Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sneller je auto ophalen bij Alamo
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Sneller je auto ophalen bij Alamo
Heb ook bij Alamo (co.uk/brits) geboekt en savetime ingevuld voor ophaling in Denver
Zonder alle mogelijk uit de kast te halen:
als jij via de kiosk gaat en dan een auto gaat uitpikken en tot vaststelling komt dat niets jou aanstaan in de categorie kan jij dan alsnog naar de balie voor een mogelijke (liefst free) upgrade ?
Ik begrijp niet 100% hoe dat zit met die kiosken. Jij scant de bevestigingscode en in principe neem jij sleutels auto en rijdt ermee weg. Klopt dat ?
Wat als er intussen diezelfde auto door imand anders wordt geboekt aan de balie ?
Zonder alle mogelijk uit de kast te halen:
als jij via de kiosk gaat en dan een auto gaat uitpikken en tot vaststelling komt dat niets jou aanstaan in de categorie kan jij dan alsnog naar de balie voor een mogelijke (liefst free) upgrade ?
Ik begrijp niet 100% hoe dat zit met die kiosken. Jij scant de bevestigingscode en in principe neem jij sleutels auto en rijdt ermee weg. Klopt dat ?
Wat als er intussen diezelfde auto door imand anders wordt geboekt aan de balie ?
Bij de meeste locaties mag je zelf je auto uitzoeken. (Uit de klasse die jij hebt geboekt)
De auto wordt gescand bij het uitrijhokje samen met jou papier die je nu al hebt.
De auto wordt gescand bij het uitrijhokje samen met jou papier die je nu al hebt.
Via uscarhire hebben wij een auto bij alamo geboekt, aangemeld bij alamo savetime.
We krijgen een melding dat we in phoenix met een shuttle naar de alamo balie moeten. Mag dit dan ook de kiosk zijn of moet het echt de balie zijn?
We krijgen een melding dat we in phoenix met een shuttle naar de alamo balie moeten. Mag dit dan ook de kiosk zijn of moet het echt de balie zijn?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kiosk, balie en kiosk zitten in hetzelfde gebouw wat met de shuttle vanaf vliegveld een minuut of vijf rijden is.
- Raziel
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik loop nu toch wel tegen een probleempje aan als gevolg van het online inchecken:
Ik probeerde de huur te annuleren, maar dat heeft menig zweetdruppeltje gekost.
Dat kan blijkbaar alleen telefonisch en ik werd van het kastje naar de muur gestuurd.
Uiteindelijk een wat boze mail naar Alamo met de vraag wat het goede nummer is om te annuleren.
Nu, een week later, wacht ik nog op het terugstorten van de huursom....
Kortom...het blinkt niet uit in klantvriendelijkheid
Ik probeerde de huur te annuleren, maar dat heeft menig zweetdruppeltje gekost.
Dat kan blijkbaar alleen telefonisch en ik werd van het kastje naar de muur gestuurd.
Uiteindelijk een wat boze mail naar Alamo met de vraag wat het goede nummer is om te annuleren.
Nu, een week later, wacht ik nog op het terugstorten van de huursom....

Kortom...het blinkt niet uit in klantvriendelijkheid
Vorig jaar had ik ook eerst mijn autohuur via http://www.alamo.co.uk/brits en gebruik gemaakt via SaveTime.
Toen kwam de error fare van National. Auto geannuleerd online via http://www.alamo.co.uk/Content/740/uk/E ... eservation
Binnen een paar dagen geld terug.
Waarom lukt het jou niet? Achternaam verkeerd ingevuld? Bijvoorbeeld niet aan elkaar? Ik heb nog van der bij mijn achternaam.
Toen kwam de error fare van National. Auto geannuleerd online via http://www.alamo.co.uk/Content/740/uk/E ... eservation
Binnen een paar dagen geld terug.
Waarom lukt het jou niet? Achternaam verkeerd ingevuld? Bijvoorbeeld niet aan elkaar? Ik heb nog van der bij mijn achternaam.
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik heb pas geleden opnieuw geboekt bij Alamo.co.uk/brits, doordat de prijs gedaald was.
Via de website moeiteloos kunnen annuleren en een nieuwe boeking kunnen plaatssen.
Het geld was een dag later alweer op mijn creditcard gestort.
Het lijkt erop dat je iets incidenteels hebt meegemaakt Raziel.
Via de website moeiteloos kunnen annuleren en een nieuwe boeking kunnen plaatssen.
Het geld was een dag later alweer op mijn creditcard gestort.
Het lijkt erop dat je iets incidenteels hebt meegemaakt Raziel.
- Raziel
- Amerikafan
Ik denk dat het te maken heeft met het online inchecken.
In 1e instantie probeerde ik het ook online maar kreeg telkens de melding dat annuleren niet online mogelijk was , maar alleen telefonisch. Toen ik belde kreeg ik te horen dat ik geboekt had via een ' third party' en daarom bij hen moest annuleren. Toen ik vroeg wie die ' third party' dan was konden ze me geen antwoord geven. Vervolgens verbonden ze me door en kreeg ik een bandje dat het bijna 17.00 uur was en er geen nieuwe telefoontjes werden aangenomen. Uiteindelijk is het annuleren wel gelukt, maar nu wacht ik dus op m'n ' refund'.
(customer service Alamo: your mail will be replied within 10 days) pfffff
In 1e instantie probeerde ik het ook online maar kreeg telkens de melding dat annuleren niet online mogelijk was , maar alleen telefonisch. Toen ik belde kreeg ik te horen dat ik geboekt had via een ' third party' en daarom bij hen moest annuleren. Toen ik vroeg wie die ' third party' dan was konden ze me geen antwoord geven. Vervolgens verbonden ze me door en kreeg ik een bandje dat het bijna 17.00 uur was en er geen nieuwe telefoontjes werden aangenomen. Uiteindelijk is het annuleren wel gelukt, maar nu wacht ik dus op m'n ' refund'.
(customer service Alamo: your mail will be replied within 10 days) pfffff
Je hebt geboekt via http://www.alamo.co.uk/brits toch?
En vervolgens SaveTime gebruikt?
Dat heb ik ook gedaan en bij mij ging het annuleren goed.
Ik vind de boodschap Third Party ook raar als je via http://www.alamo.co.uk/brits hebt geboekt.
Hopelijk krijg je snel je geld terug en had jij een keertje pech.
En vervolgens SaveTime gebruikt?
Dat heb ik ook gedaan en bij mij ging het annuleren goed.
Ik vind de boodschap Third Party ook raar als je via http://www.alamo.co.uk/brits hebt geboekt.
Hopelijk krijg je snel je geld terug en had jij een keertje pech.
- Raziel
- Amerikafan
even een laatste update:
gisteren, na weer een telefoontje naar Great Britain, is eindelijk het bedrag teruggestort op onze creditcard.
Wat bleek nou: ze hadden ons een annuleringsboete gegeven ter grootte van de hele huursom
Ze zagen zelf ook wel in dat dat niet zo aardig was. Sterker nog; we waren ruim op tijd met annuleren en dus helemaal geen boete verschuldigd!
Kortom: eind goed al goed
gisteren, na weer een telefoontje naar Great Britain, is eindelijk het bedrag teruggestort op onze creditcard.
Wat bleek nou: ze hadden ons een annuleringsboete gegeven ter grootte van de hele huursom

Ze zagen zelf ook wel in dat dat niet zo aardig was. Sterker nog; we waren ruim op tijd met annuleren en dus helemaal geen boete verschuldigd!
Kortom: eind goed al goed

Mooi en bedankt voor je update. 

- guido09
- Amerikafan
- Contacteer:
Beetje
,,,
Heeft er iemand ervaring (in de breedste zin ) met ophalen bij Budget in Denver?

Heeft er iemand ervaring (in de breedste zin ) met ophalen bij Budget in Denver?
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
@ guido09
Bij Budget in Denver geen ervaring, wel bij Alamo in Denver en dat liep echt super.
Denk dat dat wel vlot zal zijn.
Bij Budget in Denver geen ervaring, wel bij Alamo in Denver en dat liep echt super.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hans,Hans uit Koekelare schreef:@ guido09
Heb jij daar gebruik gemaakt van upgrades ? Zijn die voorgesteld geweest ?
Binnen een paar maanden ga ik daar ook mijn auto halen en wil weten wat de ervaringen daar zijn.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ben nu ook ingelogd bij Alamo om in te checken (Savetime), maar krijg dan het volgende overzichtje te zien van gekozen opties waarbij het me nu niet meer helemaal duidelijk is of ik hier nog iets in moet wijzigen. Met andere woorden: heb ik die onderste 2 verzekeringsopties ook nodig? (de bovenste 2 staan al op accept, die zaten er gratis bij in)
Protection Options (previously selected)
Accept Decline Collision Damage Waiver $24.99 / DAY Details
Accept Decline Extended Protection $13.95 / DAY Details
Accept Decline Roadside Assistance Protection $4.99 / DAY Details
Accept Decline Personal Accident Insurance/Personal Effects Coverage. $5.50 / DAY Details
Graag jullie advies.
Gr. Monique
Protection Options (previously selected)
Accept Decline Collision Damage Waiver $24.99 / DAY Details
Accept Decline Extended Protection $13.95 / DAY Details
Accept Decline Roadside Assistance Protection $4.99 / DAY Details
Accept Decline Personal Accident Insurance/Personal Effects Coverage. $5.50 / DAY Details
Graag jullie advies.
Gr. Monique
Nee heb je niet nodig.
De eerste is voor als je vergeten bent om te tanken, een lekke band krijgt of de sleutels in je auto laat zitten.
De tweede heb je waarschijnlijk al in je reisverzekering. Even nakijken dus.
De eerste is voor als je vergeten bent om te tanken, een lekke band krijgt of de sleutels in je auto laat zitten.
De tweede heb je waarschijnlijk al in je reisverzekering. Even nakijken dus.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb even gebeld met mijn reisverzekeraar (doorlopend verzekerd) en die gaf aan dat je altijd een ongevallen inzittende verzekering erbij moet nemen voor het geval je een ander bijvoorbeeld invalide rijdt.
En dat dit dus nooit in een reisverzekeringsproduct erbij zit.
Maar of dat nou die onderste aanvullende verzekering is die ik hierboven noemde.....
Het is mij niet helemaal meer duidelijk moet ik zeggen.
Iemand hier aanwezig die er meer van weet?
Maar of dat nou die onderste aanvullende verzekering is die ik hierboven noemde.....
Het is mij niet helemaal meer duidelijk moet ik zeggen.
Iemand hier aanwezig die er meer van weet?
- guido09
- Amerikafan
- Contacteer:
Het feit dat er Accept Decline staat, geeft aan dat je moet aanvinken om er vanaf te zien...
Even goed lezen dus.
Even goed lezen dus.
Moon29,
je reisverzekeraar heeft je niet goed geadviseerd. Een ongevallen inzittenden verzekering is voor alle inzittenden in de auto, niet voor anderen. Indien een inzittenden in de eigen auto als gevolg van een ongeval komt te overlijden of blijvend invalide raakt, krijg je de in de polis vermelde verzekerde som uitgekeerd.
Mocht je een ander aanrijden, dan heeft dat helemaal niets met de ongevallen inzittendenverzekering te maken. De schade welke aan anderen (=derden) wordt toegebracht met een gehuurde auto, valt onder het WA gedeelte van de auto en is nooit (!) verzekerd op een doorlopende reisverzekering.
je reisverzekeraar heeft je niet goed geadviseerd. Een ongevallen inzittenden verzekering is voor alle inzittenden in de auto, niet voor anderen. Indien een inzittenden in de eigen auto als gevolg van een ongeval komt te overlijden of blijvend invalide raakt, krijg je de in de polis vermelde verzekerde som uitgekeerd.
Mocht je een ander aanrijden, dan heeft dat helemaal niets met de ongevallen inzittendenverzekering te maken. De schade welke aan anderen (=derden) wordt toegebracht met een gehuurde auto, valt onder het WA gedeelte van de auto en is nooit (!) verzekerd op een doorlopende reisverzekering.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
Die ander is dus iedereen die bij jou in de auto zit.moon29 schreef:Ik heb even gebeld met mijn reisverzekeraar (doorlopend verzekerd) en die gaf aan dat je altijd een ongevallen inzittende verzekering erbij moet nemen voor het geval je een ander bijvoorbeeld invalide rijdt.
Voor niet mede inzittende heb je dus je aansprakelijkheid nodig.
Bij alamo.com heet dit Extended Protection. Bij anderen heet dit bijv SLI.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 766 Weergaves
-
Laatste bericht door marieke van oorschot
-
- 8 Reacties