
Amerikakenner

Bericht door Izognoeg »

Hahahaha... Het roken was één van de redenen dat ik de hotels vooraf boekte.
Altijd een kamer met balkon.
Sinds een week of vier ben ik een 'happy damper', maar wil nog steeds een kamer met balkon.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer