Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Merloesa: eerste rondreis LA-LV-SF-LA, tips

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Merloesa
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Merloesa: eerste rondreis LA-LV-SF-LA, tips

Bericht door Merloesa »

Hallo,

Wij gaan half juni voor het eerst 3 weken een rondreis met de auto maken door het zuidwesten van Amerika.
Ik heb veel tips opgedaan van het forum, maar wil nu toch graag mijn planning aan jullie voorleggen.
Tijdens de rondreis willen we zowel de steden als de parken bekijken en de laatste paar dagen voor de kust gebruiken.
Enkele vragen die ik nog heb:

- Overnachten in Death Valley of doorrijden naar Bishop en hierdoor een extra overnachting voor SF - LA?
- Of Bishop vervangen door de Mammoth Lakes?
- Suggesties voor een overnachtingslocatie in Zion, Bryce Canyon en Yosemite?

Hopelijk hebben jullie tips of suggesties voor onze rondreis.

Groetjes,
Marloes

14-6-2014 zaterdag AMS LA
15-6-2014 zondag LA LA
16-6-2014 maandag LA Palm springs
17-6-2014 dinsdag Palm Springs Sedona
18-6-2014 woensdag Sedona Grand Canyon
19-6-2014 donderdag Grand Canyon Page
20-6-2014 vrijdag Page Page
21-6-2014 zaterdag Page Bryce Canyon
22-6-2014 zondag Bryce Canyon Zion
23-6-2014 maandag Zion Zion
24-6-2014 dinsdag Zion Las Vegas
25-6-2014 woensdag Las Vegas Las Vegas
26-6-2014 donderdag Las Vegas Death valley
27-6-2014 vrijdag Death valley Bishop of Mammoth lakes?
28-6-2014 zaterdag Bishop Yosemite
29-6-2014 zondag Yosemite Yosemite
30-6-2014 maandag Yosemite San Francisco
1-7-2014 dinsdag San Francisco San Francisco
2-7-2014 woensdag San Francisco Monterey
3-7-2014 donderdag Monterey Santa Maria
4-7-2014 vrijdag Santa Maria Santa Barbara
5-7-2014 zaterdag Santa Barbara Los Angeles
6-7-2014 zondag Amsterdam
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Merloesa: eerste rondreis LA-LV-SF-LA, tips

Bericht door ingrid14 »

Hey Marloes,

17-6: lange rit en eigenlijk geen tijd voor Sedona
(je zou op 16-6 al tot Lake Havasu of Kingman kunnen rijden ipv Palm Springs)
(of Sedona eruit laten en al op 17-6 naar GC rijden en daar dan 2 nachten blijven)

27-6 Ik zou tot Lee Vining of Bridgeport rijden (Mammoth Lakes is ook beter dan Bishop met het oog op de volgende dag)

3-7 er is echt niets te doen in Santa Maria, is een erg on-interessant stadje - beter is vb Cambria of Morro Bay

4 en 5-7: hoe laat vertrekt jullie vlucht? via de 101 en 405 is het minstens 1u40' rijden van SB naar LAX (als er geen files zijn)
misschien op 4-7 al naar LA rijden (en dan via de 1 - Point Mugu - Malibu - Santa Monica - Venice)

Overnachten:
Zion : in Springdale
Bryce: net buiten het park of Tropic
Yosemite: ik zou proberen nog iets in het park te reserveren, misschien kan je nog een tentcabin bij Curry Village regelen
(als het niet meer mogelijk is in het park dan El Portal)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Wij vonden een nacht in Death Valley prachtig (Furnace Creek). Of jullie die nacht liever in SF of Los Angeles gebruiken kan iemand anders onmogelijk voor jullie bepalen maar ik zou het persoonlijk wel doen. Je hebt dan ook wat meer rust op dat stuk.

Langs de kust zou ik Santa Maria inderdaad vervangen voor Cambria/San Simeon/Morro Bay. En ik zou de laatste nacht persoonlijk altijd in de buurt van het vliegveld zitten en niet ver er vandaan (je weet immers maar nooit). Tenzij je s'avonds vliegt, dan maakt het natuurlijk niet zo uit.

Als overnachtingsplekken voor de NP's die je noemt kun je twee kanten op: (verder) buiten de parken overnachten en dus meer rijden maar goedkoper overnachten, of dicht aan of zelfs in de parken. Dan moet je wel bereid zijn meer dollars te betalen. Vooral in Yosemite zou ik er voor kiezen in het park te overnachten. De locatie maakt veel van de prijs goed en je hoeft niet op en neer te rijden.

Voor Zion en Bryce sliepen wij wat verder van de parken, respectievelijk Hurricane en Panguitch. Wij hebben dat niet als een probleem ervaren (de prijs maakte veel goed) al zou ik nu misschien wat dichterbij gaan zitten.

Succes!
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Merlousa, jullie hebben een prachtige route uitgewerkt. De precieze invulling is een kwestie van persoonlijke voorkeuren. Ik ben zelf een groot voorstander van een overnachting in Death Valley, de uren vlak na zonsopkomst en voor zonsondergang zijn daar prachtig. Ik zou dan de dag erna verder doorrijden dan Bishop, bijvoorbeeld naar Mammoth Lakes of Lee Vining.
Jullie zitten nu in het weekend in Yosemite, dat zou ik proberen aan te passen, bijvoorbeeld door de route andersom te rijden of met de dagen LA te schuiven.
Aan de kust hebben jullie nu veel tijd, dat zou ook wel minder kunnen.
Maar probeer hoe dan ook dat weekend in Yosemite te vermijden. Kijk zoals gezegd op http://www.yosemitepark.com naar de overnachtingen in het park. Duur, maar wel heerlijk om ook nog buiten de drukke uren in het park te zitten. Zie voor Yosemite en ook Death Valley, ons 2013-verslag.

Wat zijn jullie plannen in Page? Je zou ook twee nachten GC en 1 nacht Page kunnen doen, maar dat hangt helemaal van jullie plannen af. Kijk ook voor de GC zo snel mogelijk naar accommodatie. Voor iets in het park zie http://www.grandcanyonlodges.com. Vooral de Bright Angel Lodge en Maswik Lodge zijn heel betaalbaar en goed gelegen.
Voor Zion ligt Springdale prachtig. Je zou eens naar de Canyon Ranch Motel kunnen kijken. Bij Bryce liggen er een aantal hotels vlak bij de ingang van het park; Ruby's Inn, Bryce View Lodge en de BestWestern. Tropic heeft ook veel mogelijkheden.

Marianne
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

hallo
Alweer een hele tijd geleden (in 2010) hebben we een groot deel van jullie reis gereden.
wellicht haal je nog wat tips uit ons weblog.
er staan ook hotels bij.

succes met je mooie reis.
Merloesa
Amerika-newbie

Bericht door Merloesa »

Bedankt voor jullie reacties, echt super dit forum!
Ik heb eerst genoeg om uit te zoeken.

Goed idee om palm springs te vervangen door lake havatu.
De overnachting in death valley blijft erin en Bishop vervangen we door Mammoth lakes.
Santa Maria gaat eruit, bedankt voor jullie reacties hierop.
Ik zal ook kijken naar de laatste nacht, we vliegen (pas) om 17:30 uur. Volgens mij hebben we dan nog wel even om naar LA te rijden toch?
Voor het weekend in Yosemite zie ik zo geen andere optie...wij willen graag als laatst van de vakantie een beetje relaxen langs de kust en niet meer een grote stad bekijken.

Wanneer jullie nog meer of andere tips hebben zij ze van harte welkom!

Groet,
Marloes
Merloesa
Amerika-newbie

Bericht door Merloesa »

hke schreef:hallo
Alweer een hele tijd geleden (in 2010) hebben we een groot deel van jullie reis gereden.
wellicht haal je nog wat tips uit ons weblog.
er staan ook hotels bij.

succes met je mooie reis.
Hallo Hke,
Bedankt voor het doorsturen van jullie weblog, hier heb ik weer mooie ideeën uit op kunnen doen.
Begin nu wel weer te twijfelen over death valley...
Ook mooi om te lezen waar jullie hebben overnacht en hoe dit beviel.
Jullie ook succes met het plannen van de reis.

Groet,
Marloes
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

Thnx.

Reizen naar en door Amerika is continue keuzes maken. Er is teveel te zien.
Wij hebben als gezin weinig tijd doorgebracht in Death Valley maar ik lees van vele anderen dat ze dit fantastisch vinden.
Voor ons was het een kwestie van kiezen.
optimaal van LV en Yosemite genieten en tussendoor Death Valley, Bodie zien.

Maar wat je ook kiest. Er zijn weinig plekken die tegenvallen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet precies waar je aan twijfelt. Wil je niet door Death Valley rijden of er niet overnachten? Er overnachten betekent niet dat je er meer tijd doorbrengt, je blijft immers op doorreis. Het voordeel van een overnachting in het park is wel dat je het park op de mooiste uren ziet.
Het blijft inderdaad continu keuzes maken!

Marianne
Wouter62
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Wouter62 »

Martin & Marianne schreef: Er overnachten betekent niet dat je er meer tijd doorbrengt, je blijft immers op doorreis
Hallo Marianne,

Bedoel je niet: er overnachten betekent niet dat je meer kilometers maakt?
Als je ergens overnacht breng je juist meer tijd door op die plek :wink:

Maar Death Valley blijft geweldig. Ik ben er 2 keer geweest: 13 jaar geleden als dagexcursie vanuit Las Vegas met mijn vriendin en 19 jaar geleden met de fiets er door heen getrokken met overnachtingen in Stovipe Wells (hotel) en Furnace Creek (camping). Gelukkig was het niet zo heet: maar 43 graden :D

@Merloesa: zeker Death Valley er in laten! Wat Marianne al aangeeft: de mooiste momenten zie je pas als je er overnacht.

Wouter
Foto's vakanties: http://womo.jalbum.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wouter62 schreef: Bedoel je niet: er overnachten betekent niet dat je meer kilometers maakt?
Als je ergens overnacht breng je juist meer tijd door op die plek :wink:
Ja, dat is waar, maar ik tel de uren om te slapen en eten niet mee. :wink: De tijd die je uittrekt om door het park te rijden en iets te bekijken wordt niet anders als je er overnacht.

Marianne
Merloesa
Amerika-newbie

Bericht door Merloesa »

Hallo Allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb Death Valley erin gelaten! :)
Maar omdat veel hotels al bezet zijn in de periode dat wij gaan heb ik een offerte uit staan bij tioga tours.
Hierdoor is het wel mogelijk om in furnace creek resort en bijv. curry village te overnachten.
Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee, de hotels/overnachtingen boeken bij tioga tours?

Groet,
Marloes
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Als ik jullie datum gebruik voor 26/6 bij Furnace Creek (Death Valley) zijn er nog voldoende kamers. Ik weet niet zeker of Tioga er nog een marge overheen legt (denk van wel) maar anders heb je met je credit card in 5 minuten die reservering gemaakt:

http://www.furnacecreekresort.com/

:thumbup:
Groetjes,
Daniel
angeliquem
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door angeliquem »

Voor de kosten zou ik zelf boeken! Ik heb vorig jaar een reis geboekt via Tioga tours, toen betaalde ik voor 16 nachten hetzelfde bedrag als wat ik nu kwijt ben voor 20 nachten! We gaan nu dezelfde route doen als toen gepland was.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer