Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis LindaH: rondje Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
LindaH
Amerikafan
Partner van: RemcoUSA
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis LindaH: rondje Las Vegas

Bericht door LindaH »

Hallo allemaal,
Afgelopen januari na veel wikken en wegen toch maar weer besloten om naar Amerika te gaan :D. Dit word onze 3e reis naar de states 8)
De vliegtickets en auto zijn inmiddels al geboekt en de route is nu als volgt vastgelegd:

6-mei Aankomst Las Vegas, Auto ophalen. Hotel: Treasure Island
7-mei Las Vegas Hotel: Treasure Island
8-mei Las Vegas Hotel: Treasure Island
9-mei Rijdag naar Provo. Hotel: Sleep Inn of Provo
10-mei Bezoek Dinosaur National Monument. Hotel: Landmark Inn and Suites Vernal
11-mei Bezoek Red Canyon/Flaming Gorge National Recreation Area. Hotel: Americas Best Value Inn and Suites Rock Springs
12-mei Rustig dagje rijden naar hotel: Sleep Inn & Suites Evansville
13-mei Ochtend rijden/middag naar Custer State park. Hotel: AmericInn Lodge & Suites Rapid City
14-mei Custer state park (Mnt. Rushmore).Hotel: AmericInn Lodge & Suites Rapid City
15-mei Custer state park/Wind cave N.P. Hotel: USA Stay Hotel and Suites Hot Springs
16-mei Rijdag naar Castlerock La Quinta Inn & Suites Castlerock
17-mei shoppen outlets Castlerock Hotel: Inn Express Colorado Springs- East Powers
18-mei. Pikes Peak rijden. Glenwood Springs hotel: Quality Inn & Suites Glenwood Springs
19-mei Bezoek National monument Colorado Hotel: Americas Best Value Inn - Grand Junction
20-mei Via Rt 128 naar Moab. Bezoek Arches N.P. Hotel: The Motel 6 Moab
21-mei Canyonlands. Hotel: The Motel 6 Moab
22-mei Canyonlands. (onderste gedeelte) Hotel: Inn at the Canyons Monticello
23-mei Ochten rijden/middag naar Capitol Reef. Hotel: Howard Johnson Capitol Reef
24-mei Rustig dagje naar Tropic. Hotel: Americas Best Value Inn & Suites at Bryce Valley
25-mei Mooie route naar St. George. Hotel Clarion Suites Saint George
26-mei Terug naar Las Vegas. Hotel: The Palazzo
27-mei Las Vegas Hotel: The Palazzo
28-mei Auto inleveren: vertek Las Vegas in de ochtend
29-mei Aankomst NL
Totaal: 2.507 mijl
Globale Route:
Afbeelding

Even een paar toelichtingen:
-We vinden Vegas gewoon te gek, vandaar de keuze om de eerste 3 nachten en de laatste 2 nachten daar te blijven (vinden wij niet zonde, even lekker bijkomen van de vlucht ect. in een lekker luxe hotel)
-Vorig jaar hebben we al bezoeken gedaan aan Zion N.P, Bryce Canyon N.P, Salt Lake City, Denver, Monument Valley en Page en we willen het liefst geen "dubbele" dingen doen.

Welke vragen hebben we nog?
-Moeten we nog ruimte maken voor Badlands? We zouden misshien de nacht in Colorado Springs of Glenwood springs kunnen laten vallen en een extra nacht in Estes Park?
-Welke dingen missen we of moeten we echt niet doen?
-Welk hotel moeten we echt niet doen???? (alles is al geboekt maar gratis annuleerbaar)

Alvast bedankt voor jullie adviezen en tips :)
Maak vooral veel werk van je vrije tijd.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis LindaH: rondje Las Vegas

Bericht door Old Faithful »

Jullie moeten Las Vegas wel echt te gek vinden. :wink: Je rijdt daarna zo'n beetje 5 dagen om aan de rest van de vakantie te beginnen.

Als ik toch in South Dakota was, zou ik zeker naar Badlands N.P. gaan.
Estes Park zou ik af laten hangen van het al dan niet open zijn van de Trailridge Road. Eventueel zou je van Castle Rock via de Trailridge Road naar Glenwood Springs kunnen rijden. Dat wordt dan wel een lange dag.

Je schrijft dat je dingen als Zion en Bryce niet opnieuw wilt bezoeken. Hoe zit het met zaken waar je langs komt zoals bijvoorbeeld Natural Bridges N.M., Goblin Valley S.P. en Valley Of Fire S.P. ? Of willen jullie Zion en Bryce toch met een bliksembezoek vereren?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
LindaH
Amerikafan

Bericht door LindaH »

Haha ja Las Vegas vinden we idd echt te gek :thumbup: , misschien willen we de 2e dag een dagtrip maken naar Death Valley, daar zijn we ook nog nooit geweest.

Is Dinasour N.M geen bezoekje waard? Omdat je aangeeft dat pas na 5 dagen de rest v.d vakantie dan begint?

Vergeten te zeggen maar we zijn vorig jaar ook al in Estes Park geweest en hebben de Trailridge Road gereden, was erg mooi (maar nog wel koud in juni :wink: )!

Natural Bridges N.M komen we inderdaad langs. Die is zeker een bezoekje waard en zet ik op de route, thnx!
Goblin Valley S.P kunnen we overwegen al ligt dat wel een beetje uit de route (75 mijl extra)
Valley Of Fire S.P zijn we vorig jaar ook geweest! Erg mooi!

Zion zou ik nog overwegen om te bezoeken een keer, maar ik vond Bryce echt een tegenvaller!

Bedankt! :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

LindaH schreef: Zion zou ik nog overwegen om te bezoeken een keer, maar ik vond Bryce echt een tegenvaller!
Echt?? Hebben jullie ook een wandeling naar beneden gemaakt? Wij vonden het vorig jaar mei weer geweldig om te zien. Het mooiste natuurlijk tegen zonsondergang/opgang.
Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag voor Colorado NM en Moab.

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Haha, ik vond Bryce ook een beetje tegenvallen. Maar iedereen valt me haast aan als ik dat zeg (zowel op het forum als privé) :). Wij hadden de pech dat we ipv een hele slechts een halve dag hadden (ivm floods) en dus niet konden wandelen. Misschien dat er volgend jaar nog maar eens heengaan.
Groetjes,
Daniel
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

LindaH schreef: Is Dinasour N.M geen bezoekje waard? Omdat je aangeeft dat pas na 5 dagen de rest v.d vakantie dan begint?
Ik had Flaming Gorge en Dinosaur wel gezien in jullie route, daarom schreef ik ook "zo'n beetje." :wink:

Ook ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand Bryce niet prachtig vindt. Maar ja, smaken verschillen.

Ik vroeg naar Zion, Bryce en Valley Of Fire, omdat Tropic - Las Vegas zonder bezoek onderweg gemakkelijk in één dag gedaan kan worden. Zo win je een overnachting. Misschien voor Death Valley?
Groet,

Old Faithful
LindaH
Amerikafan

Bericht door LindaH »

De 2 laatste nachten zijn via Priceline geboekt en kan ik niet meer annuleren (overigens de enige nachten die echt vast staan)

Dan zou het zoiets worden?:

24-mei Rustig dagje naar Tropic. Hotel: Americas Best Value Inn & Suites at Bryce Valley
25-mei Naar Death Valley (Dit is wel 400 mijl???)
26-mei Ochten Death Valley en terug naar Las Vegas. Hotel: The Palazzo

@mrvanilla je bent inderdaad de eerste die hoor die het ook tegen vond vallen :wink:

Dit zou ook kunnen:
6-mei Aankomst Las Vegas, Auto ophalen. Hotel: Treasure Island
7-mei Las Vegas Hotel: Treasure Island
8-mei Las Vegas Hotel: Treasure Island
9-mei Rijdag naar Provo. Hotel: Sleep Inn of Provo
10-mei Bezoek Dinosaur National Monument. Hotel: Landmark Inn and Suites Vernal
11-mei Bezoek Red Canyon/Flaming Gorge National Recreation Area. Hotel: Americas Best Value Inn and Suites Rock Springs
12-mei Rustig dagje rijden naar hotel: Sleep Inn & Suites Evansville
13-mei Ochtend rijden/middag naar Custer State park. Hotel: AmericInn Lodge & Suites Rapid City
14-mei Custer state park (Mnt. Rushmore).Hotel: AmericInn Lodge & Suites Rapid City
15-mei Custer state park/Wind cave N.P. Hotel: USA Stay Hotel and Suites Hot Springs
16-mei Rijdag naar Castlerock: shoppen outlets La Quinta Inn & Suites Castlerock
17-mei Pikes Peak rijden. Glenwood Springs hotel: Quality Inn & Suites Glenwood Springs
18-mei Bezoek National monument Colorado Hotel: Americas Best Value Inn - Grand Junction
19-mei Via Rt 128 naar Moab. Bezoek Arches N.P. Hotel: The Motel 6 Moab
20-mei Canyonlands. Hotel: The Motel 6 Moab
21-mei Canyonlands. (onderste gedeelte) Hotel: Inn at the Canyons Monticello
22-mei Ochten rijden/middag naar Capitol Reef. Hotel: Howard Johnson Capitol Reef
23-mei Captol Reef, naar Tropic Hotel: Americas Best Value Inn & Suites at Bryce Valley
24-mei Mooie route naar Las Vegas
25-mei Naar Death Valley
26-mei Terug naar Las Vegas. Hotel: The Palazzo
27-mei Las Vegas Hotel: The Palazzo
28-mei Auto inleveren: vertek Las Vegas in de ochtend
29-mei Aankomst NL
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mrvanilla schreef:Haha, ik vond Bryce ook een beetje tegenvallen. Maar iedereen valt me haast aan als ik dat zeg (zowel op het forum als privé) :). Wij hadden de pech dat we ipv een hele slechts een halve dag hadden (ivm floods) en dus niet konden wandelen. Misschien dat er volgend jaar nog maar eens heengaan.
Ik had dat probleem ook, zoveel regen daar gehad dat het echt niet leuk was. Die rode modder is nu nog zichtbaar op de schoenen. Ik vond het (vooral toen de zon even begon te schijnen) wel een mooi park, maar ik had nou niet een super wauw gevoel wat ik bv boven op Glacier Point in Yosemite, Angels Landing in Zion Horseshoe bend in page of in Canyonlands, Arches, Yellowstone, Black Hills, RMNP wel een paar keer had. Ik vond wel dat Bryce, vooral richting Yovimpa en Rainbow Point een aantal geweldige uitzichtpunten had.

on topic:

Hou wel voor ogen dat er nog veel meer moois in de black hills is dan Custer SP en windcave NP. Rij zeker ook de needles loop (of nog beter, ga daar een stuk wandelen) en pak evt een halve dag badlands mee. Ik zie dat je ongeveer dezelfde tijd gaat als ik vorig jaar... ik hoop serieus dat je beter weer hebt, want ook in de BH had ik veel regen.
Bij Mt. Rushmore is het gratis entree...al betaal je dat door gewoon verplicht 11 dollar parkeergeld neer te moeten leggen. Als je er overdag bent is het goed om even na te vragen wanneer de avondceremonie is, ik was er vorig jaar rond de 20e en had de 1e avondceremonie van het jaar toevallig. Als je het kunt volgen een interessant verhaal over het ontstaan van Amerika en vooral de verplaatsing naar het westen en daardoor de verdringing van de indianen. Ook bij Crazy Horse memorial is overigens een avond/lichtshow, al heb ik die zelf niet gezien.
LindaH
Amerikafan

Bericht door LindaH »

PSVwally schreef:Ik zie dat je ongeveer dezelfde tijd gaat als ik vorig jaar... ik hoop serieus dat je beter weer hebt, want ook in de BH had ik veel regen.
Haha nou dat hoop ik ook :)!

We hebben nog geen "keuzes" gemaakt verder over de route. Ik denk dat we hem lekker zo laten. Bij heel veel plaatsen heb je veel meer te doen dan de toerischtische plekjes als ik tripadvisor mag geloven.
Dus alle tijd die we over hebben naast onze route: We zien wel :)! We gaan gewoon genieten :D
Iris-Jasmijn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Iris-Jasmijn »

Genieten wordt het soweiso als je in Amerika bent! :D
Grappig van Bryce. Vond de lange wandeling die je daar kon maken echt ongelofelijk mooi. Maar ja niks is leuk als het vies weer is.
Zion is ook super, vooral de wandeling door de rivier is echt bizar mooi!

Geniet lekker van jullie vakantie!! Ziet er goed uit! :thumbup:
MiaDee
Amerika-ontdekker

Bericht door MiaDee »

Mag ik je vragen wat je zo in Vegas aantrekt.
Ons lijkt het ook te gek.
Wij blijven erook 4 nachten.
Zijn er ook nooit geweest.

Misschien nog een persoonlijke te gekke tip van jullie voor ons.

Bedankt van Maicol & Desirée
LindaH
Amerikafan

Bericht door LindaH »

Tja... Wat is er zo leuk aan Vegas.

Wat niet?
Het heerlijke weer, lekker rondrijden over de Strip, superveel keuzemogelijkheden qua eten, in de hotels slenteren, je kunt overal shoppen, schieten bij de shooting range.... Al ga je gewoon rondjes rijden er is genoeg te zien!

Zoizo de eerste dag komen we savonds aan dus dan is het alleen eten en slapen.
de volgende dag boodschappen doen de benodigde spullen, lekker winkelen savonds de Strip op of naar een show.
En dan nog een dagje lekker chillen bij het zwembad of schieten of nog meer winkelen hahaha

De laatste 2 dagen komen we ws pas savonds weer aan in las Vegas en dan hebben we 1 volle dag en de volgende ochtend vliegen we terug.. dus totaal eigenlijk "maar" 3 volle dagen :D
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vergeet vooral niet dat er ook off-strip enorm veel te doen is in Las Vegas. Net achter de strip of aan de achterkant van de grote hotels heb je best aparte eettenten. Ook liggen er een aantal goede hotels off strip.
Ook downtown Las Vegas / Fremont Street is zeker iets wat gezien mag worden. Die overkapping met 100duizenden ledlampjes, een hoop bekende Vegas signs en ook bekende hotels.

In dit topic nog veel meer info over Las Vegas http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=43276
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer