ik weet niet of Wolfgang alleen komt of met zijn vrouw/partner...wimenlydia schreef:Kalaman, we zullen er zijn, The Region Inn op 15 april om 8u30!Zijn het allemaal mannen
![]()
?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Kalaman : hoodoos en slot canyons april 2014
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: Reis Kalaman : hoodoos en slot canyons april 2014
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
de gigantische Broken Bow Arch. Dat kleine rode stipje, helemaal onderaan is mijn 1.90m grote zoon...
Mooi zeg. Pittige wandeling of viel het mee?
Groetjes,
Daniel
Daniel
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
enkel de eerste helling is behoorlijk lastig (bij het terugkomen) omwille van én de stijgingsgraad én het losse zand én de temperatuur. Voor de rest valt het mee. Enkel heel alert zijn bij het over rotsen stappen in de rivier.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
De beelden van de DJI zijn wel ongelooflijk indrukwekkend. Het geeft toch een andere dimensie aan zo'n foto. Je ziet dan echt hoe groot dingen zijn. 
En geen overnachting in de auto dus? Of was dat niet vandaag/gisteren?

En geen overnachting in de auto dus? Of was dat niet vandaag/gisteren?
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
De video 's die we tot nog toe gemaakt hebben met de DJI zijn echt indrukwekkend. En ik mag dat zeggen want niet ik heb ze gemaakt
We hebben lekker in een goed bed geslapen: . Uiteindelijk hebben we er maar een dik uur aan gereden tot de Trailhead. We waanden ons wel regelmatig in een rally...
Nu naar, denken we, een ander absoluut hoogtepunt : de Coyote Gulch

We hebben lekker in een goed bed geslapen: . Uiteindelijk hebben we er maar een dik uur aan gereden tot de Trailhead. We waanden ons wel regelmatig in een rally...

Nu naar, denken we, een ander absoluut hoogtepunt : de Coyote Gulch

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het zijn alleen maar hoogtepunten of niet? 

- Doockles
- Amerika-expert
Corona Arch hadden jullie nog niet gezien zeker hé? Net even opgezocht en die zou 140 feet hoog zijn (ongeveer 42m dus). Qwa omvang dus vergelijkbaar al lijkt Corona arch mij een dunnere boog te hebben precies. Ben wel eens benieuwd naar jullie vergelijking. 

Onze reisverslagen:
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Je hebt helemaal gelijk, Doockles. Corona Arch en Broken Bow Arch lijken qua vorm inderdaad op elkaar, maar Corona Arch is wel dunner.

Corona Arch

Broken Bow Arch
Wij vonden beide arches geweldig mooi, als ik ze zou moeten gaan vergelijken dan kom ik uit op een 'gelijkspel'. Als de wandelingen naar de beide arches ook mee doen in de vergelijking, dan is Broken Bow Arch wel de onbetwiste winnaar. En dat terwijl we de hike naar Corona Arch toe al prachtig vonden hoor!! Maar de hike naar Broken Bow Arch is meer afwisselend, en ook avontuurlijker vanwege de lange aanrijroute en het heerlijke "alleen-op-de-wereld"-gevoel. Ik heb vanmorgen het verslag van Rudi zitten lezen, ik heb prompt weer heimwee naar deze prachtige plek.

Corona Arch

Broken Bow Arch
Wij vonden beide arches geweldig mooi, als ik ze zou moeten gaan vergelijken dan kom ik uit op een 'gelijkspel'. Als de wandelingen naar de beide arches ook mee doen in de vergelijking, dan is Broken Bow Arch wel de onbetwiste winnaar. En dat terwijl we de hike naar Corona Arch toe al prachtig vonden hoor!! Maar de hike naar Broken Bow Arch is meer afwisselend, en ook avontuurlijker vanwege de lange aanrijroute en het heerlijke "alleen-op-de-wereld"-gevoel. Ik heb vanmorgen het verslag van Rudi zitten lezen, ik heb prompt weer heimwee naar deze prachtige plek.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
@ Sofie : ik kan mij eigenlijk enkel maar aansluiten bij Henriëtte, alleen...wij hebben Corona Arch nog nooit gezien (ofwel niet in de planning ofwel zoals vorig jaar april geen tijd en in december te veel sneeuw en ijs). Maar...ze staat voor 12 april op de planning
@ Paul : inderdaad
. Vandaag alweer één voor in het rijtje van hoogtepunten van al onze Zuidwest-reizen : de Coyote Gulch. Maar ook in een andere rangschikking op een heel hoge plaats : we zijn nog maar zelden zo afgepeigerd geweest als nu...zie blog...als mijn ogen het nog even houden 

@ Paul : inderdaad

- Doockles
- Amerika-expert
Hopelijk wordt het deze keer dan wél Corona Arch hé. 
Henriëtte, als ik het verslag van Kalaman las van de wandeling, leek het mij inderdaad qua wandeling minder te vergelijken. De wandeling naar Broken Bow Arch, lijkt me fantastisch.

Henriëtte, als ik het verslag van Kalaman las van de wandeling, leek het mij inderdaad qua wandeling minder te vergelijken. De wandeling naar Broken Bow Arch, lijkt me fantastisch.

Onze reisverslagen:
- Jean-Paul
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
De Corona Arch kan ik ook aanbevelen, ook een mooie hike er naartoe.kalaman schreef:@ Sofie : ik kan mij eigenlijk enkel maar aansluiten bij Henriëtte, alleen...wij hebben Corona Arch nog nooit gezien (ofwel niet in de planning ofwel zoals vorig jaar april geen tijd en in december te veel sneeuw en ijs). Maar...ze staat voor 12 april op de planning![]()
@ Paul : inderdaad. Vandaag alweer één voor in het rijtje van hoogtepunten van al onze Zuidwest-reizen : de Coyote Gulch. Maar ook in een andere rangschikking op een heel hoge plaats : we zijn nog maar zelden zo afgepeigerd geweest als nu...zie blog...als mijn ogen het nog even houden
Ik heb net je blog gelezen over de Coyote Gulch. Toen ik zag dat jullie door de 30 cm spleet kropen, moest ik meteen denken aan de film "127 hours"!
Wel wederom een mooi verslag, klasse!
Laatst gewijzigd door Jean-Paul op 10 apr 2014, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jean-Paul
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Dit kan je ook nog gaan doen bij de Corona Arch.
(Pas op, iemand uit dit filmpje is daar inmiddels overleden)
[youtube]4B36Lr0Unp4[/youtube]

[youtube]4B36Lr0Unp4[/youtube]
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
dat zullen we niet doen Jean-Paul
.
Als er niet te veel volk is misschien eens vliegen met de DJI, maar eens in Moab zullen we ons dringend moeten aanpassen aan de "hoeveelheid mensen". Zolang je hier rond Escalante bent zie je van een ganse dag amper iemand. In Moab daarentegen...
. Bovendien is het tussen 12 en 20 april de 2014 Moab Easter Jeep Safari. En dan ben je daar zeker niet alleen. Ons autootje zal precies weer eens speelgoedautootje zijn in vergelijking met de monsters die daar dan rondrijden...

Als er niet te veel volk is misschien eens vliegen met de DJI, maar eens in Moab zullen we ons dringend moeten aanpassen aan de "hoeveelheid mensen". Zolang je hier rond Escalante bent zie je van een ganse dag amper iemand. In Moab daarentegen...

- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Geweldig dat jullie de Coyote Gulch hike hebben kunnen doen
Ik heb me er ook ooit in verdiept, en ik kwam al snel tot de conclusie dat deze hike Way Out Of Our League is. En tja, dat de Ferrari niet mee mag is natuurlijk ook een overweging om de Coyote Gulch toch maar over te slaan
Gelukkig hebben we jullie verslag en foto's, zodat we toch nog van deze mooie omgeving kunnen mee genieten.

http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Henriëtte, als jullie er geen probleem mee hebben om in een tentje te slapen in de canyon, dan zijn er veel makkelijker plekken om in/uit de canyon te komen : Red Well en/of Hurricane Wash. Die zijn echter niet mogelijk voor een day-hike omdat dan de afstanden echt te groot worden.
Maar...na vandaag kan ik jullie een tip geven voor een andere, absolute, super-hike : Lower Calf Creek Falls. Wát een hike, voortdurend tussen de schitterende gekleurde rotsen (die je ook ziet langs de Scenic-12) en een fantastisch orgelpunt bij de watervallen. Echt zo
. Zoals ik jullie smaak inmiddels ken
, denk ik dat jullie daar absoluut zouden van genieten.
En dan mogen jullie zelfs de Ferrari in Nederland laten
.
Maar...na vandaag kan ik jullie een tip geven voor een andere, absolute, super-hike : Lower Calf Creek Falls. Wát een hike, voortdurend tussen de schitterende gekleurde rotsen (die je ook ziet langs de Scenic-12) en een fantastisch orgelpunt bij de watervallen. Echt zo

En dan mogen jullie zelfs de Ferrari in Nederland laten

- Doockles
- Amerika-expert
Fijn om te horen dat de Lower Calf Creek Falls zo goed zijn meegevallen. Prachtige hike, mooie beloning op het einde.
Maar geen eenvoudige wandeling hé.
Ik vind het wel grappig dat iedereen altijd vertrekt met het idee: goh, dat gaan we hier snel even doen.Op het forum wordt de wandeling ook vaak als eenvoudig voorgesteld en wordt er al snel gezegd: "vergeet niet even die watervallen daar mee te pikken". Na onze ervaring daar heb ik dan altijd zo een reactie: euh, dat valt wel even tegen die wandeling als je dat in de volle zon moet doen. Zo "even" is dat niet. 

Maar geen eenvoudige wandeling hé.

Onze reisverslagen:
Calf Creek Falls zijn echt prachtig!! Wij hadden het 'geluk' dat het behoorlijk bewolkt was toen wij de wandeling deden (en nog meer geluk dat het pas begon te stortregenen drie seconden nadat wij ons, bij terugkomst, aan een overdekte picknicktafel hadden geïnstalleerd
) dus van de zon of de hitte hadden we weinig last.
De wandeling zelf is geweldig, en de waterval is al helemaal super!

De wandeling zelf is geweldig, en de waterval is al helemaal super!
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
inderdaad merkwaardig hoe men (vooraf
) altijd blijkt te denken dat dit een walk-in-the-park is.
De afstand is wel "maar" 9,6 km, maar het diepe zand én de hitte maken er toch een behoorlijke hike van, hoor.
Best niet onderschatten en voldoende drank meenemen. Onze 1,5 liter was toch maar weer net voldoende, net omdat ook wij, om één of andere bizarre reden, dachten dat we "gewoon even naar de watervallen zouden stappen"...

De afstand is wel "maar" 9,6 km, maar het diepe zand én de hitte maken er toch een behoorlijke hike van, hoor.
Best niet onderschatten en voldoende drank meenemen. Onze 1,5 liter was toch maar weer net voldoende, net omdat ook wij, om één of andere bizarre reden, dachten dat we "gewoon even naar de watervallen zouden stappen"...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 5364 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state
-
- 10 Reacties