Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reizen met kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Randy
Amerika-ontdekker

Re: Tips voor reizen met kinderen

Bericht door Randy »

Bedankt voor jullie reacties!
Nu ga ik weer twijfelen, om niet toch vanuit hier een stoel mee te nemen :)

Sowieso zou het dan niet onze eigen stoel zijn, dan koop ik er 1 op MP. Ik vraag mij wel af hoeveel de stoel te verduren zal hebben tijdens het in en uitladen. Vind toch een beetje een naar idee.
Stel we kopen er daar 1, dan nemen we m mee terug naar NL en verkopen we m hier wel weer.

Even off-topic, maar het campingbedje hebben we de vorige keer na 3 weken gewoon weer kunnen retourneren bij de Wallmart. Zonder gedoe. Ideaal! Deze keer ook maar weer proberen, scheelt toch weer 40 dollar.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Jullie hebben een campingbedje teruggebracht na het 3 weken gebruikt te hebben? Sorry, maar dat vind ik echt niet netjes. Stel dat dat bedje weer gewoon in de winkel in het schap gaat, ik zou niet blij zijn als ik erachter kwam dat een product wat ik nieuw denk te kopen al 3 weken door een ander kind gebruikt is.
Randy
Amerika-ontdekker

Bericht door Randy »

Ja, nu je het zo brengt is het inderdaad niet heel netjes. Destijds heeft hij er hooguit 5x in geslapen, maargoed feit blijft dat het gebruikt is.
Heb er eerlijk gezegd niet zo bij stil gestaan :oops:
LittlePhoenix
Amerika-expert

dimona schreef:De stoel waar het hier om gaat heeft toch gewoon een eigen (verstelbare) gordel?

Ik vind dit model in de camper echt ideaal, want door de lage zit past het kind gewoon met de stoel aan tafel. Wij hebben ook lang zo'n soort stoel gehad die als onderstuk een booster had en daarbij een eigen gordel en wij vonden het dé camperautostoel bij uitstek.
Ja, maar toen ik mijn eerste berichtje plaatste werd er ook over een backless booster gepraat, dus vandaar dat ik dit ook even wilde melden. Als ouders de moeite nemen om uit te zoeken hoe ze hun kind veilig kunnen vervoeren wil ik graag (veel) info geven.
En ja, soms zijn die goedkope stoeltjes juist de beste keus omdat ze beter passen dan de duurdere modellen. M'n man heeft een Jaguar en de dure stoeltjes passen daar niet goed in. De goedkope stoeltjes juist wel, en een goedpassend goedkoop stoeltje is veiliger dan een slechtpassend duur stoeltje.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Randy schreef:Ja, nu je het zo brengt is het inderdaad niet heel netjes. Destijds heeft hij er hooguit 5x in geslapen, maargoed feit blijft dat het gebruikt is.
Ja, maar 5 keer is heel wat anders dan 3 weken lang elke nacht en elke middagdut. Ik nam aan dat je bedoelde dat je dat bedje de hele vakantie dagelijks had gebruikt en dan teruggebracht.
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sharon-vb »

Hahaha, ik vind het op zich grappig dat je überhaupt op het idee bent gekomen om het terug te brengen....
Netjes is het inderdaad niet.
Randy
Amerika-ontdekker

Bericht door Randy »

LittlePhoenix schreef:
Randy schreef:Ja, nu je het zo brengt is het inderdaad niet heel netjes. Destijds heeft hij er hooguit 5x in geslapen, maargoed feit blijft dat het gebruikt is.
Ja, maar 5 keer is heel wat anders dan 3 weken lang elke nacht en elke middagdut. Ik nam aan dat je bedoelde dat je dat bedje de hele vakantie dagelijks had gebruikt en dan teruggebracht.

Ownee, zoon heeft bijna alle nachten tussen ons in geslapen. Het werkte gewoon niet. Verder ook geen probleem, nu komt hij nog vaak bij ons in bed 's nachts.

En de middagdutje heeft hij altijd in de autostoel of drager gedaan. Zal de jongste nu ook weer doen cq 'moeten' .

Nee, een afgeleefd bedje zou ik zeker niet terugbrengen. Maar je hebt wel een punt hoor, het blijft met 5x gebruik ook een gebruikt bedje. Maar omdat hij er alleen de eerste week een paar keer (deels) in heeft geslapen, heb ik er eigenlijk niet zo bij stil gestaan.

Eerst maar eens zien of de jongste deze keer wel in het bedje wil. We nemen misschien ook de Deryan tent mee, ligt eraan hoeveel ruimte we nog over hebben.
Randy
Amerika-ontdekker

Bericht door Randy »

sharon-vb schreef:Hahaha, ik vind het op zich grappig dat je überhaupt op het idee bent gekomen om het terug te brengen....
Netjes is het inderdaad niet.
Nou, het was best impulsief. We moesten de camper inleveren in SF, en daar was een Walmart dichtbij. Nog even broodjes etc gekocht en toen bedachten we ineens wat we met die doos (waar bedje in zat) aan moesten . Wilden eerst voor de deur zetten met een briefje erop "gratis mee te nemen " oid, toen man bedacht dat we het wel konden retourneren. :oops:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Dimona, wij hebben ook zo'n simpele groep 1-2-3 stoel, echt ideaal om mee te nemen op reis, zeker als je het stoeltje toch niet vaak gaat gebruiken. Scheelt heel veel gesjouw! Overigens past het nog niet goed bij een jonge dreumes die pas net uit de groep 0 gegroeid is, maar vanaf 1,5 ofzo kan het best.
Terug in Texas!
Randy
Amerika-ontdekker

Bericht door Randy »

Ik las trouwens net nog ergens dat een niet Amerikaans stoeltje mogelijk een probleen kan opleveren bij verzekeringkwesties of boetes. Wat daar dan waar van is,,,
sharon-vb
Amerikafan

Bericht door sharon-vb »

Dat heeft te maken met de veiligheidscode die op het stoeltje staat. Als de juiste code er op staat, dan is er niks aan de hand.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Zover ik het heb kunnen terugvinden geldt dat alleen als je in de VS gaat wonen, als toerist mag je gewoon een Europees stoeltje gebruiken.
Terug in Texas!
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Hoe gaat het hier met iedereen? En de kinderen?

Nog plannen voor deze zomer? 8)

Wij moeten dit weekend nog even afwachten en kunnen daarna bekijken wat we gaan doen. Vriendlief heeft het over een rondreis zuidwest met de camper.......

Ben maar vast begonnen met blog en lijstjes te maken want het zal dan ook vast wel zoiets worden.

De kinderen zijn nu alweer 4 en 6 jaar.........gaat hard met ze. Binkie was 20 maanden toen hij voor het eerst mee ging! :D
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Hé hallo!
Leuk zo'n vriendlief! Helemaal niet erg dat ie het daar over heeft :lol:
Mocht je nog tips, trucs etc. willen hebben, dan hoor ik het wel.

Hier voor deze zomer geen plannen. Februari naar Zuid-Afrika geweest, dus we moeten weer sparen. Waarschijnlijk volgend jaar Canada.
Ik heb heimwee naar ZW-Amerika, maar de mannen willen naar Canada. En op de vraag: met de auto of de camper, zei onze knul volmondig....CAMPER! En nee, hij vond het echt niet erg als hij dan weer lang moest vliegen :wink: Volgend jaar zomer gaan we dus, als alles meezit, voor het eerst naar Canada!
Nog even geduld dus :cry:

4 en 6 alweer, gaat zeker hard! Onze bink wordt bijna 5 en alles gaat prima met onze kleine wereldreiziger.
Anderen die wel weer plannen hebben voor de zomer??
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Bij ons duurt het nog een paar jaar voor we weer kunnen. We hopen over 3 jaar te kunnen gaan. Dan zijn de kinderen 10 en bijna 7 jaar en gaat het hopelijk allemaal weer wat makkelijker. Onze kinderen zijn geen autorijders... Waarschijnlijk ook naar Canada, maar het zou ook een rondje Denver met South Dakota kunnen worden. En dan waarschijnlijk met een auto. Manlief wil niet meer met een camper rijden, jammer genoeg :?

Zijn jullie nou uiteindelijk wel eens met een camper geweest, Jessica?
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Wij zijn in sep/okt nog een maand in San Francisco (via Las Vegas en Yosemite) geweest en kwamen zo'n beetje de dag voordat onze kleuter 5 jaar werd en dus leerplichtig terug. Nu zitten we vast aan de vakanties en hebben we er bovendien een pasgeborene bij, dus doen we het dit jaar even 'rustig' aan. Deze zomer Parijs en Zeeland en in het najaar hopelijk weer naar Hong Kong en China :D

En zo staat er meer op ons verlanglijstje - ik vermoed dat we even klaar zijn met Amerika. We hebben vooral zin om Europa te herontdekken, zouden (als de rust is weergekeerd) naar Thailand willen en als het budget het toelaat en ik die afschuwelijke jetlag vergeet graag voor langere tijd terug naar Sydney/Melbourne.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Inge, de camper hebben we nog niet geprobeerd. Helaas. Ik zou het wel erg gaaf vinden.

Bello, Australie is idd een lange zit. Dat zie ik nog niet zitten met de kinderen. We hebben het in 2004 gedaan en ik had de handen vol aan mezelf :lol:

Bij jullie kids geen zitvlees Inge? Jammer hoor, maar ik weet ook dat er genoeg dingen in Europa te ontdekken zijn. :thumbup:
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

De reis naar midden-Frankrijk een aantal jaar geleden was een ramp... En toen hadden we de totale reis van 8 uur al in twee stukken opgedeeld... :lol: Dus nadat we ons Amerika avontuur hebben gehad, zijn we lekker dicht bij huis gebleven. Dit jaar gaan we voor het eerst weer proberen iets verder weg te gaan, op 3 en 4 uur rijden. Ze snappen nu beter wat en waarom, dus leggen ze zich er sneller bij neer.

Een andere reden dat we niet meer naar Amerika zijn geweest, zijn de financiën. Zo'n reis is toch erg duur en we vonden dat we er met die kleine te weinig uithaalden voor die prijs. Al was het geweldig en hebben we genoten. Maar ja, genieten doen we dichtbij ook :wink: . En we leven al een paar jaar op 1 inkomen, dus dat zit er even gewoon niet in.
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Heerlijk hoor Dimple dat jullie misschien weer die kant op gaan! De laatste keer dat wij die kant opgingen waren de kinderen 2 1/2 en 14 maanden. Nu zijn ze alweer 4 1/2 en net 3. Hoog tijd om weer eens te gaan lijkt mij :wink:
Dit jaar hebben we geen vakantieplannen meer maar we zijn dan ook in Januari met mijn ouders 4 weken naar Thailand geweest dus niks te klagen :D Maar hoewel Thailand heerlijk was en we echt een hele leuke vakantie hebben we gehad hadden mijn man en ik wel allebei zoiets van Het is niet Amerika :?
Amerika blijft toch het land waar we het liefst naar toe gaan en als we weer een verre reis gaan maken zal het zeker weer die kant op zijn. Helaas is Noah vanaf September leerplichtig en zullen we afhankelijk zijn van de schoolvakanties dus nog even doorsparen!
Jullie in ieder geval veel plezier op jullie vakanties en de rest natuurlijk ook! :thumbup:

Gr. Laura
Randy
Amerika-ontdekker

Bericht door Randy »

Wij zijn net terug na 3 weken, en pffff ik ben zo ziek vd jetlag. Lig nu sinds maandag plat. Gelukkig gaat het inmiddels met de kids goed qua slapen :thumbup:
Kids hebben het goed gedaan, maar 3 weken waren ook genoeg. Vooral de jongste kan nu weer heerlijk stappen in de kamer. En de oudste miste het contact met andere kindjes, gezien hij ook naar een kdv gaat.

Het bedje hebben we deze keer meegenomen naar NL :thumbup: was geen probleem, en de man achter de balie zei direct " it's free" 8) vond m stiekem ook zo leuk, met uiltjes en hertjes :D

We hebben ter plekke stoeltjes gehuurd, anders hadden we alles ook niet meegekregen gok ik.
Jongste zat veel in de manduca, en oudste laatste dagen in de buggy. Toen waren de benen op. Gelukkig waren we toen in LV en daar is het iets makkelijker rijden dan in een park.

Ik moet wel bekennen dat het druk was, denk dat dat ook de reden is dat ik nu zo beroerd ben en niet meer dan 3u p.d. slaap. Hebben weinig momenten rustig gezeten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer